ΤΟ ΝΕΡΟ

Με αφορμή τα πολικά ζώα, τα παιδιά αρκετές φορές ‘καναν ερωτήσεις για τα παγόβουνα και τους πάγους. Έτσι ξεκινήσαμε να κουβεντιάζουμε για το πως δημιουργούνται οι πάγοι. Το νερό έγινε η νέα θεματική μας.

Διαβάσαμε το παραμύθι Ο Χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει και το δραματοποιήσαμε.

Κάναμε πειράματα πήξης-πήξης, παρατηρήσαμε, κάναμε υποθέσεις και δώσαμε απαντήσεις.  Σε ένα πλαστικό ποτήρι τοποθετήσαμε ένα μικρό ζωάκι και νερό και το βάλαμε στην κατάψυξη. Όταν το βγάλαμε είχε γίνει πάγος. Τα παιδιά έδιναν λύσεις για το πως θα ξεπάγωνε το ζωάκι. Λιώσαμε βούτυρο, σοκολάτα, παγωτό. Σκεφτήκαμε πράγματα που μπορεί να λιώσουν και άλλα που μπορούν να παγώσουν.

nero6nero7nero9nero1 1nero 4nero   Μιλήσαμε για το νερό , που το συναντάμε και που το χρησιμοποιούμε.

Προβληματιστήκαμε για το τι θα συνέβαινε αν δεν υπήρχε νερό. Ευαισθητοποιηθήκαμε αναφορικά με την μη σπατάλη του νερού γιατί είναι πολύτιμο.

 

1 1   

αρχείο λήψης 2αρχείο λήψης 1 1  

 

ΚΥΚΛΟΣ ΝΕΡΟΥ

Διαβάσαμε και είδαμε την ιστορία του ΣΤΑΓΟΝΟΥΛΗ και συζητήσαμε.

https://youtu.be/Q2WStHr5c0U

Είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο https://youtu.be/0F5ZQglK8OU

Διαβάσαμε την ιστορία του ΜΠΑΜΠΑΚΕΝΙΟΥ https://youtu.be/rmdS59TY6j0

Παίξαμε και φτιάξαμε τον κύκλο του νερου.

αρχείο λήψης 2 1αρχείο λήψης 3αρχείο λήψης 4αρχείο λήψης 5αρχείο λήψης 6αρχείο λήψης 7  

ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Σύνθετες λέξεις με το νερό

αρχείο λήψης 2 2αρχείο λήψης 1 2αρχείο λήψης 8  

αρχείο λήψης 3 1

Παίξαμε με το γράμμα Ν και τις συλλαβές ΝΑ, ΝΕ, ΝΟ, ΝΙ

Παίξαμε διαδικτυακά παιχνίδια φωνολογικής επίγνωσης με το γράμμα Ν

https://wheelofnames.com/ant-tgb

https://wordwall.net/resource/8387548/%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B5%CF%82-%CE%BB%CE%AD%CE%BE%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B9%CE%B6%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%B1%CF%80%CE%BF-%CE%BD%CE%BD

https://wordwall.net/el/resource/7897061/%ce%b2%cf%81%ce%b5%cf%82-%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%b5%cf%82-%ce%bb%ce%ad%ce%be%ce%b5%ce%b9%cf%82-%ce%be%ce%b5%ce%ba%ce%b9%ce%bd%ce%bf%cf%8d%ce%bd-%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%bf-%ce%b3%cf%81%ce%ac%ce%bc%ce%bc%ce%b1-%ce%bd-2

 

ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα πλοήγησης στο διαδίκτυο ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε με το θέμα.  Συζητήσαμε για το τι είναι το διαδίκτυο και τι μπορούμε να κάνουμε στο διαδίκτυο.  Ανοίξαμε τον υπολογιστή, ονομάσαμε τα μέρη που τον αποτελούν, παρατηρήσαμε οτί για να ανοίξει , χρειάζεται ένας κωδικός ασφαλείας και εξηγήσαμε για ποιο λόγο βάζουμε κωδικό. Φτιάξαμε τους δικούς μας κωδικούς και ζωγραφίσαμε τι μας αρέσει να κάνουμε στο διαδίκτυο.

cedbb36b 5d3a 425e a464 13d4fb465734d0209faf e964 44e6 acde 9445b8630f6b

765a529d 7b2b 401d 85a7 f97c4f865ffa 1  

 

Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο ενημέρωσης για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο.

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2Fy41bXahQVLk%3Ffbclid%3DIwAR237H89AIQDqP7GCaxjmDeKEgiMjkrJGp_ooRnTUaZ2NRNGNdA2aqZ9YGk&h=AT1w4TVyQ7tWmsxR9sPfFN-cQb6IQvvmnjsO5dfn29TS13dktyol9a8oPb_8zqrIfKTzS6FqU5SZ0zL1rcHQMoQExufAddD-OUUaOzi_wOrW_idGmagmBTvXFz7V8pWI9-naxf39pNe2cMo

Διαβάσαμε το εκπαιδευτικό  παραμύθι η Αθηνά και το νέο της τάμπλετ

Η ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΤΗΣ ΤΑΜΠΛΕΤ

Διαβάσαμε το βιβλίο Ο Σίφης ο Ποντικός και το διαδίκτυο

O_SIFIS_KAI_O_PONTIKOS_2020.02.01

Με την Ά Δημοτικού παρακολουθήσαμε τη διαδικτυακή εκδήλωση της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου2024 για μαθητές Νηπιαγωγείου και Α’ Δημοτικού. 1d4695c6 e6f9 45c5 8d98 f425f8f5c51f 1dce07fe8 1e05 469f 934a 14ff0d280096 14e9bca32 c27d 461b bb33 d7b05c7a942b8483652c 78a0 46ee 93e9 dc5e021bdda4  

 

Ζωγραφίσαμε ‘ολοι μαζί για την ημέρα ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο

 

193f93a5 2cca 44df 8303 a4b5cade01ab   αρχείο λήψηςαρχείο λήψης 1

ΠΟΛΙΚΑ ΖΩΑ

Με αφορμή ένα πιγκουινάκι που έφερε ένα παιδάκι στο σχολείο μας αρχίσαμε την ενασχόληση με το θέμα πολικά ζώα. Με συζήτηση τα παιδιά μας είπαν ότι γνώριζαν για το θέμα και έπειτα φτιάξαμε το ιδεόγραμμα .

f9978e29 75b5 4c0d aa23 e766e82fe1fa 194bed3b6 9e36 4d8c a4e9 bec2edc1436e53d51a88 9b5f 47fc 9379 409d02276a35

 

Αρχίσαμε να αναζητούμε πληροφορίες και εμπλουτίσαμε τα κέντρα μάθησης με εκπαιδευτικό υλικό.

cc1a55cc e085 415c a8fb aa8e19ce0c24 1a6b73ef3 a456 49b5 acb2 b6737f24a3ab5e49ffc7 8e98 4777 a411 111795775d5edac0b0c0 0ea4 4948 8ed8 2b909f39e642   

 

Διαβάσαμε το βιβλίο ( Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΧΝΟΥΔΩΤΟΣ) και συζητήσαμε. Συζητήσαμε για τις πολικές αρκούδες. Φτιάξαμε το δικό μας εξώφυλλο και δώσαμε διαφορετικό τίτλο.

808c0b50 4694 41a9 9099 30d0da588330   

 

Είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο και εποπτικό υλικό, συλλέξαμε πληροφορίες για μορφολογικά χαρακτηριστικά και κινδύνους των ζώων αυτών,  στην υδρόγειο σφαίρα αναγνωρίσαμε το Βόρειο και Νότιο Πόλο.

Μιλήσαμε για τους πιγκουίνους, παίξαμε μουσικοκινητικά παιχνίδια και φτιάξαμε τα δικά μας πιγκουινάκια με τις παλάμες μας.

8dbd5374 d8d6 4336 a63f d691db2ccced57e052c0 56fa 45ef ab6a 6ca53b1a0811   

Παίξαμε παιχνίδια με λέξεις. (Σύνθεση ονομάτων ζώων.) Παίξαμε μαθηματικά παιχνίδια( ποσοτικές αντιστοιχήσεις) Παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια στον υπολογιστή και σύνθεση παζλ με θέμα τα πολικά ζώα. https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3b70f2b6740c

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1bdc2bf516e2

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=23b578eb6419

 

69dff8ac 2c21 4be8 8b0f 2bd349b6c080be764377 a6f2 482b 8848 79fe2b00d5ae

ΖΩΑ ΣΕ ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ

Διαβάσαμε το παραμύθι Το Γάντι και συζητήσαμε.

Αναζητήσαμε πληροφορίες για τα ζώα που κοιμούνται το χειμώνα και τις παρουσιάσαμε στην ομάδα.

Είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο.

ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Κρύψαμε εικόνες ζώων σε διάφορα κέντρα μάθησης  στην τάξη. Λέγαμε στα παιδιά ( Ψάχνω , ψάχνω ένα ζωάκι που έχει κρυφτεί κάπου που αρχίζει απο…..) Τα παιδιά έβρισκαν το ζώο και έλεγαν πιο ζώο είναι. Παίξαμε με αινίγματα και γράψαμε και δικά μας για το ζωάκι της επιλογής μας.

Γίναμε διάφορα ζωάκια και ετοιμαστήκαμε για το χειμώνα. Μαζέψαμε την τροφή μας και σιγά= σιγά την αποθηκεύαμε.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή. Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.

Γίναμε μαμά και μωρό αρκουδάκι και όταν η μαμά πήγαινε σε ένα στεφάνι με έναν αριθμό, έλεγε στο αρκουδάκι ποιος αριθμός είναι και το αρκουδάκι πήγαινε στο στεφάνι με τις αντίστοιχες βούλες.

420081759 1068372841051006 2686612734513673417 n   

Ζωγραφίσαμε αρκούδες καφέ βήμα – βήμα και ακούσαμε το τραγούδι αρκούδα καφέ.

Άνοιγμα φωτογραφίαςΆνοιγμα φωτογραφίαςΆνοιγμα φωτογραφίας Άνοιγμα φωτογραφίας

 

ΧΕΙΜΩΝΑΣ( ΜΗΝΕΣ- ΕΠΟΧΕΣ- ΕΤΟΣ)

Νέα χρονιά 2024, παίξαμε με τους αριθμούς που συνθέτουν την ημερομηνία και φτιάξαμε χιονανθρωπάκια.

Άνοιγμα φωτογραφίαςΆνοιγμα φωτογραφίας

Ζωγραφίσαμε το μήνα Δεκέμβριο και μοιραστήκαμε τις εμπειρίες των Χριστουγέννων.

Άνοιγμα φωτογραφίας Άνοιγμα φωτογραφίας

Διαβάσαμε την < Κυρά καλή και τους 12 μήνες>. Παίξαμε κουκλοθέατρο. Μιλήσαμε για τους 12 μήνες, τους αριθμήσαμε , τους βάλαμε σε σειρά, είπαμε και αναζητήσαμε πληροφορίες για τα χαρακτηριστικά του κάθε μήνα, ακούσαμε το τραγούδι 12 μήνες αθλητές και γίναμε και εμείς αθλητές εμποδίων και συλλογής του αριθμού 12.

Άνοιγμα φωτογραφίαςΆνοιγμα φωτογραφίας

Μιλήσαμε για την εποχή του χειμώνα και τα χαρακτηριστικά της. Αναζητήσαμε εποπτικό υλικό και το παρουσιάσαμε. Ζωγραφίσαμε το χειμώνα.

Άνοιγμα φωτογραφίαςΆνοιγμα φωτογραφίαςΆνοιγμα φωτογραφίαςΆνοιγμα φωτογραφίας

Παίξαμε με τη λέξη ΧΕΙΜΩΝΑΣ

Άνοιγμα φωτογραφίαςΆνοιγμα φωτογραφίας

Βρήκαμε λέξεις από Χ και φτιάξαμε το δικό μας παραμύθι του Χ.

Παίξαμε με συνέθετες λέξεις με α συνθετικό το χιόνι και φτιάξαμε το χιονάνθρωπο μας.

Άνοιγμα φωτογραφίας Άνοιγμα φωτογραφίας

 

Άνοιγμα φωτογραφίαςΆνοιγμα φωτογραφίας

 

Φτιάξαμε ομαδικό κολάζ με θέμα χειμωνιάτικο τοπίο.

Άνοιγμα φωτογραφίαςΆνοιγμα φωτογραφίας

 

Συμπληρώσαμε στο δέντρο των 4 εποχών τον χειμώνα

Άνοιγμα φωτογραφίας

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ 2023-2024

Παρακολουθήσαμε μαζί με τα παιδιά της Ά και Β΄ Δημοτικού τη θεατρική παράσταση <Ο Βουρβούλακας και το δέντρο της γης> από τους 3 Λαλούν.

 

Άνοιγμα φωτογραφίαςΆνοιγμα φωτογραφίαςΆνοιγμα φωτογραφίας

 

Επισκεφτήκαμε το δημοτικό σχολείο οπού μας υποδέχτηκε ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων και μας μοίρασαν λουκουμάδες και δώρα.

Άνοιγμα φωτογραφίαςΆνοιγμα φωτογραφίαςΆνοιγμα φωτογραφίαςΆνοιγμα φωτογραφίας

 

Μαζί με παιδιά του δημοτικού  παρακολουθήσαμε το μουσικό παραμύθι < Ο Πέτρος και ο Λύκος> από την κρατική ορχήστρα Θεσσαλονίκης.

Άνοιγμα φωτογραφίαςΆνοιγμα φωτογραφίαςΆνοιγμα φωτογραφίας

 

Άνοιγμα φωτογραφίαςΆνοιγμα φωτογραφίαςΆνοιγμα φωτογραφίας

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ

Συλλογή  ειδών πρώτης ανάγκης για το χαμόγελο του παιδιού.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.Άνοιγμα φωτογραφίαςΆνοιγμα φωτογραφίαςΆνοιγμα φωτογραφίας

 

Επίσκεψη φιλοξενούντων της μονάδας φροντίδας ηλικιωμένων στο νηπιαγωγείο μας. Ανταλλαγή δώρων και κάλαντα.

Άνοιγμα φωτογραφίαςΆνοιγμα φωτογραφίας

 

Με αφορμή τα αστεράκια του MAKE A WISH ενημερωθήκαμε και συζητήσαμε για ιδιαιτερότητες και ασθένειες ατόμων, καθώς και προβληματιστήκαμε για τη δικές μας ενέργειες και στάσεις  απέναντι σε αυτές.

 

Με αφορμή την ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ:

  1. Διαβάσαμε το βιβλίο η Αργυρώ γελάει και συζητήσαμε
  2. Αναζητήσαμε πληροφορίες
  3. Μοιραστήκαμε εμπειρίες
  4. Προβληματιστήκαμε για τις δυσκολίες τους
  5. Προτείναμε σωστές στάσεις και συμπεριφορές
  6. Μιλήσαμε για τους παραολυμπιακούς αγώνες και παίξαμε και εμείς τους δικούς μας. (Παίξαμε μπάσκετ καθισμένοι σε καρέκλα, Κυλήσαμε μια μπάλα για να βρει στόχο με διάφορα σημεία του σώματός μας εκτός χέρια και πόδια, περάσαμε εμπόδια με κλειστά μάτια.)

 

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Διαβάσαμε το βιβλίο Μάκης ο Ενζυμάκης και συζητήσαμε για το ταξίδι της  τροφής, καθώς και τις λειτουργίες των οργάνων που συμμετέχουν σε αυτό το ταξίδι.

Ο ΜΑΚΗΣ Ο ΕΝΖΥΜΑΚΗΣ

 

 

 

 

 

 

 

Διαβάσαμε το βιβλίο ο Ωραίος Δαρείος και συζητήσαμε σχετικά με το θέμα της διατροφής μας. Ζωγραφίσαμε οτι μας άρεσε από την ιστορία.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.

 

 

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.

 

Αναζητήσαμε πληροφορίες για τις τροφές που βοηθούν τον οργανισμό μας αλλά και αυτές που πρέπει να καταναλώνουμε λιγότερο ή ακόμα και να τις αποφεύγουμε, Ο Δαρείος ο Γάτος ήρθε σχολείο μας και μας έφερε  μια αφίσα με την πυραμίδα της  μεσογειακής διατροφής. Συζητήσαμε για την πυραμίδα μεσογειακής διατροφής, Είδαμε ποιες τροφές πρέπει να καταναλώνουμε καθημερινά, ποιες εβδομαδιαία και ποιες μηνιαία.

Από περιοδικά βρήκαμε και κόψαμε εικόνες με τροφές , τις ομαδοποιήσαμε και φτιάξαμε την δική μας πυραμίδα με διάφορους τρόπους.

Ομαδοποιήσαμε τις τροφές σε 5 κατηγορίες γαλακτοκομικά, φρούτα και λαχανικά, λάδι και λίπη, όσπρια- δημητριακά,  κρέας-ψάρι-πουλερικά.

Διαχωρίσαμε τα φρούτα από τα λαχανικά και παίξαμε παιχνίδια.

Άνοιγμα φωτογραφίας

Φτιάξαμε τη δική μας φρουτιέρα, κόψαμε και κολλήσαμε τα φρουτάκια μας.

Φέραμε φρούτα στο σχολείο και φτιάξαμε φρουτοσαλάτα. Ακούσαμε τραγούδια για φρούτα και λαχανικά.

ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ

Χωριστήκαμε σε δυο ομάδες. Η πρώτη ομάδα ασχολήθηκε με τα εξωτερικά  μέρη του σώματος και η δεύτερη με τα εσωτερικά. Έτσι εργαστήκαμε, ψάξαμε πληροφορίες και τις αποτυπώσαμε. Η κάθε ομάδα παρουσίασε τα αποτελέσματα της ερευνάς της στην άλλη.

Μιλήσαμε για τις λειτουργίες των οργάνων και είδαμε σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο. Συζητήσαμε για το σκελετό μας και συναρμολογήσαμε τα κομμάτια του, αναφέροντας τις ονομασίες των διάφορων οστών και τη λειτουργία τους.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.

 

Παρατηρήσαμε τους εαυτούς μας και διαπιστώσαμε οτί όλοι έχουμε κοινά όργανα στο σώμα μας, όμως και πολλές διαφορές που αφορούν το χρώμα μαλλιών, ματιών, δέρματος, το ύψος και το βάρος μας. Στην παρέα μας ήρθε η Μετρούλα η Υψομετρούλα και μετρήσαμε το ύψος μας, Αποτυπώσαμε τα αποτελέσματα σε χαρτί του μέτρου.

Ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας και ασχοληθήκαμε με προσωπογραφίες.

ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΉ

https://youtu.be/H1rFDZ5Lf3I