Χριστούγεννα

Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και εμείς στολίσαμε την τάξη με όμορφες κατασκευές ατομικές και ομαδικές.

Διαβάσαμε το βιβλίο “Αγια Νύχτα”που μας μιλάει για την ιστορία της Γέννησης του Χριστού,βάλαμε στην σειρά τις εικόνες της ιστορίας,μάθαμε το γράμμα Χ των Χριστουγέννων,παίξαμε χριστουγεννιάτικα παιχνίδια .

Τα παιδιά έκαναν πλήθος ατομικών και ομαδικών κατασκευών όπως στολίδια,χριστουγεννιάτικο δέντρο ,καρτες ,Αγιο Βασίλη κτλ.

 

413401315 910410437193158 1546525579533084348 n
Ιστορία της Γέννησης-Βάζω τις εικόνες στην σωστή σειρά

 

 

415732444 1521054851959688 8423047452192078526 n
Βάζω τα γράμματα στην σωστή θέση για να σχηματιστεί η λέξη “Χριστούγεννα”
413289768 3511798022418149 5095327286994760965 n
Βρίσκω και κυκλώνω τον σωστό αριθμό
413868350 688371450107986 1954135779993952007 n
Βάλε στον Ρούντολφ την μύτη του.Κερδίζει αυτός που θα βρει πρώτος το σωστό χρώμα
413250117 903716991153119 3426641502596884202 n1
Παιχνίδια με την πλαστελίνη

386437168 1090436222118105 5322459743225736852 n

412634612 330984809746706 3057054245308668872 n

403738709 334184849409038 2702541295766424293 n

403420564 1065954028081356 4759552282394486240 n

407309731 867260215130016 835645588448259581 n

 

413120475 674003784889149 6860094280360293152 n1

 

410697733 1046027983272582 5926299785582631331 n

403379729 2143440422681163 4076062305746950 n

412585852 707544108106424 5644927133412539783 n

 

386453905 1329012991130037 5834355562352653964 n407143978 6951065561659152 1471431524422869758 n

403626720 574427201540923 163623402667027084 n

412711169 734057534886942 5580448093613354643 n

 

Συμμετοχή στον διαγωνισμό «Αποκτώ παιδεία-Αλλάζω νοοτροπία»

Οι μαθητές του νηπιαγωγείου συμμετείχαν στις δράσεις Οδικής Ασφάλειας που διοργάνωσε η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας με πρωτοβουλία του Γενικού Αστυνομικού Διευθυντή Δυτικής Μακεδονίας, ταξίαρχου Σπυρίδωνα Διόγκαρη και την υποστήριξη του Διοικητή της Τροχαίας Φλώρινας, κ. Δημητρίου Γκίνη. Με την ολοκλήρωση των δράσεων οι μαθητές δημιούργησαν ένα ενημερωτικό βίντεο για το οποίο βραβεύτηκαν από τους διοργανωτές!

 

 

voz5JUfm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Συγχαρητήρια σε όλους!

Fall-Φθινόπωρο

Κατά τη διάρκεια των φθινοπωρινών μηνών πραγματοποιήθηκαν διάφορες θεματικές ενότητες στο πλαίσιο της Εισαγωγής της Αγγλικής Γλώσσας στο νηπιαγωγείο (εισαγωγή-γνωριμία με τους μαθητές, εκφράσεις γνωριμίας-διαπροσωπικής επικοινωνίας, εκμάθηση των «γωνιών» της τάξης, οικογένεια, χρώματα, διατροφή, μέρη του σώματος, φθινόπωρο, καιρός, κύκλος του νερού, Halloween).

Παρακάτω θα βρείτε ενδεικτικές θεματικές που υλοποιήθηκαν στην τάξη:

“My family tree!”

Τα παιδιά συνάντησαν την γαντόκουκλα – νέα συμμαθήτριά τους και για να γνωριστούν καλύτερα εισήχθη το θέμα της οικογένειας! Συγκεκριμένα, με βάση το εκπαιδευτικό σενάριο “My family tree” του ΕΑΝ τα παιδιά γνώρισαν την οικογένεια της γαντόκουκλας μέσω flashcards και αντίστοιχου λεξιλογίου. Έκαναν επανάληψη των ημερών της εβδομάδας και στις δύο γλώσσες για να βρουν το όνομα ενός μέλους της οικογένειας. Επιπλέον, παρουσίασε ο καθένας τα μέλη και τα ονόματα της οικογένειάς του προφορικά και τραγούδησαν το τραγούδι “I love my family” για αφομοίωση λεξιλογίου και ζωγράφισαν σε ένα φύλλο εργασίας την οικογένειά τους σε γενεαλογικό δέντρο. Υπήρξε, επίσης, σύνδεση με την Παγκόσμια Ημέρα της Τρίτης Ηλικίας, τα παιδιά είδαν σχετικό εκπαιδευτικό βίντεο κι έκαναν παζλ στην τάξη με τον παππού και την γιαγιά.

IMG 20231003 094630         IMG 20231003 092549

 

“I like the colour of my shoes!”

Έγινε εισαγωγή στα χρώματα στα Αγγλικά διαβάζοντας την ιστορία κι ακούγοντας τα τραγούδια “Pete the Cat: I Love my White Shoes”. Στη συνέχεια, με χρήση flashcards, έπαιξαν ένα παιχνίδι χρονικής ακολουθίας με βάση την ιστορία. Έπειτα, πήραν τη διαφάνεια με τα “παπούτσια” του Pete κι ακολούθησαν την διαδρομή που έκανε. Χόρεψαν και τραγούδησαν και για το χρώμα των δικών τους παπουτσιών. Τέλος, έκαναν φύλλα εργασίας σχετικά με την ιστορία και πήραν από ένα τροχό χρωμάτων για το σπίτι για εξάσκησή τους και στην Ελληνική και στην Αγγλική Γλώσσα.

IMG 20231010 094248  IMG 20231017 093321  IMG 20231010 132537

 

“Halloween”

Αρχικά, έγινε μια πρώτη γνωριμία του ξένου εορτασμού “Halloween” με αντίστοιχα βιντεάκια από το διαδίκτυο. Ακολούθησε συζήτηση όπου τα παιδιά συνέκριναν το Halloween με τις Απόκριες κι εντόπισαν ομοιότητες και διαφορές. Ταυτόχρονα, τα παιδιά είτε προφορικά είτε με παντομίμα περιέγραψαν τις στολές που τα ίδια θα ήθελαν να φορέσουν, βλέποντας και κάποια flashcards μασκαρέματος ώστε να αντλήσουν ιδέες. Στη συνέχεια, χρησιμοποιήθηκαν γυαλιά-κολοκύθες για να παίξουν τις μουσικές κολοκύθες – τα παιδιά χορεύουν και με το σταμάτημα της μουσικής παίρνουν από μια κολοκύθα, τη στιγμή που το παιδί που μένει με άδεια χέρια και χάνει παίρνει τα γυαλιά-κολοκύθα που κρατάει η εκπαιδευτικός και μένει στην άκρη. Με την ολοκλήρωση του παιχνιδιού τα παιδιά προσπάθησαν να μάθουν το τραγούδι “Trick or treat” από την ομώνυμη ενότητα του ΕΑΝ ώστε να το χρησιμοποιήσουν σε μία αναπαράσταση του “Φάρσα ή Κέρασμα”. Χρησιμοποιώντας βοηθητικό υλικό, καλαθάκι και φαναράκι, τα παιδιά έκαναν βιωματικά το έθιμο “Trick or treat” κι έλαβαν αντίστοιχα κεράσματα τοποθετημένα σε μίνι χάρτινες κολοκύθες (κατασκευή). Τέλος, έπαιξαν το ψηφιακό παιχνίδι του προγράμματος.

IMG 20231107 092833

IMG 20231107 093216

IMG 20231107 093321

IMG 20231107 093352

IMG 20231107 093450

 

“Water cycle”

Η εισαγωγή στην θεματική ενότητα “Ο κύκλος του νερού” έγινε με την προβολή κάποιων εκπαιδευτικών βίντεο και τραγουδιών στην Αγγλική γλώσσα. Εν συνεχεία, διαβάστηκε η ιστορία “The Adventures of Randy the Raindrop” με επεξηγηματικό τρόπο για να γίνει καλύτερη κατανόηση του κύκλου του νερού. Για αυτό τον λόγο ακολούθησε η χρήση flashcards για επανάληψη των σταδίων του κύκλου του νερού καθώς κι ένα παζλ ακολουθίας με βάση την ιστορία. Για καλύτερη αφομοίωση και εμπέδωση, τα παιδιά είδαν ένα πείραμα με πλαστικό μπουκάλι που έδειχνε με πιο απλό τρόπο την διαδικασία που συμβαίνει στον κύκλο του νερού. Τέλος, έκαναν μια αντίστοιχη χρωμοσελίδα.

IMG 20231128 094214            IMG 20231128 095054

 

Φθινόπωρο

Ο καιρός θυμίζει πλέον φθινόπωρο και έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να ασχοληθούμε με την συγκεκριμένη θεματική ενότητα.Αρχικά βγήκαμε στην αυλή και παρατηρήσαμε τις αλλαγές στην φύση,μαζέψαμε φθινοπωρινά φύλλα,ξεχωρίσαμε  τα φυλλοβόλα  από τα αειθαλή δέντρα.

Παρατηρήσαμε τον ουρανό να αλλάζει και φυσικά με την ευκαιρία μια βροχερής μέρας μιλήσαμε για τον κύκλο του νερού ,τον ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε ομπρέλες.

Στην συνέχεια μιλήσαμε για τα υπέροχα φθινοπωρινά φρούτα. Τα παιδιά έφεραν από το σπίτι τους διάφορα φρούτα και ξηρούς καρπούς και μετά από παρουσίαση επισημάναμε τα οφέλη τους.

Μάθαμε για το Φ του Φθινοπώρου και το σχηματίσαμε με πλαστελίνη και καπάκια ,συμπληρώσαμε σχετικό φύλλο εργασίας και φτιάξαμε μια κατασκευή.Παίξαμε παιχνίδια στην γλώσσα και τα μαθηματικά και συμπληρώσαμε σχετικά φύλλα εργασίας.

Τέλος ασχοληθήκαμε με κατασκευές και τα παιδιά δημιούργησαν τον φθινοπωρούλη , φθινοπωρινά φύλλα με στάμπες και φθινοπωρινά δέντρα.

400085978 1024029361989115 591224066340513676 n

 

369468821 1480898849517032 4536396941614362976 n
Ομαδική εργασία-Ο Φθινοπωρούλης
403406952 717870249838995 7985770200377760995 n
Γράφουμε την ονομασία των φρούτων και των καρπών

371535465 2086782751707129 7136083470725728930 n

399773907 1774027399716987 7156704220352514051 n

400143217 869393211335516 3993093568883252094 n
Μαθηματικά-Πόσα φρούτα έχω;

 

400066555 315583004740804 325155736237069623 n
Η φθινοπωρινή γωνιά μας
403411309 360459813192024 111026076825301776 n
Μαθηματικά-Ψηφίζουμε το αγαπημένο μας φθινοπωρινό φρούτο

 

368033392 1427915201487225 8277204783005979061 n
Αναγραμματισμός της λέξης Φθινόπωρο

387513796 359554143099001 2520622496766278297 n

400179767 772818027922562 4507731919533750705 n

370125903 727288585926251 4431917365608051744 n

403417686 317038401259058 7214443263806292863 n
Το Φ του Φθινοπώρου

 

400682660 279689844523657 7488967439549514355 n

399932033 317199071254930 4757974806695123257 n

400179768 1446658875882683 5532427949662267408 n

403607007 899821097756872 8838393961482375057 n
Μαθηματικά-Βάλε τόσες σταγόνες όσες σου λέει το σύννεφο

 

399771109 1032196657903829 4048545695544194488 n
Κατασκευή-Ομπρέλες

28 Οκτωβρίου 1940:Η επέτειος του ΟΧΙ

Η επέτειος του ΟΧΙ αποτελεί ημέρα μνήμης και τιμής για τους Ελληνες οι οποίοι με ομοψυχία και σθένος υπερασπίστηκαν τα ιδανικά και την πατρίδα τους.

Στην τάξη μας ήρθε ο κύριος Τάκης ο οποίος μας διάβασε την γνωστή ιστορία της διαμάχης του γίγαντα με τον νάνο και απάντησε σε ερωτήσεις των παιδιών.Στην συνέχεια εξιστορήσαμε τα γεγονότα ,είδαμε σε χάρτη της Ευρώπης τους εμπλεκόμενους και μιλήσαμε για τις σημαίες της Ελλάδας,της Ιταλίας και της Γερμανίας.Σταθήκαμε στην ελληνική σημαία και μάθαμε τι συμβολίζει.Στην συνέχεια φτιάξαμε την δική μας ελληνική σημαία.Τονίσαμε την σημασία του ΟΧΙ,,φτιάξαμε μια σχετική κατασκευή.Επίσης τα παιδιά δημιούργησαν ένα βιβλίο με τα γεγονότα.

396586627 1080054553346829 2542518934646245798 n1

397908130 1284937808881941 6402966434018709960 n

 

393441773 1357821134820356 1545063175324233670 n1

397391829 263626529970174 3343876452922132783 n

397045565 1452177215343994 2186937397827272683 n

395822383 702665631446416 143463799311111124 n

 

 

Στα πλαίσια της θεματικής για την 28η Οκτωβρίου μιλήσαμε  για τον πολεμο και την ειρήνη.Διαβάσαμε την Ειρήνη του Αριστοφάνη και φτιάξαμε μια ομαδική εργασία με θέμα το σύμβολο της Ειρήνης το περιστέρι.Ακόμα διαβάσαμε το γνωστό παραμύθι “Το κανόνι της Ειρήνης”και κάθε παιδί έφτιαξε το δικό του κανόνι

397098341 1063406488010356 51029715028480043 n

397994598 1424040981795811 6642023621523060961 n

396817771 697301329021434 6518799858211081470 n

396561122 1053334612337284 3734589798510917132 n

 

Απο την λέξη Οχι εντοπίσαμε το Ο και ψαξαμε να βρούμε λέξεις απο Ο όπως :Ομπρέλα.ομελέτα,οδοντόβουρτσα,όνειρο κτλ.Σχηματίσαμε το Ο με διαφορετικούς  τρόπους όπως με πλαστελίνη και καπάκια και συμπληρώσαμε σχετικό φύλλο εργασίας.

396386700 2050176612016375 3380149204550441175 n

 

397084848 3162322447410140 3919645727443645078 n

 

387550523 1955062931533821 3818247270472722213 n

Τέλος πραγματοποιήσαμε την ρουτίνα σκέψης:Χρώμα -Σύμβολο-Εικόνα

396524529 855105583066774 8240916832512108495 n

Σταφύλι

Με αφορμή το δεκατιανό των παιδιών που πολλές φορές περιλάμβανε σταφύλια καθώς είναι  της εποχής αποφασίσαμε να μιλήσουμε για το αγαπημένο φρούτο.Δείξαμε εποπτικό υλικό ,μιλήσαμε για το αμπέλι,για την κληματαριά ,για τι μας δίνει το σταφύλι(κρασί,σταφίδα,τσίπουρο,πετιμέζι) και δημιουργήσαμε μια γωνιά σχετική με το σταφύλι με προιόντα που μας έφεραν οι γονείς.Μάθαμε για την διαδικασία του τρύγου,την δραματοποιήσαμε,διαβάσαμε τον μύθο του Αισώπου “Η αλεπού και τα σταφύλια” και φτιάξαμε κατασκευές.Τέλος παίξαμε γλωσσικά και μαθηματικά παιχνίδια  και μάθαμε το τραγούδι “Η αλεπού και τα σταφύλια”.

IMG 20231018 123649

IMG 20231018 124245

IMG 20231018 141430
Γωνιά για το σταφύλι
IMG 20231020 121429
Δραματοποίηση της διαδικασίας του τρύγου-Μαζεύουμε σταφύλια

IMG 20231020 121444

IMG 20231020 121406

IMG 20231020 145800
Πατάμε τα σταφύλια για να βγει μούστος

 

 

IMG 20231020 145650

 

IMG 20231020 134612
Εργασία -Βάλε στην σωστή σειρά εικόνες με την διαδικασία παραγωγής κρασιού

 

IMG 20231013 022312
Διαβάσαμε τον μύθο του Αισώπου “Η αλεπού και τα σταφύλια” και βάλαμε στην σωστή σειρά τις εικόνες της ιστορίας
IMG 20231011 124014
Φτιάξαμε σταφύλια με στάμπες
IMG 20231011 161225
Ομαδική εργασία-Η αλεπού και τα σταφύλια

IMG 20231011 124316

IMG 20231013 022410
Κατασκευή Αλεπού

 

IMG 20231011 144846
Προγραμματίσαμε το επιδαπέδιο ρομπότ beebot ώστε να εκτελέσει σωστά την διαδρομή της ιστορίας ” Η αλεπού και τα σταφύλια”

 

IMG 20231020 142939
Επεξεργασία της λέξης κρασί. Απο ποιο γράμμα αρχίζει,πόσα γράμματα έχει

Χρώματα

Τα χρώματα υπάρχουν παντού και ομορφαίνουν τον κόσμο μας. Μιλήσαμε για τα βασικά και για αυτά που παράγονται από αναμείξεις άλλων χρωμάτων. Πειραματιστήκαμε με τα βασικά χρώματα και ανακαλύψαμε νέα χρώματα μετά απο ανάμειξη βασικών χρωμάτων.

 

IMG 20231005 134327

 

 

IMG 20231005 134332

IMG 20231005 134252

IMG 20231005 125117

 

SAVE 20231025 214252

 

IMG 20231012 131944

IMG 20231012 130014

Παγκόσμια Ημέρα Ζώων

Στις 4 Οκτωβρίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Ζώων.Η ημέρα αυτή είναι αφιερωμένη στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων των ζώων και στην αναγνώριση του σημαντικού ρόλου που έχουν στην ζωή του ανθρώπου.

Αφού διαβάσαμε το βιβλίο “Οι Ουρές δεν είναι για να τις τραβάμε” μιλήσαμε για τα δικαιώματα των ζώων όπως τροφή,νερό,αγάπη ,αναφερθήκαμε στο αγαπημένο μας ζωάκι, επισημάναμε συμπεριφορές που κάνουν δυστυχισμένα τα ζώα.

Ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας ζωάκι,ομαδοποιήσαμε τα ζώα του αγρού και του δάσους,επεξεργαστήκαμε την λέξη “Γάτα” και φτιάξαμε μια κατασκευή

384546999 2644651169024635 5136737663509967979 n

 

384549180 2088714111477807 3451903967848929318 n 1

384546123 829858712116138 5305704643738280361 n
Ζώα του αγρού και ζώα του δάσους
386864081 1012013810058505 7355929612332317286 n
Αναγραμματισμός της λέξης “Γάτα”
386883470 337857432077128 7863800604592473665 n1
Βρίσκω πόσα γράμματα έχει η λέξη “Γάτα”

 

384543888 6890145577673217 7592601219524654688 n
Φτιάχνουμε σκυλάκια

386873338 1013953166393431 594135609903639077 n