Ήρθε ο Δεκέμβριος, ο πιο γιορτινός μήνας του χρόνου, και το νηπιαγωγείο μας γέμισε με στολίδια, χριστουγεννιάτικες κατασκευές και μυρωδιές!
Στολίσαμε την τάξη μας, το έλατο της αυλής μας και το ξύλινο δέντρο που θα διακοσμήσει το παλιό χωριό.
Επισκέφθηκε την τάξη μας το ξωτικό και προκάλεσε τα παιδιά να συμμετέχουν σε ένα διασκεδαστικό σχολείο εκπαίδευσης ώστε να γίνουν βοηθοί του Άη Βασίλη! Κάθε ημέρα μια καινούργια πρόκληση περίμενε τους μικρούς/ες μας μαθητές/τριες, στην οποία ανταποκρίνονταν με χαρά και αδιαμφισβήτητη επιτυχία!
Παιχνίδι αναγνώρισης και αντιστοίχισης φωνηέντων.Μέτρηση των χριστουγεννιάτικων στολιδιών του έλατου, αναγνώριση και τσεκάρισμα του αντίστοιχου αριθμού.Παιχνίδι μνήμης.
Συμπλήρωση αριθμητικών ακολουθιών.Γνωριμία με το “Κ” και παιχνίδια αναγνώρισής του.
Σχηματισμός λέξης με πεζά και κεφαλαία γράμματα.Αποκωδικοποίηση και σχηματισμός της λέξης “ΧΕΙΜΩΝΑΣ”.
Μετατρέψαμε το μαγαζάκι μας σε “Φούρνο των Χριστουγέννων”, παίξαμε και φτιάξαμε πεντανόστιμα χριστουγεννιάτικα μπισκότα!
Ασχοληθήκαμε με πολλές χριστουγεννιάτικες κατασκευές.
Στο τέλος, καταφέραμε να γίνουμε βοηθοί του Άη Βασίλη και πήραμε γλυκά βραβεία!
Οι δράσεις μας ολοκληρώθηκαν με τη χριστουγεννιάτικη γιορτή μας, όπου τα παιδιά καταχειροκροτήθηκαν!
Μέσα στο πρώτο τρίμηνο της νέας σχολικής χρονιάς υλοποιήθηκε το 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων που εντάσσεται στον θεματικό κύκλο: “Ζω καλύτερα – Ευ Ζην” και έχει τίτλο: “Με ασφάλεια κυκλοφορώ, έχοντας ως οδηγό τον κ. Κ.Ο.Κ.”
Ως αφόρμηση χρησιμοποιήθηκε το παραμύθι της Χρυσάνθης Πρωτοψάλτου “Ο μικρός γαλάζιος δράκος”, και ξεκίνησε μια συζήτηση σχετικά με τους κινδύνους που κρύβουν οι πολυσύχναστοι δρόμοι και πώς πρέπει να κυκλοφορούμε με ασφάλεια σε αυτούς.
Συνεχίσαμε με μια συζήτηση του τρόπου μετακίνησης των παιδιών από το σπίτι στο σχολείο και τους κινδύνους που, ενδεχομένως, κρύβει η εκάστοτε διαδρομή. Τα παιδιά αποτύπωσαν τη διαδρομή αυτή στο χαρτί.
Μετά τη συζήτηση δημιουργήσαμε το ιστόγραμμα ιδεών που μας βοήθησε στην υλοποίηση του προγράμματος.
Η επόμενη δράση στόχευε στη γνωριμία των παιδιών με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ), τη χρησιμότητά του και τον ρόλο που διαδραματίζουν τα διάφορα σήματα-πινακίδες στην επίτευξη της ασφαλούς κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων. Διαβάσαμε το παραμύθι της Ελένης Πιτσιδοπούλου “Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ.” και ζωγραφίσαμε αυτό που μας άρεσε περισσότερο από το παραμύθι.
Ζητήσαμε από τους γονείς να φωτογραφίσουν, σε συνεργασία με τα παιδιά τους, διάφορες πινακίδες που συναντούν σε συχνές διαδρομές που πραγματοποιούν με στόχο να τις συζητήσουμε με τα παιδιά στην ολομέλεια και να γνωρίσουμε τη σημασία αυτών. Παίξαμε πολλά παιχνίδια ερμηνείας και ταξινόμησης των σημάτων οδικής κυκλοφορίας αξιοποιώντας τον Η/Υ του σχολείου μας και πλούσιο εποπτικό υλικό.
Ακολούθησαν δράσεις που αφορούσαν την ασφαλή κυκλοφορία των πεζών και επικεντρώθηκαν στον τρόπο που διασχίζουμε έναν δρόμο, στη χρησιμότητα της διάβασης των πεζών και στη λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών.
Η ενασχόληση με τον τρόπο ασφαλούς κυκλοφορίας ενός ποδηλάτη ήταν αναπόφευκτη, αφού το ποδήλατο αποτελεί ένα αγαπημένο μέσο ματαφοράς για τους μικρούς μας μαθητές/τριες. Συζητήσαμε, λοιπόν, για τα μέρη ενός ποδήλατου, τον απαραίτητο εξοπλισμό που πρέπει να φέρει ένας σωστός ποδηλάτης και συντάξαμε, τέλος, το συμβόλαιο του “χρυσού” ποδηλάτη.
Συνοψίσαμε τα όσα μάθαμε παρατηρώντας, περιγράφοντας και αξιολογώντας διάφορες εικόνες σωστής και λάθους συμπεριφοράς κατά τη κυκλοφορία στους δρόμους και φτιάξαμε ένα ενημερωτικό κολάζ.
Σειρά είχαν τα τροχαία ατυχημάτα που, δυστυχώς, εμφανίζονται με πολύ μεγάλη συχνότητα. Τα παιδιά προβληματίστηκαν σχετικά με τις αιτίες που τα προκαλούν, συζήτησαν για τις δυσάρεστες συνέπειες που αυτά επιφέρουν και πρότειναν τρόπους αποφυγής τους. Τέλος, συνεργάστηκαν ώστε όλα μαζί να αναπαραστήσουν ένα τροχαίο ατύχημα.
Οδηγώ απρόσεχτα, βιαστικά, χωρίς να κρατώ απόσταση ασφαλείας από το μπροστινό μου όχημα.Το μπροστινό όχημα φρενάρει απότομα, δεν προλάβαινω να αντιδράσω εγκαίρως και….
ουπς!!! ΚΑΡΑΜΠΟΛΑ!!
Η παρακολούθηση του παραμυθιού “Ο Πρασίδας και η Ροδούλα μαθαίνουν να κυκλοφορούν” (https://e-children.blogspot.com/2012/02/blog-post_06.html), στάθηκε η τέλεια αφορμή για να προετοιμάσουμε το δικό μας βιωματικό παιχνίδι στο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής που από πέρυσι έχει κατασκευαστεί στην αυλή μας.
Τα εργαστήρια δεξιοτήτων ολοκληρώθηκαν με μία καμπάνια ενημέρωσης για την οδική ασφάλεια που ετόιμασαν οι μαθητές και οι μαθήτριες, δημιουργώντας αφίσες και αναρτώντας τες στην είσοδο του σχολείου προς ευαισθητοποίηση των γονέων και κηδεμόνων.
Με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου, πραγματοποιήθηκαν δραστηρίοτητες μέσα από τις οποίες τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τα γεγονότα των ημερών εκείνων και προσέγγισαν τις έννοιες της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας.
Διαβάσαμε κάποια σχετικά παραμύθια (“Ντενεκεδούπολη” – Ευγενία Φακίνου, “Η κυρά Δημοκρατια” – Κωνσταντίνα Αρμενιακού, “Η εξέγερση του Πολυτεχνείου” – Φίλιππος Μανδηλαράς) και παρακολουθήσαμε κουκλοθέατρο με την Ντενεκεδούπολη και ένα βίντεο φτιαγμένο από παιδιά δημοτικού σχολείου.
Οπτικοποιήσαμε τις νέες μας γνώσεις μέσα από διάφορες κατασκευές και φύλλα εργασίας που εξάσκησαν την λεπτή μας κινητικότητα και μας βοήθησαν να εκφραστούμε δημιουργικά.
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα διεξήχθη και φέτος με τη συμμετοχή του νηπιαγωγείου μας, όπως και εκατοντάδων άλλων σχολείων.
Η δραστηρίοτητα με την οποία συμμετείχαμε είχε τίτλο “Στην λαϊκή αγορά των χρωμάτων” και είχε ως στόχο την εισαγωγή βασικών εννοιών του προγραμματισμού και την εξοικείωση των παιδιών με τη χρήση του εξοπλισμού Bee-bot. Προαπαιτούμενο για την υλοποίηση της δραστηριότητας ήταν τα παιδιά να είναι σε θέση να διακρίνουν τα χρώματα: κόκκινο, κίτρινο, πράσινο, πορτοκαλί, μωβ και καφέ.
Στην πίστα Bee-bot τοποθετήθηκαν ανακατεμένες 18 καρτέλες που απεικόνιζαν φρούτα και λαχανικά, 3 από κάθε παραπάνω χρώμα. Τα παιδιά εναλλάξ έρίχναν ένα ζάρι που στις πλευρές του είχε τα χρώματα αυτά. Αναλόγως τι έφερνε το ζάρι, τα παιδιά προγραμμάτιζαν το Bee-bot να φτάσει στο φρούτο- λαχανικό με το αντίστοιχο χρώμα (π.χ. αν το ζάρι έφερνε κίτρινο, επέλεγαν τη μπανάνα, το λεμόνι ή τον ανανά). Η εικόνα στην οποία έφτανε το Bee-bot κάθε φορά αφαιρούταν από την πίστα. Το παιχνίδι ολοκληρωνόταν όταν το ρομποτάκι κατάφερνε να “ψωνίσει” από τη λαϊκή αγορά και τα 18 φρούτα- λαχανικά.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της δραστηριότητας τα παιδιά έλαβαν τα σχετικά βραβεία συμμετοχής.
Στις αρχές του Οκτώβρη ξεκίνησε η λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης του νηπιαγωγείου μας!
Τα παιδιά, κάθε Παρασκευή, έχουν την ευκαιρία να δανειστούν ένα παραμύθι μέσα από το οποίο θα γνωρίσουν τον μαγικό κόσμο της Disney. Καλλιεργείται με αυτόν τον τρόπο η φιλαναγνωσία, ενώ δίνεται η ευκαιρία στο κάθε παιδί να αξιοποιήσει δημιουργικά τον ελεύθερό του χρόνο παρέα με τους γονείς του.
Τιμήσαμε και φέτος την πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού διοργανώνοντας, στα τέλη του Σεπτέμβρη, δράσεις γνωριμίας με σύγχρονα αθλήματα και δοκιμάζοντας τις ικανότητές μας σε ποικίλα αγωνίσματα.
Γνωριμία με τη πολεμική τέχνη του Ταεκβοντό και τον εξοπλισμό της.
Επαφή με το άθλημα ρυθμικής γυμναστικής και τη χρήση της κορδέλας.
Διοργανώσαμε αγώνες δρόμου 100 μ., βόλεϋ, πινγκ-πονγκ και μπάσκετ.
Εξασκήσαμε τις σωματικές και νοητικές μας ικανότητες παίζοντας τρίλιζα, παιχνίδι στόχου και μπόουλινγκ.
Στο τέλος, χαλαρώσαμε με λίγη γιόγκα.
Διαβάσαμε παραμύθια σχετικά με τα αθλήματα και παίξαμε παιχνίδι αντιστόιχισης για τα αθλήματα και τις μπάλες τους.
Δημιουργήσαμε μία ομαδική αφίσα με τα ολυμπιακά αθλήματα και φορέσαμε τα μετάλλιά μας.
Μη εμπορική χρήση – Ανάκτηση στις 01/12/2024 από: https://www.ebooks4greeks.gr/lakis-spatalakis-pediko-paramithi – Η Ελεύθερη Ψηφιακή Βιβλιοθήκη eBooks4Greeks.gr είναι ένας τόπος ανοιχτής πρόσβασης που απ’ το 2010 προσφέρει νόμιμα ελληνικά δωρεάν βιβλία (free ebooks) και Audiobooks τα οποία παραχωρούνται από τους συγγραφείς ή τους εκδότες τους.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή