Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο, δυναμική, διδακτική, εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων Θεματικών Ενοτήτων, με εστίαση στις δεξιότητες, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, αξιοποιώντας σύγχρονες και καινοτόμες μεθόδους μάθησης.
Βασική αρχή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να συνδυάζουν το γνωστικό πεδίο των Προγραμμάτων Σπουδών με την ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων των μαθητριών και των μαθητών με σκοπό τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες. Σκοπός των Εργαστηρίων δεξιοτήτων είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στις μαθήτριες και στους μαθητές. Στους επιμέρους στόχους των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι η μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης.
Κατά το σχολικό έτος 2023-2024, ο σύλλογος διδασκόντων του νηπιαγωγείου Αγίας Τριάδας, αποφάσισε την σχεδίαση και υλοποίηση τεσσάρων επιμέρους προγραμμάτων, ενός ανά θεματική ενότητα και συγκεκριμένα:
- για την θεματική ενότητα ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ –ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ/Υποθεματική: Συμπερίληψη, Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα
το πρόγραμμα με τίτλο «Αν όλα τα παιδιά της γης».
Σκοπός τού προγράμματος είναι η αποδοχή της διαφορετικότητας των ίδιων των παιδιών και των άλλων. Ειδικότερα, οι στόχοι του προγράμματος είναι η καλλιέργεια ατομικών δεξιοτήτων όπως:
- η αναγνώριση της έννοιας της διαφορετικότητας
- η αποδοχή της ιδιαιτερότητας του ατόμου
- η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης
- η καλλιέργεια της φαντασίας
- η σύνδεση με τη διαφορετικότητα των άλλων
- οι δεξιότητες της ευελιξίας, της συνεργασίας και της επικοινωνίας
- η διαχείριση της σύγκρουσης στις σχέσεις
- η έννοια της φιλίας
- ο οραματισμός ενός νηπιαγωγείου που σέβεται στην πράξη τη διαφορετικότητα
- η ανάπτυξη της συνοχής και του αλληλοσεβασμού στην ομάδα των συνομηλίκων.
Αρωγός στην προσπάθεια το εκπαιδευτικό υλικό του Κέντρου Ελπίδα Ζωής
Διάρκεια: Οκτώβριος 2023-Νοέμβριος 2023
2. για την θεματική ενότητα ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ /Υποθεματική: Κλιματική αλλαγή – Φυσικές καταστροφές- Πολιτική Προστασία
το πρόγραμμα με τίτλο «Ξέρεις για το ηφαίστειο, τον σεισμό, την πλημμύρα; Μάθε τώρα πώς να προστατευτείς».
Σκοπός τού προγράμματος είναι η εξοικείωση των μαθητών με τα παραπάνω φαινόμενα, η καθαυτό γνώση του προβλήματος και των λύσεων και η ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας.
Αρωγός στην προσπάθεια ο Οργανισμός Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (ΟΑΣΠ)
Διάρκεια: Δεκέμβριος 2023 -Ιανουάριος 2024.
3. για την θεματική ενότητα ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ/Υποθεματική: Υγεία: Διατροφή – Αυτομέριμνα, Ασφάλεια
το πρόγραμμα με τίτλο «Ιππότες της οδικής ασφάλειας».
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ιππότες της Οδικής Ασφάλειας» αποτελεί μία εισαγωγή των παιδιών στο θέμα της οδικής ασφάλειας, το οποίο προσεγγίζεται μέσα από βιωματικές δραστηριότητες. Βασικό εργαλείο αποτελεί το βιβλίο “Γίνε Ιππότης της Οδικής Ασφάλειας” με πρωταγωνιστή τον Ιππότη Ευγένιο, ο οποίος καλεί τα παιδιά να συμμαχήσουν μαζί του και να ιδρύσουν το Τάγμα των Ιπποτών της Οδικής Ασφάλειας. Το βιβλίο λειτουργεί επικουρικά στην ενίσχυση των γνώσεων των μαθητών όσον αφορά την ασφαλή τους μετακίνηση ως πεζοί και επιβάτες (μαθαίνω να διασχίζω με ασφάλεια το δρόμο, τα φανάρια, τα σήματα οδικής κυκλοφορίας, την σωστή συμπεριφορά ως επιβάτης οχήματος Ι.Χ. και ΜΜΜ).
Αρωγός στην προσπάθεια το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς
Διάρκεια: Φεβρουάριος 2024 –Μάρτιος 2024
4. για την θεματική ενότητα ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ/ Υποθεματική: STEM/Ρομποτική
το πρόγραμμα με τίτλο «Μικροί μετεωρολόγοι».
Οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες, με έναυσμα τις καιρικές συνθήκες προβληματίζονται για τις μεταβολές τους και τις καταγράφουν καθημερινά χρησιμοποιώντας πολυτροπικά μέσα, ενώ τις συσχετίζουν με τις επιδράσεις που έχουν στην καθημερινότητά τους.
Αρωγός στην προσπάθεια η Ελληνική Εκπαιδευτική Ένωση STEM και η ερευνητική ομάδα SeRi του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Διάρκεια: Απρίλιος 2024- Μάιος 2024
Κάτω από : Χωρίς κατηγορία