Η Γιορτή των Αρχαγγέλων στο Νηπιαγωγείο μας!
Την περασμένη εβδομάδα ασχοληθήκαμε με την γιορτή των Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ, που είναι προστάτες της πολεμικής μας αεροπορίας. Μάθαμε μέσα από τον μύθο του Δαίδαλου και του Ίκαρου την ανάγκη του ανθρώπου να πετάξει στους ουρανούς και η πρώτη επιτυχημένη προσπάθεια έγινε από τους αδελφούς Ράιτ…
Αναφερθήκαμε στην προστασία και στην αγάπη που παρέχουν οι άγγελοι στον άνθρωπο και μάθαμε την προσευχούλα που λέμε κάθε βράδυ…
Φυσικά γράψαμε το Α,α των Αρχάγγελων με πολλούς τρόπους!
Οι κατασκευές μας:
ΔΡΑΣΕΙΣ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ
«Σταλαγματιά σταλαγματιά γεμίζει η στάμνα»
31 Οκτωβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης ασχοληθήκαμε με την έννοια της αποταμίευσης, της σπατάλης και της τσιγγουνιάς. Καταλάβαμε πόσο σημαντικό είναι να βάζουμε χρήματα στην άκρη για ένα σκοπό χωρίς όμως να ξεπερνάμε τα όρια της λογικής.
Διαβάσαμε το παραμύθι Αν κάθε μέρα, τον τζίτζικα και τον μέρμηγκα και φυσικά τον μύθο της Ευρώπης. Βρήκαμε και το κέρμα των 2 ευρώ που αναπαριστά την Ευρώπη πάνω στον ταύρο.
Διαχωρίσαμε χρήματα σε κέρματα και σε χαρτονομίσματα.
Τέλος φτιάξαμε τους δικούς μας γουρουνοκουμπαράδες για να αποταμιεύσουμε τα δικά μας χρήματα.!
28η Οκτωβρίου 1940: Ημέρα μνήμης και υπερηφάνειας των Ελλήνων
Η 28η Οκτωβρίου προσδιορίζεται ως ημέρα εθνικής υπερηφάνειας, από τον λαό μας καθώς κατάφερε να αντισταθεί με γενναιότητα στους εχθρούς και να κερδίσει την ελευθερία του. Στο σχολείο μας μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο, παραμύθια, δραστηριότητές και φύλλα εργασίας προσεγγίσαμε τα ιστορικά γεγονότα εκείνης της περιόδου, καθώς και την έννοια του πολέμου και της ειρήνης.
Η γιορτή μας έγινε χωρίς την παρουσία γονέων , για λόγους προσαρμογής των παιδιών, ενώ συμμετείχαμε στην παρέλαση εκπροσωπώντας το σχολείο μας με υπερηφάνεια!
1η Άσκηση Σεισμού
Στο νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήθηκαν οι προβλεπόμενες ασκήσεις ετοιμότητας σεισμού, στο πλαίσιο της εκπαίδευσης των παιδιών για την πρόληψη και προστασία σε περίπτωση σεισμού. Μέσα από συζήτηση, προβολές εκπαιδευτικών βίντεο και βιωματικές δραστηριότητες, τα παιδιά έμαθαν τι είναι ο σεισμός, πώς δημιουργείται και κυρίως πώς πρέπει να αντιδρούν πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από ένα σεισμικό γεγονός.
Ασχοληθήκαμε με τον μύθο του Εγκέλαδου και τις τιτανομαχίες, ενώ παράλληλα περιγράψαμε το άγαλμα του Εγκέλαδου που υπάρχει στο μουσείο των Βερσαλλιών και απεικονίζεται εγκλωβισμένος στην λάβα που τον έριξε η θεά Αθηνά και κατάφερε να τον νικήσει.
Σε περίπτωση σεισμού στο σχολείο θα πρέπει να μείνουμε ψύχραιμοι, να καλύψουμε το κεφάλι με τα χεράκια, να μπούμε κάτω από τα τραπεζάκια και να περιμένουμε να περάσει ο σεισμός για να βγούμε ήσυχα ήσυχα έξω σε τρενάκι…

Μαθαίνοντας Σήματα Μόρς
Τα παιδιά έμαθαν τι είναι ο κώδικας Μορς και ποια είναι η χρησιμότητά του..
Ακολουθώντας τα σύμβολα βρήκαν το αρχικό τους γράμμα και το έγραψαν με αυτό το τρόπο χρησιμοποιώντας καπάκια και πλαστικά μπαστουνάκια… Επειδή μας άρεσε πολύ αποκωδικοποιήσαμε και το όχι που μάθαμε για την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου.
Ήταν μια δράση που τους κέντρισε το ενδιαφέρον!
Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής
16 Οκτωβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής
Η ημέρα αυτή κύλησε με πολλά χρώματα στο νηπιαγωγείο μας καθώς τα παιδιά έφεραν φρούτα από το σπίτι τους και φτιάξαμε ένα φρουτένιο ουράνιο τόξο, καθώς τα φρούτα αποτελούν μια πολύ υγιεινή τροφή… Στην συνέχεια τα κόψαμε και τα φτιάξαμε μια ωραιότατη φρουτοσαλάτα στην οποία κανένα παιδάκι δεν μπόρεσε να αντισταθεί!
Παράλληλα μιλήσαμε για την καλή και στην κακή διατροφή, χωρίσαμε τα τρόφιμα σε υγιεινά και ανθυγεινά και τα ταξινομήσαμε σε ομάδες ( φρούτα, ζυμαρικά, όσπρια, γαλακτοκομικά κτλ)
Ο Τρύγος στο νηπιαγωγείο μας!
Η εποχή του τρύγου είχε φτάσει και ήδη κάποια παιδάκια ανέφεραν ότι είχαν πάει για τρύγο στο παππού…Αδράξαμε την ευκαιρία να ασχοληθούμε με το αμπέλι, τον αμπελουργό, το σταφύλι και τα παράγωγά του. Ξεκινήσαμε να δούμε τι ξέρουν τα παιδιά για την διαδικασία και τι θέλουμε να μάθουν.
Αναφερθήκαμε στο θεό Διόνυσο, στην κούπα του Πυθαγόρα και στο τι συμβολίζει το κρασί της θείας Κοινωνίας.
Φέτος η διαδικασία έγινε με βιωματικό τρόπο καθώς τα παιδιά τρύγησαν, μάζεψαν σταφύλια σε καλάθια, τα πάτησαν με τον παραδοσιακό τρόπο και έβγαλαν τον μούστο, τον οποίο αποθηκεύσαμε σε σκιερό μέρος να γίνει κρασάκι.
Παίξαμε το παιχνίδι των αισθήσεων μυρίζοντας και δοκιμάζοντας τα παράγωγα του σταφυλιού με κλειστά μάτια. Και φυσικά φτιάξαμε υπέροχα μουστοκούλουρα με τα χεράκια μας…











































































