1ο  Εργαστήριο 3ου Θεματικού κύκλου.

Θεματική: Φροντίζω το Περιβάλλον

Υποθεματική: Οικολογική Συνείδηση

με τίτλο: «Η γη και το Δέντρο της Ζωής»

με στόχο: Να έρθουν σε επαφή με λαϊκές δοξασίες και μύθους και μέσα από  πνεύμα συνεργασίας να συνειδητοποιήσουν την σχέση αλληλεξάρτησης ανθρώπων και περιβάλλοντος.

Ακούγοντας ξανά το τραγούδι “Καλικάντζαροι” από το cd «Λάχανα και Χάχανα» https://www.youtube.com/watch?v=NObSUyvn9k8

Θυμηθήκαμε τους «Καλικάντζαρους» και επαναφέραμε  το δέντρο της γης  που κατασκευάσαμε τα Χριστούγεννα με ένα χαρτόκουτο και πάνω  του στηρίξαμε  την υδρόγειο.

273803851 372669997622496 441184091548623310 n

 

Με αυτό το δέντρο της γης και κατ’ επέκταση τον πλανήτη μας ξεκινάμε τη νέα χρονιά. Αφού «σώσαμε τον πλανήτη μας» σώζοντας το δέντρο, ευχόμαστε καλή χρονιά και υποσχόμαστε να προσέχουμε όλα τα δέντρα, που προσέχουν τον πλανήτη που ζούμε.

Παρακολουθούμε «Το Δέντρο που Έδινε» και αξιοποιώντας  τη χρήση της ρουτίνας σκέψης «Δες-Σκέψου-Αναρωτήσου», βλέπουμε εικόνες με περιοχές του πλανήτη με δέντρα και χωρίς και συζητάμε για τις ιστορίες που μας λένε τα δέντρα, τι προσφέρουν στον άνθρωπο και τι θα συμβεί στον πλανήτη μας αν λείψουν τα δέντρα.

“ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΠΟΥ ΕΔΙΝΕ”

Σχεδιάζουμε και κατασκευάζουμε τον πλανήτη μας με τα δέντρα στις 4 εποχές του χρόνου και συζητάμε  τι προσφέρουν τα δέντρα ανάλογα με την εποχή και το κλίμα του κάθε τόπου.

και διαβάζουμε “Το Δέντρο” ζωντανεύοντας μαζί του,  όλες τις εποχές του χρόνου με τις εναλλαγές της φύσης όπως ακριβώς τη βιώνουν τα πλάσματα του δάσους που ζούνε σ’ αυτό το πανέμορφο δέντρο!!!

 

 

273486741 371960898075545 2376613533168552780 n

Να αναπτύξουν  τη φαντασία και δημιουργικότητά τους, να αντιληφθούν ότι υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι απεικόνισης του κόσμου στο χαρτί και στην υδρόγειο, να δείχνουν την θάλασσα και την ξηρά στον χάρτη και στην υδρόγειο, να μάθουν τις 5 ηπείρους του πλανήτη μας, τις τέσσερις εποχές και για την περιστροφή της γης: Ημέρα – Νύχτα.

 Να κατανοήσουν την αξία του ήλιου ως πηγής ενέργειας, τη σημασία αυτής της ενέργειας στην ύπαρξη της ζωής, να αποκτήσουν περιβαλλοντική συνείδηση και να ευαισθητοποιηθούν στην προστασία της γης.