Νηπιαγωγείο Αγίου Κήρυκα

Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ζακύνθου

Εγγραφές των νηπίων για το σχολικό έτος 2024-2025

Μαρ 202411

Εγγραφές μαθητών για το σχολικό έτος 2024-2025

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας Νηπιαγωγείου Αγίου Κήρυκα

Μαρ 202411



Λήψη αρχείου

“Όταν το νηπιαγωγείο συνάντησε την κάθετη καλλιέργεια…”

Ιούν 202317

«Όταν το νηπιαγωγείο συνάντησε την κάθετη καλλιέργεια…»εικόνα τίτλου

Το έργο «Όταν το νηπιαγωγείο συνάντησε την κάθετη καλλιέργεια…» σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από τους μαθητές του Νηπιαγωγείου Αγίου Κήρυκου, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2022-2023. Στο έργο συνέβαλαν με το δικό τους τρόπο όλοι οι μαθητές του νηπιαγωγείο, 21 παιδιά (10 νήπια και 11 προνήπια).

Η επιλογή του θέματος έγινε με βασικό σκοπό, οι μαθητές να ασχοληθούν άμεσα με την περιβαλλοντική βιωσιμότητα και την αειφορία. Μέσα από την εμπλοκή τους με την υδροπονία (hydroponics) οι μαθητές κατανοούν τη φιλοσοφία των νέων μορφών καλλιέργειας αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος σχεδιάζοντας και κατασκευάζοντας ένα ρομποτικό μηχανισμό με υδροπονικό σύστημα καλλιέργειας.

Η εισαγωγή των παιδιών στο θέμα έγινε σταδιακά, καθώς πρώτα έπρεπε να κατανοηθεί ότι η κλιματική αλλαγή που παρουσιάζεται τα τελευταία χρόνια στον πλανήτη μας συνδέεται άμεσα με το φαινόμενο της λειψυδρίας. Επομένως, υπάρχει ανάγκη για ένα γεωργικό σύστημα που χρησιμοποιεί το νερό με σύνεση και ταυτόχρονα δεν χρησιμοποιεί τη γη με κίνδυνο παραμέλησης και αποψίλωσης. Η λύση είναι η υδροπονία σε συνδυασμό με την κάθετη καλλιέργεια. Με τον τρόπο αυτό, θα γίνεται εξοικονόμηση του νερού, ενώ θα διοχετεύεται επιπλέον νερό, εφόσον και εάν το χρειάζεται το φυτό.

Στόχοι και σύνδεση με το νέο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών για το Νηπιαγωγείο

Μέσα από τις δραστηριότητες που θα αναπτυχθούν σε αυτό το project, τα παιδιά θα μάθουν βασικές δεξιότητες για να γίνουν επιτυχημένοι και ενεργοί πολίτες στην κοινωνία. Θα μάθουν πώς να σκέφτονται για θέματα που τα αφορούν και να εργάζονται για την επίτευξη στόχων που προωθούν τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ευημερία. Μαθαίνουν, επίσης, πώς να επικοινωνούν, να συνεργάζονται και να κατανοούν τους άλλους, βοηθώντας τα να γίνουν ενημερωμένοι και συνειδητοποιημένοι πολίτες. Όλα αυτά επιτυγχάνονται με την αλληλεπίδραση με άλλους και τη μάθηση από τις εμπειρίες τους.

Οι στόχοι που θέσαμε ήταν οι εξής:

  • Να αποκτήσουν οι μαθητές περιβαλλοντική εκπαίδευση και συνείδηση ώστε να γίνουν ενεργοί πολίτες.
  • Να έρθουν σε επαφή με πραγματικά περιβαλλοντικά προβλήματα που η γενιά τους θα κληθεί να αντιμετωπίσει στο μέλλον.
  • Να συμμετέχουν ενεργά στη διερευνητική μάθηση και στον πειραματισμό (hands on learning).
  • Να μάθουν να συνεργάζονται για την επίλυση προβλημάτων χρησιμοποιώντας την επιστημονική μέθοδο.
  • Να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη και την αυτοπεποίθησή τους.
  • Να μάθουν να επικοινωνούν τα αποτελέσματα της εργασίας τους και της έρευνάς τους.
  • Να κάνουν συσχετισμούς και να εξάγουν συμπεράσματα.

 Σύνδεση με το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών:

  • Α’ Θεματικό πεδίο: Παιδί και Επικοινωνία (Γλώσσα, ΤΠΕ)
  • Β’ Θεματικό πεδίο: Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία (Προσωπική και Κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη, Κοινωνικές επιστήμες)
  • Γ’ Θεματικό πεδίο: Παιδί και Θετικές Επιστήμες (Μαθηματικά, Φυσικές επιστήμες)
  • Δ’ Θεματικό πεδίο: Παιδί, Σώμα, Δημιουργία και Έκφραση (Τέχνες)

Τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά σε δραστηριότητες εξερεύνησης και παιχνιδιού που προωθούν τη συνεργασία και λαμβάνουν υπόψη το κοινωνικοπολιτισμικό υπόβαθρο και τη διαφορετικότητα κάθε παιδιού. Οι νηπιαγωγοί λαμβάνουν υπόψη τα προσωπικά, κοινωνικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά των παιδιών καθώς συμμετέχουν στην ενότητα των φυσικών επιστημών, εξασφαλίζοντας ίσες ευκαιρίες για όλα τα παιδιά και προωθώντας την αυτοπεποίθηση των παιδιών μέσω ολοκληρωμένων μαθησιακών εμπειριών.

Α΄ Φάση

Συλλογή & Αναζήτηση πληροφοριών

Θέλοντας να λύσουμε οποιαδήποτε απορία έχουμε για την ανάπτυξη του φυτού, καθώς και να μάθουμε τι είναι η υδροπονία και ποια η χρησιμότητά της, διοργανώθηκε μια διαδικτυακή συνάντηση με τους μαθητές τομέα γεωπονίας, τροφίμων και περιβάλλοντος του  ΕΝΕΕΓΥΛ Ρόδου. Οι μαθητές του τμήματος γεωπονίας μας ενημέρωσαν για τη σπορά, την  ανάπτυξη και την εξέλιξη του φυτού. Τέλος, μας έδωσαν πληροφορίες για τον τρόπο που πρέπει να κατασκευάσουμε το υδροπονικό σύστημα και ποια φυτά είναι κατάλληλα να φυτέψουμε.

συνάντηση με εενεγελ ροδου

Β΄ Φάση

Διαδικασία σποράς και επιλογή φυτού

Αφού συλλέξαμε αρκετές πληροφορίες για το project μας, αρχίσαμε να πειραματιζόμαστε, ώστε να καταλήξουμε στο τι θα φυτέψουμε και πως θα μεταδώσουμε καλύτερα τις πληροφορίες για την υδροπονία. Αρχικά φυτέψαμε τα δικά μας φυτά, σε γλαστράκια, στο χώμα (δημιουργήσαμε ένα μικρό κήπο στην αυλή του σχολείου) και σε πεπιεσμένο χαρτί που δημιουργήσαμε μόνη μας.

φακες φασολι

φυτεμα σε πεπιεσμενο χαρτιφυτεμα κηποςφυτεμα γάστρες

 

 

 

 

 

 

 

 

Γ΄ φάση

Κατασκευή

Για την κατασκευή του υδροπονικού συστήματος χρησιμοποιήσαμε ένα σωλήνα PVC. Κατά τη φάση αυτή τα παιδιά είχαν ενεργό ρόλο στη διαδικασία της κατασκευής. Αφού μέτρησαν την απόσταση που θα έχουν οι τρύπες για να μπούνε τα ποτηράκια, σημάδεψαν το σημείο και με τη βοήθεια ενός γονέα δημιουργήσαμε τις τρύπες. Στη συνέχεια με γυαλόχαρτο, έκαναν πιο λεία τα σημεία, δέσαμε τους σωλήνες στο μέρος που θέλαμε και τοποθετήσαμε μέσα τα φυτά μας.

υδροπονια1 υδροπονια2

υδροπονια3    υδροπονια4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δείτε εδώ και εδώ το πλήρες έργο του project.

 

Το τελικό αποτέλεσμα:

 

Το project “Όταν το νηπιαγωγείο συνάντησε την κάθετη καλλιέργεια..” διακρίθηκε ανάμεσε σε άλλα έργα που δημιουργήθηκαν στο Νηπιαγωγείο.

Στιγμιότυπο οθόνης 2023 07 31 122831

Βεβαίωση συμμετοχής & διάκρισης

ΥΔΡΟΠΟΝΙΑ

A ECO FRIENDLY CITY

Ιούν 202317

A ECO FRIENDLY CITY

Στιγμιότυπο οθόνης 2023 06 17 104035

Το έργο «A Eco Friendly City» σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από τους μαθητές του Νηπιαγωγείου Αγίου Κήρυκου, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2022-2023. Στο έργο συνέβαλαν με το δικό τους τρόπο όλοι οι μαθητές του νηπιαγωγείο, 21 παιδιά (10 νήπια και 11 προνήπια).

Βασικός σκοπός της δράσης υπήρξε η δημιουργία ενός κατάλληλου υπόβαθρου για τη μελλοντική ανάπτυξη νέου και υψηλότερου επιπέδου επιστημονικών γνώσεων και δεξιοτήτων στη βιώσιμη  και πράσινη ανάπτυξη.

Ο ήρωας του προγράμματος μας, το Panda, ταξίδεψε από τη μακρινή Αυστραλία βαριά άρρωστος, γεμάτος βρωμιές στο σώμα του από τα σκουπίδια που συνάντησε στη διαδρομή και το καυσαέριο που υπάρχει παντού στην ατμόσφαιρα. Ζήτησε βοήθεια από τα παιδιά και τους προσκάλεσε να περιηγηθούν μαζί σε ένα ταξίδι μέσα από το οποίο απέκτησαν νέες γνώσεις, εξάσκησαν δεξιότητες και υιοθέτησαν νέες στάσεις απέναντι στο περιβάλλον και εναλλακτικούς τρόπους για να σώσουν τον πλανήτη μας.

Με τη δράση αυτή δόθηκε έμφαση στην ανάπτυξη της δημιουργικής και κριτικής σκέψης των παιδιών, εμβαθύνοντας στην επίλυση ενός περιβαλλοντικού προβλήματος που αφορά την μείωση των απορριμμάτων, του καυσαερίου και την άσκοπη κατανάλωση νερού και ρεύματος. Ένα από τα μεγαλύτερα καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζεται παγκοσμίως είναι το κυκλοφοριακό χάος, η αλόγιστη σπατάλη του νερού και η δημιουργία ενέργειας με επιβλαβείς για το περιβάλλον μέσα. Τα τελευταία χρόνια, η βιωσιμότητα και η πράσινη ανάπτυξη έχουν επεκταθεί και στην κινητικότητα, προτείνοντας λύσεις με μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα που χρησιμοποιούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ή/και ενσωματώνουν μια σειρά από νέες τεχνολογίες αιχμής (τεχνητή νοημοσύνη, μηχανική μάθηση κ.λπ.), μείωση των ρύπων και προσαρμογή του τρόπου λειτουργίας του οχήματος και τέλος, ευαισθητοποίηση στη σπατάλη και κατάχρηση του νερού. Για το σκοπό αυτό, το έργο στοχεύει να εισαγάγει τα παιδιά προσχολικής ηλικίας σε πράσινες και βιώσιμες λύσεις, δημιουργώντας ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που μπορούν να μοιραστούν με γειτονικά σχολεία, βοηθώντας στη διάδοση του μηνύματος στην τοπική και ευρύτερη κοινότητα του εκπαιδευτικού τομέα.

Στόχοι και σύνδεση με το νέο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών για το Νηπιαγωγείο

Αυτή η δραστηριότητα βοηθά τα παιδιά να μάθουν σημαντικές δεξιότητες για να είναι επιτυχημένοι και ενεργοί πολίτες στην κοινωνία. Μαθαίνουν πώς να σκέφτονται θέματα που είναι σημαντικά για αυτούς και εργάζονται για την επίτευξη στόχων που προάγουν τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ευημερία. Μαθαίνουν επίσης πώς να επικοινωνούν, να συνεργάζονται και να κατανοούν τους άλλους, κάτι που τους καθιστά γνώστες και ευαισθητοποιημένους πολίτες. Όλα αυτά συμβαίνουν μέσω της αλληλεπίδρασης με τους άλλους και της εκμάθησης από τις εμπειρίες τους.

Ως προς τις γνώσεις:

  • Να αναγνωρίζουν τα είδη ενέργειας και να τα αντιστοιχούν με τις πηγές τους (iii)

Ως προς τις δεξιότητες:

  • Να εντοπίζουν διαφορές και ομοιότητες αντικειμένων με βάση τα μορφολογικά χαρακτηριστικά τους και να διατυπώνουν υποθέσεις για το υλικό κατασκευής τους (i)
  • Να εντοπίζουν παραδείγματα χρήσης και μετασχηματισμού́ της ενέργειας στην καθημερινότητα (iii).
  • Να εντοπίζουν παραδείγματα μετασχηματισμού́ και χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (iii).

Ως προς τις στάσεις:

  • Να εκτιμούν τη σημασία της ενέργειας στην καθημερινή ζωή (iii)

Σύνδεση με το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών:

  • Α’ Θεματικό πεδίο: Παιδί και Επικοινωνία (Γλώσσα, ΤΠΕ)
  • Β’ Θεματικό πεδίο: Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία (Προσωπική και Κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη, Κοινωνικές επιστήμες)
  • Γ’ Θεματικό πεδίο: Παιδί και Θετικές Επιστήμες (Μαθηματικά, Φυσικές επιστήμες)
  • Δ’ Θεματικό πεδίο: Παιδί, Σώμα, Δημιουργία και Έκφραση (Τέχνες)

Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά στις δράσεις, οι οποίες βασίστηκαν κατά κύριο λόγο στη διερεύνηση και το παιχνίδι, ενισχύοντας τη συνεργασία και λαμβάνοντας υπόψη το κοινωνικοπολιτισμικό υπόβαθρο και τη διαφορετικότητα κάθε παιδιού. Οι νηπιαγωγοί λαμβάνουν υπόψη τα ατομικά, κοινωνικά, και πολιτισμικά χαρακτηριστικά της εμπλοκής των παιδιών με τη Θεματική Ενότητα των Φυσικών Επιστημών, ώστε να διασφαλίσουν ίσες ευκαιρίες για όλα τα παιδιά και να προάγουν την αυτοπεποίθησή τους μέσα από ολοκληρωμένες εμπειρίες μάθησης.

διαγραμ

Δείτε το πλήρες έργο του project εδώ και εδώ

 

Το τελικό αποτέλεσμα:

 

A ECO FRIENDLY

Έργα βελτίωσης του εσωτερικού χώρου του νηπιαγωγείου μας…

Ιούν 20235
Σύμφωνα με τις νέες αντιλήψεις ο σχολικός χώρος παίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Και πιο συγκεκριμένα, ο εσωτερικός χώρος του νηπιαγωγείου επηρεάζει τις πρακτικές που εφαρμόζονται και, κατά συνέπεια, την ποιότητα μάθησης των μικρών μας μαθητών. Καθήκον μας  είναι να παρέχουμε ασφάλεια στους μικρούς μας μαθητές, να καλύπτουμε τους κανόνες υγιεινής, να εξυπηρετούμε τις ανάγκες όλων των μαθητών μας και να προσφέρουμε αισθητική. Επιδιώχθηκε μια  ποιοτική αναβάθμιση μέσα από έργα συντήρησης και αποκατάστασης του εσωτερικού χώρου. Παρά τα εμπόδια που αντιμετωπίστηκαν η αναμόρφωση – συντήρηση – αποκατάσταση και βελτίωση του εσωτερικού χώρου του Νηπιαγωγείου Αγίου Κήρυκου σχεδόν ολοκληρώθηκε, δίνοντας στους μικρούς μαθητές μεγαλύτερο κίνητρο για την καθημερινή τους προσέλευση στο σχολείο!
Τα έργα που υλοποιήθηκαν ήταν τα εξής:
  • Αντικαταστάθηκε το ταβάνι που ήταν έτοιμο να πέσει,

 


Στιγμιότυπο οθόνης 98

 

 

  • Βάφτηκαν οι αίθουσες,


Στιγμιότυπο οθόνης 99

 

  • Τοποθετήθηκαν καινούριοι πίνακες για την ανάρτηση των δημιουργιών των μικρών μαθητών, και τέλος
Στιγμιότυπο οθόνης 101

 

  • Το νηπιαγωγείο εξοπλίστηκε με ηλεκτρονικούς υπολογιστές και διαδραστικό πίνακα.
    Στιγμιότυπο οθόνης 104
Σε αυτή την προσπάθεια μας στάθηκαν δίπλα μας οι αρχές του τόπου και διάφοροι φορείς. Συγκεκριμένα, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε πολύ το Δήμο Ζακύνθου, το βουλευτή κ. Ακτύπη Διονύση, τον πρόεδρο της κοινότητας, τους τοπικούς φορείς, το διευθυντή του Δημοτικού Κάμπου, κ. Μυλωνά Γιάννη, τον κ. Καπνίση Γιώργο και κυρίως τους γονείς για την αμέριστη βοήθεια και συμπαράσταση που προσέφεραν απλόχερα μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών.
Ένας πιο όμορφος και ασφαλής χώρος είναι έτοιμος για να υποδέχεται τους μικρούς μας μαθητές…

Επίσκεψη στην παιδική βιβλιοθήκη “Ξενοπούλειος”

Ιούν 20235
Την Τρίτη 30 Μάϊου το νηπιαγωγείο μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στην παιδική βιβλιοθήκη ” Ξενοπούλειος”. Η επίσκεψη μας έγινε στα πλαίσια ενός περιβαλλοντικού εκπαιδευτικού προγράμματος, όπου υλοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας. Η κυρία Άντα, μας διάβασε το παραμύθι  “Ο Μπεν η Μου και τα σκουπίδια” και συγκεκριμένα συζητήσαμε για την αξία της ανακύκλωσης, της κομποστοποίησης και για το πόσο καλές πρακτικές θεωρούνται για την προστασία του περιβάλλοντος. Επίσης, μάθαμε και για το πως μπορούμε να φτιάξουμε ανακυκλωμένο χαρτί μόνοι μας. Στη συνέχεια περιηγηθήκαμε στο μουσείο Γ. Ξενόπουλου και μάθαμε για τη ζωή του Ζακυνθινού Γ. Ξενόπουλου.
Παρακάτω μπορείτε να ξεφυλλίσετε το ηλεκτρονικό βιβλίο σχετικά με την επίσκεψη μας στην παιδική βιβλιοθήκη https://read.bookcreator.com/SZUwnyudxjRve5HdhjJwpCpcsQx2/HOY3h9Z7SAOBOv0JMe91GA

Στιγμιότυπο οθόνης 95 Στιγμιότυπο οθόνης 96

 

 

Ενδοσχολική Επιμόρφωση

Μάι 202325

ΒΕΕ ΒΟΤ 1

Το Νηπιαγωγείο Πηγαδακίων σε συνεργασία με τα νηπιαγωγείατης Ζακύνθου συνδιοργανώνουν την 3η διαδικτυακή ενδοσχολική επιμόρφωση, με τίτλο: «Steam στο νηπιαγωγείο: Από το beebot στην Scratch Junior» και εισηγήτριες είναι οι νηπιαγωγοί Λιβιτσάνη Γεωργία και Ρόμπολα Χριστίνα (MEd Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση).

Bravo Schools 2023 / 6ος Πανελλήνιος Σχολικός Διαγωνισμός

Μάι 202313
Η πόλη που ονειρεύομαι να ζήσω/ Smart City

practice sg2020 012381500 1680938694 students main

Ένα από τα μεγαλύτερα καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζεται παγκοσμίως είναι το κυκλοφοριακό χάος, η αλόγιστη σπατάλη του νερού και η δημιουργία ενέργειας με επιβλαβείς για το περιβάλλον μέσα. Τα τελευταία χρόνια, η βιωσιμότητα και η πράσινη ανάπτυξη έχουν επεκταθεί και στην κινητικότητα, προτείνοντας λύσεις με μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα που χρησιμοποιούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ή/και ενσωματώνουν μια σειρά από νέες τεχνολογίες αιχμής (τεχνητή νοημοσύνη, μηχανική μάθηση κ.λπ.), μείωση των ρύπων και προσαρμογή του τρόπου λειτουργίας του οχήματος και τέλος, ευαισθητοποίηση στη σπατάλη και κατάχρηση του νερού. Με τους μικρούς μας μαθητές συζητήσαμε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η περιοχή μας και έπειτα ο καθένας μας μίλησε για την ¨Πόλη που ονειρεύεται¨. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια μακέτα όπου θα απεικονίζεται η ιδανική πόλη και θα αποτελείται από πέντε σταθμούς. Οι μαθητές χρησιμοποίησαν άχρηστα υλικά που υπήρχαν στο σχολείο και δημιούργησαν την μακέτα. Έπειτα περιηγηθήκαμε στην πόλη που ονειρευόμαστε με τη βοήθεια της μελισσούλας – BeeBot. Σας παρακαλούμε στηρίξτε μας σε αυτήν την προσπάθεια.
Περιμένουμε τη ψήφο σας!!

https://bravo-schools.inactionforabetterworld.com/voting-by-school/18-nhpiagwgeio-agioy-khrykoy.1663.html?fbclid=IwAR19Vf1tIl-Res-RU98iSJ8x0U7SA-APNXRmpW4yIbvZF7JcPjVMDWNj6NY

 

Στιγμιότυπο οθόνης 2023 07 31 125601

Χρόνια πολλά μαμά!!!

Μάι 202313
H Παγκόσμια Ημέρα της Μητέρας είναι μέρα εορτασμού της μητρότητας και των ευχαριστιών προς τη μητέρα. Και καθώς πλησιάζει η γιορτή της μητέρας, στο νηπιαγωγείο ετοιμάσαμε με τους μικρούς μας μαθητές μικρά δωράκια για τις μαμάδες!

20230512 154451

20230512 154505

20230512 14031120230512 14080520230512 154549
Ας χαρούμε αυτή την ιδιαίτερη μέρα και ας εκφράσουμε την αγάπη μας προς τις μητέρες μας!!!!
Χρόνια πολλά μαμά!!!

Πρωτομαγιά

Μάι 202313

poiimata eikonoleksa maios2

Στο νηπιαγωγείο μας μιλήσαμε για την Πρωτομαγιά ως Εθνική Εργατική Εορτή (ημέρα των εργατών) αλλά και ως ημέρα των λουλουδιών, όπου κάθε χρόνο την Πρωτομαγιά πολύς κόσμος εξορμεί στην ύπαιθρο για να “πιάσει τον Μάη”.

20230505 12321020230502 155107 20230502 160631

« Παλιότερα άρθρα


Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων