Πρωτομαγιά… παρέα με τη Τέχνη

 

Φύση, χρώματα, λουλούδια, μυρωδιές ένα σωρό αισθήσεις  και αισθήματα να μας γεμίζουν ευφορία.  Το ίδιο ένιωθαν και οι ιμπρεσσιονιστές…μια ομάδα φίλων ζωγράφων που ήθελαν να ζωγραφίσουν τις εντυπώσεις τους από τη βόλτα τους στη φύση και στην εξοχή.  Πολλές φορές έπαιρναν τα πινέλα τους και το καβαλέτο και έβγαινα στη φύση για να μη χάσουν τη στιγμή, το φως, την εικόνα της έμπνευσής τους.

Εμείς όμως θα παίξουμε…βλέπουμε τους πίνακες, ΠΡΟΣΕΧΤΙΚΑ και απαντάμε στους γρίφους ταιριάζοντας τη σωστή εικόνα:

Πεταλούδες …

Ελάτε να φτιάξουμε μια πεταλούδα για το δωμάτιο μας, χρειαζόμαστε ένα φίλτρο του καφέ, ένα μανταλάκι, ένα καλαμάκι χρώματα και φαντασία!

Βοηθήστε τα νήπια να κόψουν τη μία πλευρά του φίλτρου, εν συνεχεία το βάφουν (θα ήταν ιδανικό να είχαν νερομπογιές και να μιλήσουμε για την απορρόφηση του υγρού στοιχείου), το στερεώνουμε στο μανταλάκι και μπορούμε να προσθέσουμε καλαμάκι για κεραία

Έτοιμη η πεταλούδα μας!!!

Σεβασμός στη φύση

Πρωτομαγιά, η φύση φοράει τα γιορτινά και μας προσκαλεί στην αγκαλιά της για να μας χαρίσει απλόχερα τα δώρα της, μυρωδιές, χρώματα, λουλούδια. Ωστόσο υπάρχει κάτι που οφείλουμε να εξηγήσουμε στα παιδιά, το ΣΕΒΑΣΜΟ απέναντι στο μεγαλείο αυτό.  Οφείλουμε να προσέχουμε το φυσικό μας περιβάλλον για να μπορεί αυτό απλόχερα να μας προσφέρει τα δώρα του.  Η ύπαρξη του στηρίζεται και στις μικρές πράξεις  του καθένα από μας. ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ, ίσως λέγαμε συνθηματικά.

Η ανιδιοτελής αυτή σχέση περιγράφεται πολύ όμορφα σ’ένα εξαιρετικό παραμύθι “Το δένδρο που έδινε”

 

Ερωτήσεις κατανόησης:

  1. Τι παιχνίδια έπαιζε η μηλιά με το αγοράκι?
  2. Γιατί χρειαζόταν τα μήλα ο νέος?
  3. Πως χρησιμοποίησε τα κλαδιά της μηλιάς ο άντρας?
  4. Πως βοήθησε το γέρο η μηλιά?
  5.  Πως αισθανόταν η μηλιά κάθε φορά που  έβλεπε το φίλο της?
  6. Πως συμπεριφέρθηκε ο άνθρωπος στη μηλιά?

Ζωγραφίζουμε ότι μας έκανε περισσότερη εντύπωση…

Αντιστοιχίζω την κάθε εικόνα με την σωστή λέξη

Ώρα για σταυρόλεξο!!!

ΑΝΟΙΞΗ

Με τον ερχομό της Άνοιξης συναντάμε και το έθιμο της Χελιδόνας και τα κάλαντα της Άνοιξης ή Χελιδονίσματα.

χελιδονισματα- the swallow song

  • Διαβάστε και συζητήστε την παραπάνω εικόνα.

Βρισκόμαστε λοιπόν στην εποχή της Άνοιξης:

  • Από ποιο γράμμα αρχίζει η λέξη Άνοιξη;
  • Βρείτε μέσα ή έξω από το σπίτι αντικείμενα που αρχίζουν από το Α .
  • Γράψτε το Α,α για να το θυμηθείτε.
  • Ας ακούσουμε:https://www.youtube.com/watch?v=bfqR6_bml9E
  • Αναζητήστε κοντά ή γύρω από το σπίτι σας φωλιές που μπορεί να έχουν φτιάξει χελιδόνια…
  • Φτιάξτε και σεις το δικό σας χελιδόνι με χαρτί,, κόλλα και λίγο βαμβάκι για την κοιλίτσα…Φωλιά με χελιδόνι Υλικά: - χαρτόνι κανσόν μαύρο -χαρτόνι οντουλέ ...Καλή εβδομάδα!!!

Μικρών καλλιτεχνών…συνέχεια

Τα έργα αυτής  της εβδομάδας από τους μικρούς καλλιτέχνες….

Στ. Στ.

 

 

Στ. Στ.

 

Ε. Πρ.

Και του χρόνου παιδιά!!!

 

Ευχές

Οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου Αγίων Δέκα

σας εύχονται ολόψυχα

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!!!

Μ. Πέμπτη και κόκκινα αυγά

Μεγάλη Πέμπτη και τα έθιμα μας καλούν να βάψουμε κόκκινα αυγά… εμείς θα παίξουμε μ’ ένα σπουδαίο πίνακα του Γεράλη…καλή διασκέδαη

Ελ Γκρέκο…ο Έλληνας

Είθισται αυτές τις μέρες  στην τάξη να γνωρίζουμε αυτό τον σπουδαίο, Έλληνα, κρητικής καταγωγής καλλιτέχνη.  Άλλωστε η ζωή του κρύβει μια ιστορία…και αρέσουν οι ιστορίες.

Ξεκίνησε από ένα μικρό χωριό του Ν. Ηρακλείου, το Φόδελε, να πάει να σπουδάσει αυτό που αγαπούσε περισσότερο, τη ζωγραφική.  Μαζί του στο ταξίδι του πήρε μόνο τις κατανυκτικές και μυστηριακές βυζαντινές μορφές της ανθούσας Κρητικής Αγιογραφίας.  Ταξίδεψε με κατεύθυνση τα ισχυρά κράτη της Ιταλίας και στη Βενετία μαθήτευσε δίπλα σ’ ένα μεγάλο δάσκαλο της Αναγεννησιακής ζωγραφικής, το Τιντορέτο.  Η αναζήτηση του τον οδήγησε στην Ισπανία και εγκαταστάθηκε μόνιμα στο Τολέδο, όπου και δημιούργησε έργα σταθμούς για την Ιστορία της Τέχνη. Χαρακτηριστικό του οι ψηλόλιγνες, εξαϋλωμένες μορφές που ατενίζουν με ευγνωμοσύνη το Θεό!

Και τώρα ώρα για παιχνίδι ….

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση