Χειμωνας
Ο χειμώνας ήλθε πάλι κι όλοι γύρω στο μαγκάλι έχουν μαζευτεί.
Ρίχτε κάστανα στη θράκα, παραμύθια η γιαγιάκα θα ‘ρθει, να μας ‘πει.







Ο χειμώνας ήλθε πάλι κι όλοι γύρω στο μαγκάλι έχουν μαζευτεί.
Ρίχτε κάστανα στη θράκα, παραμύθια η γιαγιάκα θα ‘ρθει, να μας ‘πει.







Στόχος του προγράμματος είναι η πολύπλευρη ενημέρωση και εκπαίδευση των μαθητών σε θέματα φυσικών κινδύνων και καταστροφών ώστε να γνωρίζουν τα φυσικά φαινόμενα και να είναι προετοιμασμένοι να τα διαχειριστουν.
Ασχοληθήκαμε με την Γη και την δομή της.Φτιάξαμε μια κατασκευή και το εσωτερικό της Γης με πλαστελίνη.


Μιλήσαμε για τα Ηφαίστεια.Τι είναι,πως δημιουργούνται,διαβάσαμε βιβλία ,φτιάξαμε ένα ηφαίστειο και κάναμε πείραμα έκρηξης με μαγειρική σόδα και ξύδι.Μάθαμε το Η του Ηφαιστείου .



Συζητήσαμε για τα φυσικά φαινόμενα και παίξαμε ένα παιχνίδι αντιστοίχισης με κάρτες.Μιλήσαμε για τις λιθοσφαιρικές πλάκες της Γης και πραγματοποιήσαμε ένα παιχνίδι για να κατανοήσουν τα παιδιά την κίνηση των λιθοσφαιρικών πλακών και την δημιουργία σεισμών.Τέλος πάνω σε έναν χάρτη της Γης φτιάξαμε με πλαστελίνη τις λιθοσφαιρικές πλάκες.



Μιλήσαμε για τις ενέργειες που κάνουμε ώστε να είμαστε προετοιμασμένοι δε περίπτωση σεισμού.Τι κάνω πριν τον σεισμό (ενημερώνομαι,προετοιμάζω βαλιτσακι έκτακτης ανάγκης,δεν τοποθετώ βαριά αντικείμενα σε ψηλά ράφια κ.α) κατά την διάρκεια του σεισμού(μπαίνω κάτω από τραπέζι,δεν βγαίνω σε μπαλκόνι κ.α,) και μετά τον σεισμό( κατεβαίνω από τις σκάλες,πηγαίνω σε ένα ανοιχτό μέρος ).Φτιάξαμε μια ομαδική αφίσα για τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν.



Έπειτα μιλήσαμε για το βαλιτσακι έκτακτης αναγκης- τι είναι και ποια πράγματα πρέπει να βάλουμε μεσα( επιδέσμους,φακό,νερό,σφυρίχτρα κ.α.) Μετά κάθε παιδί έφτιαξε με χαρτόνι το δικό του βαλιτσακι έκτακτης ανάγκης.

Η επόμενη δράση αφορούσε την εκμάθηση των τηλεφωνικών αριθμών έκτακτης ανάγκης ( Αστυνομία,ΕΚΑΒ,Πυροσβεστικη).
Έπειτα μιλήσαμε για το επάγγελμα του σεισμολόγου ,για τον σεισμογράφο και πως μετράμε τους Σεισμούς( κλίμακα Richter).Κάναμε πειράματα με τον αυτοσχέδιο σεισμογράφο μας και καταγράψαμε τις παρατηρήσεις μας.

Μιλήσαμε για τον μύθο του Εγκέλαδου.Οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν πως ο Εγκέλαδος ήταν ένας γίγαντας που η θέα Αθηνά είχε φυλακίσει κατω από την Αίτνα.Ετσι λοιπόν πίστευαν πως όταν ο Εγκέλαδος προσπαθούσε να απελευθερωθεί γινόταν σεισμός .Δραματοποιησαμε τον μύθο του Εγκέλαδου ,τον ζωγραφισαμε και κάνανε μια ομαδική εργασία .



Τέλος πράγματοποιησαμε άσκηση σεισμού.
Το νηπιαγωγείο ενόψει Χριστουγεννων με την βοήθεια γονέων και παιδιών συγκέντρωσε τρόφιμα ώστε να αποσταλούν στο Χαμόγελο του παιδιού.
Ευχαριστούμε πολύ όσους συνέβαλαν προκειμένου να συγκεντρωθούν τα τρόφιμα και να στηριχθουν οι οικογένειες και τα παιδιά την φροντίδα των οποίων έχει το Χαμόγελο του παιδιού.
Δεκέμβριος ο πιο γιορτινος μήνας του χρόνου και εμείς ξεκινήσαμε με πολύ χαρά να στολίζουμε την τάξη μας. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια ομαδική εργασία ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο με το οποίο στολίσαμε την είσοδο του σχολείου.
Επειτα τοποθετήσαμε το δεντρο- ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης με Χριστουγεννιάτικους γρίφους έναν για κάθε ημέρα.
Μιλήσαμε για τον Δεκέμβριο τον πιο γιορτινό μήνα του χρόνου και ζωγραφισαμε .
Διηγηθηκαμε την ιστορία της Γέννησης, διαβάσαμε βιβλία ,είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο,ακούσαμε πολλά Χριστουγεννιάτικα τραγούδια και χορέψαμε.Μιλησαμε για τα ελληνικά χριστουγεννιάτικα έθιμα(κάλαντα,χριστουγεννιάτικο έλατο,μελομακάρονα και κουραμπιέδες,βασιλοπιτα κ.α) αλλά και για χριστουγεννιάτικα εθιμα σε ευρωπαϊκές χωρες.Φτιαξαμε χριστουγεννιάτικες κατασκευές με ποικίλα υλικά και παίξαμε Χριστουγεννιάτικα παιχνίδια.



















Με αφορμή τις απορίες των παιδιών για τις γεωργικές εργασίες που γίνονται το φθινόπωρο μιλήσαμε για την σπορά.
Είδαμε εποπτικό υλικό και διαβάσαμε τα βιβλία ‘Τρία σποράκια διηγούνται την ιστορία τους ‘ και ‘Μεγαλώνει,μεγαλώνει το φυτό’.
Στην συνέχεια φυτέψαμε σποράκια και παρακολουθήσαμε την εξέλιξη τους.Βάλαμε σε σειρά εικόνες με τα στάδια εξέλιξης ενός φυτού .
Μιλήσαμε για το τρόπο που γινόταν το όργωμα και η σπορά παλιότερα (το όργωμα με το αλέτρι και τα βόδια και η σπορά με το δισάκι που είχε μέσα του σπόρους ) και πως γίνεται τα σημερινά χρόνια(με τρακτερ και σπαρτική μηχανή).Συγκρίναμε τις δυο αυτές καταστάσεις και διαπιστώσαμε το μόχθο που κατέβαλλαν οι γεωργοί στο παρελθόν.
Παίξαμε με το bee bot ,μιλήσαμε για τα είδη των σπόρων,τους συγκρίναμε μεταξύ τους, ομαδοποιήσαμε και μετρήσαμε.Τελος ακούσαμε το τραγούδι ‘ Ο Γεωργός πάει στον αγρό’ και χορέψαμε.














Μιλήσαμε για την αποταμίευση και τα οφέλη της.
Διαβάσαμε το παραμυθι ” Η τσεπουλα και ο κουμπαρακος ” και συζητήσαμε για την χρησιμότητα της αποταμίευσης .
Μιλήσαμε για το ευρώ, είδαμε κέρματα και χαρτονομίσματα και εντοπίσαμε τις διαφορές τους ( σχήμα,χρώμα)
Παίξαμε παιχνίδια και φτιάξαμε κατασκευές.



