Ευχαριστούμε τους γονείς του νηπιαγωγείου που χάρισαν στο σχολείο μας τα παρακάτω πλαστικά ζωάκια, εμπλουτίζοντας το παιδαγωγικό υλικό μας.
Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών 2025
Με την ευκαιρία της ευρωπαϊκής ημέρας γλωσσών 2025, πραγματοποιήθηκαν
μια σειρά από δραστηριότητες εκπαιδευτικές, στις οποίες έλαβαν μέρος
όλα τα παιδιά και όλοι οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας, η κ.
Καλλιόπη Βλαχάβα (ΠΕ 06 αγγλικών), η κ. Στέλλα Παπανικολάου (ΠΕ
60.50), η κ. Ειρήνη Τσολακίδου (ΠΕ 60) και η κ. Μιχαέλα Κεχαγιόγλου
(ΠΕ 60). Οι δράσεις έγιναν στα πλαίσια των αγγλικών, αλλά και στα
πλαίσια του προγράμματος για τον Παγκόσμιο Πολίτη 2π της ActionAid.
Εμπνευσμένα τα παιδιά, από τον τίτλο του φετινού διαγωνισμού “Οι γλώσσες ανοίγουν τις καρδιές και το μυαλό”, δημιούργησαν μία ομαδική εργασία – αφίσα με μία καρδιά –
μπαλόνι και ένα καλάθι – μυαλό. Σε αυτό το όμορφο αερόστατο
ζωγράφισαν τον εαυτό τους, να ταξιδεύουν πάνω από τα μνημεία του
κόσμου που γνωρίσαμε στην τάξη. Στα σύννεφα έγραψαν χαιρετισμούς σε
διάφορες γλώσσες, όπως τα επεξεργάστηκαν στην τάξη στις ΤΠΕ.
On the occasion of the European Day of Languages 2025, a series of educational activities were held, in which all the children and all the teachers of the school unit took part, Ms. Kalliopi Vlachava (PE 06 English), Ms. Stella Papanikolaou (PE 60.50), Ms. Irini Tsolakidou (PE 60) and Ms. Michaela Kechagioglou (PE 60).The activities were carried out within the framework of English, but also within the framework of he ActionAid Global Citizen 2P program. Inspired by the title of this year' s competition "Languages open hearts and mind", the children created a group work - poster with a heart - balloon and a basket - mind. In this beautiful balloon they painted themselves, traveling over the monuments of the great world that we learned about in class. On the clouds they wrote greetings in various languages, as they worked on in the ICT class.![]()

1η Δράση Ενεργού Πολίτη “Φροντίζουμε τους φίλους μας, τα ζώα”
Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης της σχολικής μονάδας “Το σχολείο μας στο δρόμο της αειφορίας”, υλοποιήθηκε η 1η δράση Ενεργού Πολίτη για την τρέχουσα σχολική χρονιά, “Φροντίζουμε τους φίλους μας, τα ζώα”. Αφόρμηση αποτέλεσε η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 04 Οκτωβρίου.
Έχοντας ως στόχο την ευαισθητοποίηση των παιδιών για τα δικαιώματα των ζώων, τον σεβασμό, την προστασία και την φροντίδα τους, υλοποιήθηκαν δραστηριότητες που συνδέονται άμεσα με τους εξής Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ:
- Στόχος 15 -ζωή στη στεριά (προστασία άγριων ζώων)
- Στόχος 13- δράση για το κλίμα (η υποβάθμιση του περιβάλλοντος και η επιρροή του στα ζώα) Στόχος 4- ποιοτική εκπαίδευση (ενημέρωση για τα δικαιώματα των ζώων)
- Στόχος 3- καλή υγεία και ευημερία (η επαφή των ανθρώπων με τα ζώα προσφέρει θεραπευτικά οφέλη)
Τα παιδιά αρχικά ξεχώρισαν βιβλία για τον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης σχετικά με τα ζώα. Κατά τον διαχωρισμό των βιβλίων παρατήρησαν τα βιβλία και διακρίναμε τα ζώα σε άγρια και ήμερα.
Από το σύνολο των βιβλίων τα παιδιά ξεχώρισαν τα παρακάτω βιβλία τα οποία διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε.
Με αφορμή το βιβλίο “Η μεγάλη απόδραση των ζώων” (Schmidauer, Elisabeth, εκδόσεις Άμμος), αναλάβαμε ρόλους και αναπαραστήσαμε την ιστορία.
Ανακαλύψαμε τα κρυμμένα ζώα και τα ταξινομήσαμε σε κατηγορίες, ζώα ζούγκλας, φάρμας, δάσους. Μιλήσαμε για το που ζουν, πως τρέφονται, πως επιβιώνουν και από τι κινδυνεύουν; Πως μπορούμε να βοηθήσουμε εμείς τα ζώα;
H beebot μας έδειξε τον σωστό δρόμο φροντίδας ενός ζώου.
Δημιουργήσαμε ιατρείο ζώων.
Οι γωνιές της τάξης εμπλουτίστηκαν με υλικό σχετικό με τα ζώα.
Με αφορμή το βιβλίο “Τα αδεσποτάκια” (Γιολάντα Τσορώνη Γεωργιάδη, εκδόσεις Σαββάλα) αποφασίσαμε να διοργανώσουμε ένα bazzar με λούτρινα αρκουδάκια, τα έσοδα του οποίου θα διατεθούν για αγορά ζωοτροφών, για το Φιλοζωικό Σύλλογο Νώε.
Κατασκευάσαμε αφίσα για το bazzar.
Φτιάξαμε πρόσκληση κάλεσμα για το bazzar.
Γράψαμε γράμμα για την προσφορά ζωοτροφών στον κύριο Μάριο.
Φτιάξαμε ταΐστρες από υλικά που δεν χρησιμοποιούμε.
Τα παιδιά με την βοήθεια των γονέων τους ζωγραφίσανε τις πατουσοευχίτσες και φτιάξαμε μία αφίσα για να χαρίσουμε στα μέλη του Φιλοζωικού Συλλόγου Νώε.
Συζητήσαμε για την Κιβωτό του Νώε και είδαμε σχετικό βίντεο.
Ο Φιλοζωικός Σύλλογος Νώε επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας και γνωρίσαμε από κοντά τους μικρούς μας φίλους. Σκυλάκια, γάτα, κουνελάκια, χελώνες, φίδια και αράχνες βρέθηκαν στο σχολείο μας. Στην παρέα μας ήταν και τα παιδιά του Δημοτικού Παιδικού Σταθμού Παλαιοχωρίου.
Τα παιδιά ζωγράφισαν τι τους έκανε εντύπωση αυτή την ξεχωριστή μέρα.
Παίξαμε μουσικοκινητικά παιχνίδια.
Τα παιδιά για να θυμούνται αυτή την ημέρα φτιάξανε μία κατασκευή για τα αδεσποτάκια.
1 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικία
Στο Νηπιαγωγείο μας αυτή την ημέρα την αφιερώσαμε στους ανθρώπους που αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της οικογένειας μας και της κοινωνίας. Τονίσαμε την αναγκαιότητα αυτών των ανθρώπων για καλή υγεία και ευημερία (3ος Βιώσιμος στόχος) και την σπουδαιότητα να μην νιώθουν ότι περιθώριοποιουνται λόγω της ηλικίας τους (10ος Βιώσιμος στόχος).
Διαβάσαμε σχετικά βιβλία.
- Συζητήσαμε για τις ανάγκες των ηλικιωμένων ανθρώπων και τι μπορούμε να κάνουμε εμείς.
- Ακούσαμε σχετικά τραγούδια και χορέψαμε.
- Πραγματοποιήσαμε δραστηριότητα σειροθέτησης εικόνων από την γέννηση έως την Τρίτη Ηλικία.
- Γνωρίσαμε τους ΧΟΠΑ Ήρωες, μάθαμε τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και τον αριθμό που πρέπει να καλέσουμε για να βοηθήσουμε έναν ηλικιωμένο άνθρωπο.
- Φτιάξαμε δωράκια τα οποία μοιράστηκαν από την φαρμακοποιό του χωριού μας στους ηλικιωμένους ανθρώπους.
Ευχαριστήρια επιστολή
Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου Παλαιοχωρίου Καβάλας θα θέλανε να ευχαριστήσουν τους γονείς των προηγούμενων σχολικών ετών και του φετινού σχολικού έτους, οι οποίοι μέσα από τη σωστή διαχείριση του ταμείου κατάφεραν να συγκεντρώσουν ένα αξιοσέβαστο πόσο. Τα χρήματα αυτά δόθηκαν για την αγορά πλούσιου παιδαγωγικού υλικού.Και έπεται συνέχεια…..
12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού
Στα πλαίσια της 12ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού, τα παιδιά του Νηπιαγωγείου βρέθηκαν στο γήπεδο του χωριού. Εκεί ο κος Χαράλαμπος, υπεύθυνος του παιδικού τμήματος της Ένωσης Παγγαιϊκού Δρυάδος μίλησε στα παιδιά για τα οφέλη της ενασχόλησης με τον αθλητισμό, τη σημασία της συνεργασίας και το “ευ αγωνίζεσθαι”. Τα παιδιά έπαιξαν και έφτιαξαν αφίσα με σύνθημα “Τον αθλητισμό αγαπάμε και είτε χάνουμε είτε νικάμε πάντα χαμογελάμε”, την οποία χάρισαν στην ποδοσφαιρική ομάδα.Τα ίδια έλαβαν ως δώρο μετάλλια της ομάδας.
Καλή Σχολική Χρονιά!
Σήμερα, Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου του 2025, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί βρέθηκαν στο χώρο του Νηπιαγωγείου Παλαιοχωρίου Καβάλας για τον Αγιασμό. Νήπια και προνήπια γεμάτα χαρά μπήκαν μέσα στην τάξη, συνάντησαν τους φίλους τους, είδαν τις κύριες τους και φυσικά πήραν το δωράκι τους.
Καλή Σχολική Χρονιά!

Δράσεις Ενεργού Πολιτειότητας “Η γιορτή των Πουλιών”
Την σημερινή εποχή οι πολίτες του κόσμου, καλούνται να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις και τις ανάγκες που δημιουργούν οι συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες του περιβάλλοντος, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες και δρώντας με υπευθυνότητα απέναντι σε αυτό.
Σκοπός του προγράμματος σπουδών είναι να προετοιμάσει τα παιδιά, ήδη από τη νηπιακή ηλικία, προς αυτή την κατεύθυνση και να τους βοηθήσει να κατακτήσουν δεξιότητες, όπως η κριτική σκέψη, η συνεργασία και η υπευθυνότητα απέναντι στην κοινωνία και το φυσικό περιβάλλον. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο σκοπός, τα παιδιά λαμβάνουν μέρος σε δομημένες δράσεις ανάπτυξης της ενεργού πολιτειότητας.
Η δράση του σχολείου μας έγκειται στην υιοθέτηση πρακτικών φιλοζωίας και ιδιαίτερα την ζωή στην στεριά. Σκοπός της δράσης είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν τα μικρά πουλιά που δεν αποδημούν.
Αφόρμηση για τη δράση αποτέλεσε το τραγούδι «Το σπουργίτι», του Βασίλη Παπακωνσταντίνου, από το άλμπουμ «Κάτω από ‘να κουνουπίδι», του Μάνου Λοΐζου. Το τραγούδι μιλά για ένα σπουργίτι που ικανοποιεί την πείνα του σε μια σιταποθήκη και εστιάζει πολύ στο πόσο κατατρεγμένο νιώθει, πόσο η μικρή ζωή του κινδυνεύει. Τα παιδιά μιλούν για τις δικές τους εμπειρίες σε σχέση με τα μικρά πουλιά που δεν μπορούν να αποδημήσουν.
Με τα παιδιά αποφασίσαμε, λοιπόν, να καλέσουμε στην τάξη μας δασοφύλακα και να ρωτήσουμε όλα αυτά που θέλουμε να μάθουμε για τα μικρά πουλιά και τα σπιτάκια τους στο δάσος .
Αφού πήραμε τις πληροφορίες που θέλαμε αποφασίσαμε να φτιάξουμε από χάρτινα κουτιά του γάλακτος σπιτάκια/ ταΐστρες για τα μικρά πουλιά, τα οποία αργότερα θα γεμίσουμε με τροφή. Έτσι, μικροί και μεγάλοι στήσαμε ένα εργαστήρι κατασκευής «φωλιών/ ταϊστρών» και στρωθήκαμε στην δουλειά.
Ακόμη, φτιάξαμε βραχιολάκια με σύρμα και περάσαμε μέσα δημητριακά, προκειμένου να τα κρεμάσουμε στα δέντρα της αυλής για να τα φάνε τα πουλάκια που θα έρθουν.
Αφού κατασκευάσαμε τα σπιτάκια από τα χάρτινα κουτιά, στείλαμε γράμμα στον ιδιοκτήτη της σιταποθήκης από τον οποίο ζητήσαμε να μας φέρει σπόρους για να γεμίσουμε τις ταΐστρες μας.
Ο κύριος Μάριος μας επισκέφτηκε λίγο καιρό μετά, μας έφερε τροφή και μας εξήγησε τι τρώνε τα πουλάκια και τι σπόρους μας έφερε προκειμένου να τους αναμείξουμε και έτσι να φτιάξουμε το γεύμα τους.
Εμείς, την επόμενη ημέρα στρωθήκαμε στην δουλειά και ξεκινήσαμε να αναμειγνύουμε τους σπόρους μεταξύ τους και στην συνέχεια τους τοποθετήσαμε μέσα στις αυτοσχέδιες ταΐστρες/ φωλιές.
Όμως, αποφασίσαμε να τους ετοιμάσουμε ακόμη μία λιχουδιά. Μαζέψαμε, λοιπόν, με τα παιδιά κουκουνάρες από την αυλή και αφού αναμείξαμε τους σπόρους με βιτάμ αρχίσαμε να τις πασαλείβουμε με το μείγμα μας και τέλος τις κρεμάσαμε στα κλαδιά των δέντρων για να φάνε τα πουλάκια.
Με αφορμή το βιβλίο « Η γιορτή των πουλιών» αποφασίσαμε με τα παιδιά ,την ημέρα που κρεμάσαμε τις φωλιές και το φαγητό που τους ετοιμάσαμε έξω στα δέντρα, να τους τραγουδήσουμε και να χορέψουμε όλοι μαζί , δημιουργώντας έτσι μια μικρή γιορτή γι’ αυτά.
Τα παιδιά κατενθουσιάστηκαν με τις δράσεις αυτές και έμαθαν ορισμένες καλές πρακτικές που θα μπορούσαν να υιοθετήσουν εφόρου ζωής για να προστατέψουν το φυσικό τους περιβάλλον.







































































































