Ευχαριστούμε την κ. Αγνή Γρατσία, υπεύθυνη του Ερυθρού Σταυρού, που επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο προκειμένου να ενημερώσει τους γονεις για θέματα που αφορούν τον Ερυθρό Σταυρό αλλά να απαντήσει και σε απορίες των γονέων σχετικά με θέματα παροχής πρώτων βοηθειών σε ατυχήματα που μπορεί συχνά να έχουν τα παιδιά αυτής της ηλικίας.
Το πάσχα και τα έθιμα του
Οι κατασκευές είναι από τις αγαπημένες δραστηριότητες των νηπίων μας. Απόλαμβάνουν να χρησιμοποιούν τη φαντασία τους, το ψαλίδι και τη κόλλα.Φτιάξαμε λοιπόν τα αυγά με τα μάνταλα που βρήκαμε σε site στο διαδίκτυο “Περί νηπιαγωγών” και φυσικά τις πασχαλινές μας κάρτες με τις ευχές μας για τους δικούς μας.
Μιλήσαμε για τα έθιμα του Πάσχα στη χώρα μας και φτάξαμε τα τσουρέκια μας
Βάψαμε τα παραδοσιακά κόκκινα αυγά και τα δικάμας με τη χρυσόσκονη, ιδέα που ενθουσίασε ιδιαίτερα τα κορίτσια της ομάδας μας.
Μιλήσαμε για τα θαύματα του Χριστού, τα πάθη του και την Ανάσταση του και τραγουδήσαμε τα κάλαντα του Λαζάρου στα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου.
ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΑ
Η ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ
Κάποτε ζούσε μια κοπέλα μαζί με τους γονείς της που την αγαπούσαν πολύ και την προστάτευαν κρατώντας την συνέχεια μέσα στο σπίτι. Η όμορφη κοπέλα, που τη λέγαν Αμυγδαλιά, περνούσε τις μέρες της καθισμένη μπροστά στο παράθυρο της ώσπου μια μέρα που ο Βοριάς περνούσε από εκείνα τα μέρη την είδε κι αμέσως την ερωτεύτηκε και θέλησε να την παντρευτεί. Όμως μπορεί ο Βοριάς να παντρευτεί μια κοπέλα? Ναι, γιατί στα παραμύθια γίνονται όλα . Ο Βοριάς με τρόπο μαγικό έγινε παλικάρι και μάλιστα έγινε ένας πανέμορφος ιππότης. Πήγε λοιπόν στο παλάτι να ζητήσει το χέρι της Αμυγδαλιάς. Η κοπέλα μόλις τον είδε τον αγάπησε κι ήθελε να τον παντρευτεί αλλά οι γονείς της είχαν αντιρρήσεις
Έτσι λοιπόν η Αμυγδαλιά το έσκασε και πήγε να βρει τον αγαπημένο της αλλά μόλις οι δύο νέοι αγκαλιάστηκαν η ευαίσθητη Αμυγδαλιά πάγωσε δεν άντεξε το κρύο του Βοριά. Ο θεός που είδε από ψηλά τι έγινε και λυπήθηκε την κοπελιά μας την έκανε δέντρο. Τη γνωστή Αμυγδαλιά μας που ακόμα και σαν δέντρο βιάζεται να ανθίσει για να συναντήσει έστω και για λίγο τον αγαπημένο της Βοριά.
Η ΚΥΡΑ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ
Η κυρά Σαρακοστή
Που είναι έθιμο παλιό
Οι γιαγιάδες μας τη φτιάχναν
Με αλεύρι και νερό.
Για στολίδι της φορούσαν
στο κεφάλι της Σταυρό
μα το στόμα της ξεχνούσαν
γιατί νήστευε καιρό.
Και τις μέρες τις μετρούσαν
Με τα πόδια της τα επτά
Κόβαν ένα τη βδομάδα
μέχρι να ‘ρθει Πασχαλιά.
Η κυρά Σαρακοστή σε πάζλ.
Και φυσικά το καθιερωμένο πλέον στο σχολείο μας σαρακοστιανό τραπέζι ή πικ νικ
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΚΟΖΑΝΗΣ
Μέσα στα πλαίσια του σχεδίου δράσης που έχει αναλάβει φέτος το νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήσαμε και την εκπαιδευτική μας επίσκεψη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης. Η μετακίνηση των μαθητών μας με το λεωφορείο ήταν κάτι που τους ενθουσίασε ιδιάιτερα, καθώς και ο αριθμός των βιβλίων που είδαν ότι υπάρχουν στη βιβλιοθήκη.
Μας ξενάγησε η υπεύθυνη του προγράμματος, μας εξήγησε τη διαδικασία για να μπορούμε να δανειστούμε βιβλία, τους κανόνες δανεισμού και μας πρόσφεραν χρόνο να διαβάσουμε ένα παραμύθι αλλά και να διασκεδάσουμε στην αίθουσα Media Lab εφόσον η βιβλιοθήκη έχει προνοήσει και για τους μικρούς επισκέπτες της και σε αυτήν την αίθουσα εκτός από τους υπολογιστές βρήκαμε και κούνιες για να παίξουμε.
ΤΑΝΓΚΡΑΜ
Παρουσιάσαμε στα παιδιά μας ένα καινούργιο παιχνίδι για την γωνιά των μαθηματικών, το Τάνγκραμ. Ενθουσιάστηκαν ιδιαίτερα με τα σχήματα, τα χρώματα, με τις καρασκευές που μπορούν τα ίδια να φτιάξουν με τη δική τους φαντασία αλλά και με όσα τους προτείνεται να φτιάξουν από την καρτέλα που υπάρχει στο παιχνίδι. Σας το προτείνουμε ανεπιφύλαχτα.
Πως γίνεται το χιόνι?
Άλλη μια ερώτηση που απαντήθηκε από το αραχνόγραμμα μας για το χειμώνα. Χρησιμοποιήσαμε το βιβλίο “Η ιστορία του νερού” όχι βέβαια ολόκληρο αλλά μέχρι το σημείο που μας μιλάει για το πως το νερό γίνεται χιόνι.
Ζωγραφίσαμε την ιστορία μας στον πίνακά μας.
Διαβάσαμε το παραμύθι “¨Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει.”
Τέλος δραματοποιήσαμε την γνωστή ιστορία σε όλους μας με τον ήλιο και τον βορρά, αφού αυτοί είναι οι πρωταγωνιστές μας και οι “υπεύθυνοι” για τη δημιουργία του χιονιού.
Αφήγηση παραμυθιού
Την Παρασκευή 6/2/2015 πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα τελετών του Δημοτικού Σχολείου μας η αφήγηση του παραμυθιού “Το δώρο της παπλωματούς” του Τζεφ Μπριμπό από την κ. Ελένη Κριτσιβέλα, εκπαιδευτικό του Δημοτικού, η οποία με ενθουσιασμό συμμετείχε και μας προσέφερε ένα παραμυθένιο απόγευμα.
Το βιβλίο που επιλέξαμε για την αφήγηση είναι ένα βιβλίο που έχει αποσπάσει 5 βραβεία και με ιδιαίτερο τρόπο και υπέροχη εικονογράφηση μιλάει σε μικρούς και μεγάλους για την χαρά αλλά και την αξία που έχει η προσφορά χωρίς αναταλλάγματα σε όσους το έχουν ανάγκη.
Η αφήγηση του παραμυθιού έγινε έχοντας ως στόχο να καταφέρουμε να συγκεντρώσουμε βιβλία, για να μπορέσπουμε να ανανεώσουμε τη βιβλιοθήκη του Νηπιαγωγείου μας. Ευχαριστούμε λοιπόν θερμά όσους ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση μας και συμμετείχαν στην δραστηριότητα μας αλλά και όσους μας πρόσφεραν με αγάπη βιβλία, χρήσιμα για το σχολείο μας.







































