Διαβάσαμε την αγαπημένη μας Ντενεκεδούπολη και συζητήσαμε. Γνωρίσαμε τους Ήρωες της ιστορίας , παίξαμε με τα ονόματά τους. Φτιάξαμε κούκλες κουκλοθεάτρου και παίξαμε κουκλοθέατρο. Αναζητήσαμε πληροφορίες για τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, είδαμε και ακούσαμε σχετικά ιστορικά ντοκουμέντα . Ακούσαμε και μάθαμε σχετικά τραγούδια. Διαβάσαμε το βιβλίο Η κυρά Δημοκρατία και μιλήσαμε για τις αξίες της ελευθερίας και της δικαιοσύνης. Κάναμε σχετικές κατασκευές.


ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ
Το μπαλόνι που φουσκώνει μόνο του:
Υλικά: -Μαγειρική σόδα -Ξύδι -Πλαστικό μπουκάλι -Χρώμα ζαχαροπλαστικής
Όταν η σόδα έρθει σε επαφή με το ξύδι ξεκινά η χημική αντίδραση, παράγεται διοξείδιο του άνθρακα που διαστέλλεται αναγκάζοντας το μπαλόνι να φουσκώσει.
Το μπαλόνι που δεν καίγεται
Υλικά: 1μπαλονι, ένας αναπτήρας ,νερό
Το πείραμα: Γεμίστε ένα μπαλόνι με νερό, ανάψτε τον αναπτήρα και κρατήστε το μπαλόνι πάνω από την φλόγα. Θα δείτε ότι το μπαλόνι αντιστέκεται στην ζέστη της φλόγας και δεν σκάει!
Εξήγηση: Το νερό στο μπαλόνι απορροφά την θερμότητα που βγάζει το κερί, έτσι το υλικό του μπαλονιού δεν καίγεται και το μπαλόνι δεν σκάει.
ΣΠΟΡΑ
Με αφορμή τα σποράκια που έχουν τα φρούτα που φέρνουν τα νήπια, ξεκινήσαμε τη διερεύνηση για την ανάπτυξη των φυτών. Αναζητήσαμε πληροφορίες και παρακολουθήσαμε σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο με θέμα τη σπορά. Διαβάσαμε σχετικά βιβλία. Μιλήσαμε για το επάγγελμα του γεωργού , τα εργαλεία του, τις καιρικές συνθήκες κατά τις οποίες γίνονται οι αγροτικές εργασίες.
Γνωρίσαμε τα στάδια ανάπτυξης των φυτών απο το σπόρο στον καρπό. Δραματοποιήσαμε την ιστορία ενός σπόρου. Παίξαμε με τη χρονική ακολουθία της ανάπτυξης των φυτών. Μάθαμε τι χρειάζεται ενα φυτό για να αναπτυχθεί.
Διαβάσαμε το παραμύθι Η περιπλάνηση ενος σπόρου 
Μαθηματικά παιχνίδια με μήλα και φύλλα.( Αντιστοίχηση αριθμού με ποσοτική αναπαράσταση). Γλωσσικά παιχνίδια με το λεξιλόγιο της σπορά.
Φυτέψαμε φακές και καταγράψαμε τις αλλαγές που συνέβαιναν με την πάροδο του χρόνου. Είδαμε έργα τέχνης με θέμα τη σπορά και φτιάξαμε το δικό μας ομαδικό έργο τέχνης.
https://sway.office.com/r2DZZfDp4hPCn4sv?ref=Link
ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ
Συνταγή για λαχταριστά τρουφάκια:
-1 & 1/2 πακέτο μπισκότα πτι μπερ.
-1/2 φλυτζάνι γάλα.
-3 μεγάλες κουταλιές κακάο.
-4 μεγάλες κουταλιές ζάχαρη άχνη.
-1/2 βιτάμ σε θερμοκρασία δωματίου για να είναι μαλακό,να πλάθεται.
Τρίβουμε καλά τα μπισκότα, ρίχνουμε με τη σειρά όλα τα υλικά σε μεγάλο μπολ και ανακατεύουμε καλά. Κάνουμε μπαλίτσες και για επικάλυψη χρησιμοποιούμε Τρούφα ή Ινδική καρύδα.
ZERO WASTE
- Γνωριμία με την έννοια της κομποστοποίησης:
Συλλέγουμε υπολείμματα φρούτων και λαχανικών από το φαγητό μας και τις ρίχνουμε στον κομποστοποιητή που βρίσκεται στην αυλή του σχολείου μας, με στόχο να μάθουν τα παιδιά πώς τα οργανικά απόβλητα μπορούν να γίνουν λίπασμα.
Σε συνεργασία με τους γονείς ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε ένα μικρό κήπο στην αυλή του σχολείου μας , ώστε να χρησιμοποιήσουμε το λίπασμα που θα φτιάξουμε απο το κομποστ και να καταλάβουμε τη βοήθειά του στην ανάπτυξη των φυτών.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Η κουκλα της τάξης μας η Λουκία μίλησε στα παιδιά για δύο ήρωες τον ZERO και την WASTE, που προστατεύουν το περιβάλλον και μας βοηθούν να μειώσουμε τα σκουπίδια μας. Έτσι τέθηκαν τα πρώτα ερωτήματα
Τι είναι σκουπίδια; Που έχετε δει σκουπίδια;
Πώς δημιουργούνται καθημερινά τα σκουπίδια;
Εμείς τι σκουπίδια δημιουργούμε στο σχολείο και στο σπίτι;
Πού πετάμε τα σκουπίδια μας; Τι είναι οι χωματερές;
Πώς μπορούμε να μειώσουμε τα σκουπίδια; Ποια είναι η λύση;
Τι θα είχε ενδιαφέρον να ψάξουμε σε σχέση με τα αντικείμενα που δεν χρειαζόμαστε πια;
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό υλικό για την συγκέντρωση πληροφοριών και απαντήσεων στα ερωτήματα που τέθηκαν
https://sway.cloud.microsoft/v1a1anl4PD7kG738?ref=Link&loc=play
ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΑΝΝΑ Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Ο ΜΠΛΕ ΚΑΔΟΣ
Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ- ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ https://sway.cloud.microsoft/BE6I7tOPowpLf94O
ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ
ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΧΑΡΤΑΚΙ
ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ


Γλωσσικές – Μαθησιακές Δραστηριότητες
Οι δυο ηρωές μας ο Ζero και η Waste μας διαβάζουν βιβλία :
Ξεχωρίζω τα απορρίμματα, Η κυρα φύση και ο κακός ρύπος, Προστατεύω τη φύση
Αφηγούμαστε στα παιδιά την ιστορία :
Η Παρέα των Ανακυκλώσιμων και το Σκουπιδονήσι
Μια φορά κι έναν καιρό, σε μια μακρινή πόλη, ζούσαν τέσσερις καλοί φίλοι: ο Πλαστικούλης (ένα μπουκάλι νερού), η Χαρτούλα (μια εφημερίδα), ο Μεταλλάκης (ένα κουτάκι αναψυκτικού) και η Γυαλένια (ένα άδειο βαζάκι μαρμελάδας).
Ζούσαν μέσα σε ένα σπίτι, πάνω στον πάγκο της κουζίνας, και κάθε μέρα έβλεπαν ανθρώπους να πετούν σκουπίδια παντού. Κάποια σκουπίδια πήγαιναν στον σωστό κάδο… αλλά άλλα κατέληγαν στο δρόμο, στο πάρκο, ακόμα και στη θάλασσα!
Μια μέρα, μια δυνατή ριπή αέρα πήρε τους τέσσερις φίλους και τους έριξε σ’ ένα περίεργο μέρος: το Σκουπιδονήσι!
Ήταν ένα νησί φτιαγμένο εξολοκλήρου από σκουπίδια. Όλα ήταν ανακατεμένα, βρώμικα και λυπημένα. Εκεί, γνώρισαν τον κύριο Σκουπιδοκύρη, έναν παλιό σκουπιδοντενεκέ που παραπονιόταν συνέχεια.
– «Κανείς δεν μας αγαπά! Όλα είναι πεταμένα χωρίς σκέψη…»
Οι τέσσερις φίλοι δεν το έβαλαν κάτω. Ενωμένοι, αποφάσισαν να φέρουν τη μεγάλη αλλαγή!
Φώναξαν όλα τα σκουπίδια και είπαν:
– «Δεν είμαστε άχρηστα! Αν πάμε στον σωστό κάδο, μπορούμε να αποκτήσουμε νέα ζωή!»
Ο Πλαστικούλης εξήγησε πώς μπορεί να ξαναγίνει μπουκάλι. Η Χαρτούλα θα μπορούσε να γίνει καινούργιο βιβλίο. Ο Μεταλλάκης θα μεταμορφωνόταν σε ποδήλατο, και η Γυαλένια σε όμορφο βάζο για λουλούδια!
Τα σκουπίδια ενθουσιάστηκαν! Από εκείνη τη μέρα, το Σκουπιδονήσι έγινε Νησί της Ανακύκλωσης. Είχε τέσσερις κάδους με χρώματα:
- μπλε για γυαλί
- κόκκινο για αλουμίνιο,
- πράσινο για πλαστικό,
- κίτρινο για χαρτί
Τα παιδιά της πόλης έμαθαν για το Νησί της Ανακύκλωσης και άρχισαν κι εκείνα να χωρίζουν σωστά τα απορρίμματά τους.
Και οι τέσσερις φίλοι; Γύρισαν στο σπίτι τους και έζησαν ευτυχισμένοι, γιατί ήξεραν πως είχαν σώσει το περιβάλλον, λίγο-λίγο, με κάθε σωστή επιλογή!
Στη συνέχεια:
Βάζουμε διάφορα υλικά σε ένα καλάθι και τα παιδιάτα χωρίζουν στους σωστούς χρωματιστούς κάδους .Έχουμε μικρές κάρτες με εικόνες διαφόρων ανακυκλώσιμων υλικών (χαρτί, πλαστικό, γυαλί, μέταλλο) και οι μαθητές τις τοποθετούν στον αντίστοιχο χρωματιστό κάδο (μικρές αναπαραστάσεις κάδων). Απο περιοδικά κόβουμε ανακυκλώσιμα υλικά και τα κολλούμε σε διαφορετικά χρωματιστά χαρτόνια κόκκινο- αλουμίνιο, μπλε- γυαλί, κίτρινο- χαρτί, πράσινο- πλαστικό.
Πλαστικά μπουκάλια: ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
ΡΟΥΧΑ ΑΠΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ
Κατασκευή: Αερόστατο από Μπαλόνι και Χαρτοπολτό
Υλικά:
-
1 μεγάλο μπαλόνι
-
Χαρτοπολτός (παλιά εφημερίδα μουλιασμένη με νερό και λίγη κόλλα)
-
Κόλλα ατλακόλ ή αλευρόκολλα (αλεύρι + νερό)
-
Μπογιές, πινέλα
-
Μικρό καλαθάκι (π.χ. γιαουρτάκι)
-
Σπάγκος
-
Ψαλίδι, σελοτέιπ
ΠΙΝΙΑΤΑ ΑΠΟ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΑ ΥΛΙΚΑ
ΚΑΔΡΑΚΙΑ ΑΠΟ ΠΑΛΙΑ ΧΑΡΤΙΝΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΠΑΖΛ
“Μεταμορφώσεις Αντικειμένων”: Δείχνουμε στα παιδιά ένα άχρηστο
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
- “Φτιάχνουμε Αφίσες για την Ανακύκλωση
Τα παιδιά συνεργάζονται για να δημιουργήσουν αφίσες με συνθήματα και
εικόνες για την ανακύκλωση, τις οποίες μπορούν να τοποθετήσουν στην
τάξη ή σε άλλους χώρους του νηπιαγωγείου.
- Ανταλλαγή Παιχνιδιών και Βιβλίων”:
Οργανώνουμε μια μικρή “αγορά” όπου τα παιδιά φέρνουν παιχνίδια και
βιβλία που δεν χρησιμοποιούν πια και τα ανταλλάσσουν με αυτά που
έφεραν άλλα παιδιά. - Συλλογή Ανακυκλώσιμων Υλικών από το Σπίτι
Τα παιδιά αναλαμβάνουν να φέρνουν ανακυκλώσιμα (χαρτί, πλαστικά
καπάκια, κουτιά). - Δημιουργούμε μια ομαδική δράση “Φέρνω και βοηθώ!”.
Τα υλικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για κατασκευές
ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΑΝΤΙΛΗΨΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Από πού έρχεται και πού πάει;”:
Επιλέγουμε ένα κοινό αντικείμενο (π.χ., ένα χάρτινο κουτί από
δημητριακά, ένα πλαστικό μπουκάλι χυμού). Συζητάμε από πού προήλθε
(από δέντρα, από πετρέλαιο) και τι συμβαίνει όταν το χρησιμοποιήσουμε.
Στη συνέχεια, τονίζουμε πώς η ανακύκλωση μπορεί να το μετατρέψει σε κάτι
καινούργιο, μειώνοντας την ανάγκη να πάρουμε περισσότερα από τη φύση.- “Ο Κύκλος του Χαρτιού”:
Δείχνουμε στα παιδιά παλιό χαρτί και συζητάμε πώς μπορεί να
ανακυκλωθεί για να γίνει νέο χαρτί.- “Η Ιστορία ενός Πλαστικού Μπουκαλιού”:
Παρακολουθούμε ένα σύντομο, κατανοητό βίντεο ή χρησιμοποιούμε
εικόνες για να δείξουμε πώς ένα πλαστικό μπουκάλι φτιάχνεται,
χρησιμοποιείται και πώς μπορεί να ανακυκλωθεί για να γίνει ένα άλλο
πλαστικό προϊόν (π.χ., ένα παιχνίδι, ένα ρούχο). Αφηγούμαστε την ιστορία:Η Ιστορία ενός Πλαστικού Μπουκαλιού
Μια φορά κι έναν καιρό, σ’ ένα ράφι σούπερ μάρκετ, ζούσε ένα χαρούμενο πλαστικό μπουκάλι που λεγόταν Πλάστης. Ήταν γεμάτο δροσερό νερό και περίμενε με ανυπομονησία τη στιγμή που θα το αγόραζε κάποιος.
Μια μέρα, ήρθε η μικρή Λένα με τη μαμά της και τον πήρε μαζί της. Ο Πλάστης ήταν ενθουσιασμένος! Έκανε βόλτες στην παιδική χαρά, άκουσε παραμύθια και ένιωθε χρήσιμος. Όμως, όταν άδειασε… η Λένα τον ξέχασε σε ένα παγκάκι. ☹️
Πέρασαν ώρες, κι έπειτα μέρες. Ο Πλάστης ένιωθε σκουπίδι.
Μέχρι που ήρθαν τα Παιδιά της Ανακύκλωσης – μια παρέα με γάντια, χαμόγελα και σακούλες. Μάζευαν ό,τι άχρηστο έβρισκαν και το έριχναν στους σωστούς κάδους.
– “Δεν είσαι σκουπίδι,” είπε ο μικρός Άρης. “Είσαι πολύτιμο υλικό! Θα ξαναγίνεις κάτι νέο!”
Ο Πλάστης μπήκε στον μπλε κάδο, χαρούμενος που δεν τελείωσε εκεί η ιστορία του.
Μήνες μετά, ο Πλάστης είχε μεταμορφωθεί σε πλαστικό παιχνίδι σε ένα σχολείο – ένα όμορφο μπαλάκι για να παίζουν τα παιδιά στο διάλειμμα.
- “Το Ταξίδι των Σκουπιδιών και των Ανακυκλώσιμων στην Κοινότητα”:
Κάνουμε μια μικρή “εξερεύνηση” γύρω από το νηπιαγωγείο για να δούμε
πού βρίσκονται οι κάδοι απορριμμάτων και οι κάδοι ανακύκλωσης. Συζητάμε
πού πηγαίνουν τα σκουπίδια και πού πηγαίνουν τα ανακυκλώσιμα υλικά.
βλέπουμε ένα σχετικό βίντεο).
Δημιουργία Υγιούς Σχέσης με τη Φύση και τον Κύκλο Ζωής
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
1. “Η Φύση μας Δίνει”:
Συζητάμε για όλα τα υλικά που παίρνουμε από τη φύση: τα δέντρα για το χαρτί, το πετρέλαιο για το πλαστικό (τονίζοντας ότι πρέπει να το χρησιμοποιούμε με σύνεση), την άμμο για το γυαλί, τα μέταλλα από τη γη. Δείχνουμε εικόνες και μιλάμε για το πόσο σημαντική είναι η φύση για εμάς.
https://youtu.be/i_KixvqvFpQ
2. “Ο Κύκλος ενός Δέντρου – Χαρτιού – Νέου Προϊόντος”:
Δημιουργούμε μια σειρά εικόνων που δείχνουν έναν σπόρο να γίνεται δέντρο, το δέντρο να κόβεται (εξηγώντας ότι γίνεται με προσοχή και φυτεύονται νέα δέντρα), το ξύλο να γίνεται χαρτί, το χαρτί να
χρησιμοποιείται και μετά να ανακυκλώνεται για να γίνει νέο χαρτί ή ένα άλλο χάρτινο προϊόν.
https://youtu.be/w5KG2zSD7bw
Ζωγραφίζουμε την πορεία από το δέντρο στο χαρτί
3. “Η Μεταμόρφωση του Πλαστικού”:
Περιγραφή: Δείχνουμε ένα πλαστικό μπουκάλι και μετά εικόνες από
νέα αντικείμενα που μπορούν να φτιαχτούν από ανακυκλωμένο πλαστικό (π.χ., παιχνίδια, ρούχα, παγκάκια). Έτσι τα παιδιά βλέπουν ότι το πλαστικό δεν είναι απλώς σκουπίδι αλλά μπορεί να έχει μια νέα ζωή.
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΥΓΙΕΙΝΩΝ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΩΝ ΣΥΝΕΙΘΕΙΩΝ
- Ο Κήπος μας – Απόβλητα… Θησαυρός!”:
Στον κήπο του σχολείου μας , δείχνουμε πώς τα οργανικά απόβλητα (φλούδες φρούτων, λαχανικών) μπορούν να γίνουν κομπόστ, ένα φυσικό λίπασμα για τα φυτά μας. Έτσι κατανοούν τον κύκλο των θρεπτικών συστατικών και πώς τα “απόβλητα” μπορούν να θρέψουν τη ζωή. - Φτιάχνουμε Επαναχρησιμοποιήσιμες Τσάντες”:
Χρησιμοποιούμε παλιά μπλουζάκια ή άλλα υφάσματα για να φτιάξουμε απλές υφασμάτινες τσάντες που μπορούμε να χρησιμοποιούμε αντί για πλαστικές σακούλες. Έτσι συνδέουμε την ανακύκλωση επαναχρησιμοποίηση με τη μείωση της χρήσης πλαστικού. - Υγιεινό φαγητό χωρίς πλαστικό
Συζήτηση και παιχνίδια για την επιλογή υγιεινών σνακ χωρίς συσκευασίες.
Τα παιδιά φέρνουν το φαγητό τους σε επαναχρησιμοποιούμενα δοχεία .Ατομικά παγούρια & επαναχρησιμοποιούμενα κουτάλια - Ενημέρωση για τη μείωση των πλαστικών μίας χρήσης.
- Συζήτηση για το πώς μπορούμε να φροντίζουμε τον πλανήτη με μικρές κινήσεις: Δεν πετάμε φαγητό, Δεν αφήνουμε τα φώτα ανοιχτά, Χρησιμοποιούμε λιγότερο νερό, Χρησιμοποιούμε ξανά τα πράγματα
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗΣ
- Κουκλοθέατρο με θέμα την κοινωνική ευθύνη: Περίληψη
Ο Μάκης πετάει τα σκουπίδια του κάτω, δε χρησιμοποιεί τον κάδο, δεν βοηθάει τους φίλους του στην
τάξη και λέει συνέχεια «δε με νοιάζει!».
Ένα βράδυ, ένας μαγικός κάδος του μιλάει και του λέει:
«Όταν εσύ δεν φροντίζεις το περιβάλλον, κάποιος άλλος πληγώνεται… ακόμα κι εσύ!»
Με τη βοήθεια της Σοφής Κουκουβάγιας και των φίλων του, ο Μάκης μαθαίνει σιγά-σιγά:
Να ανακυκλώνει.
Να μαζεύει τα σκουπίδια του.
Να βοηθάει στην τάξη.
Να νοιάζεται για τους άλλους.
Στο τέλος, η τάξη τον χειροκροτεί και του δίνει τον «τίτλο του Υπεύθυνου της Χρονιάς».
- Κάνουμε Δωρεά Ανακυκλώσιμων Υλικών για Καλό Σκοπό”:
Συλλέγουμε συγκεκριμένα ανακυκλώσιμα υλικά (π.χ., καπάκια για αναπηρικά αμαξίδια) και τα
δωρίζουμε. Αυτό δείχνει στα παιδιά πώς η ανακύκλωση μπορεί να βοηθήσει άμεσα άλλους ανθρώπους. . - Φροντίζω το περιβάλλον μου (μέσα από την ανακύκλωση)
Μαθαίνουμε πως μικρές πράξεις προστατεύουν το “σπίτι όλων μας”.
“Συζητάμε τις Συνέπειες”:
Συζητάμε τι θα συνέβαινε αν κανείς δεν ανακύκλωνε. Πώς θα ήταν οι πόλεις μας, η φύση, η υγεία
μας; Αυτό βοηθά τα παιδιά να κατανοήσουν την ευθύνη που έχουμε όλοι.
“Γινόμαστε Παραδείγματα για τους Άλλους”:
Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να μιλούν για την ανακύκλωση στις οικογένειές τους και στους φίλους
τους και να τους παροτρύνουν να συμμετέχουν. Έτσι γίνονται μικροί “πρεσβευτές” της κοινωνικής ευθύνης.
Ο ZERO και η WASTE μας βοηθούν μέσω εποπτικού υλικού να μάθουμε πως να φροντίζουμε το περιβάλλον μας και την ευθύνη που έχουμε για αυτό.
Κλείνοντας την ενότητα με τα παιδιά γράψαμε ένα έμμετρο θεατρικό έργο με τίτλο < Η ΚΕΡΚΥΡΑΙΚΗ ΚΑΝΤΑΔΑ ΤΩΝ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ>
Φτιάξαμε το σκηνικό μας με συνθήματα για το zero waste από ανακυκλώσιμα υλικά.
Φτιάξαμε κάδους ανακύκλωσης απο φελιζόλ που τα βάψαμε και κολλήσαμε αντίστοιχα απορρίμματα στον καθένα.
Το σκηνικό μας είναι έτοιμο
Το πρόγραμμα της γιορτής μας
Μοιράσαμε ενημερωτικά φυλλάδια στους γονείς
Τα παιδιά μας έφτιαξαν και πήραν βραβεία για τη συμμετοχή τους στη δράση του zero waste
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2024-2025
1 0 Εργαστήρι Δεξιοτήτων
ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ- ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ- ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ- ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΑΣΙΑ
<ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕΙΣΜΟΣ!ΜΗ ΣΕ ΠΙΑΝΕΙ ΠΑΝΙΚΟΣ>
2 0Εργαστήρι Δεξιοτήτων
ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ: ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ- ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
<ΕΝΑΣ ΜΙΚΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΡΔΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΩΝΕΣ>
30 Εργαστήρι Δεξιοτήτων
ΥΓΕΙΑ: ΔΙΑΤΡΟΦΗ-ΑΥΤΟΜΕΡΙΜΝΑ-ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
<ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΣΕΡΦΑΡΩ ON LINE ΑΣΦΑΛΩΣ!>
40 Εργαστήρι Δεξιοτήτων
STEAM-ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ
<ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΑΛΑ…..ΡΟΜΠΟΤΙΚΑ!>
ΣΕΙΣΜΟΣ
Εποπτικό υλικό
Διαδραστικά παιχνίδια
Αναζητήσαμε πληροφορίες για το σεισμό. Κάναμε άσκηση σεισμού ακολουθώντας τα βήματα που μάθαμε για να είμαστε ασφαλείς. Μιλήσαμε για το βαλιτσάκι του σεισμού με τα απαραίτητα για προστασία πράγματα που θα πάρουμε μαζί μας. Παρατηρήσαμε το εσωτερικό της γής και καταλάβαμε τι δημιουργεί εναν σεισμό.
2 0Εργαστήρι Δεξιοτήτων
<ΕΝΑΣ ΜΙΚΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΡΔΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΩΝΕΣ>
Ακούσαμε το τραγούδι ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ https://youtu.be/1WhcIhsqDfw
και συζητήσαμε για το νόημα της λέξης δικαίωμα. Αναγνωρίσαμε κάποια δικαιώματα του τραγουδιού και σκεφτήκαμε- αναζητήσαμε και άλλα. Εμπλουτίσαμε τις γνώσεις μα για το θεμα παρακολουθώντας και σχολιάζοντας σχετικό εποπτικό υλικό. https://docs.google.com/presentation/d/1bALEn4BAX9TOdNkuI0YCL19psyAaY1K9/edit#slide=id.p1
https://www.dropbox.com/scl/fi/aqo4hfl6ejqauuh9x0br7/….pdf?rlkey=kikshkwxkfvfqzoj41b8jgq9k&e=1&dl=0
Διαβάσαμε το παραμύθι Η ΖΩΗ ΣΤΗ ΛΟΥΛΟΥΔΟΥΠΟΛΗ https://drive.google.com/file/d/12tjqp69cuUrRpIS1RSmP53CN0ft63w7S/view
. Γνωρίσαμε τη unicef και συλλέξαμε πληροφορίες για το έργο της.https://schoolpress.sch.gr/efimerida/?p=398
Προβληματιστήκαμε και ευαισθητοποιηθήκαμε παρακολουθώντας αντίστοιχο εποπτικό υλικό για την απουσία βασικών δικαιωμάτων.
Ζωγραφίσαμε τα δικαιώματά μας, παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια με συλλαβές καθώς και διάφορα διαδυκτιακά παιχνίδια .https://wordwall.net/el/resource/8316037/memory-game-%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%89%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1
Διαβάσαμε το βιβλίο η ΑΡΓΥΡΩ ΓΕΛΑΕΙ. Συζητήσαμε , σχολιάσαμε, προβληματιστήκαμε και μοιραστήκαμε τις εμπειρίες μας. Εντοπίσαμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν άτομα που κινούνται με αναπηρικό καροτσάκι. Σκεφτήκαμε παιχνίδια που μπορούμε να παίξουμε μαζί τους και τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαμε να διευκολύνουμε την καθημερινότητά τους.
Διαβάσαμε το παραμύθι ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΆΚΙ ΜΕ ΤΑ ΣΠΙΡΤΑ συζητήσαμε και σχολιάσαμε. Αναφερθήκαμε στην απουσία δικαιωμάτων της ηρωίδας . Συζητήσαμε τρόπους με τους οποίους μπορούμε να βοηθήσουμε φτωχούς ανθρώπους . Μιλήσαμε για την έννοια της φιλανθρωπίας , φιλανθρωπικών δράσεων, ιδρυμάτων κ.τ.λ
Μιλήσαμε για τον σχολικό εκφοβισμό
Διαβάσαμε την ιστορία ΒΑΣΙΛΗ ΜΗΝ ΚΑΝΕΙΣ ΑΓΡΙΑΔΕΣ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΒΡΕΙΣ ΜΠΕΛΑΔΕΣ και συζητήσαμε.
Διαβάσαμε την ιστορία τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε https://youtu.be/ZBw1uxdZloE
και είπαμε όμορφα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια καθώς και πράγματα που κάνουμε με τα χέρια μας και πληγώνουν τους γύρω μας.
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό υλικό για το σχολικό εκφοβισμό https://youtu.be/GlCfky-OYoc
Δώσαμε στα παιδιά ένα κομμάτι λευκό χαρτί και τους είπαμε ότι αυτό είναι η καρδιά τους. Αν κάποιος τους φερθεί άσχημα η καρδιά τους θα τσαλακωθεί. Ζητήσαμε να τσαλακώσουν το χαρτί που είχαν στα χέρια τους και μετά να προσπαθήσουν να το ανοίξουν. Παρατηρήσαμε ότι το χαρτί δε ήταν όπως πρίν, έτσι και οι άσχημες λέξεις η άσχημη συμπεριφορά πληγώνει τους φίλους μας και η καρδιά τους συνεχίζει να πονάει. Σκεφτήκαμε τρόπους για να μαλακώσει η καρδιά του φίλου μας( ευγενικές λέξεις, συγνώμη, αγκαλιά, φιλιά….). Ο καθένας είπε μία όμορφη λέξη για τον φίλο του, η μία όμορφη πράξη που έκανε ο φίλος του.
Είδαμε αφίσες για τον σχολικό εκφοβισμό και αποφασίσαμε να κάνουμε τη δική μας αφίσα.
Ακούσαμε το τραγούδι ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΧΕΡΙΑ
30 Εργαστήρι Δεξιοτήτων
ΥΓΕΙΑ: ΔΙΑΤΡΟΦΗ-ΑΥΤΟΜΕΡΙΜΝΑ-ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
<ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΣΕΡΦΑΡΩ ON LINE ΑΣΦΑΛΩΣ!>
Γνωρίσαμε και ονομάσαμε τα μέρη του υπολογιστή καθώς και τη χρησιμότητά τους. Παρατηρήσαμε οτι για τη λειτουργία του χρειάζεται ηλεκτρικό ρεύμα.
Είπαμε πράγματα που μπορούμε να κάνουμε στον υπολογιστή και τι μας αρέσει περισσότερο και ζωγραφίσαμε.
Παρατηρήσαμε διάφορα σύμβολα εφαρμογών στην οθόνη του υπολογιστή , τα περιγράψαμε και εξηγήσαμε τι μπορούμε να κάνουμε με το καθένα από αυτά.

![]()

Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό υλικό για την ασφάλεια στο διαδίκτυο
https://youtu.be/y41bXahQVLk Ασφάλεια στο internet με απλά λόγια!
https://youtu.be/zak4dXoCzZgΑνάγνωση παραμυθιού: Η Αθηνά μαθαίνει για τα προσωπικά δεδομένα
https://youtu.be/N0ya-2jsO_s Ανάγνωση παραμυθιού “Γιαγιά πρόσεχε στο διαδίκτυο”
https://youtu.be/poeOpX-bQM0 Εθισμός στο διαδίκτυο για μικρά παιδιά
Διαβάσαμε το παραμύθι https://youtu.be/2r8aMMOmZkc Ανάγνωση παραμυθιού “Η Αθηνά και το νέο της τάμπλετ”
Διαβάσαμε το παραμύθι Ο ΣΙΦΙΣ Ο ΠΟΝΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
https://www.astynomia.gr/file/2021/02/O_SIFIS_KAI_O_PONTIKOS_2020.02.01.pdf
Μιλήσαμε για κωδικούς ασφαλείας και φτιάξαμε τους δικούς μας κωδικούς
ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ
Φτιάξαμε τα δικά μας τάμπλετ και παίξαμε
Παίξαμε διαδικτυακά παιχνίδια
40 Εργαστήρι Δεξιοτήτων
STEAM-ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ
<ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΑΛΑ…..ΡΟΜΠΟΤΙΚΑ!>
Η κουκλα της τάξης μας η Λουκία μίλησε στα παιδιά για δύο ήρωες τον ZERO και την WASTE, που προστατεύουν το περιβάλλον και μας βοηθούν να μειώσουμε τα σκουπίδια μας. Έτσι τέθηκαν τα πρώτα ερωτήματα
Τι είναι σκουπίδια; Που έχετε δει σκουπίδια;
Πώς δημιουργούνται καθημερινά τα σκουπίδια;
Εμείς τι σκουπίδια δημιουργούμε στο σχολείο και στο σπίτι;
Πού πετάμε τα σκουπίδια μας; Τι είναι οι χωματερές;
Πώς μπορούμε να μειώσουμε τα σκουπίδια; Ποια είναι η λύση;
Τι θα είχε ενδιαφέρον να ψάξουμε σε σχέση με τα αντικείμενα που δεν χρειαζόμαστε πια;
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό υλικό για την συγκέντρωση πληροφοριών και απαντήσεων στα ερωτήματα που τέθηκαν
https://sway.cloud.microsoft/v1a1anl4PD7kG738?ref=Link&loc=play
ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΑΝΝΑ Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Ο ΜΠΛΕ ΚΑΔΟΣ
Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ- ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ https://sway.cloud.microsoft/BE6I7tOPowpLf94O
ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ
ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΧΑΡΤΑΚΙ
ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ


ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
23/09/2024. Στο 50 Νηπιαγωγείο Κέρκυρας πραγματοποιήθηκε:
Ενδοσχολική Επιμόρφωση με θέμα <Ημερήσιο Αναλυτικό Πρόγραμμα>
10/10/2024 . Καλλιεργώντας την υπολογιστική σκέψη στο Νηπιαγωγείο- Συμμετέχοντας στην ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού.








































































































































