Χειμώνας

Γεια σας παιδιά!

Την εβδομάδα που διανύουμε αποχαιρετούμε τον μήνα Νοέμβριο και ήρθε η ώρα να καλωσορίσουμε τον μήνα Δεκέμβριο!! Εκτός όμως από μήνα αλλάζουμε και εποχή…Φεύγει το Φθινόπωρο και έρχεται σιγά σιγά ο Χειμώνας, με το βαρύ του κρύο!

Ο Άκης ο Χειμωνάκης έρχεται για να μας εξηγήσει τι συμβαίνει αυτή την εποχή, μέσα από αυτό το εικονόλεξο. Για πάμε να το διαβάσουμε παρέα να δούμε τι συμβαίνει το Χειμώνα…

 Τώρα που μάθαμε κάποιες πληροφορίες από τον Άκη, ήρθε η ώρα να δούμε και μερικές χαρακτηριστικές αλλαγές που φέρνει αυτή η εποχή στα ζώα, τους ανθρώπους και τα φυτά:

Όπως βλέπετε, όλα αλλάζουν, ακόμη και τα χρώματα που συναντάμε τριγύρω μας. Η εποχή αυτή φέρνει πολλές αλλαγές στους ανθρώπους, τα ζώα αλλά και τα φυτά…Όλοι προσπαθούν να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες και για να προστατευτούν από το κρύο βρίσκουν διάφορους τρόπους.

Για τους ανθρώπους είναι πολύ σημαντικά τα μέσα θέρμανσης, εκτός από τα ζεστά ρούχα που φορούν. Τα μέσα θέρμανσης, λοιπόν, τους βοηθούν να ζεσταθούν και μερικά από αυτά τα βλέπουμε εδώ:

Ποιο από αυτά έχετε εσείς στο σπίτι σας παιδιά;;;

Τα ζώα, βέβαια, από την άλλη μεριά, προσπαθούν να καλυφθούν από το κρύο με τη γούνα τους, το λίπος τους ή τα φτερά τους! Δεν είναι σαν εμάς. Άλλα ζώα, μάλιστα, πέφτουν σε χειμερία νάρκη…Για τη χειμερία νάρκη θα μιλήσουμε όμως πιο αναλυτικά τις επόμενες μέρες.

Για την ώρα, πάμε να παίξουμε μερικά παιχνίδια και να λύσουμε μερικούς γρίφους για να γνωρίσουμε καλύτερα την εποχή αυτή. Καλή επιτυχία!!!!

1)

2)

3)

4)

5)

 

6) Παρουσίαση_Αινίγματα Χειμώνα

 

 

Δημοσιεύθηκε στη Γλώσσα, προτάσεις απασχόλησης | Σχολιάστε

Η ζωή των ατόμων με ειδικές ανάγκες (τύφλωση-κώφωση-κινητική αναπηρία)

Γεια σας! Καλωσήρθατε για ακόμη μια φορά στη σελίδα του Νηπιαγωγείου μας!!!

Την εβδομάδα που πέρασε στην τάξη μας συζητήσαμε αρκετά για τα δικαιώματα των παιδιών, αλλά κυρίως για τα δικαιώματα των παιδιών και των ανθρώπων γενικότερα που αντιμετωπίζουν κάποιες δυσκολίες στη ζωή τους λόγω βλάβης σε κάποιο αισθητήριο όργανο (μάτια, αυτιά) ή λόγω κάποιας άλλης δυσκολίας εκ γενετής, όπως κινητική αναπηρία σε χέρια, πόδια ή και τα δύο. Αναλογιστήκαμε τι συναισθήματα μπορεί να έχουν, αλλά και πως εμείς μπορούμε να βοηθήσουμε να ξεπεράσουν μερικές δυσκολίες στην καθημερινότητά τους.

Αρχικά, επεξεργαστήκαμε το θέμα της κινητικής αναπηρίας. Διαβάσαμε τη «Ζαχαρούπολη», μια ιστορία ενός παιδιού που βρέθηκε σε ένα σχολείο ατόμων με κινητική αναπηρία σε άκρα, ενώ ο ίδιος είχε τυπική ανάπτυξη. Μπορείτε να διαβάσετε την ιστορία εδώ:



Λήψη αρχείου

Με αφορμή αυτή την ιστορία, συζητήσαμε με τα παιδιά για το τι μπορούμε να κάνουμε με ένα παιδί ΑΜΕΑ, όπως φαίνεται και εδώ:

Τι μπορούμε να κάνουμε με ένα παιδί ΑΜΕΑ

Την επόμενη μέρα, επεξεργαστήκαμε στην τάξη το θέμα της τύφλωσης. Έγινε ανάγνωση του παραμυθιού «Μόζα η γάτα: Μια μαγική νύχτα».



Λήψη αρχείου

Τα παιδιά παρατήρησαν όλες τις δυσκολίες που συνάντησε η Μόζα λόγω της όρασής της και στη συνέχεια έγινε διάλογος για το θέμα της τύφλωσης η της μερικής όρασης ενός ανθρώπου.

Παρουσίαση-Τύφλωση

Τέλος, τα παιδιά προσπάθησαν να μάθουν να γράφουν σε γραφή braille! Με τη βοήθεια της πλαστελίνης, μπόρεσαν να σχηματίσουν κουκκίδες με το όνομά τους, μιμούμενοι τη γραφή αυτή. Για προσπαθήστε λοιπόν κι εσείς να γράψετε το δικό σας όνομα, με τη βοήθεια του πίνακα που ακολουθεί:

Χθες είδαμε ότι κάποιοι άνθρωποι οι οποίοι τυγχάνει να έχουν δυσκολία στην ακοή, μπορούν να επικοινωνήσουν με μια άλλη γλώσσα…Τη νοηματική γλώσσα. Βγάλαμε ψευδώνυμα στη νοηματική για καθέναν από εμάς, με βάση κάποιο χαρακτηριστικό γνώρισμα ή συνήθειά του και έπειτα μάθαμε ένα αγαπημένο τραγούδι στη νοηματική, το βουνό του Σωκράτη Μάλαμα, σε απόδοση της κυρίας Μαρίας!

Το Βουνό στη Νοηματική, του Σωκράτη Μάλαμα

Έτσι, είδαν πως υπάρχουν κι άλλοι τρόποι να επικοινωνήσει, ακόμη και να τραγουδήσει, ένας άνθρωπος με δυσκολίες στην ακοή και την ομιλία. Για δείτε κι εσείς πως μπορούμε να κάνουμε κι εμείς αριθμούς και γράμματα στη νοηματική γλώσσα…

 

Και τώρα που προπονηθήκατε λιγάκι…..Ένα παιχνίδι ακόμη για εσάς:

  1. Πόσο καλά γνωρίζεις τους αριθμούς στη νοηματική γλώσσα;

Σήμερα που ήταν η τελευταία μέρα επεξεργασίας της θεματικής αυτής, παίξαμε κουκλοθέατρο με τον «Θωμά», ένα τυφλό «παιδί», τον «Μάρκο», ένα «παιδί» με κινητική αναπηρία στο ένα χέρι και τα πόδια του και τέλος, την «Αλίκη», μια βαρήκοη «κοπέλα». Τα παιδιά τους καλοδέχτηκαν και έδειξαν πρόθυμοι να τους γνωρίσουν κι από κοντά όταν ανοίξει το σχολείο! Για εμπέδωση όλων των παραπάνω, παίξαμε το παιχνίδι του Τροχού Γνώσεων που ακολουθεί. Μπορείτε να παίξετε κι εσείς πατώντας πάνω του:

https://wheelofnames.com/fg4-jd3

 

Ένα παιχνιδάκι για το τέλος…Καλή επιτυχία!!!!!

Δημοσιεύθηκε στη Γλώσσα, Μαθηματικά, προτάσεις απασχόλησης | Σχολιάστε

Το ρολόι του ελεύθερου χρόνου-Δικαιώματα παιδιών

Ένα πολύ ωραίο τραγούδι του Φοίβου Δεληβοριά, για τις μέρες αυτές που έχουμε πολύ ελεύθερο χρόνο. Ένα τραγούδι που κρύβει μέσα του ένα μυστικό, ένα μυστικό που φανερώνει το θέμα της τηλεδιάσκεψης με τα παιδιά!

 

Αφού ακούσατε αυτό το υπέροχο τραγούδι, πάμε να συζητήσουμε λιγάκι για τον ελεύθερο χρόνο…Όπως συζητήσαμε και στην τηλεδιάσκεψη, ο ελεύθερος χρόνος είναι δικαίωμα καθενός! Και πόσο μάλλον ενός παιδιού! Αλλά τα παιδιά δεν έχουν μόνο αυτά τα δικαιώματα. Για να δούμε τι δικαιώματα έχει κάθε παιδί, από τη στιγμή που γεννιέται…

Για περισσότερη συζήτηση στην τάξη, διαβάσαμε και την ιστορία «Ένας διαφορετικός κόσμος-τα Δικαιώματα του Παιδιού», την οποία μπορείτε να διαβάσετε εδώ:

Ένας διαφορετικός κόσμος-Τα δικαιώματα του Παιδιού

Έπειτα, ήρθε ο «Ευτύχης», ένας νέος φίλος μας, ο οποίος μένει πολύ κοντά στο σχολείο και αποφάσισε να μας μεταδώσει τις εμπειρίες του από τον κόσμο! Θέλησε, λοιπόν, να μας πει για τα δικαιώματα των παιδιών. Δείτε τις εικόνες από τα ταξίδια του Ευτύχη εδώ:

Διαφορές δικαιώματα

Κλείνοντας, αφού συζητήσαμε για όλα αυτά, αποφασίσαμε να φτιάξουμε το δικό μας δέντρο για τα δικαιώματα των παιδιών! Αρκούσε μόνο να σχεδιάσουμε την παλάμη μας, να ζωγραφίσουμε σε αυτή το δικαίωμα που επιλέξαμε και όποιος ήθελε έγραφε και το δικαίωμα επάνω και….ιδού το αποτέλεσμα!

Το δέντρο των Δικαιωμάτων των Παιδιών

Μα ας αφήσουμε τα λόγια κι ας μάθουμε λιγάκι…παίζοντας!

 

Δημοσιεύθηκε στη Γλώσσα, Μαθηματικά, προτάσεις απασχόλησης | Σχολιάστε

Μαθαίνοντας τα σχήματα και τα χρώματα

Γεια σας παιδιά!

Μα τι βλέπω;; Μας επισκέφθηκε και πάλι ο Έλμερ! Για όσους δεν τον έχουν γνωρίσει, ήρθε η ώρα να συστηθείτε!!

Λίγα λόγια για εκείνον προτού τον γνωρίσετε καλύτερα…

Ο Έλμερ ήρθε στην παρέα μας και θέλει να μας βοηθήσει να θυμηθούμε τα σχήματα και τα χρώματα…Ήρθε, λοιπόν,  η ώρα να διαβάσουμε την ιστορία αυτού του πολύχρωμου ελέφαντα. Γιατί έχει άραγε τόσα χρώματα..;



Λήψη αρχείου

 

Αφού διαβάσατε την ιστορία του φίλου μας, πλέον, του Έλμερ…Τι λέτε; Πάμε να λύσουμε ένα παζλ; Καλή επιτυχία σε όλους!!

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=28cbaa6f25e0&fbclid=IwAR2K8qwAy4y8xKevDo4Jq5xD_xRDAWuvOAnAVMJ85e-6V8c_B9bCvcI_qZ0

 

Ακολουθούν οι κυρίες αραχνούλες οι οποίες ψάχνουν με αγωνία να βρουν το χρώμα που τους ταιριάζει…Πάμε να τις βοηθήσουμε να το βρουν; Είστε έτοιμοι;; Φύγαμε!

https://www.liveworksheets.com/sn1350460fe?fbclid=IwAR278eiF_fJ5P6abMPzv82TrJ7j5t3OoXoGp58hmAe9eSxLQ39j7TAWmXNM

 

Και για όσους έχουν ακόμη ενέργεια και συνεχίζουν…Ένα σταυρόλεξο ακολουθεί για εσάς!

https://learningapps.org/display?v=p1hjcr79520&fbclid=IwAR3xKwgT-C8Y3oWn1DS8A_AENPi0obzsK2Peay0-3IHA2NxErMw-IuP4UtU

 

Για εσάς που φτάσατε ως εδώ…Συνεχίζουμε με τα σχήματα που παίζουν κρυφτό…Που να κρύφτηκαν άραγε;;

Δημοσιεύθηκε στη Γλώσσα, Μαθηματικά, προτάσεις απασχόλησης | Σχολιάστε

Οδηγίες για την ασφαλή επαναλειτουργία των νηπιαγωγείων

Σκοπός των παρακάτω οδηγιών είναι η ενημέρωση των εκπαιδευτικών και του λοιπού προσωπικού των νηπιαγωγείων, παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών της χώρας (και μέσω αυτών και των παιδιών) σχετικά με τη λοίμωξη COVID-19, τα μέτρα πρόληψης της διασποράς του ιού, τις απαραίτητες ενέργειες σε περίπτωση εμφάνισης περιστατικού ύποπτου για λοίμωξη COVΙD-19 και γενικά την ασφαλή επαναλειτουργία των νηπιαγωγείων.



Λήψη αρχείου

Παρακαλώ να διαβαστεί από όλους τους γονείς.

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Aνακαλύπτοντας τους θησαυρούς της άνοιξης και τους μικρούς της φίλους!

Aνακαλύψαμε και μετρήσαμε μαζί πολλά έντομα παιδάκια στη τηλε-εκπαίδευση που κάναμε. Ας μη ξεχνάμε όμως πως πρέπει να σεβόμαστε τους μικρούς μας φίλους, τα έντομα. Δεν πρέπει να τους πατήσουμε ή να τους πειράξουμε. Επίσης, επειδή οι φίλοι μας, αν και μικροί, δεν είναι πάντα ακίνδυνοι, πρέπει να προσέχουμε!

Σε αυτόν τον σύνδεσμο https://drive.google.com/file/d/1iUhafGXfC1Zh7B8FYwANDVNrMm5m4x1F/view?fbclid=IwAR3eqHGi_Bv9gw-oUIycQhwoUiBhm4IQADumBP01WAMCmuhCJYd0BzRyuOQ θα δείτε ενδιαφέρουσες πληροφορίες για την ζωή μιας μέλισσας! Πού ζουν, πώς επικοινωνούν μεταξύ τους και τί μας δίνουν οι μέλισσες.

Και ένα ωραίο τραγουδάκι για τα τζιτζίκια!

https://www.youtube.com/watch?v=oSqe2SsXDxE&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3JAcIl-psF_iJxr_unq-OM-dbOVq6ZdsTh373EMKS0Ak6lOpp6NWOG7Z8

Παρακάτω θα δείτε διάφορες ασκησούλες για τη συμμετρία που μπορείτε να τις εκτυπώσετε και να τις κάνετε και όταν τα ξαναπούμε πάλι να μου τις δείξετε!

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Ψυχική υγεία των παιδιών εν μέσω πανδημίας-Χρήσιμες συμβουλές για γονείς

Αγαπητοί γονείς,

σας γνωστοποιούμε ότι στον ιστότοπο του Κοινοτικού Κέντρου Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων Αθηνών του Γ.Ν. Παίδων Αθηνών “ΠΑΝ. & ΑΓΛΑΪΑΣ ΚΥΡΙΑΚΟΥ” στη σελίδα

https://ipkathens4.wixsite.com/ipka/covid-19-yliko-gia-goneis

έχει αναρτηθεί οδηγός για γονείς ” Πώς να μιλήσουμε στα παιδιά μας για την πανδημία από τον κορωνοϊό και πώς να αντιμετωπίσουμε μαζί την κρίση” , ο οποίος περιέχει συμβουλές για την καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού.

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Διεθνής Ημέρα Μουσείων

Το Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων (ICOM), στην προσπάθειά του να αναδείξει τον ρόλο των μουσείων στησύγχρονη κοινωνία, καθιέρωσε από το 1977 τη 18η Μαΐου ως Διεθνή Ημέρα Μουσείων (International Museum Day).
Το μήνυμα αυτής της επετείου είναι να γίνουν τα μουσεία φορείς πολιτισμικών ανταλλαγών “με σκοπό την ενίσχυση της μόρφωσης, την προώθηση της αμοιβαίας κατανόησης, την ειρήνη και τη συνεργασία μεταξύ των λαών”.

ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΕΝΑ ΩΡΑΙΟ ΤΡΑΓΟΥΔΑΚΙ!

https://youtu.be/ZQgyHWZohmY

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΙΔΙΑ;
Το Μουσείο είναι ένα μεγάλος, ωραίος χώρος όπου κοιτάω πράγματα και μαθαίνω για αυτά τα πράγματα. Μέσα από αυτά τα πράγματα μαθαίνω για την ιστορία των ανθρώπων σε ένα συγκεκριμένο μέρος και τι πέτυχαν να δημιουργήσουν.

ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΤΩΡΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ ΟΤΑΝ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ ΣΕ ΕΝΑ ΜΟΥΣΕΙΟ!

Πηγές:

Home


https://www.youtube.com/
http://dreamkindergarten.blogspot.com/2013/05/blog-post_11.html
http://www.parentbook.gr/ti-einai-mouseio

Πάμε Μουσείο;

 

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

4 Ανοιξιάτικες δραστηριότητες για τον Μάιο

Ο Μάιος, ο τελευταίο μήνας της Άνοιξης, προάγγελος του καλοκαιριού, είναι συνήθως ο πιο λαμπερός και στολισμένος. Οι μέρες έχουν μεγαλώσει, έχουν γίνει πιο πολλές αυτές που είναι με ηλιοφάνεια, το κρύο και οι βροχές δίνουν την θέση τους στην ελαφριά δροσιά και στην μεσημεριανή ζεστούλα. Είναι ο μήνας που η διάθεση φτιάχνει με την ομορφιά της φύσης. Οπότε συγκέντρωσα τις πιο λουλουδένιες δραστηριότητες, πολύ αγαπημένες όλες τους. Είναι δραστηριότητες που διεγείρουν τις τέσσερις από τις πέντε βασικές αισθήσεις του παιδιού. Ακοή, όσφρηση, όραση και αφή, σε συνδυασμό με την λεπτή και αδρή κινητικότητα ενεργοποιούνται μέσω των παρακάτω δραστηριοτήτων ενώ το παιδί περνάει ευχάριστα και δημιουργικά την ώρα του. 

Όπως θα δείτε, βασικό συστατικό σε όλες τις δραστηριότητες είναι τα λουλούδια. Είτε τα χρησιμοποιούμε είτε καταλήγουμε σε αυτά! Όσον αφορά στις μουσικές δραστηριότητες που είναι η κατασκευή αυτοσχέδιων κρουστών οργάνων (μαράκες) σας προτείνω να τις έχετε πάντα πρόχειρες για να μπορεί το παιδί να τις βρίσκει και να παίζει όποτε εκείνο θέλει. Μπορείτε να τις έχετε μέσα στο καλάθι με τους ήχους όπως κάναμε κι εμείς εδώ. Για τις υπόλοιπες, απλά βγείτε στο μπαλκόνι, την αυλή σας ή μαζέψτε το υλικό από την βόλτα σας στην εξοχή!
Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Οδηγίες χρήσης εφαρμογής για κηδεμόνες για την εγγραφή στο νηπιαγωγείο.

Αγαπητοί γονείς,

Σε συνέχεια του προηγούμενο άρθρου σχετικά με τις εγγραφές, σε αυτόν τον σύνδεσμο https://drive.google.com/file/d/1LhkhwDLFDFxXTeiYgZmLHB5PUQ-ThaOc/view?fbclid=IwAR1X1tKcUuNzopVowvnLFjOVXAutmJDSUpNOSZYmqLM3OeCw05jO4SzMW0E  θα δείτε αναλυτικές οδηγίες για να κάνετε ηλεκτρονικά την αίτηση εγγραφής του παιδιού σας στο νηπιαγωγείο.

Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε το Ατομικό Δελτίο Υγείας μαθητή που θα πρέπει να συμπληρωθεί από τον παιδίατρο και να το προσκομίσετε συμπληρωμένο στο νηπιαγωγείο.

file:///C:/Users/%CE%95%CE%9B%CE%99%CE%9D%CE%91/Downloads/atomikodeltio%20(1).pdf

 

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε