ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: “STEAM ΚΑΙ Η ΓΥΡΙΖΕΙ…”
Σκοπός τoυ Εργαστηρίου ήταν:
- Να γνωρίσουν οι μαθητές το διάστημα, το ηλιακό σύστημα, τους πλανήτες και την αλληλοεξάρτησή τους.
- Να καταγράψουν ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στη Γη και τους άλλους πλανήτες.
- Να κατανοήσουν την εναλλαγή μέρας και νύχτας που προκαλείται από την περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της.
- Να γνωρίσουν τον Ήλιο που αποτελεί πηγή ζωής για τη Γη.
- Να γνωρίσουν την Σελήνη, τα χαρακτηριστικά της και τις φάσεις της.
- Να μάθουν να μετράνε αντίστροφα.
- Να σκεφτούν και να κατασκευάσουν αντικείμενα σχετικά με το διάστημα από απλά καθημερινά υλικά.
Γνωρίσαμε τους πλανήτες και μάθαμε τη σειρά τους
Το Ηλιακό μας σύστημα – Εκπαιδευτικό βίντεο – Μαθαίνουμε κι αλλιώς !!! (youtube.com)
Χειροτεχνία: Ήλιος και πλανήτες
Τα παιδιά ζωγράφισαν τον αγαπημένο τους πλανήτη και το ηλιακό σύστημα όπως μπορούσαν
Με αφορμή τις Απόκριες δημιουργήσαμε σχετικά αξεσουάρ και μασκαρευτήκαμε!
Εναλλαγή Μέρας – Νύχτας
Μέρα, νύχτα – Eκπαιδευτικό video picou picou (youtube.com)
Οι φάσεις της Σελήνης
Το φεγγάρι και οι σεληνιακές φάσεις (Νηπιαγωγείο) (youtube.com)
Αντίστροφη Μέτρηση
ΕΚΤΟΞΕΥΣΗ ΠΥΡΑΥΛΟΥ (ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ) (youtube.com)
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος κατασκευάσαμε τη γωνιά του διαστήματος
- Κατασκευή πλανητών με μπαλόνια, εφημερίδες και ατλακόλ
- Διαστημόπλοια και αστροναύτες
- Κατασκευή πυραύλου με διάφορα υλικά
- Δημιουργία τελικού ψηφιακού εννοιολογικού χάρτη
ΖΗΤΩ ΤΟ 1821!
Γιορτάσαμε την επέτειο του 1821, δημιουργώντας κινούμενο σχέδιο με φιγούρες που έφτιαξαν τα παιδιά.
Δείτε το κινούμενο σχέδιο εδώ:
ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ!
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: “ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ”
Στόχος του προγράμματος ήταν να παιδιά να μάθουν με παιγνιώδη τρόπο ότι το ανθρώπινο σώμα είναι μια τέλεια μηχανή με εξωτερικά χαρακτηριστικά ,αλλά και εσωτερικά όργανα και λειτουργίες και να αντιληφθούν το μεγαλείο και τη μοναδικότητα της ανθρώπινης φύσης.
ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΑΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ
- Τα εξωτερικά μέρη του σώματος
Σχεδιάσαμε το περίγραμμα του σώματος ενός παιδιού σε χαρτί του μέτρου, τα παιδιά διέκριναν πού βρίσκονται τα διάφορα μέρη του και έγραψαν τις αντίστοιχες λέξεις.
- Το παζλ του σώματος
Τα παιδιά ζωγράφισαν το σώμα τους , το έκοψαν σε τρία μέρη ( κεφάλι, κορμός, πόδια ) που ανακάτεψαν και δημιούργησαν το παζλ του σώματος τους
- Παιχνίδια με φωτογραφίες
Ολόσωμες φωτογραφίες των παιδιών κόπηκαν πάλι σε τρία μέρη (κεφάλι , κορμός, πόδια ) ,ανακατεύτηκαν και τα παιδιά κλήθηκαν να βρουν τα σωστά κομμάτια, ώστε να συνθέσουν το δικό τους σώμα ή το σώμα κάποιου συμμαθητή τους
Η ίδια διαδικασία ακολουθήθηκε με τα πρόσωπα των παιδιών όπου κόπηκαν σε τρία μέρη ( μάτια , μύτη , στόμα)
Στο τέλος τα κομμάτια των σωμάτων και των προσώπων ενώθηκαν δημιουργώντας δύο βιβλία (flapbooks) όπου τα παιδιά μπορούσαν να δημιουργούν τα δικά τους αστεία σώματα και πρόσωπα χρησιμοποιώντας μέρη και χαρακτηριστικά από διάφορους συμμαθητές τους
Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
- Σειραθέτηση από το μικρότερο στο μεγαλύτερο
- Μέτρηση ύψους και δημιουργία αναμνηστικών καρτών
- Επιτραπέζιο παιχνίδι : ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΨΗΛΩΣΕΙ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ;
ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ
- Συμμετρία με τουβλάκια-σχήματα
- Φύλλα εργασίας
- Τα πορτραίτα του Πικάσο : Με αφορμή τον Πικάσο τα παιδιά συνέθεσαν τα δικά τους πρόσωπα που δεν έχουν καμία συμμετρία
ΟΙ 5 ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ
- Το ανθρωπάκι των αισθήσεων
Τα παιδιά συμπλήρωσαν τα όργανα των αισθήσεων, που ήταν αναλόγως μεγαλύτερα από την υπόλοιπη εικόνα , για να τονιστεί η σημασία τους ,και έμαθαν και τις αντίστοιχες λέξεις. Μετά τα παιδιά ζωγράφισαν το δικό τους ανθρωπάκι των αισθήσεων
- Παιχνίδια με τις 5 αισθήσεις
- Ομαδοποίηση αντικειμένων με βάση την κυρίαρχη αίσθηση
- Διάκριση αντικειμένων ανάλογα με την αίσθηση
- Το ζάρι των αισθήσεων
- Ο Κύριος Στοματάκης και οι γεύσεις
- Το παζλ των 5 αισθήσεων
- Παρακολούθηση βίντεο αισθήσεις : 5+ (youtube.com)
ΣΚΕΛΕΤΟΣ
- Ο Κύριος Κοκκαλάκης
Τα παιδιά συνθέτουν έναν σκελετό με κόκκαλα σχεδιασμένα σε χάρτινα πιάτα
- Παρουσίαση ακτινογραφιών
- Παζλ -σκελετός
- Παιχνίδι αντιστοίχισης: μέρη σώματος με την ακτινογραφία τους
- Ακτινογραφίες με μπατονέτες
ΤΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
- Πίνακες αναφοράς
- Ο Κύριος Οργανούλης
Τα παιδιά ζωγράφισαν εσωτερικά όργανα, τα τοποθέτησαν σε σώμα που σχεδιάστηκε σε χαρτί του μέτρου (περίγραμμα σώματος μαθητή) και έγραψαν τις αντίστοιχες λέξεις
- Στολή οργανούλη
Τα παιδιά ντύθηκαν τα ίδια οργανούληδες με στολές από χαρτί του μέτρου με ζωγραφισμένα τα εσωτερικά όργανα
- Πορτραίτα οργανούληδες
Κι επειδή οι χάρτινες στολές δεν θα άντεχαν για πολύ μετατράπηκαν σε πορτραίτα που στόλισαν την τάξη μας
- Παιχνίδι με όργανα και ποδιά
Τα παιδιά κόλλησαν με velchro τα εσωτερικά όργανα πάνω σε ποδιά
- Παίξαμε με το πεπτικό σύστημα
ΔΟΝΤΙΑ
- Διάκριση τροφών για χαρούμενα και λυπημένα δόντια
- Φύλλο εργασίας
- Υγιεινή και φροντίδα δοντιών
- Επιτραπέζιο με δόντια
ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
- Διαστρωμάτωση του ανθρώπινου σώματος
- Ψηφιακό Ιστόγραμμα
6 Μαρτίου Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού “Bullying – Ενδοσχολική βία – Εκφοβισμός”
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια κατάσταση, κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά, με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024 – 2025
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-2025
- Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2022-2023 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/τριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 4 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109).
- Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/8-5-2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.
- Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
- Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024-2025, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α’ 133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.
- Στο Νηπιαγωγείο Αγ. Δημητρίου Βοιωτίας έχουν δικαίωμα εγγραφής μαθητές που κατοικούν στις περιοχές Αγ. Δημήτριος , Αγ. Ανδρέας , Αγ. Σπυρίδωνας , Καρυά , Μαυρόγεια.
- Η εγγραφή πρoνηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109)
ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ, για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
- Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών- διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
- Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
- Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):
α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/τρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/τρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :
α) η αίτηση εγγραφής και τα δικαιολογητικά για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25)
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.
Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.
Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767),οιγονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητότηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονικήυποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσειςη αίτησή τους επιστρέφεταιαπό το Νηπιαγωγείοστους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί ηυποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr).
Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.
Ο ΧΕΙΜΩΝΑΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ!
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: “Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ”
Στόχος του προγράμματος ήταν να αναδειχθεί η καλλιέργεια της αξίας της συνεργασίας από την προσχολική ηλικία και η αλληλένδετη σχέση της με τις έννοιες της βοήθειας , της φιλίας , της ομαδικότητας ,της επικοινωνίας και του συντονισμού. Όταν τα μέλη μιας ομάδας συνεργάζονται , μοιράζονται αρμοδιότητες , νιώθουν δυνατά και ασφαλή -αφού δεν είναι μόνα-,αισθάνονται υπεύθυνα για το έργο που έχουν αναλάβει και λειτουργούν πιο αποδοτικά ,καθώς όλα γίνονται πιο γρήγορα και πιο εύκολα.
- Η συνεργασία στην πράξη:
ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΑΖΙ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟΣ
-Τα παιδιά μετακίνησαν έπιπλα της τάξης μόνα τους αλλά και με τη συνεργασία άλλων και εντόπισαν πότε είναι καλύτερα.
-Τα παιδιά έδειξαν πώς μέσα από τη συνεργασία διευκολύνεται η καθημερινότητα του σχολείου: δύο παιδιά συνεργάζονται και βοηθιούνται για να κουμπωθεί ένα μπουφάν
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
-Τα παιδιά μετακίνησαν μπάλες με διάφορους τρόπους με σκοπό να τις τοποθετήσουν μέσα στα καλάθια
-Τα παιδιά μετακίνησαν στεφάνια που έπρεπε να περάσουν μέσα από τις καρέκλες
-Τα παιδιά σε ζευγάρια αντιστοίχισαν τα χρωματιστά ρολά στα χρωματιστά χαρτιά όσο πιο γρήγορα και σωστά
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
- Βιβλία για τη συνεργασία:
Με αφορμή το παραπάνω βιβλίο…
- τα παιδιά ζωντάνεψαν τα δικά τους μανταλάκια
- έπαιξαν την ιστορία του βιβλίου
- κρέμασαν του σχοινιού τα μανταλάκια στην τάξη
- έπαιξαν παιχνίδια με τα μανταλάκια:
ποιος θα κρεμάσει πρώτος τα μανταλάκια στο σχοινί
και ποιος πάνω του
- φύλλο εργασίας
- Με την ολοκλήρωση του προγράμματος δημιουργήθηκε Η ΑΦΙΣΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
- Ψηφιακό Ιστόγραμμα