Το ημερολόγιο της τάξης μας!

Το ημερολόγιο της τάξης μας είναι ένα χωριό και το όνομα αυτού…. “Άγιος Αθανάσιος”, όπως και το όνομα του χωριού, στο οποίο βρισκόμαστε!! Το ημερολόγιο της τάξης μας αποτελεί και την καθημερινή μας ρουτίνα. Είναι ένα εποχιακό ημερολόγιο, το οποίο θα προσαρμόζεται ανάλογα με την εποχή!

Το παρουσιολόγιο (Ήρθα στο σχολείο – Νηπιαγωγείο Αγίου Αθανασίου) και το απουσιολόγιο (Έμειναν στο σπίτι)!

Viber 2022 09 28 20 51 28 603    Viber 2022 09 28 20 51 28 475

Γράψαμε τα ονόματά μας πάνω στα παραθυράκια των σπιτιών και στο κέντρο το αρχικό γράμμα του ονόματός μας! Κάθε μέρα ο καθένας βρίσκει το παραθυράκι του και το τοποθετεί στο παρουσιολόγιο (Ήρθα στο σχολείο). Τα ονόματα των μαθητών που λείπουν τα τοποθετεί ο βοηθός της τάξης στο απουσιολόγιο (Έμειναν στο σπίτι).

Το δέντρο των ημερών της εβδομάδας!

Viber 2022 09 28 20 52 10 202 μέρες της εβδομάδας Viber 2022 09 28 20 53 32 357 

Διαβάσαμε το παραμύθι “Η κυρά-εβδομάδα και τα επτά παιδιά της” της Κατερίνας Αναγνώστου, βάλαμε στη σειρά τις μέρες της εβδομάδας, στη συνέχεια φορέσαμε καπελάκια και μπήκαμε στη σειρά για να χορέψουμε τον “χορό των εφτά”, ώστε να κατανοήσουμε τη διαδοχή των ημερών της εβδομάδας.

Το σπιτάκι του καιρού!  

σπιτάκι του καιρού 2  σπιτάκι του καιρού Viber 2022 09 30 16 36 14 669

Μιλήσαμε για τα καιρικά φαινόμενα που παρουσιάζονται το σπιτάκι μας και βρήκαμε την κάθε λέξη που αντιστοιχεί σε κάθε παράθυρο!

Το τρένο των αριθμών!

το ημερολόγιό μας είναι έτοιμο1

Το τρενάκι των αριθμών αποτελείται από 31 αριθμούς όπως και οι μέρες των μηνών του χρόνου. Οι αριθμοί βρίσκονται στη σειρά και κάθε μέρα θα διαλέγουμε τον επόμενο αριθμό της ημέρας μετρώντας!

Το σπιτάκι της ημέρας!

το ημερολόγιό μας είναι έτοιμο 1

Περιέχει την ημερομηνία, το έτος, την εποχή και το μήνα. Το σπιτάκι της ημέρας αλλάζει καθημερινά βρίσκοντας τη μέρα και τον αριθμό του μήνα, γίνεται αναφορά στο μήνα, την εποχή αλλά και τη χρονιά που διανύουμε.

Ο βοηθός της τάξης! 

ημερολόγιο Ο ΒΟΗΘΌς

Ο βοηθός της τάξης αλλάζει καθημερινά. Πρόκειται για έναν ρόλο, ο οποίος δίνει στους μαθητές και ένα ρόλο ευθύνης, έχει πρώτη θέση σε όλα τα γεγονότα της ημέρας (είναι απουσιολόγος, παρουσιάζει το ημερολόγιο κ.α.). Τα ονόματα των μαθητών μπήκαν στη σειρά με βάση το αλφάβητο και διαδέχονται το ένα το άλλο χωρίς αλλαγή, ώστε όλοι να περνούν από το ρόλο του βοηθού!

Το ημερολόγιό μας είναι έτοιμο!

το ημερολόγιό μας είναι έτοιμο

Η τάξη μας ως χώρος και ως ομάδα

Στα πλαίσια της γνωριμίας μας με τους μαθητές μας, των μαθητών μεταξύ τους αλλά και της προσαρμογής τους στο χώρο του σχολείου μας, παίξαμε παιχνίδια γνωριμίας, παιχνίδια με τα ονόματά μας,  παιχνίδια με το ζάρι των αγαπημένων μας πραγμάτων, παιχνίδια με μουσική κ.α. Γνωρίσαμε τους χώρους του νηπιαγωγείου και τους οργανώσαμε. Έτσι το νηπιαγωγείο μας διαθέτει γωνιά συζήτησης και οικοδομικού υλικού, γωνιά επιτραπέζιων παιχνιδιών, γωνιά μαθηματικών, γωνιά γλώσσας, γωνιά βιβλιοθήκης, γωνιά κουζίνας, γωνιά μαγαζιού και γωνιά υπολογιστή. Καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς οι γωνιές θα εμπλουτίζονται και θα ανανεώνονται με νέα υλικά ανάλογα με το ενδιαφέρον των μαθητών μας.

25η Μαρτίου- Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

Κρυφό Σχολειό

Συζήτηση για το ότι η Έλληνες ήταν για πάρα πολλά χρόνια σκλάβοι των Τούρκων και αναφορά στο “Κρυφό σχολείο” μέσα από Πίνακες ζωγραφικής. Μάθαμε το “Φεγγαράκι μου λαμπρό”. Κάναμε αναπαράσταση τραγουδώντας αυτό το τραγούδι τα παιδιά να πηγαίνουν κρυφά προς το σχολείο στις μύτες των ποδιών και έπειτα έφτιαξαν μια ατομική χειροτεχνία “Κρυφό σχολειό”.

277904010 2270835939723343 8097521449029415502 n 278000219 1119962012119839 2718805025873369682 n

 

Ελληνική Σημαία και Φορεσιές

Αφού μιλήσαμε για τα κλεφτόπουλα και περιγράψαμε τόσο τις αντρικές όσο και τις γυναικείες φορεσιές δείχνοντας αντίστοιχο εποπτικό υλικό και αφού αναφερθήκαμε και στην Ελληνική σημαία (τι σημαίνουν τα χρώματα της και οι γραμμές της) φτιάξαμε μια υπέροχη ατομική κατασκευή.

275165965 1620873371611422 9135767167566498176 n 275812900 494913462073115 3129070140626913593 n

Ο χορός του Ζαλόγγου

Συζητάμε για τις γυναίκες στο Σούλι οι οποίες για να μην πέσουν στα χέρια των Τούρκων έριχναν τα παιδιά τους στο γκρεμό και μετά χορεύοντας έπεφταν και αυτές. Βλέπουμε εικόνες, παρουσιάζουμε εικονόλεξο με το τραγούδι και έπειτα ακούμε το τραγούδι «Ο χορός του Ζαλόγγου». Βίντεο με αναπαράσταση του χορού, δείχνοντας και το μνημείο που έχουν φτιάξει σε εκείνο το σημείο. Ζωγραφική ο χορός του Ζαλόγγου.

277614122 401214828017345 1550793394492246964 n 277855013 532733554951869 5245617809004945786 n

Ομαδική Κατασκευή “1821”

Αφού συζητήσαμε αναλυτικά πως μετά από 400 χρόνια σκλαβιάς οι Έλληνες το 1821 αποφασίζουν να κάνουν επανάσταση για να ελευθερώσουν την πατρίδα τους δείχνοντας αντίστοιχο εποπτικό υλικό τα παιδιά έφτιαξαν μια ομαδική κατασκευή με το 1821.

277691158 296934112584810 8187929362355142241 n

275582999 478028870736316 5723452359879645056 n

Ήρωες του 1821

Παρουσίαση Ηρώων του 1821. Παιχνίδι μνήμης με τους ήρωες και τις ηρωίδες του 1821. Παρουσίαση Ηρώων της ζωής. Ατομική κατασκευή με τους ήρωες του 1821.

277962658 4970566606389468 2073658389897628828 n  277849865 1054642705261139 445790728991849285 n

Παραδοσιακές φορεσιές

Φτιάξαμε τις δικές μας παραδοσιακές φορεσιές για αγόρια και κορίτσια, με τις οποίες ντύθηκαν οι μαθητές στην γιορτή της 25ης Μαρτίου για να πουν τα ποιήματα τους.

275284875 375318314463496 7923984449021369987 n 277843475 350490607119959 6987379243543528416 n

274716440 447897527106269 3229980022643774855 n 275466521 276799227960979 2499681609106597330 n

Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

Αφού εξηγήσαμε στα παιδιά ότι 25η Μαρτίου έχουμε και Εθνική γιορτή αλλά και Θρησκευτική καθώς γιορτάζουμε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και συζητήσαμε αναλυτικά τι σημαίνει αυτό μέσα από την εξιστόρηση ενός περιστεριού για την καλύτερη κατανόηση τους, φτιάξαμε μια ατομική κατασκευή για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.

276126339 493033669137853 5299024053366483764 n

277844973 5105171892931679 3630797877743261037 n

Γλώσσα και Μαθηματικά

Πραγματοποιήθηκαν εργασίες Γλώσσας και μαθηματικών με θέμα την 25η Μαρτίου τα οποία βρίσκονται στους αντίστοιχους ατομικούς φακέλους του κάθε μαθητή.

 

 

Καρναβάλια και η γνωστή Κυρά Σαρακοστή!

Τσικνοπέμπτη

Μιλήσαμε για το έθιμο της Τσικνοπέμπτης. Εξηγήσαμε την λέξη “τσίκνα”, η χαρακτηριστική μυρωδιά του κρέατος που ψήνεται. Αφού είπαμε όλα τα κρέατα που μπορούμε να ψήσουμε, οι μαθητές πήραν τον ρόλο του ψήστη και γέμισαν κρέατα της ψησταριές τους.

273887447 2810291795938363 5998891450525643686 n 273994127 507505587664652 4794389418727280728 n

Κατασκευή “Το ψηστήρι”

274481632 490313916036516 6746529790255394309 n

Face Painting

Έπειτα βαφτήκαμε με ειδικές μπογιές για το πρόσωπο και να ευχαριστήσουμε τον Σύλλογο γονέων για το υπέροχο φαγητό που πρόσφεραν στους μαθητές.

274108625 1478889335841044 1617790267472374326 n 274213867 1380664809050440 530711823103981618 n

 

Κατασκευή Κλόουν

Αφού συζητήσαμε για το Καρναβάλι της Ελλάδας και σε ποια μέρη γίνεται μιλώντας για τα έθιμα του κάθε τόπου κατασκευάσαμε τον δικό μας κλόουν.

273647232 495779738852280 8688929003870119122 n 273677953 527930875287979 126755549244954452 n 274135938 500152155015013 1659951084219119445 n 274462746 958270371748508 8632335169781864022 n 274718300 300966428791363 6814457473079840130 n 275369921 375176470891977 3293609144302983740 n

Βενετσιάνικο Καρναβάλι

Μιλήσαμε για τα καρναβάλια και σε άλλες χώρες εκτός την Ελλάδα και αναφερθήκαμε στο καρναβάλι της Βενετίας. Γνωρίσαμε την Βενετία με τα όμορφα της κανάλια και τις γόνδολες. Έπειτα παρατηρήσαμε τις βενετσιάνικες στολές και μάσκες και φτιάξαμε τις δικιές μας.

274124035 490604472622528 7913415729291578600 n 274223908 350644693650925 5907684925494070766 n

274842564 480473850347609 2267426089321106078 n 274139000 483019436863803 1162645361718524904 n274162958 483854796523148 3938191590650674255 n

274455561 698558647808411 4134791589604436260 n 274534333 454055309781976 1722666443335581601 n

Αρλεκίνος

Ανάγνωση παραμυθιού “Ο Αρλεκίνος”. Συζήτηση για το παραμύθι και ζωγραφική παραμυθιού.

274230959 475161027597813 3504361751525434810 n 274916827 699398478080925 4917518451003266937 n

Ομαδική εργασία “Αρλεκίνος”

274177490 690415752111809 5605646304805011981 n 274556778 241946108058320 9182618906427159283 n 274706468 472499771290357 2558525482914841090 n274553299 377269843922463 2695945459890680208 n

Καθαρά Δευτέρα και το Έθιμο του Χαρταετού

Αφού μιλήσαμε για την Καθαρά Δευτέρα και το έθιμο του χαρταετού, είπαμε που πηγαίνουν οι χαρταετοί όταν πετούν. Οι μαθητές απάντησαν “ψηλά στον ουρανό, στους αγγέλους”. Έτσι είπαμε να γράψουμε μια ευχή πάνω στους χαρταετούς μας για να πάει ψηλά στον ουρανό. Έτσι πραγματοποιήθηκε η ομαδική μας εργασία με την ευχή της “Ειρήνης”.

274368897 690341392101173 4098318094940454317 n 274472952 481024620408765 3737597994262020673 n274104350 2162062217285394 647262725839615003 n274129437 3298513127102620 6453524102197748030 n

274551081 3042112199374145 2787868197481765118 n

Κατασκευή “Κυρά Σαρακοστή”

Αφού συζητήσαμε για το τι σημαίνει Νηστεία και ότι οι τροφές χωρίζονται σε νηστίσιμες και αρτύσιμες δείχνοντας και αντίστοιχο εποπτικό υλικό, μιλήσαμε για την Σαρακοστή. Έπειτα διαβάσαμε το παραμύθι «7 παπούτσια για την κυρά Σαρακοστή». Πραγματοποιήθηκε συζήτηση για το παραμύθι και φτιάξαμε τις δικές μας Σαρακοστές.

274104350 354749516508451 1160141340448502780 n275035828 1179284835942943 2924656454815563087 n

274347808 323777356446956 3684278860060870220 n 274884152 1052449038818809 4727113939222059999 n

Γλώσσα και Μαθηματικά

Πραγματοποιήθηκαν εργασίες Γλώσσας και μαθηματικών με θέμα της Απόκριες και την Σαρακοστή τα οποία βρίσκονται στους αντίστοιχους ατομικούς φακέλους του κάθε μαθητή. Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως με αφορμή τα 7 πόδια της κυρά Σαρακοστής δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην εκμάθηση του αριθμού 7 στον τομέα των μαθηματικών, καθώς επίσης και στο γράμμα Σ της Σαρακοστής στον τομέα της Γλώσσας.

 

 

Συναισθήματα

H Παλέτα των Συναισθημάτων

Ανάγνωση παραμυθιού «Η παλέτα των συναισθημάτων». Συζήτηση για το παραμύθι. Παρουσίαση εικόνων από το παραμύθι για να αναγνωρίσουν ποια συναισθήματα είναι σε κάθε εικόνα. Ενθαρρύνουμε να μιλήσουν για το πώς νιώθουν αυτά σε διάφορες καταστάσεις της ζωής τους. Φύλλο εργασίας «τι σας κάνει χαρούμενους και τι στεναχωρημένους»

273548742 1150268422381484 6509588998036669246 n

273902588 288604890073398 6772880963141854298 n

 

«Λέξεις που μας πονούν, λέξεις που μας θεραπεύουν και που χαμογελούν»

Λέμε στα παιδιά διάφορες λέξεις- φράσεις και μας λένε σε ποια κατηγορία πηγαίνουν. Ενθαρρύνουμε και τα ίδια να μας πουν διάφορες φράσεις και τις καταγράφουμε.

273258429 457361679247554 6297778847887807864 n 273602329 334477948441635 8923045622118271438 n

274230252 488473602992305 138243957791815362 n 273277606 474241611075188 1671907891593124117 n

273159235 665352218141838 779979236018234029 n

Συναίσθημα Αγάπης

 Ανάγνωση παραμυθιού «το δέντρο που έδινε». Συζήτηση για το παραμύθι και έμφαση στο συναίσθημα που κυριαρχεί σε όλο το παραμύθι, δηλαδή την ΑΓΑΠΗ. Έπειτα ζητείται από τα παιδιά να ζωγραφίσουν πρόσωπα και πράγματα που αγαπούν.

273195912 967274423921576 1361060340000993359 n

273211866 512679920272774 4211159467839047463 n

Κατασκευή “Γλαστράκι με λουλούδια- καρδούλες”

273265563 323989966435251 573301516819828601 n 273879932 277249984382821 1670603756009946177 n 274164544 304827844974452 7991932502753891273 n

273842796 700555371310535 3429868703353209003 n

Τραγούδια

  • «το τραγούδι των συναισθημάτων»
  • «Αξίζει να αγαπάς»

Συναίσθημα ΘΥΜΟΣ

Ανάγνωση παραμυθιού «Ο Θυμός». Συζήτηση για το παραμύθι. Ενθάρρυνση να μας πουν τα παιδιά τι τους θυμώνει και καταγραφή.

Κατασκευή “Το φανάρι του Θυμού”

 

273015751 1650754095094814 8489316576776724644 n 1 273858798 247346587483121 6111458905938821137 n 1

273277606 2431516073649862 3317719752655330143 n 1 273046849 410783487487855 9012179235734415127 n 1 273841389 1296465884199889 7616737173555754831 n 1

273196427 639257143995860 1898107918098420715 n 273648785 2740725266237071 1417444093938004293 n 273832951 431775428737409 2071065146970475291 n

Άσκηση Μαθηματικών για την διαχείριση θυμού

274054299 349385580407637 5194543993169643431 n

274635494 340707251311277 495846408719486173 n

 

Τα χεράκια δεν χτυπάνε, τα χεράκια αγαπάνε

Αφού διαβάσαμε το παραμύθι “τα χεράκια δεν χτυπάνε, τα χεράκια αγαπάνε” και συζητήσαμε σχετικά με αυτό. Δημιουργήσαμε μια υπέροχη αφίσα με τα χεράκια μας τα οποία ενώνοντας τα με έναν φίλο μας σχηματίζουν καρδιά.

273742712 259390469708187 8415323766643449624 n 273900727 526613428792001 391291338908266903 n 274097605 665743334743296 4356400907751468672 n 274733076 634511634522342 1673316918888452783 n

272996042 680713029711336 8686284628899275423 n 1

273648785 1144345503002212 6871836539978578785 n 1

Αυτοεκτίμηση

Ανάγνωση παραμυθιού «Οι νεράιδες μας μιλάνε για την αυτοεκτίμηση». Συζήτηση για το παραμύθι. Έμφαση στην έννοια της αυτοεκτίμησης. Πραγματοποίηση παιχνιδιού όπου  τα παιδιά καλούνται να ολοκληρώσουν φράσεις σχετικές με τον εαυτό τους. Έπειτα ζωγραφική «Το αερόστατο της αυτοεκτίμησης» και παρουσίαση.

273056733 1084096478804766 3463412313101779326 n 273793291 324432546369322 7609225801102567227 n

Τραγούδι

  • «αυτό θα πει αυτοεκτίμηση»

Γλώσσα και Μαθηματικά

Πραγματοποιήθηκαν ασκήσεις Γλώσσας και Μαθηματικών σχετικά με τα συναισθήματα, οι οποίες βρίσκονται στους αντίστοιχους ατομικούς φακέλους γλώσσας και μαθηματικών του κάθε μαθητή.