Κατά τη διάρκεια των φθινοπωρινών μηνών πραγματοποιήθηκαν διάφορες θεματικές ενότητες στο πλαίσιο της Εισαγωγής της Αγγλικής Γλώσσας στο νηπιαγωγείο (εισαγωγή-γνωριμία με τους μαθητές, εκφράσεις γνωριμίας-διαπροσωπικής επικοινωνίας, εκμάθηση των «γωνιών» της τάξης, οικογένεια, χρώματα, διατροφή, μέρη του σώματος, φθινόπωρο, καιρός, κύκλος του νερού, Halloween).
Παρακάτω θα βρείτε ενδεικτικές θεματικές που υλοποιήθηκαν στην τάξη:
“My family tree!”
Τα παιδιά συνάντησαν την γαντόκουκλα – νέα συμμαθήτριά τους και για να γνωριστούν καλύτερα εισήχθη το θέμα της οικογένειας! Συγκεκριμένα, με βάση το εκπαιδευτικό σενάριο “My family tree” του ΕΑΝ τα παιδιά γνώρισαν την οικογένεια της γαντόκουκλας μέσω flashcards και αντίστοιχου λεξιλογίου. Έκαναν επανάληψη των ημερών της εβδομάδας και στις δύο γλώσσες για να βρουν το όνομα ενός μέλους της οικογένειας. Επιπλέον, παρουσίασε ο καθένας τα μέλη και τα ονόματα της οικογένειάς του προφορικά και τραγούδησαν το τραγούδι “I love my family” για αφομοίωση λεξιλογίου και ζωγράφισαν σε ένα φύλλο εργασίας την οικογένειά τους σε γενεαλογικό δέντρο. Υπήρξε, επίσης, σύνδεση με την Παγκόσμια Ημέρα της Τρίτης Ηλικίας, τα παιδιά είδαν σχετικό εκπαιδευτικό βίντεο κι έκαναν παζλ στην τάξη με τον παππού και την γιαγιά.
“I like the colour of my shoes!”
Έγινε εισαγωγή στα χρώματα στα Αγγλικά διαβάζοντας την ιστορία κι ακούγοντας τα τραγούδια “Pete the Cat: I Love my White Shoes”. Στη συνέχεια, με χρήση flashcards, έπαιξαν ένα παιχνίδι χρονικής ακολουθίας με βάση την ιστορία. Έπειτα, πήραν τη διαφάνεια με τα “παπούτσια” του Pete κι ακολούθησαν την διαδρομή που έκανε. Χόρεψαν και τραγούδησαν και για το χρώμα των δικών τους παπουτσιών. Τέλος, έκαναν φύλλα εργασίας σχετικά με την ιστορία και πήραν από ένα τροχό χρωμάτων για το σπίτι για εξάσκησή τους και στην Ελληνική και στην Αγγλική Γλώσσα.
“Halloween”
Αρχικά, έγινε μια πρώτη γνωριμία του ξένου εορτασμού “Halloween” με αντίστοιχα βιντεάκια από το διαδίκτυο. Ακολούθησε συζήτηση όπου τα παιδιά συνέκριναν το Halloween με τις Απόκριες κι εντόπισαν ομοιότητες και διαφορές. Ταυτόχρονα, τα παιδιά είτε προφορικά είτε με παντομίμα περιέγραψαν τις στολές που τα ίδια θα ήθελαν να φορέσουν, βλέποντας και κάποια flashcards μασκαρέματος ώστε να αντλήσουν ιδέες. Στη συνέχεια, χρησιμοποιήθηκαν γυαλιά-κολοκύθες για να παίξουν τις μουσικές κολοκύθες – τα παιδιά χορεύουν και με το σταμάτημα της μουσικής παίρνουν από μια κολοκύθα, τη στιγμή που το παιδί που μένει με άδεια χέρια και χάνει παίρνει τα γυαλιά-κολοκύθα που κρατάει η εκπαιδευτικός και μένει στην άκρη. Με την ολοκλήρωση του παιχνιδιού τα παιδιά προσπάθησαν να μάθουν το τραγούδι “Trick or treat” από την ομώνυμη ενότητα του ΕΑΝ ώστε να το χρησιμοποιήσουν σε μία αναπαράσταση του “Φάρσα ή Κέρασμα”. Χρησιμοποιώντας βοηθητικό υλικό, καλαθάκι και φαναράκι, τα παιδιά έκαναν βιωματικά το έθιμο “Trick or treat” κι έλαβαν αντίστοιχα κεράσματα τοποθετημένα σε μίνι χάρτινες κολοκύθες (κατασκευή). Τέλος, έπαιξαν το ψηφιακό παιχνίδι του προγράμματος.
“Water cycle”
Η εισαγωγή στην θεματική ενότητα “Ο κύκλος του νερού” έγινε με την προβολή κάποιων εκπαιδευτικών βίντεο και τραγουδιών στην Αγγλική γλώσσα. Εν συνεχεία, διαβάστηκε η ιστορία “The Adventures of Randy the Raindrop” με επεξηγηματικό τρόπο για να γίνει καλύτερη κατανόηση του κύκλου του νερού. Για αυτό τον λόγο ακολούθησε η χρήση flashcards για επανάληψη των σταδίων του κύκλου του νερού καθώς κι ένα παζλ ακολουθίας με βάση την ιστορία. Για καλύτερη αφομοίωση και εμπέδωση, τα παιδιά είδαν ένα πείραμα με πλαστικό μπουκάλι που έδειχνε με πιο απλό τρόπο την διαδικασία που συμβαίνει στον κύκλο του νερού. Τέλος, έκαναν μια αντίστοιχη χρωμοσελίδα.