Το ενδιαφέρον των παιδιών για τα δάση μας οδήγησε στην ευρύτερη σύνδεση του θέματος με δράσεις ενεργού πολίτη, οι οποίες υλοποιήθηκαν αμέσως μετά και επεκτάθηκαν σε θέματα προστασίας του δασικού οικοσυστήματος της περιοχής τους. Έτσι τα παιδιά α) αναλαμβάνουν δράση για την προστασία των δασών της περιοχής τους και των ζώων που διαμένουν σε αυτά β) αναγνωρίζουν τη σημασία της ανακύκλωσης χαρτιού για την αποφυγή κοπής περισσότερων δέντρων γ) ενημερώνονται από τη δασική υπηρεσία για τη φροντίδα και την προστασία των δασών .

Παγκόσμιες Ημέρες Δράσης 2025
Η συμμετοχή του σχολείου στις Παγκόσμιες Ημέρες Δράσης 2025 ήταν μια μοναδική εμπειρία, που εμπλούτισε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του σχολείου και συντέλεσε στην ευαισθητοποίηση των παιδιών και των οικογενειών τους στο θέμα της αποκατάστασης των εύθραυστων οικοσυστημάτων του πλανήτη μας. Οι δραστηριότητες που υλοποιήσαμε τον Μάιο αφορούσαν α) στη διερεύνηση της χρησιμότητας των γαιοσκωλήκων για τη δημιουργία ενός γόνιμου εδάφους για την καλλιέργεια και την ανάπτυξη των φυτών. Το σαφάρι εδάφους ενθουσίασε τα παιδιά. Επίσης συγκεντρώσαμε πληροφορίες για τη δημιουργία ενός απλού κομποστοποιητή κήπου για την παραγωγή δικού μας λιπάσματος με τη βοήθεια γαιοσκωλήκων β) στη μελέτη του τρόπου με τον οποίο τα δέντρα και ιδιαίτερα τα δάση αποτρέπουν τις πλημμύρες και τη ρύπανση. Υλοποιήσαμε το πείραμα που αποδεικνύει ότι η βλάστηση αποτρέπει την απώλεια εδάφους και συμβάλλει στη μείωση της απορροής. Παρατηρήσαμε τα είδη δέντρων της περιοχής μας, αγκαλιάσαμε τα δέντρα, φυτέψαμε ένα νέο δεντράκι σε κενό σημείο της πλατείας και επεκτείναμε τη μελέτη για τη συμβολή των δασών στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. γ) στην έννοια της βιοοικονομίας. Μια σημαντική δράση, καθώς οι συνεντεύξεις από τις οικογένειες ανέδειξαν πρακτικές που κληροδοτήθηκαν από τις παλαιότερες γενιές στους νέους.

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!
Λαγουδένια καλαθάκια, βάψιμο αυγών, πασχαλινές κάρτες και χειροτεχνίες….
Την τελευταία εβδομάδα πριν από τις διακοπές του Πάσχα ασχοληθήκαμε με τα Πασχαλινά έθιμα στη χώρα μας: με ένα Μ κεφαλαίο σημειώσαμε στο ημερολόγιο του Απριλίου τις ημέρες της Μ. Εβδομάδας και ταξιδέψαμε σε διάφορα μέρη της νησιωτικής και ηπειρωτικής Ελλάδας: Ζυμώσαμε με τη βοήθεια των μαμάδων μας τα λαζαράκια της Τήνου, είδαμε το σπάσιμο των μπότηδων στην Κέρκυρα, μάθαμε τα κάλαντα του Λαζάρου και κατασκευάσαμε το βιβλίο του Πάσχα με αναφορές στα Πάθη και την Ανάσταση του Χριστού. Την τελευταία ημέρα σχεδιάσαμε με λαδοπαστέλ σχέδια στα αυγά μας και τα βάψαμε κόκκινα, αφού εξηγήσαμε το συμβολισμό της βαφής των αυγών. Και φυσικά παίξαμε όλοι μαζί το παιχνίδι «κυνήγι των κρυμμένων αυγών» στην τάξη, ακροστοιχίδες κ.α. Καλό Πάσχα!

EΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων.
Το Εργαστήριο Δεξιοτήτων Υπεύθυνα παιδιά- Υπερασπιστές των ζώων οργανώθηκε από τα μέσα Φεβρουαρίου 2025 και ολοκληρώθηκε τέλη Μαρτίου 2025. Στόχος του εργαστηρίου ήταν α) να αναδείξει τις ικανότητες των παιδιών να εντοπίζουν τις ανάγκες των ζώων εκτροφής που υπάρχουν στις κτηνοτροφικές μονάδες της περιοχής τους και να εμπλακούν ενεργά στη φροντίδα τους, εφόσον αποτελούν μέρος της οικογενειακής τους επιχείρησης β) να συγκρίνουν τις συνθήκες διαβίωσης των ζώων σε βιομηχανικές μονάδες εκτροφής με τα ζώα που εκτρέφονται στο φυσικό τους περιβάλλον γ) να διερευνήσουν την σχέση του ανθρώπου με τα ζώα, μια σχέση αλληλεξάρτησης και συντροφικότητας δ) να εκφραστούν δημιουργικά μέσα από παιχνίδι ρόλων, εικαστικές δημιουργίες και επεξεργασία λογοτεχνικών κειμένων ε) να επικοινωνήσουν τα συμπεράσματά τους σε γονείς, συμμαθητές και κατοίκους της τοπικής κοινωνίας. Με την συμμετοχή τους στο εργαστήριο καλλιεργήθηκαν δεξιότητες μάθησης (κριτική σκέψη, συνεργασία, δημιουργικότητα), δεξιότητες ζωής (ενσυναίσθηση, πολιτειότητα, υπευθυνότητα, κοινωνικές δεξιότητες), δεξιότητες του νου και ψηφιακές δεξιότητες.
Στην πρώτη ενότητα του εργαστηρίου τα παιδιά κατέγραψαν τα ζώα εκτροφής που υπάρχουν στις μονάδες τους και τα παρουσίασαν στην ολομέλεια της τάξης. Έπειτα κατέγραψαν τα προϊόντα που παίρνουν από αυτά. Στο δεύτερο μέρος τέθηκε το ερώτημα «πώς φροντίζουμε τα ζώα που υπάρχουν στο στάβλο μας» και εκεί παρουσιάστηκαν με εκτενείς αφηγήσεις οι καθημερινές ρουτίνες φροντίδας και περιποίησης των ζώων, που εκτρέφονται στο φυσικό περιβάλλον του χωριού. Φωτογραφικό υλικό παρουσίασαν τα παιδιά από την εμπλοκή τους σε αυτές εργασίες και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι υπάρχει σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ανθρώπου και ζώων. Η σχέση αυτή διερευνήθηκε και μέσα από το εικαστικό έργο του Μ Σαγκάλ «Εγώ και το χωριό», όπου τα παιδιά, μετά από εις βάθος αναλυτική παρατήρηση, εξέφρασαν σκέψεις και συναισθήματα.
Στη συνέχεια, αξιοποιώντας τη ρουτίνα σκέψης: Βλέπω-σκέφτομαι-αναρωτιέμαι, προχωρήσαμε σε συγκρίσεις μεταξύ των ζώων που μεγαλώνουν σε εκτροφεία μαζικής παραγωγής και σε εκείνα που μεγαλώνουν στο φυσικό τους περιβάλλον και εντοπίσαμε τις διαφορές. Η υπερκατανάλωση κρέατος οδήγησε τον άνθρωπο να κατασκευάσει μονάδες, όπου τα ζώα συχνά αρρωσταίνουν από τις συνθήκες διαβίωσης σε χώρους χωρίς αέρα και δυνατότητα κίνησης. Επιπλέον, η ποιότητα κρέατος διαφέρει, με το βιολογικής εκτροφής κρέας να είναι πιο υγιεινό και πιο νόστιμο. Επομένως, λιγότερο αλλά ελευθέρας βοσκής κρέας είναι η λύση για υγιεινές συνθήκες εκτροφής ζώων και υγιεινή διατροφή.
Τα ζώα διαδηλώνουν τα συναισθήματά τους: τα παιδιά ανέπτυξαν παιχνίδι ρόλων, όπου υποδύθηκαν τα ζώα που μεγαλώνουν στο φυσικό τους περιβάλλον και εκείνα που μεγαλώνουν στα εκτροφεία.
Τέλος, με αφορμή τα όσα συζητήθηκαν στα εργαστήρια, παρουσιάστηκε το βιβλίο της Ε. Πριοβόλου «Ένα άλογο που το έλεγαν Έκτορα» και αναφερθήκαμε στα καταφύγια που παρέχουν φροντίδα σε άλογα και άλλα ζώα, όταν εκείνα εγκαταλείπονται από τους ιδιοκτήτες τους. Ανακεφαλαιώνοντας, υπενθυμίσαμε τα δικαιώματα των ζώων, στα οποία είχαμε αναφερθεί και τον Οκτώβριο, εστιάζοντας συγκεκριμένα στα ζώα εκτροφής και τα παρουσιάσαμε στην ολομέλεια της τάξης. Η διάχυση των συμπερασμάτων μας θα γίνει σε ψηφιακή μορφή (ηλεκτρονικό βιβλίο) ή πόστερ.

Εορτασμός 25 ης Μαρτίου
Όπως κάθε χρόνο, το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό σχολείο Ανάβρας συμμετείχαν στις εορταστικές εκδηλώσεις για την εθνική επέτειο της 25 ης Μαρτίου 1821. Μετά από τον εκκλησιασμό, τα παιδιά παρέλασαν με τις παραδοσιακές τους φορεσιές κρατώντας σημαίες και καταχειροκροτούμενα από τους κατοίκους και επισκέπτες του χωριού. Ακολούθησε κατάθεση στεφάνου και απαγγελία ποιημάτων.
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για την άψογη εμφάνισή τους στις εκδηλώσεις του εορτασμού και για τη δημιουργική τους συμμετοχή στις δραστηριότητες και την προετοιμασία που προηγήθηκε!

Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης και την Ελληνική Επανάσταση του 1821, περιηγηθήκαμε μέσα από τις σελίδες του βιβλίου Οι ιππότες της Ελευθερίας εκδ. Μεταίχμιο, στα μονοπάτια της Κέρκυρας του 19ου αιώνα για να συναντήσουμε δύο μεγάλες μορφές του ελληνισμού των Επτανήσων: Τον Διονύσιο Σολωμό, τον εθνικό μας ποιητή του Ύμνου εις την Ελευθερίαν καθώς και τον μουσικοδιδάσκαλο και συνθέτη Νικόλαο Χαλικιόπουλο Μάντζαρο, ο οποίος μελοποίησε τον Εθνικό μας Ύμνο, καθώς και άλλα ποιήματα του Σολωμού. Η συγγραφέας του βιβλίου, Κωνσταντίνα Αρμενιάκου, μας αφηγείται τις κυριότερες στιγμές της ζωής του Διονυσίου Σολωμού και του Νικόλαου Μάντζαρου, από την παιδική τους ηλικία μέχρι και τα χρόνια της ζωής τους στην Κέρκυρα, τη δυνατή φιλία που αναπτύχθηκε μεταξύ τους και τη δημιουργική τους συνεργασία, καρπός της οποίας υπήρξε μεταξύ άλλων και ο Εθνικός μας Ύμνος. Επιπλέον, είδαμε το Μουσείο Μουσικής της Πόλης Κέρκυρας, το Μουσείο Σολωμού και ακούσαμε την Φιλαρμονική Μάντζαρος σε υπέροχες μουσικές εκτελέσεις!
Για την προώθηση της φιλαναγνωσίας, το νηπιαγωγείο συμμετείχε στον 6ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης, των εκδόσεων Μεταίχμιο, με τα βιβλία: Γατοκουβέντες της Άλκης Ζέη, Ωραία Ζωή της Ορελί Βαλόν και ο Φτεροπόδαρος Μπαμπάς της Ναντίν Μπραν-Κοσμ. Καλή μας επιτυχία!

Απόκριες στο Νηπιαγωγείο
Την Πέμπτη 27-2-2025 γιορτάσαμε το φετινό Καρναβάλι με παραδοσιακά τραγούδια, παιχνίδια, χορό και πολύ κέφι. Όλα τα παιδιά ντύθηκαν με τις στολές τους και διασκέδασαν στην αποκριάτικη γιορτή που οργανώθηκε από κοινού με το Δημοτικό σχολείο. Ιδιαίτερο χρώμα έδωσαν οι αποκριάτικες μάσκες και κατασκευές που διακόσμησαν τον χώρο του σχολείου.

Ηφαίστεια
Τις προηγούμενες μέρες μας απασχόλησε το θέμα των ηφαιστείων, με αφορμή τις πρόσφατες εξελίξεις στο νησί της Σαντορίνης. Οι εύλογες απορίες των παιδιών διερευνήθηκαν μέσα από ποικίλο υλικό, τόσο από σχετικά βιβλία, όσο και από πληροφορίες που συγκεντρώθηκαν από το διαδίκτυο, εικόνες, εκπαιδευτικά ντοκυμαντέρ και παρουσιάσεις. Τι υπάρχει στο εσωτερικό της γης; Τι είναι η λάβα και πώς δημιουργείται η έκρηξη του ηφαιστείου; Δημιουργήσαμε τέλος τη δική μας «έκρηξη», με υλικά που υπάρχουν στην…… κουζίνα μας!

Θεατρική παράσταση «Το Αστερόπαιδο»
Με αμείωτο ενδιαφέρον παρακολούθησαν τα παιδιά του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού σχολείου Αναύρας τη θεατρική παράσταση «Το Αστερόπαιδο», του Όσκαρ Ουάιλντ, στο πολιτιστικό κέντρο του Αλμυρού, από το θίασο «Λώτινος Ήλιος» και σε σκηνοθεσία της Άννας Παπαμάρκου. Η ζωντανή μουσική με τα παραδοσιακά μουσικά όργανα σαντούρι και βιολί, που πλαισίωνε την παράσταση και οι διαρκείς μεταμορφώσεις των ηθοποιών με τις εναλλαγές του φωτός, εντυπωσίασαν τα παιδιά. Το διάσημο παραμύθι του Όσκαρ Ουάιλντ, με ξεχωριστή ευαισθησία, προσεγγίζει θέματα της ανθρώπινης φύσης. Μας παρουσιάζει πώς η αλαζονεία, ο εγωισμός και η υπεροψία μετατρέπουν τον άνθρωπο σε ένα σκληρό και άκαρδο υποκείμενο, ενώ δεν παύει να μας συγκινεί και να μας υπενθυμίζει ότι τα εσωτερικά χαρίσματα και οι πράξεις φιλανθρωπίας, η μετάνοια, η συγχώρεση, η ενσυναίσθηση και η προσφορά προσδίδουν την αξία και την ομορφιά. Σήμερα, που η διαρκής προβολή της εξωτερικής εμφάνισης και του πλούτου επισκιάζουν την αληθινή ομορφιά του ανθρώπου, το κλασικό αυτό παραμύθι μας εκπλήσσει ευχάριστα.

Γιορτή των Τριών Ιεραρχών
Την Πέμπτη 30 Iανουαρίου, ημέρα γιορτής των Τριών Iεραρχών, οι μαθητές και μαθήτριες του Nηπιαγωγείου και Δημοτικού σχολείου Ανάβρας, παρακολούθησαν με κατάνυξη τη Θεία Λειτουργία στον γραφικό ναό του Αγίου Δημητρίου. Ακολούθησε αρτοκλασία και μετά το τέλος του εκκλησιασμού, προσφέρθηκαν στα παιδιά και σε όλους τους παρευρισκόμενους χυμοί και κεράσματα από τον σύλλογο γονέων.