Πώς η «υιοθεσία» μιας παραλίας από σχολείο, μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία μιας ενεργής και συμμετοχικής παράκτιας κοινωνίας
Το νηπιαγωγείο Αγίας Μαρίνας Λέρου για δεύτερο χρόνο συμμετέχει στο πρόγραμμα «Τα σχολεία “υιοθετούν” χερσαία και παράκτια οικοσυστήματα της Ελλάδας» το οποίο πραγματοποιείται σε συνεργασία με το ΚΕΠΕΑ (Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία) Ερμούπολης Σύρου.
Το σχολείο μας υιοθέτησε την παραλία του Παπαλευτέρη στην Αγία Μαρίνα.Αναλαμβάνει τον τακτικό καθαρισμό της με συλλογή κάθε είδους απορριμμάτων και τη διαμόρφωση του χώρου με τη βοήθεια των γονέων αλλά και τοπικών φορέων.








Σκοπός – Στόχοι
Στο πλαίσιο του κεντρικού σκοπού της Π.Ε. δηλαδή τη διαμόρφωση «περιβαλλοντικά υπεύθυνων πολιτών» και «περιβαλλοντικά υπεύθυνων κοινωνικών ομάδων» επιδιώκεται οι συμμετέχοντες μαθητές και εκπαιδευτικοί στο Δίκτυο, ως μεμονωμένα άτομα αλλά και ως μέλη της περιβαλλοντικής ομάδας, να αντιληφθούν μέσω του προσωπικού βιώματος τη μεγάλη σημασία της παραλίας ως οικοσυστήματος και να μετατραπούν σε ενεργούς πολίτες- φρουρούς κάθε ζωής που βρίσκει μόνιμο ή περιστασιακό «καταφύγιο» σε αυτήν.
Το συγκεκριμένο Περιβαλλοντικό δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στοχεύει στα εξής:
- Να γνωρίσουν την βιοποικιλότητα του Αιγαίου
- Να ενημερωθούν πάνω στα δικαιώματα των πολιτών στο δημόσιο χώρο
- Να αντιληφθούν την σημασία των παραλιών ως οικονομικού παράγοντα και να τη συνδυάσουν με τη λογική της αειφορίας και της ευημερίας όλων μας
- Να εντοπίσουν τις συνέπειες στην καθημερινότητα των κατοίκων του μαζικού τουρισμού
- Να γνωρίσουν διάφορες πλευρές του αειφόρου τουρισμού και να τον συνδέσουν με το δικό τους τόπο
- Να συνειδητοποιήσουν τη σημασία «μικρών» και «άσχημων» οργανισμών των παραλιών μας στη ζωή όλων μας
- Να γνωρίσουν τη σημασία των ζωντανών και πλούσιων βυθών, της ερασιτεχνικής και μικρής κλίμακας αλιείας στο οικολογικό αλλά και οικονομικό αποτύπωμα των νησιών μας
- Μέσω της ανταλλαγής απόψεων, γνώσεων και εμπειριών, στα πλαίσια μιας οργανωμένης ηλεκτρονικής και δια ζώσης επικοινωνίας μεταξύ των συμμετεχόντων σχολείων να αποκτήσουν ολοκληρωμένη άποψη για τη σημασία των παραλιών.
- Να αναπτύξουν ικανότητα συνεργασίας και διάθεση αλληλεγγύης με μαθητές άλλων σχολείων.
- Να ενθαρρυνθούν στη συνδιοργάνωση, με άλλες περιβαλλοντικές ομάδες, κοινών δραστηριοτήτων.
- Να απολαύσουν τη υπαίθρια διαβίωση στις παραλίες των νησιών μας
- Να απολαύσουν το παιχνίδι με την άμμο, τα βότσαλα, το φως, το νερό και τον αέρα του Αιγαίου
