Περίπατος με ένα παραμύθι το Χειμώνα….

Πατάω στον τίτλο του παραμυθιού και το διαβάζω με τη βοήθεια ενός μεγάλου.

Ο μαυρούλης

Ο Μαυρούλης

Μη εμπορική χρήση – Ανακτήθηκε στις 01/12/2024 από:  https://www.helppost.gr/free/ebooks/paidika-paramithia-istories-online/

Περίπατος με παραμύθι το Φθινόπωρο….

Πατάω στον τίτλο του παραμυθιού και το διαβάζω με τη βοήθεια ενός μεγάλου.

Ο Ηλίας στο χωριό του Μπαρμπα Ευρούλη

Δημιουργός: Άννα Κόνδη

Ο Ηλίας στο χωριό του Μπάρμπα Ευρούλη. 

Μη εμπορική χρήση – Ανακτήθηκε στις 01/12/2024 από:  https://www.helppost.gr/free/ebooks/paidika-paramithia-istories-online/

Περίπατος με ένα παραμύθι την Άνοιξη….

Πατάω στον τίτλο του παραμυθιού και με τη βοήθεια ενός μεγάλου απαντάω στις ερωτήσεις!

Η Τουλιπίτσα

Δημιουργός: Ζωρζ Σαρή

Η Τουλιπίτσα

Μη εμπορική χρήση – Ανακτήθηκε από: https://www.youtube.com/watch?v=9BoYGABePcg 

Η παιδαγωγός Μαρία Τσίρκα του 5ου Τμήματος Προσχολικής Αγωγής αφηγείται το τρυφερό παραμύθι “Η τουλιπίτσα” της Ζωρζ Σαρή

Περίπατος με ένα παραμύθι την Καθαρά Δευτέρα ….

Πατάω στον τίτλο του παραμυθιού και με τη βοήθεια ενός μεγάλου απαντάω στις ερωτήσεις!

Η Χαρά ο Χάρης και ο Χαρταετός

Δημιουργός: Λάζογλου Ζαφειρώ

Αρχική ιδέα από “Χαρταετός Νηπιαγωγείο: https://www.youtube.com/watch?v=jKd71HktrNU 

Η Χαρά, ο Χάρης και ο χαρταετός

 

Το παραμύθι συνοδεύεται και από διαδραστικά παιχνίδια κατανόησης. Πατάω τον τίτλο και επιλέγω.

Δημιουργός: Λάζογλου Ζαφειρώ

Βρίσκω το σχέδιο που έχει στην ουρά του ο χαρταετός – παιχνίδι 1

Βρίσκω το σχέδιο που έχει στην ουρά του ο χαρταετός – παιχνίδι 2

Βρίσκω το σχέδιο που έχει στην ουρά του ο χαρταετός – παιχνίδι 3

Περίπατος με ένα παραμύθι το Φθινόπωρο….

Πατάω στον τίτλο του παραμυθιού και βλέπω το παραμύθι.

Επιχείρηση Γουρουνάκια

Δημιουργοί: Λάζογλου Ζαφειρώ – Σαββόγλου Παναγιώτα

Επιχείρηση Γουρουνάκια

Μη εμπορική χρήση – Ανακτήθηκε στις 30/11/2024 από: https://www.youtube.com/watch?v=vANg9pbtlu8

Η Bee-bot και οι μικροί μετεωρολόγοι

Τις τελευταίες εβδομάδες της φετινής σχολικής χρονιάς υλοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας το τέταρτο εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο: “Η Bee-bot και οι μικροί μετεωρολόγοι – STEAM”. Βασικός στόχος του προγράμματος ήταν ο προβληματισμός των μαθητών επάνω στις καιρικές συνθήκες και τις μεταβολές τους, η καθημερινή καταγραφή αυτών με χρήση πολυτροπικών μέσων και η συσχέτιση με τις επιδράσεις που έχουν οι καιρικές συνθήκες στην καθημερινότητά τους. Οι μαθητές συνέλεξαν δεδομένα τόσο με απλά όργανα που κατασκεύασαν οι ίδιοι όσο και με ψηφιακές συσκευές που προγραμμάτισαν.

Αρχικά, συζητήσαμε για τα καιρικά φαινόμενα και τις ασχολίες των ανθρώπων. Παίξαμε πολλά διαδραστικά παιχνίδια για τα καιρικά φαινόμενα και τα ρούχα και μιλήσαμε για τα καιρικά φαινόμενα και τις ασχολίες των ανθρώπων.

Ζωγραφίσαμε τα καιρικά φαινόμενα, αλλά και το αγαπημένο μας από αυτά:

εικόνα Viber 2024 06 13 22 27 07 576 εικόνα Viber 2024 06 13 22 26 33 742

Μιλήσαμε για την ενδυμασία των ανθρώπων ανάλογα με το καιρικό φαινόμενο που επικρατεί και παίξαμε με τη Bee-bot:

εικόνα Viber 2024 06 13 22 25 40 020

Εξασκηθήκαμε στη γλώσσα, αναγνωρίζοντας το αρχικό γράμμα από το οποίο ξεκινά το κάθε καιρικό φαινόμενο και προγραμματίσαμε τη Bee-bot για να κάνει τις απαραίτητες αντιστοιχίσεις:

εικόνα Viber 2024 06 13 22 22 12 079 εικόνα Viber 2024 06 13 22 23 55 191

Τα παιδιά επιχείρησαν να αναπαραστήσουν με πειράματα διάφορα καιρικά φαινόμενα.

Δημιουργία ανεμοστρόβιλου:

εικόνα Viber 2024 06 13 22 29 06 731

Πείραμα για δημιουργία ουράνιου τόξου:

εικόνα Viber 2024 06 13 22 30 04 695 εικόνα Viber 2024 06 13 22 30 04 569 εικόνα Viber 2024 06 13 22 30 04 443 εικόνα Viber 2024 06 13 22 29 35 465 εικόνα Viber 2024 06 13 22 30 04 294

Πείραμα για την κατανόηση του κύκλου του νερού και του τρόπου σχηματισμού της βροχής:

εικόνα Viber 2024 06 13 22 31 28 065

Τα εργαστήρια συνεχίστηκαν με την κατασκευή κάποιων οργάνων μέτρησης των καιρικών φαινομένων.

Κατασκευάσαμε ανεμόμετρο:

εικόνα Viber 2024 06 13 22 32 58 684

Κατασκευάσαμε βροχόμετρο και κάναμε μια προσομοίωση της βροχής με νερό από ποτιστήρι και μέτρηση του νερού αυτής:

εικόνα Viber 2024 06 13 22 34 44 841 εικόνα Viber 2024 06 13 22 35 43 782 εικόνα Viber 2024 06 13 22 36 49 467

Τέλος, παρακολουθήσαμε μετεωρολογικά δελτία, διακοσμήσαμε τη γωνιά παρουσιάσης του καιρού, φτιάξαμε τα ατομικά μας δελτία καιρού και μεταμορφωθήκαμε σε αληθινούς μετεωρολόγους!

εικόνα Viber 2024 06 13 22 39 24 319εικόνα Viber 2024 06 13 22 38 19 361 εικόνα Viber 2024 06 13 22 38 44 160 εικόνα Viber 2024 06 13 22 38 59 142 εικόνα Viber 2024 06 13 22 40 37 659 εικόνα Viber 2024 06 13 22 41 19 899 εικόνα Viber 2024 06 13 22 42 20 121

 

Τρώω σωστά για δόντια γερά!

Το τρίτο εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο “Τρώω σωστά για δόντια γερά” υλοποιήθηκε το δίμηνο Φεβρουάριος-Μάρτιος και είχε ως βασικούς στόχους την ενημέρωση των μαθητών επάνω σε ζητήματα υγιεινής διατροφής και στοματικής υγιεινής, την προαγωγή της καλής υγείας και την πρόληψη. Αρχικά, πραγματοποιήθηκε συζήτηση σχετικά με τα μέρη του σώματός μας και επικεντρωθήκαμε στο στόμα, το παρατηρήσαμε σε καθρέφτη και εντοπίσαμε τα στοιχεία που αποτελούν την στοματική κοιλότητα.

εικόνα Viber 2024 04 06 09 43 00 935bn

Στη συνέχεια, συζητήσαμε για την γλώσσα, την χρησιμότητα αυτής και προσεγγίσαμε την αίσθηση της γεύσης (αλμυρή, γλυκιά, πικρή και ξινή) μέσα από ένα παιχνίδι γευσιγνωσίας. Παρατηρήσαμε πως η κάθε γεύση γίνεται αισθητή σε διαφορετικό σημείο της γλώσσας και κατασκευάσαμε το σχετικό κολάζ.

εικόνα Viber 2024 04 06 11 20 28 514 εικόνα Viber 2024 04 06 09 42 59 930εικόνα Viber 2024 04 06 09 41 54 911

Οι δράσεις συνεχίστηκαν με τη διερεύνηση του σημαντικότατου ρόλου που διαδραματίζει το στόμα μας στην καθημερινή μας ζωής και ήρθαμε σε επαφή με καταξιωμένους καλλιτέχνες που, λόγω αναπηρίας, ζωγραφίζουν με το στόμα. Τα παιδιά επιχείρησαν να ζωγραφίσουν με το στόμα και ομολόγησαν πως ήταν κάτι που τα δυσκόλεψε πολύ.

εικόνα Viber 2024 04 06 09 41 57 417vb εικόνα Viber 2024 04 06 09 41 57 632bn εικόνα Viber 2024 04 06 09 41 57 779bn εικόνα Viber 2024 04 06 09 41 58 008bn

Ακολούθησε η γνωριμία με τα δόντια και τα παιδιά, αξιοποιώντας την ρουτίνα σκέψης “Χρώμα, σύμβολο, εικόνα”, οπτικοποίησαν τις σκέψεις τους όταν ακούν τη λέξη “ΔΟΝΤΙ”.

εικόνα Viber 2024 04 06 09 41 55 124εικόνα Viber 2024 04 06 09 41 57 187bn εικόνα Viber 2024 04 06 09 41 55 915

Εξέφρασαν τις επιθυμίες τους για όλα αυτά που θέλουν να μάθουν για τα δόντια και τις αποτυπώσαμε στο σχετικό ιστόγραμμα ιδεών.

εικόνα Viber 2024 04 06 09 41 55 523

Συζητήσαμε για τα μέρη από τα οποία αποτελούνται τα δόντια μας και πραγματοποιήσαμε ένα πείραμα με αβγό, οδοντόπαστα και ξύδι για να διαπιστώσουμε πόσο εύκολα μπορούν τα οξέα των τροφών να διαβρώσουν την αδαμαντίνη των δοντιών έαν δεν τα βουρτσίζουμε.

εικόνα Viber 2024 04 06 09 42 59 819n εικόνα Viber 2024 05 13 15 31 56 125

εικόνα Viber 2024 04 06 09 42 57 461bnεικόνα Viber 2024 04 06 09 42 56 956bnεικόνα Viber 2024 04 06 09 42 05 253bnεικόνα Viber 2024 04 06 09 42 05 010bnεικόνα Viber 2024 04 06 09 42 04 568bnεικόνα Viber 2024 04 06 09 42 04 498bnεικόνα Viber 2024 04 06 09 42 01 647εικόνα Viber 2024 04 06 09 42 00 383bn

Ασχοληθήκαμε με τη φροντίδα των δοντιών και προσπαθήσαμε να βελτιώσουμε τον τρόπο που τα βουρτσίζουμε, κάνοντας δοκιμή στο σχολείο.

εικόνα Viber 2024 04 06 09 41 58 153bn εικόνα Viber 2024 04 06 09 41 58 436bn εικόνα Viber 2024 04 06 09 41 58 810bn εικόνα Viber 2024 04 06 09 41 59 239bn εικόνα Viber 2024 04 06 09 41 59 864bn

Διαβάσαμε το παραμύθι “Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντη”, παίξαμε και συζητήσαμε για τις τροφές που χαλούν τα δόντια μας και αυτές που τα βοηθούν να μένουν γερά.

εικόνα Viber 2024 04 06 09 42 58 650bn εικόνα Viber 2024 04 06 09 42 58 892 εικόνα Viber 2024 04 06 09 42 59 081bn εικόνα Viber 2024 04 06 09 42 59 613nm

Το πρόγραμμα συνεχίστηκε με επεξεργασία υγιεινών και ανθυγιεινών τροφίμων, την κατηγοριοποίηση των τροφών και την σταδιακή κατασκευή της Διατροφικής Πυραμίδας.

εικόνα Viber 2024 04 06 09 41 56 191nεικόνα Viber 2024 04 06 09 41 56 287εικόνα Viber 2024 04 06 09 41 55 705