Όλοι έχουμε ένα ξεχωριστό , μοναδικό όνομα. Σε κάποιους αρέσει πολύ το όνομά τους…..Υπάρχουν όμως κάποια παιδιά όπως ο Ζαχαρίας που ΔΕΝ ΤΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ.
ΤΡΑΓΟΥΔΙ <<Πώς με λένε;….>>
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΜΑΣ:
Δραστηριότητα 1η
Φτιάχνουμε τις πρώτες ταυτότητές μας. Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον εαυτό με δαχτυλομπογιές στον καθρέφτη της γωνιάς μεταμφίεσης και τυπώνουμε το σχέδιό τους σε χαρτί. Έπειτα στον υπολογιστή γράφουμε τα ονόματα των παιδιών και σε κάθε ζωγραφιά κολλάμε το αντίστοιχο όνομα. Κρεμάμε τις εργασίες μας στον πίνακα εργασιών.
Δραστηριότητα 2η
Σε καπάκια γράφουμε τα αρχικά γράμματα των παιδιών της τάξης. Τα σκορπούμε στο πάτωμα .Τα παιδιά με τη βοήθεια της ταυτότητας που φτιάξαμε ψάχνουν να βρούνε το αρχικό τους γράμμα. Σε όλη τη διάρκεια ακούγεται μουσική. Τέλος κολλάμε το καπάκι με το αρχικό γράμμα στις ταυτότητες τους .
Δραστηριότητα 3η
Εκτυπώνουμε τα αρχικά ονόματα των παιδιών σε αυτήν τη μορφή
Τα σκορπούμε στο πάτωμα και τα παιδιά προσπαθούν να αναγνωρίσουν το αρχικό τους γράμμα. Έπειτα τα διακοσμούν με χρωματιστά χαρτάκια ή τα ζωγραφίζουν με τέμπερες, λαδοπαστέλ ή μαρκαδόρους.
Δραστηριότητα 4η
Σε χρωματιστά τετράγωνα χαρτάκια γράφουμε όλα τα γράμματα που αποτελούν το κάθε όνομα των παιδιών μας. Τα γράμματα του κάθε παιδιού τα τοποθετούμε σε ένα φάκελο. Στο εξωτερικό του φακέλου υπάρχει γραμμένο το όνομα του παιδιού. Τους φακέλους τους τοποθετούμε πάνω στα τραπέζια. Το κάθε παιδί κάθεται στη θέση που βρίσκεται το γράμμα με το όνομά του. Τα παιδιά συνθέτουν, τοποθετούν τα γράμματα στη σειρά ώστε να φτιάξουν το όνομά τους και τα κολλούν σε χαρτί.
Δραστηριότητα 5η
Στην αυλή σχεδιάζουμε και χρωματίζουμε 24 τετράγωνα, όσα και τα γράμματα της άλφα βήτα. Σε κάθε τετράγωνο γράφουμε όλα τα γράμματα με ανακατεμένη σειρά. Ο σχεδιασμός μπορεί να γίνει με πινέλα και τέμπερες ή για κάτι πιο προσωρινό με κιμωλίες. Βγαίνουμε έξω και τα παιδιά σαν χαριτωμένα κουνελάκια χοροπηδούν μόνο στα γράμματα που αποτελούν το όνομά τους.
Μπορούμε με την ίδια λογική να σχεδιάσουμε σε χαρτί του μέτρου τα τετράγωνα με τα γράμματα για να παίζουν τα παιδιά μέσα στην τάξη και αργότερα να παίξουν και με άλλες λέξεις.