Εργαστήρια Δεξιοτήτων

  ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ  ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ  2022-2023 

1° Εργαστήριο  Δεξιοτήτων- Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία- Τίτλος Προγράμματος:  “Όλοι μαζί , Συναίσθημα και Ζωή“. Οκτώβριος- Νοέμβριος 2022

Προσεγγίσαμε μέσα  από  διαφορετικές  δραστηριότητες  τόσο ατομικές όσο και  ομαδικές, αλλά και κινητικές, θεατρικές, διαδικτυακές, εικαστικές, λογικές, φαντασιακές, επικοινωνιακές  κλπ,  οκτώ  συναισθήματα, της χαράς, της λύπης, του θυμού, του φόβου, της μοναξιάς , της ζήλειας, της αγάπης  και  του  θαυμασμού. Το ταξίδι μας φανταστικό!

 

Τα παιδιά δημιούργησαν την αφίσα των συναισθημάτων και  το  ρολόι των συναισθημάτων

IMG 20221005 151328 1 IMG 20221013 123126 1

Δημιούργησαν το ζάρι των συναισθημάτων και έπαιξαν σε ομάδες το παιχνίδι “βρες ποιο συναίσθημα είναι”

IMG 20221026 133947 IMG 20221101 125434 1 λήψης 1 2 IMG 20221108 133937 1 λήψης 2 1 λήψης 3 1

Συμπλήρωσαν το σταυρόλεξο των συναισθημάτων

IMG 20221102 122919 1 IMG 20221102 123043 1 IMG 20221102 123317 IMG 20221102 123917 1 IMG 20221102 124134 IMG 20221102 125000 2 1 λήψης 11

Παρακολούθηση του εκπαιδευτικού προγράμματος της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης σε live streaming του μουσικού έργου  “Σεχραζαντ”.

IMG 20221103 120549

Τα παιδιά σε τέσσερεις ομάδες, κατασκεύασαν μάσκες μεγάλου μεγέθους με τέσσερα συναισθήματα, αυτά που  αποφάσισε η κάθε ομάδα.

IMG 20221103 135420 1         IMG 20221104 150039 1                     IMG 20221104 145935 1 IMG 20221104 150224 1

 

 

2° Εργαστήριο Δεξιοτήτων-  Ενδιαφέρομαι και ενεργώ, κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη- Τίτλος Προγράμματος: “Είμαι διαφορετικός, είσαι διαφορετικός“. Δεκέμβριος 2022-Ιανουάριος 2023.

Τι είναι η διαφορετικότητα; Πως αισθάνονται οι άνθρωποι που έχουν προβλήματα στην όραση, στην ακοή, κινητικά προβλήματα, αισθητικά προβλήματα; Πως αντιμετωπίζουμε αυτούς τους ανθρώπους; Πως ενεργούμε; Προσεγγίσαμε τις πέντε διαφορετικές φυλές που ζούνε στον πλανήτη Γη, τις περιπτώσεις των ΑΜΕΑ και στο τέλος την διαφορετικότητα των δύο φύλων.

  • Το ιστόγραμμά  μας.

IMG 20221123 131115

  • Άνθρωποι διαφορετικοί στο χρώμα του δέρματός τους. Τα παιδιά έπαιξαν με εκπαιδευτικό υλικό της Unisef  μαθαίνοντας για τις πέντε φυλές. Χωρίστηκαν σε ομάδες όπου δημιούργησαν έναν άνθρωπο από κάθε φυλή.  Η κάθε ομάδα παρουσίασε στα υπόλοιπα παιδιά, την κατασκευή της. Η κάθε  φυλή  ζωγραφίζει τον  ήλιο  μ ένα διαφορετικό  τρόπο. Τα παιδιά ζωγράφισαν  τους  ήλιους,  έτσι  όπως  τους  ζωγράφισαν οι  φυλές  της  γης.

DSC 0202 2

αρχείο λήψηςIMG 20221128 124249 2

 

  • Τι  είναι  τα  άτομα  με  ειδικές  ανάγκες  (ΑΜΕΑ); Πως ζουν; Τι δυσκολίες έχουν; Προσεγγίσαμε την κάθε περίπτωση ξεχωριστά. Τα παιδιά έπαιξαν δραστηριότητες που προτείνει το Α ΚΕ.Δ.Δ.Υ Θεσσαλονίκης.  Τα  παιδιά έπαιξαν  ανάλογο  ελεύθερο εκπαιδευτικό λογισμικό με ανάλογα θέματα.IMG 20221201 124756 IMG 20221201 123124 2
  • Τα  παιδιά  δημιούργησαν  μια  αφίσα  για  τις  διαφορετικότητες  που προσεγγίσαμε.IMG 20230116 130718

3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων- Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία- Τίτλος Προγράμματος: “Είναι το Φως κάτι μαγικό“. Φεβρουάριος-Μάρτιος 2023.

Τι είναι το Φως; Από που έρχεται; Που μας χρησιμεύει; Τι είναι η σκιά, το ουράνιο τόξο, η διάθλαση, η διάχυση; Πως γίνεται η μέρα και η νύχτα; Πως δημιουργείται το ουράνιο τόξο; Γιατί το καλαμάκι “σπάει” όταν το βάζουμε στο νερό; Μέσα από πειράματα, διαφορετικά υλικά, υποθέσεις, προβλέψεις και ορολογίες, προσεγγίσαμε την έννοια του Φωτός.

IMG 20230130 122849 IMG 20230125 135416 IMG 20230202 101824 2 IMG 20230203 113914 IMG 20230203 114910 IMG 20230216 122000IMG 20230309 120510IMG 20230313 124201IMG 20230307 124340IMG 20230320 104158

 

Τα παιδιά προγραμμάτισαν το μελισσάκι  beebot  να  φτάσει  στο  φως.IMG 20230323 135945

Τα παιδιά  χωρίστηκαν  σε  τέσσερεις ομάδες. Η κάθε ομάδα δημιούργησε την αφίσα από μια ιδιότητα του φωτός και παρουσίασαν στα υπόλοιπα παιδιά, την ιδιότητα που επεξεργάστηκαν και εξήγησαν πως δημιουργείται.IMG 20230330 125823 IMG 20230330 130118IMG 20230330 125543 IMG 20230330 132420

Τα  παιδιά  συμπλήρωσαν  το  σταυρόλεξο  του  Φωτός.IMG 20230330 140107 IMG 20230330 141144

4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων- Φροντίζω το Περιβάλλον –  Τίτλος Προγράμματος: “Το καστανόδασος που βλέπω από το παράθυρό μου” Απρίλιος-Μάιος 2023.

Το  Δάσος  είναι  ένα  οικοσύστημα που αποτελεί  πόλο  έλξης  και  σημείο  προσφοράς  προς  τους  ανθρώπους. Πως  γεννιέται  ένα  δάσος, ποιοι  το  καταστρέφουν,  ποια  είναι  τα  πολύτιμα  δώρα  του;; Πως  μπορούμε  να  το  προστατέψουμε;; Το Παλαιοχώρι  Παγγαίου στο νομό Καβάλας, έχει το προνόμιο να βρίσκεται δίπλα σε ένα πανέμορφο καστανόδασος που είναι σημείο αναφοράς για τους κατοίκους του τόπου.

  • Πως γεννιέται ένα δέντρο; Τα παιδιά άκουσαν παραμύθια, φύτεψαν σπόρους και είδαν τους σπόρους να μεγαλώνουν και να βγάζουν ρίζες. Πειραματίστηκαν με σπόρους που φύτρωσαν χωρίς φως, χωρίς νερό και χωρίς αέρα, όλα όσα χρειάζεται ένα δέντρο για να γεννηθεί και να ευδοκιμήσει.16869979461881686760030197
  • Οι τέσσερεις εποχές στο Δάσος. Πως είναι το δάσος σε κάθε εποχή του χρόνου. Τι αλλαγές πραγματοποιούνται στο δάσος; Πως φαίνεται; Τα παιδιά έμαθαν να αναγνωρίζουν την εποχή από μια εικόνα ή από ένα στοιχείο της εικόνας. Στο τέλος χωρίστηκαν σε τέσσερεις ομάδες και δημιούργησαν τις τέσσερεις νεράιδες των εποχών.IMG 20230501 111820 IMG 20220921 123200 IMG 20230510 133151 IMG 20230510 133213 IMG 20230510 133233 IMG 20230509 124157
  • Ποιοι είναι οι εχθροί του δάσους; Τα παιδιά παρακολούθησαν βίντεο από το διαδίκτυο με τους εχθρούς του δάσους και τι μπορούν να προκαλέσουν αυτοί σε ένα ολόκληρο δάσος συνεπώς και στους ίδιους τους ανθρώπους. Τα παιδιά ζωγράφισαν τις δύο καταστάσεις του δάσους, την πριν και την μετά από μια φωτιά.IMG 20230515 130951
  • Τα παιδιά συμπλήρωσαν σε έναν πίνακα διπλής εισόδου τα στοιχεία εκείνα που μπορούμε να βρούμε σε ένα δάσος.IMG 20230517 122707
  • Ποια είναι τελικά τα δώρα του Δάσους; Ποια είναι τα δώρα που μας δίνει το καστανόδασος που βλέπουμε από τα παράθυρό μας; Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς οι άνθρωποι για να βοηθήσουμε τα δάση και τους εαυτούς μας; Τα παιδιά άκουσαν το παραμύθι “ο άνθρωπος που φύτευε δέντρα”. Τα παιδιά κατέγραψαν τα δώρα του δάσους και ιδιαίτερα του δικού μας καστανόδασους και στο τέλος δημιούργησαν την “κυρία Kαστανιά”, μια εργασία με την οποία λάβαμε μέρος σε διαγωνισμό της ActionAid σχετική με τα παραδοσιακά εδέσματα του τόπου μας.IMG 20230524 130149 1686330699154