εργαστήρια δεξιοτήτων 2023-2024

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 

ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ 2014-2020» που συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο)

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ

της Σχολικής Μονάδας

Νηπιαγωγείο Αρχαίας ΚορίνθουΚονδύλειο

«Ανακαλύπτω και ενεργώ»

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 21+:  

http://iep.edu.gr/el/psifiakoapothetirio/skilllabs

ΟΠΣ Επιμόρφωσης – Ι.Ε.Π.: Όλες οι δράσεις (iep.edu.gr): https://elearning.iep.edu.gr/study/course/index.php?categoryid=62

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ

ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Νηπιαγωγείο Αρχαίας Κορίνθου- Κονδύλειο

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ  2023 – 2024

Σχολική μονάδα Νηπιαγωγείο Αρχαίας Κορίνθου – Κονδύλειο
Αριθμός τμημάτων 3 (2 υποχρεωτικού προγράμματος & 1 προαιρετικού ολοήμερου)
Αριθμός μαθητώ/τριών σχολικής μονάδας 31
Αριθμός εκπαιδευτικών σχολικής μονάδας 5
Αριθμός εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στα Εργαστήρια δεξιοτήτων 4

 

 

Ζω καλύτερα – Ευ Ζην Φροντίζω το Περιβάλλον Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ  –  Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη Δημιουργώ και Καινοτομώ  –  Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή – Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια 1. Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά 1. Ανθρώπινα δικαιώματα 1. STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική
2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη 2. Κλιματική αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία 2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση 2. Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα
3. Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση 3. Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά 3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα
Τον Κ.Ο.Κ. αγαπώ, με ασφάλεια κυκλοφορώ Στην αυλή καλλιεργώ, αγαπώ κάθε φυτό Συνεργασία  στο Νηπιαγωγείο Mission – X
       

 

Βασικός προσανατολισμός του ετήσιου Σχεδίου Δράσης

 

Το όραμά μας Στην εκπαίδευση του σύγχρονου Ευρωπαίου πολίτη, αξιοποιούμε τα εργαστήρια δεξιοτήτων, προκειμένου, μέσα από τις ενδεικνυόμενες παιδαγωγικές προσεγγίσεις, οι μαθητές να ανακαλύψουν τον κόσμο γύρω τους, συνεργαζόμενοι μεταξύ τους αλλά και με φορείς, και συμμετέχοντας σε τοπικά, εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα.
 

 

 

 

 

 

 

Στόχοι της σχολικής μονάδας σε σχέση με τις τοπικές και ενδοσχολικές ανάγκες

Α) τις δεξιότητες που πρόκειται να καλλιεργηθούν

-Καλλιέργεια Κριτικής σκέψης – επικοινωνία – συνεργασία – δημιουργικότητα

-Στρατηγική σκέψη – Επίλυση προβλήματος – κατασκευές – πλάγια σκέψη

-Ενσυναίσθηση & ευαισθησία – κοινωνικές δεξιότητες – πρωτοβουλία

-Τεχνολογικός & ψηφιακός γραμματισμός – δεξιότητες δημιουργίας και δημιουργίας ψηφιακών δημιουργημάτων.

Β) τους στόχους που καλλιεργούνται ως προς το θέμα:

Οι μαθητές/τριες

-να εισαχθούν στους κανόνες ασφαλούς κυκλοφορίας

-να ανακαλύψουν τον κύκλο της ζωής των φυτών, συνειδητοποιώντας την σπουδαιότητά τους

– να αντιληφθούν σε όλο τους το εύρος και βάθος, τις αξίες της συμπερίληψης και συνεργασίας για την ανθρώπινη κοινωνία

-να εξοικειωθούν με την επιστημονική σκέψη, μέσα από το θέμα του διαστήματος, που είναι ιδιαίτερα αγαπητό στα παιδιά

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΝΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

 

 

 

 

ως προς τη  Θεματική Ενότητα

Ζω καλύτερα- Ευ ζην’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Τον Κ.Ο.Κ. αγαπώ, με ασφάλεια κυκλοφορώ»

 

Από το ψηφιακό αποθετήριο του ΙΕΠ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Υποθεματική:  ΥΓΕΙΑ: Ασφάλεια στο δρόμο

 

Α) Στοχευόμενες δεξιότητες:

Δεξιότητες Μάθησης

Δημιουργικότητα

Επικοινωνία

Κριτική σκέψη

Συνεργασία

Δεξιότητες ζωής

Υπευθυνότητα

Οργανωτική ικανότητα

Πρωτοβουλία

Σεβασμός

Δεξιότητες της Τεχνολογίας και της Επιστήμης

Δεξιότητες δημιουργίας

Δεξιότητες του νου

Στρατηγική σκέψη

Κατασκευές

Β) Στόχοι:

Οι μαθητές/ριες να :

–        γνωρίσουν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας

–        γνωρίσουν τον τρόπο με τον οποίο κινούνται τα οχήματα και οι πεζοί

–        κατανοήσουν τους κανόνες της οδικής συμπεριφοράς

–        να αναπτύξουν δεξιότητες ασφαλούς μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων του δρόμου

 

 

 

Ακολουθία Εργαστηρίων

1ο Εργαστήριο (χρονική διάρκεια 1-3 ώρες): Το Συμβούλιο της τάξης

Ανιχνεύουμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες των παιδιών για το θέμα της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας. Δείχνουμε εικόνες με την κυκλοφορία στους δρόμους και προβληματιζόμαστε. Σχεδιάζουμε το πλάνο της δράσης μας για το τι θα θέλαμε να διερευνήσουμε σε σχέση με την κυκλοφοριακή αγωγή και με ποιους τρόπους θα μπορούσε να γίνει.

2ο Εργαστήριο(χρονική διάρκεια 1-3 ώρες):Αποκωδικοποιώντας τον κώδικα

Με τη βοήθεια του βιβλίου του κυρίου Κ.Ο.Κ μαθαίνουμε τα σήματα και συζητάμε για την χρησιμότητά τους.

3o Εργαστήριο (χρονική διάρκεια 1-3 ώρες): Η σημασία των κανόνων

Συζητάμε για τη συμπεριφορά μας στο δρόμο ως πεζοί και τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε, πριν διασχίσουμε το δρόμο. Διαβάζουμε το παραμύθι: Ο Φίλος μου ο Ποδηλατάκιας. Φτιάχνουμε τα δικά μας ποδήλατα με υλικά που έχουμε στην τάξη μας (κουμπιά, ξυλάκια, cd, γλωσσοπίεστρα, καπάκια από μπουκάλια) και διηγούμαστε την ιστορία του ποδηλάτου που εμείς επινοήσαμε. Στην συνέχεια φτιάχνουμε το ατομικό μας «Μικρό βιβλίο» με πρωταγωνιστή το ποδήλατο.

4ο εργαστήριο  (χρονική διάρκεια 1-3 ώρες): «Αν ήταν αλλιώς…»

Παρατηρούμε εικόνες οδικών ατυχημάτων και καλούμε τα παιδιά να σκεφτούν και να εκφράσουν την εκδοχή τους για το πώς μπορεί να προκλήθηκαν. Αναρωτιόμαστε κατά πόσο μπορούν τα ατυχήματα να προκληθούν επειδή κάποιος από τους εμπλεκόμενους είχε ένα συγκεκριμένο συναίσθημα. – Θεατρικό Παιχνίδι- Σημασία της ζώνης και της διάβασης.

5ο εργαστήριο  (χρονική διάρκεια 1-3 ώρες): Τα χρώματα των φαναριών

Κατασκευή χάρτινου φαναριού «ο Σταμάτης και ο Γρηγόρης» και εκμάθηση κανόνων του σωστού πεζού. Παιχνίδια με φανάρι και κατασκευές.

6ο εργαστήριο  (χρονική διάρκεια 1-3 ώρες):Οι κατασΚΟ(Κ)ποι του δρόμου

Περίπατο στη γειτονιά του σχολείου ή σε κάποιο θεματικό πάρκο με σκοπό την παρατήρηση, την καταγραφή και τη φωτογράφηση πινακίδων, φαναριών, διαβάσεων, πεζοδρομίων.

7ο εργαστήριο  (χρονική διάρκεια 1-3 ώρες): Αξιολογώ

Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και η κάθε ομάδα συνθέτει μια αφίσα την οποία θα αναρτήσουμε σε διάφορα σημεία στο χώρο του σχολείου αλλά και στη γειτονιά μας- Αξιολόγηση αποτελεσματικότητας του προγράμματος

ως προς τη Θεματική Ενότητα

Φροντίζω το Περιβάλλον

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Στην αυλή καλλιεργώ, αγαπώ κάθε φυτό»

 

Υποθεματική: Οικολογία – Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά

 

Α) Στοχευόμενες δεξιότητες:

Δεξιότητες 21ου αιώνα

Παραγωγική μάθηση

Κριτική σκέψη

Συνεργασία

Δεξιότητες ζωής

Πρωτοβουλία

Οργανωτική ικανότητα

Προγραμματισμός

Αποτελεσματικότητα

Δεξιότητες της Τεχνολογίας και της Επιστήμης

Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα

Επιστημονική/υπολογιστική σκέψη

Δεξιότητες του νου

Στρατηγική σκέψη

Επιστημονική/υπολογιστική σκέψη

 

Β) Στόχοι:

Οι μαθητές/ριες να :

-βιώσουν την καλλιέργεια και εξέλιξη των φυτών

-συνειδητοποιήσουν την σπουδαιότητα του φυσικού περιβάλλοντος

-να προβληματιστούν και διατυπώσουν κανόνες για την ορθή καλλιέργεια και τον σεβασμό σε καλλιεργούμενα και «άγρια» είδη της χλωρίδας

-να αλληλεπιδράσουν με την τοπική και ευρύτερη κοινότητα

 

Ακολουθία Εργαστηρίων

1ο Εργαστήριο (χρονική διάρκεια 1-3 ώρες)

Με αφόρμηση τις υποδομές ανθόκηπου – λαχανόκηπου – θερμοκηπίου, που εγκαταστάθηκαν στους αύλειους χώρους του σχολείου την προηγούμενη σχολική χρονιά, αναρωτιόμαστε τι θα μπορούσαμε να καλλιεργήσουμε. Καταιγισμός ιδεών – συμβόλαιο για το πώς θα εργαστούμε, ιστόγραμμα.

2o Εργαστήριο (χρονική διάρκεια 1-3 ώρες)

Εισαγωγή στον σπόρο: σε μικρά δοχεία, ανά ομάδες χρησιμοποιούμε είτε χώμα είτε βαμβάκι για να εναποθέσουμε και βρέξουμε τους σπόρους. Διερευνούμε, αναζητώντας και στο διαδίκτυο, τι χρειάζονται για να αναπτυχθούν. Καταγράφονται οι υποθέσεις για τον χρόνο που θα χρειαστούν να αναπτυχθούν.

3ο Εργαστήριο (χρονική διάρκεια 1-3 ώρες)

Σε συνέχεια του προηγούμενου εργαστηρίου, ως προς τις απαραίτητες συνθήκες, αναζητούμε και προβληματιζόμαστε για το τι μπορεί να ενισχύσει την ανάπτυξη των φυτών και από τι αυτή απειλείται. Διατυπώνονται ερωτήσεις που θα τεθούν στον ειδικό που θα μας επισκεφθεί στο επόμενο εργαστήριο.

4ο εργαστήριο  (χρονική διάρκεια 1-3 ώρες)

Συνέντευξη με τον γεωπόνο που έχουμε καλέσει στο σχολείο. Οι δημοσιογράφοι θέτουν ερωτήσεις και με την βοήθεια των εκπαιδευτικών καταγράφουν τις απαντήσεις.

5ο εργαστήριο (χρονική διάρκεια 1-3 ώρες)

Επίσκεψη σε κοντινή καλλιέργεια (ενδεχομένως και σε ελαιώνα) συνοδευόμενοι από τον καλλιεργητή και τον γεωπόνο για επιτόπιο έλεγχο των όσων μάθαμε.

 

 

6ο εργαστήριο  (χρονική διάρκεια 1-3 ώρες)

Ετοιμάζουμε τους χώρους για μεταφύτευση. Εμπλουτισμός του χώματος με φυσικά λιπάσματα. Ταξινόμηση των ειδών ανάλογα με το περιβάλλον που χρειάζονται (άνθη σε ζαρντινιέρες, λαχανικά απευθείας στο έδαφος, ευαίσθητα στο ψύχος φυτά στο θερμοκήπιο). Χαρτογράφηση και δημιουργία παρτεριών στον λαχανόκηπο.

7ο εργαστήριο (χρονική διάρκεια 1-3 ώρες)

Μεταφύτευση και αξιολόγηση της δράσης μας με βάση και το ιστόγραμμα.

ως προς τη Θεματική Ενότητα

 

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο»

Υποθεματική: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

 

Α) Στοχευόμενες δεξιότητες:

Δεξιότητες Μάθησης

Δημιουργικότητα

Επικοινωνία (Communication)

Κριτική σκέψη(Critical thinking)

Συνεργασία (Collaboration)

Δεξιότητες ζωής

Κοινωνικές δεξιότητες/ ενσυναίσθηση προσαρμοστικότητα

Υπευθυνότητα

Οργανωτική ικανότητα

Πρωτοβουλία

Σεβασμός

Δεξιότητες της Τεχνολογίας και της Επιστήμης

Δεξιότητες δημιουργίας

Δεξιότητες του νου

Στρατηγική σκέψη

Επίλυση προβλημάτων

Μελέτη περιπτώσεων

Κατασκευές

Β) Στόχοι:

Οι μαθητές/ριες να :

·        ευαισθητοποιηθούν και να συγκροτήσουν ομάδας με κανόνες.

·        εκφράσουν τις αρχικές τους ιδέες μέσα από το σχέδιο και την προφορική

παρουσίαση των σχεδίων.

·        αναστοχαστούν και να αξιολογήσουν τις στρατηγικές επικοινωνίας και

συνεργασίας που αξιοποιούν.

·        επικοινωνήσουν μέσα από διάφορες συμβάσεις με: κινήσεις, ήχους,

γλώσσα του σώματος ελεύθερους αυτοσχεδιασμούς χωρίς οπτική επαφή

·        συνεργαστούν σε ομάδες

·        αναστοχαστούν και να αξιολογήσουν τις στρατηγικές επικοινωνίας και

συνεργασίας που αξιοποιούν

 

 

 

Ακολουθία Εργαστηρίων

1ο Εργαστήριο (χρονική διάρκεια 1-2 ώρες): «Ας γνωριστούμε παίζοντας;»

Με αισθησιοκινητική δράση –χρήση σώματος ως εκφραστικό μέσο γίνεται η προετοιμασία της ομάδας.

2ο Εργαστήριο(χρονική διάρκεια 1-2 ώρες): «Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας μας»

Στην Ολομέλεια συζητάμε τους κανόνες καλής λειτουργίας της ομάδας μας κάνουμε μία συζήτηση με τη μορφή ιδεοθύελλας (brainstorming) και ζητάμε από τα παιδιά να προτείνουν κανόνες.

3o Εργαστήριο (χρονική διάρκεια 1-3 ώρες): «Η αρχική μου ιδέα…!»

Επιδιώκεται η ανίχνευση αρχικών ιδεών των παιδιών για την έννοια της συνεργασίας και καταγραφή αυτών

4ο εργαστήριο  (χρονική διάρκεια 1-3 ώρες): «Ικανότητες επικοινωνίας»

Επιδιώκεται μέσα από διάφορες συμβάσεις τα παιδιά να προσπαθούν να επικοινωνήσουν με ποικίλους τρόπους όπως εξωλεκτικά, με κινήσεις, ήχους, ήχους, εκφράσεις προσώπου, με γλώσσα ακαταλαβίστικη μέσω αυτοσχεδιασμών, να μεταφέρουν μηνύματα μέσω σχεδίου και τέλος να επικοινωνήσουν λεκτικά χωρίς όμως να έχουν οπτική επαφή.

5ο εργαστήριο  (χρονική διάρκεια 1-3 ώρες): «Συνεργασία σε ομάδες»

Ως μια μεγάλη ομάδα καλούμαστε να κατασκευάσουμε ένα μεγάλο χάρτινο δράκο που κίνηση στα μέρη του σώματός του θα δώσουν τα σώματα των παιδιών.

6ο εργαστήριο  (χρονική διάρκεια 1-3 ώρες): «Ενσυναίσθηση- Επίλυση συγκρούσεων»

Πρόκειται για δραστηριότητα συζήτησης στην Ολομέλεια με αφορμή ένα Φύλλο Εργασίας με τις Ρουτίνες Σκέψης. Δίνεται Φύλλο Εργασίας όπου υπάρχει μια εικόνα παιδιών που τσακώνονται στο σχολείο. Τα παιδιά καλούνται να προβληματιστούν να παρατηρήσουν και να πουν απόψεις και να συζητήσουν πάνω στο αυτό το πρόβλημα και να δώσουν εναλλακτικές ιδέες για το πώς μπορεί να επιλυθεί μία διαφωνία

7ο εργαστήριο  (χρονική διάρκεια 1-3 ώρες): «Δραστηριότητες Αξιολόγησης – Τελικές ιδέες παιδιών»

Επιδιώκεται η αποτύπωση των τελικών ιδεών των παιδιών για την έννοια της συνεργασίας και αντιπαραβολή των αρχικών και τελικών ιδεών των παιδιών.

Αξιολόγηση αποτελεσματικότητας του προγράμματος

ως προς τη Θεματική Ενότητα

Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Mission-X»

 

 

 

 

 

Υποθεματική:STEAM  και Ρομποτική μέσα από τη μελέτη του Διαστήματος

 

Α)  Στοχευόμενες δεξιότητες

Δεξιότητες Μάθησης

Κριτική σκέψη

Συνεργασία

Δημιουργικότητα

Δεξιότητες Ζωής

Πρωτοβουλία

Παραγωγικότητα

Προγραμματισμός

Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης

Τεχνολογικός γραμματισμός

Ψηφιακός γραμματισμός

Δεξιότητες του νου

Επίλυση προβλημάτων

Κατασκευές

Πλάγια σκέψη

Στρατηγική σκέψη

 

 

 

Β) Στόχοι

Οι μαθητές/τριες να :

-αντιληφθούν τους φυσικούς νόμους που διέπουν την κίνηση στο διάστημα

-να οπτικοποιήσουν τη σκέψη τους

-να προσεγγίσουν έννοιες κωδικοποίησης και μαθηματικών

-Να εξοικειωθούν με την ρομποτική και τον προγραμματισμό

 

Ακολουθία Εργαστηρίων

 

1ο Εργαστήριο- Εισαγωγή (χρονική διάρκεια 1-3 ώρες)

Astro-crops προσαρμοσμένο στο πλαίσιο του Νηπιαγωγείου. Οι 12 εβδομάδες παρατήρησης της εξέλιξης των φυτών που απαιτούνται, έχουν εξασφαλιστεί από τα εργαστήρια του 2ου άξονα. Μελετάμε τις καταγραφές ως προς την ανάπτυξη των φυτών. Συζήτηση και συμπεράσματα για φυτά στις διαστημικές αποστολές.

2ο Εργαστήριο (χρονική διάρκεια 1-3 ώρες)

Astro Food και Bee-Bot. Η μελισσούλα μας περιμένει να την καθοδηγήσουμε στον σωστό πλανήτη για την κατάλληλη τροφή

3ο Εργαστήριο(χρονική διάρκεια 1-3 ώρες)

Άσκηση και προπόνηση για αστροναύτες, ώστε να μπορούμε να κινηθούμε στους πλανήτες και στο διάστημα: διαστημικό rock’n roll & cosmic cartwheels

4ο Εργαστήριο (χρονική διάρκεια 1-3 ώρες)

Εκπαίδευση συναρμολόγησης πληρώματος: 4 επιδαπέδια παζλ για 4 πληρώματα (ομάδες των παιδιών)

5ο Εργαστήριο (χρονική διάρκεια 1-3 ώρες)

Ρομποτικός βραχιονας: κατασκευή

6ο Εργαστήριο (χρονική διάρκεια 1-3 ώρες)

Astro Art

7ο Εργαστήριο (χρονική διάρκεια 1-3 ώρες)

Απολογισμός και αξιολόγηση. Τα συμπεράσματά μας για τα διαστημικά ταξίδια καταγράφονται.

 

 

Αναμενόμενο όφελος ως προς το σχολικό κλίμα Ο εμπλουτισμός της μαθησιακής διαδικασίας από την συνεργασία και αλληλεπίδραση:

–        εκπαιδευτικών μεταξύ τους

–        εκπαιδευτικών και μαθητών

–        μαθητών μεταξύ τους

–        σχολείου και οικογένειας

–        σχολείου και κοινότητας/φορέων/επαγγελματιών

–        συμμετοχή σε εθνικά και διεθνή προγράμματα

Ειδικότερα οφέλη  

–        Ανατροφοδότηση και καινοτόμες δράσεις που προκύπτουν από την επεξεργασία των θεματικών ενοτήτων

–        Προαγωγή δεξιοτήτων και επακόλουθα της απόδοσης όλων των εμπλεκομένων

Αναμενόμενο αντίκτυπο για την ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας -Συνεργασία των τμημάτων

-Συνεργασία με το δημοτικό σχολείο της κοινότητας με κοινές δράσεις

Αντίκτυπο στην τοπική κοινότητα -Διάχυση των δράσεων στην τοπική κοινωνία μέσω του επίσημου blog του σχολείου, αλλά και δράσεων και ανοιχτών εκδηλώσεων

-Συνεργασίες με επαγγελματίες και φορείς της τοπικής κοινωνίας

Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών Η επεξεργασία των θεμάτων θα γίνεται κυρίως από μικρότερες ομάδες, και σπάνια από την ολομέλεια, στο πνεύμα της ομαδοσυνεργατικής προσέγγισης που στην προσχολική ηλικία επιβάλλει μικρό αριθμό μελών ανά ομάδα. Δραστηριότητες καθώς και φύλλα εργασίας και αξιολόγησης θα προσαρμόζονται ανάλογα με μαθησιακές δυσκολίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το σχέδιο δράσης -Συνεργασία με άλλα Νηπιαγωγεία

-Συνεργασία με το τμήμα Τροχαίας Κορίνθου

-Συνεργασία με γεωπόνους/καλλιεργητές

-Συνεργασία με esero / eesa (mission x)

Τελικά προϊόντα (ενδεικτικά) των εργαστηρίων που αναμένεται να υλοποιηθούν -Ιχνογράφημα-κατασκευές-αφίσες-κολλάζ των μαθητών/τριων με ποικίλα υλικά

-Καλλιέργειες στην αυλή του σχολείου

-Μακέτες

-Δημιουργία  ψηφιακού υλικού

 

Εκπαιδευτικό υλικό και εργαλεία  που αναμένεται να χρησιμοποιηθούν εκτός της Πλατφόρμας των Εργαστήρια Δεξιοτήτων του ΙΕΠ. -Βιβλία

-Υλικό (κάρτες-παζλ-φωτογραφίες) παιδαγωγικού χαρακτήρα

-Υλικά κατασκευών

– Υλικά καλλιεργειών (χώμα-σπόροι-φυσικά λιπάσματα)

– Φύλλα εργασίας

– Τραγούδια, Βίντεο, αναζητήσεις στο διαδίκτυο

– Παζλ

-Διαδραστικός πίνακας για παραγωγή πρωτότυπου υλικού με σχεδίαση ή σύνθεση εικόνας

-beebot & fossbot

– Φύλλα (αυτό)αξιολόγησης

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ – ΤΕΛΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
1. Αξιολόγηση της υλοποίησης των τεσσάρων Θεματικών Ενοτήτων
Ζω καλύτερα- Ευ ζην Φροντίζω το Περιβάλλον Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή – Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια 1. Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά 1. Ανθρώπινα δικαιώματα 1. STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική
1.Ημερολόγιο παρατήρησης της εκπαιδευτικού

2.Φύλλα αξιολόγησης των μαθητών/τριων στο πέρας κάθε εργαστηρίου

3.Αξιολόγηση της Θεματικής Ενότητας μετά το πέρας αυτής με ημιδομημένες συνεντεύξεις από τους/τις μαθητές/τριες

1.Ημερολόγιο παρατήρησης της εκπαιδευτικού

2.Φύλλα αξιολόγησης των μαθητών/τριων στο πέρας κάθε εργαστηρίου

3.Αξιολόγηση της Θεματικής Ενότητας μετά το πέρας αυτής με ημιδομημένες συνεντεύξεις από τους/τις μαθητές/τριες

1.Ημερολόγιο παρατήρησης της εκπαιδευτικού

2.Φύλλα αξιολόγησης των μαθητών/τριων στο πέρας κάθε εργαστηρίου

3.Αξιολόγηση της Θεματικής Ενότητας μετά το πέρας αυτής με ημιδομημένες συνεντεύξεις από τους/τις μαθητές/τριες

1.Ημερολόγιο παρατήρησης της εκπαιδευτικού

2.Φύλλα αξιολόγησης των μαθητών/τριων στο πέρας κάθε εργαστηρίου

3.Αξιολόγηση της Θεματικής Ενότητας μετά το πέρας αυτής με ημιδομημένες συνεντεύξεις από τους/τις μαθητές/τριες

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *