Το συμβόλαιο της τάξης!
Το πλύσιμο των χεριών μας!
Το ημερολόγιο της τάξης μας!
Το ημερολόγιο της τάξης μας είναι ένα χωριό και το όνομα αυτού…. “Άγιος Αθανάσιος”, όπως και το όνομα του χωριού, στο οποίο βρισκόμαστε!! Το ημερολόγιο της τάξης μας αποτελεί και την καθημερινή μας ρουτίνα. Είναι ένα εποχιακό ημερολόγιο, το οποίο θα προσαρμόζεται ανάλογα με την εποχή!
Το παρουσιολόγιο (Ήρθα στο σχολείο – Νηπιαγωγείο Αγίου Αθανασίου) και το απουσιολόγιο (Έμειναν στο σπίτι)!
Γράψαμε τα ονόματά μας πάνω στα παραθυράκια των σπιτιών και στο κέντρο το αρχικό γράμμα του ονόματός μας! Κάθε μέρα ο καθένας βρίσκει το παραθυράκι του και το τοποθετεί στο παρουσιολόγιο (Ήρθα στο σχολείο). Τα ονόματα των μαθητών που λείπουν τα τοποθετεί ο βοηθός της τάξης στο απουσιολόγιο (Έμειναν στο σπίτι).
Το δέντρο των ημερών της εβδομάδας!
Διαβάσαμε το παραμύθι “Η κυρά-εβδομάδα και τα επτά παιδιά της” της Κατερίνας Αναγνώστου, βάλαμε στη σειρά τις μέρες της εβδομάδας, στη συνέχεια φορέσαμε καπελάκια και μπήκαμε στη σειρά για να χορέψουμε τον “χορό των εφτά”, ώστε να κατανοήσουμε τη διαδοχή των ημερών της εβδομάδας.
Το σπιτάκι του καιρού!
Μιλήσαμε για τα καιρικά φαινόμενα που παρουσιάζονται το σπιτάκι μας και βρήκαμε την κάθε λέξη που αντιστοιχεί σε κάθε παράθυρο!
Το τρένο των αριθμών!
Το τρενάκι των αριθμών αποτελείται από 31 αριθμούς όπως και οι μέρες των μηνών του χρόνου. Οι αριθμοί βρίσκονται στη σειρά και κάθε μέρα θα διαλέγουμε τον επόμενο αριθμό της ημέρας μετρώντας!
Το σπιτάκι της ημέρας!
Περιέχει την ημερομηνία, το έτος, την εποχή και το μήνα. Το σπιτάκι της ημέρας αλλάζει καθημερινά βρίσκοντας τη μέρα και τον αριθμό του μήνα, γίνεται αναφορά στο μήνα, την εποχή αλλά και τη χρονιά που διανύουμε.
Ο βοηθός της τάξης!
Ο βοηθός της τάξης αλλάζει καθημερινά. Πρόκειται για έναν ρόλο, ο οποίος δίνει στους μαθητές και ένα ρόλο ευθύνης, έχει πρώτη θέση σε όλα τα γεγονότα της ημέρας (είναι απουσιολόγος, παρουσιάζει το ημερολόγιο κ.α.). Τα ονόματα των μαθητών μπήκαν στη σειρά με βάση το αλφάβητο και διαδέχονται το ένα το άλλο χωρίς αλλαγή, ώστε όλοι να περνούν από το ρόλο του βοηθού!
Το ημερολόγιό μας είναι έτοιμο!
Η τάξη μας ως χώρος και ως ομάδα
Στα πλαίσια της γνωριμίας μας με τους μαθητές μας, των μαθητών μεταξύ τους αλλά και της προσαρμογής τους στο χώρο του σχολείου μας, παίξαμε παιχνίδια γνωριμίας, παιχνίδια με τα ονόματά μας, παιχνίδια με το ζάρι των αγαπημένων μας πραγμάτων, παιχνίδια με μουσική κ.α. Γνωρίσαμε τους χώρους του νηπιαγωγείου και τους οργανώσαμε. Έτσι το νηπιαγωγείο μας διαθέτει γωνιά συζήτησης και οικοδομικού υλικού, γωνιά επιτραπέζιων παιχνιδιών, γωνιά μαθηματικών, γωνιά γλώσσας, γωνιά βιβλιοθήκης, γωνιά κουζίνας, γωνιά μαγαζιού και γωνιά υπολογιστή. Καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς οι γωνιές θα εμπλουτίζονται και θα ανανεώνονται με νέα υλικά ανάλογα με το ενδιαφέρον των μαθητών μας.
Αγιασμός
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε
ότι ο αγιασμός του σχολείου μας
θα γίνει τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου στις 09:00 π.μ.
Καλή σχολική Χρονιά
Η καινούργια σχολική χρονιά αρχίζει σε λίγες μέρες!!!
Με χαρά περιμένουμε να υποδεχτούμε τους μαθητές μας!!
Σχολ. έτος: 2022-23
25η Μαρτίου- Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
Κρυφό Σχολειό
Συζήτηση για το ότι η Έλληνες ήταν για πάρα πολλά χρόνια σκλάβοι των Τούρκων και αναφορά στο “Κρυφό σχολείο” μέσα από Πίνακες ζωγραφικής. Μάθαμε το “Φεγγαράκι μου λαμπρό”. Κάναμε αναπαράσταση τραγουδώντας αυτό το τραγούδι τα παιδιά να πηγαίνουν κρυφά προς το σχολείο στις μύτες των ποδιών και έπειτα έφτιαξαν μια ατομική χειροτεχνία “Κρυφό σχολειό”.
Ελληνική Σημαία και Φορεσιές
Αφού μιλήσαμε για τα κλεφτόπουλα και περιγράψαμε τόσο τις αντρικές όσο και τις γυναικείες φορεσιές δείχνοντας αντίστοιχο εποπτικό υλικό και αφού αναφερθήκαμε και στην Ελληνική σημαία (τι σημαίνουν τα χρώματα της και οι γραμμές της) φτιάξαμε μια υπέροχη ατομική κατασκευή.
Ο χορός του Ζαλόγγου
Συζητάμε για τις γυναίκες στο Σούλι οι οποίες για να μην πέσουν στα χέρια των Τούρκων έριχναν τα παιδιά τους στο γκρεμό και μετά χορεύοντας έπεφταν και αυτές. Βλέπουμε εικόνες, παρουσιάζουμε εικονόλεξο με το τραγούδι και έπειτα ακούμε το τραγούδι «Ο χορός του Ζαλόγγου». Βίντεο με αναπαράσταση του χορού, δείχνοντας και το μνημείο που έχουν φτιάξει σε εκείνο το σημείο. Ζωγραφική ο χορός του Ζαλόγγου.
Ομαδική Κατασκευή “1821”
Αφού συζητήσαμε αναλυτικά πως μετά από 400 χρόνια σκλαβιάς οι Έλληνες το 1821 αποφασίζουν να κάνουν επανάσταση για να ελευθερώσουν την πατρίδα τους δείχνοντας αντίστοιχο εποπτικό υλικό τα παιδιά έφτιαξαν μια ομαδική κατασκευή με το 1821.
Ήρωες του 1821
Παρουσίαση Ηρώων του 1821. Παιχνίδι μνήμης με τους ήρωες και τις ηρωίδες του 1821. Παρουσίαση Ηρώων της ζωής. Ατομική κατασκευή με τους ήρωες του 1821.
Παραδοσιακές φορεσιές
Φτιάξαμε τις δικές μας παραδοσιακές φορεσιές για αγόρια και κορίτσια, με τις οποίες ντύθηκαν οι μαθητές στην γιορτή της 25ης Μαρτίου για να πουν τα ποιήματα τους.
Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
Αφού εξηγήσαμε στα παιδιά ότι 25η Μαρτίου έχουμε και Εθνική γιορτή αλλά και Θρησκευτική καθώς γιορτάζουμε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και συζητήσαμε αναλυτικά τι σημαίνει αυτό μέσα από την εξιστόρηση ενός περιστεριού για την καλύτερη κατανόηση τους, φτιάξαμε μια ατομική κατασκευή για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.
Γλώσσα και Μαθηματικά
Πραγματοποιήθηκαν εργασίες Γλώσσας και μαθηματικών με θέμα την 25η Μαρτίου τα οποία βρίσκονται στους αντίστοιχους ατομικούς φακέλους του κάθε μαθητή.
Καρναβάλια και η γνωστή Κυρά Σαρακοστή!
Τσικνοπέμπτη
Μιλήσαμε για το έθιμο της Τσικνοπέμπτης. Εξηγήσαμε την λέξη “τσίκνα”, η χαρακτηριστική μυρωδιά του κρέατος που ψήνεται. Αφού είπαμε όλα τα κρέατα που μπορούμε να ψήσουμε, οι μαθητές πήραν τον ρόλο του ψήστη και γέμισαν κρέατα της ψησταριές τους.
Κατασκευή “Το ψηστήρι”
Face Painting
Έπειτα βαφτήκαμε με ειδικές μπογιές για το πρόσωπο και να ευχαριστήσουμε τον Σύλλογο γονέων για το υπέροχο φαγητό που πρόσφεραν στους μαθητές.
Κατασκευή Κλόουν
Αφού συζητήσαμε για το Καρναβάλι της Ελλάδας και σε ποια μέρη γίνεται μιλώντας για τα έθιμα του κάθε τόπου κατασκευάσαμε τον δικό μας κλόουν.
Βενετσιάνικο Καρναβάλι
Μιλήσαμε για τα καρναβάλια και σε άλλες χώρες εκτός την Ελλάδα και αναφερθήκαμε στο καρναβάλι της Βενετίας. Γνωρίσαμε την Βενετία με τα όμορφα της κανάλια και τις γόνδολες. Έπειτα παρατηρήσαμε τις βενετσιάνικες στολές και μάσκες και φτιάξαμε τις δικιές μας.
Αρλεκίνος
Ανάγνωση παραμυθιού “Ο Αρλεκίνος”. Συζήτηση για το παραμύθι και ζωγραφική παραμυθιού.
Ομαδική εργασία “Αρλεκίνος”
Καθαρά Δευτέρα και το Έθιμο του Χαρταετού
Αφού μιλήσαμε για την Καθαρά Δευτέρα και το έθιμο του χαρταετού, είπαμε που πηγαίνουν οι χαρταετοί όταν πετούν. Οι μαθητές απάντησαν “ψηλά στον ουρανό, στους αγγέλους”. Έτσι είπαμε να γράψουμε μια ευχή πάνω στους χαρταετούς μας για να πάει ψηλά στον ουρανό. Έτσι πραγματοποιήθηκε η ομαδική μας εργασία με την ευχή της “Ειρήνης”.
Κατασκευή “Κυρά Σαρακοστή”
Αφού συζητήσαμε για το τι σημαίνει Νηστεία και ότι οι τροφές χωρίζονται σε νηστίσιμες και αρτύσιμες δείχνοντας και αντίστοιχο εποπτικό υλικό, μιλήσαμε για την Σαρακοστή. Έπειτα διαβάσαμε το παραμύθι «7 παπούτσια για την κυρά Σαρακοστή». Πραγματοποιήθηκε συζήτηση για το παραμύθι και φτιάξαμε τις δικές μας Σαρακοστές.
Γλώσσα και Μαθηματικά
Πραγματοποιήθηκαν εργασίες Γλώσσας και μαθηματικών με θέμα της Απόκριες και την Σαρακοστή τα οποία βρίσκονται στους αντίστοιχους ατομικούς φακέλους του κάθε μαθητή. Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως με αφορμή τα 7 πόδια της κυρά Σαρακοστής δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην εκμάθηση του αριθμού 7 στον τομέα των μαθηματικών, καθώς επίσης και στο γράμμα Σ της Σαρακοστής στον τομέα της Γλώσσας.
Συναισθήματα
H Παλέτα των Συναισθημάτων
Ανάγνωση παραμυθιού «Η παλέτα των συναισθημάτων». Συζήτηση για το παραμύθι. Παρουσίαση εικόνων από το παραμύθι για να αναγνωρίσουν ποια συναισθήματα είναι σε κάθε εικόνα. Ενθαρρύνουμε να μιλήσουν για το πώς νιώθουν αυτά σε διάφορες καταστάσεις της ζωής τους. Φύλλο εργασίας «τι σας κάνει χαρούμενους και τι στεναχωρημένους»
«Λέξεις που μας πονούν, λέξεις που μας θεραπεύουν και που χαμογελούν»
Λέμε στα παιδιά διάφορες λέξεις- φράσεις και μας λένε σε ποια κατηγορία πηγαίνουν. Ενθαρρύνουμε και τα ίδια να μας πουν διάφορες φράσεις και τις καταγράφουμε.
Συναίσθημα Αγάπης
Ανάγνωση παραμυθιού «το δέντρο που έδινε». Συζήτηση για το παραμύθι και έμφαση στο συναίσθημα που κυριαρχεί σε όλο το παραμύθι, δηλαδή την ΑΓΑΠΗ. Έπειτα ζητείται από τα παιδιά να ζωγραφίσουν πρόσωπα και πράγματα που αγαπούν.
Κατασκευή “Γλαστράκι με λουλούδια- καρδούλες”
Τραγούδια
- «το τραγούδι των συναισθημάτων»
- «Αξίζει να αγαπάς»
Συναίσθημα ΘΥΜΟΣ
Ανάγνωση παραμυθιού «Ο Θυμός». Συζήτηση για το παραμύθι. Ενθάρρυνση να μας πουν τα παιδιά τι τους θυμώνει και καταγραφή.
Κατασκευή “Το φανάρι του Θυμού”
Άσκηση Μαθηματικών για την διαχείριση θυμού
Τα χεράκια δεν χτυπάνε, τα χεράκια αγαπάνε
Αφού διαβάσαμε το παραμύθι “τα χεράκια δεν χτυπάνε, τα χεράκια αγαπάνε” και συζητήσαμε σχετικά με αυτό. Δημιουργήσαμε μια υπέροχη αφίσα με τα χεράκια μας τα οποία ενώνοντας τα με έναν φίλο μας σχηματίζουν καρδιά.
Αυτοεκτίμηση
Ανάγνωση παραμυθιού «Οι νεράιδες μας μιλάνε για την αυτοεκτίμηση». Συζήτηση για το παραμύθι. Έμφαση στην έννοια της αυτοεκτίμησης. Πραγματοποίηση παιχνιδιού όπου τα παιδιά καλούνται να ολοκληρώσουν φράσεις σχετικές με τον εαυτό τους. Έπειτα ζωγραφική «Το αερόστατο της αυτοεκτίμησης» και παρουσίαση.
Τραγούδι
- «αυτό θα πει αυτοεκτίμηση»
Γλώσσα και Μαθηματικά
Πραγματοποιήθηκαν ασκήσεις Γλώσσας και Μαθηματικών σχετικά με τα συναισθήματα, οι οποίες βρίσκονται στους αντίστοιχους ατομικούς φακέλους γλώσσας και μαθηματικών του κάθε μαθητή.


























































































