ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-2023
1° Εργαστήριο Δεξιοτήτων- Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία- Τίτλος Προγράμματος: “Όλοι μαζί , Συναίσθημα και Ζωή“. Οκτώβριος- Νοέμβριος 2022
Προσεγγίσαμε μέσα από διαφορετικές δραστηριότητες τόσο ατομικές όσο και ομαδικές, αλλά και κινητικές, θεατρικές, διαδικτυακές, εικαστικές, λογικές, φαντασιακές, επικοινωνιακές κλπ, οκτώ συναισθήματα, της χαράς, της λύπης, του θυμού, του φόβου, της μοναξιάς , της ζήλειας, της αγάπης και του θαυμασμού. Το ταξίδι μας φανταστικό!
Τα παιδιά δημιούργησαν την αφίσα των συναισθημάτων και το ρολόι των συναισθημάτων
Δημιούργησαν το ζάρι των συναισθημάτων και έπαιξαν σε ομάδες το παιχνίδι “βρες ποιο συναίσθημα είναι”
Συμπλήρωσαν το σταυρόλεξο των συναισθημάτων
Παρακολούθηση του εκπαιδευτικού προγράμματος της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης σε live streaming του μουσικού έργου “Σεχραζαντ”.
Τα παιδιά σε τέσσερεις ομάδες, κατασκεύασαν μάσκες μεγάλου μεγέθους με τέσσερα συναισθήματα, αυτά που αποφάσισε η κάθε ομάδα.
2° Εργαστήριο Δεξιοτήτων- Ενδιαφέρομαι και ενεργώ, κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη- Τίτλος Προγράμματος: “Είμαι διαφορετικός, είσαι διαφορετικός“. Δεκέμβριος 2022-Ιανουάριος 2023.
Τι είναι η διαφορετικότητα; Πως αισθάνονται οι άνθρωποι που έχουν προβλήματα στην όραση, στην ακοή, κινητικά προβλήματα, αισθητικά προβλήματα; Πως αντιμετωπίζουμε αυτούς τους ανθρώπους; Πως ενεργούμε; Προσεγγίσαμε τις πέντε διαφορετικές φυλές που ζούνε στον πλανήτη Γη, τις περιπτώσεις των ΑΜΕΑ και στο τέλος την διαφορετικότητα των δύο φύλων.
- Το ιστόγραμμά μας.
- Άνθρωποι διαφορετικοί στο χρώμα του δέρματός τους. Τα παιδιά έπαιξαν με εκπαιδευτικό υλικό της Unisef μαθαίνοντας για τις πέντε φυλές. Χωρίστηκαν σε ομάδες όπου δημιούργησαν έναν άνθρωπο από κάθε φυλή. Η κάθε ομάδα παρουσίασε στα υπόλοιπα παιδιά, την κατασκευή της. Η κάθε φυλή ζωγραφίζει τον ήλιο μ ένα διαφορετικό τρόπο. Τα παιδιά ζωγράφισαν τους ήλιους, έτσι όπως τους ζωγράφισαν οι φυλές της γης.
- Τι είναι τα άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ); Πως ζουν; Τι δυσκολίες έχουν; Προσεγγίσαμε την κάθε περίπτωση ξεχωριστά. Τα παιδιά έπαιξαν δραστηριότητες που προτείνει το Α ΚΕ.Δ.Δ.Υ Θεσσαλονίκης. Τα παιδιά έπαιξαν ανάλογο ελεύθερο εκπαιδευτικό λογισμικό με ανάλογα θέματα.
- Τα παιδιά δημιούργησαν μια αφίσα για τις διαφορετικότητες που προσεγγίσαμε.
3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων- Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία- Τίτλος Προγράμματος: “Είναι το Φως κάτι μαγικό“. Φεβρουάριος-Μάρτιος 2023.
Τι είναι το Φως; Από που έρχεται; Που μας χρησιμεύει; Τι είναι η σκιά, το ουράνιο τόξο, η διάθλαση, η διάχυση; Πως γίνεται η μέρα και η νύχτα; Πως δημιουργείται το ουράνιο τόξο; Γιατί το καλαμάκι “σπάει” όταν το βάζουμε στο νερό; Μέσα από πειράματα, διαφορετικά υλικά, υποθέσεις, προβλέψεις και ορολογίες, προσεγγίσαμε την έννοια του Φωτός.
Τα παιδιά προγραμμάτισαν το μελισσάκι beebot να φτάσει στο φως.
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε τέσσερεις ομάδες. Η κάθε ομάδα δημιούργησε την αφίσα από μια ιδιότητα του φωτός και παρουσίασαν στα υπόλοιπα παιδιά, την ιδιότητα που επεξεργάστηκαν και εξήγησαν πως δημιουργείται.
Τα παιδιά συμπλήρωσαν το σταυρόλεξο του Φωτός.
4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων- Φροντίζω το Περιβάλλον – Τίτλος Προγράμματος: “Το καστανόδασος που βλέπω από το παράθυρό μου” Απρίλιος-Μάιος 2023.
Το Δάσος είναι ένα οικοσύστημα που αποτελεί πόλο έλξης και σημείο προσφοράς προς τους ανθρώπους. Πως γεννιέται ένα δάσος, ποιοι το καταστρέφουν, ποια είναι τα πολύτιμα δώρα του;; Πως μπορούμε να το προστατέψουμε;; Το Παλαιοχώρι Παγγαίου στο νομό Καβάλας, έχει το προνόμιο να βρίσκεται δίπλα σε ένα πανέμορφο καστανόδασος που είναι σημείο αναφοράς για τους κατοίκους του τόπου.
- Πως γεννιέται ένα δέντρο; Τα παιδιά άκουσαν παραμύθια, φύτεψαν σπόρους και είδαν τους σπόρους να μεγαλώνουν και να βγάζουν ρίζες. Πειραματίστηκαν με σπόρους που φύτρωσαν χωρίς φως, χωρίς νερό και χωρίς αέρα, όλα όσα χρειάζεται ένα δέντρο για να γεννηθεί και να ευδοκιμήσει.
- Οι τέσσερεις εποχές στο Δάσος. Πως είναι το δάσος σε κάθε εποχή του χρόνου. Τι αλλαγές πραγματοποιούνται στο δάσος; Πως φαίνεται; Τα παιδιά έμαθαν να αναγνωρίζουν την εποχή από μια εικόνα ή από ένα στοιχείο της εικόνας. Στο τέλος χωρίστηκαν σε τέσσερεις ομάδες και δημιούργησαν τις τέσσερεις νεράιδες των εποχών.
- Ποιοι είναι οι εχθροί του δάσους; Τα παιδιά παρακολούθησαν βίντεο από το διαδίκτυο με τους εχθρούς του δάσους και τι μπορούν να προκαλέσουν αυτοί σε ένα ολόκληρο δάσος συνεπώς και στους ίδιους τους ανθρώπους. Τα παιδιά ζωγράφισαν τις δύο καταστάσεις του δάσους, την πριν και την μετά από μια φωτιά.
- Τα παιδιά συμπλήρωσαν σε έναν πίνακα διπλής εισόδου τα στοιχεία εκείνα που μπορούμε να βρούμε σε ένα δάσος.
- Ποια είναι τελικά τα δώρα του Δάσους; Ποια είναι τα δώρα που μας δίνει το καστανόδασος που βλέπουμε από τα παράθυρό μας; Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς οι άνθρωποι για να βοηθήσουμε τα δάση και τους εαυτούς μας; Τα παιδιά άκουσαν το παραμύθι “ο άνθρωπος που φύτευε δέντρα”. Τα παιδιά κατέγραψαν τα δώρα του δάσους και ιδιαίτερα του δικού μας καστανόδασους και στο τέλος δημιούργησαν την “κυρία Kαστανιά”, μια εργασία με την οποία λάβαμε μέρος σε διαγωνισμό της ActionAid σχετική με τα παραδοσιακά εδέσματα του τόπου μας.