Τις τελευταίες εβδομάδες της φετινής σχολικής χρονιάς υλοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας το τέταρτο εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο: “Η Bee-bot και οι μικροί μετεωρολόγοι – STEAM”. Βασικός στόχος του προγράμματος ήταν ο προβληματισμός των μαθητών επάνω στις καιρικές συνθήκες και τις μεταβολές τους, η καθημερινή καταγραφή αυτών με χρήση πολυτροπικών μέσων και η συσχέτιση με τις επιδράσεις που έχουν οι καιρικές συνθήκες στην καθημερινότητά τους. Οι μαθητές συνέλεξαν δεδομένα τόσο με απλά όργανα που κατασκεύασαν οι ίδιοι όσο και με ψηφιακές συσκευές που προγραμμάτισαν.
Αρχικά, συζητήσαμε για τα καιρικά φαινόμενα και τις ασχολίες των ανθρώπων. Παίξαμε πολλά διαδραστικά παιχνίδια για τα καιρικά φαινόμενα και τα ρούχα και μιλήσαμε για τα καιρικά φαινόμενα και τις ασχολίες των ανθρώπων.
Ζωγραφίσαμε τα καιρικά φαινόμενα, αλλά και το αγαπημένο μας από αυτά:
Μιλήσαμε για την ενδυμασία των ανθρώπων ανάλογα με το καιρικό φαινόμενο που επικρατεί και παίξαμε με τη Bee-bot:
Εξασκηθήκαμε στη γλώσσα, αναγνωρίζοντας το αρχικό γράμμα από το οποίο ξεκινά το κάθε καιρικό φαινόμενο και προγραμματίσαμε τη Bee-bot για να κάνει τις απαραίτητες αντιστοιχίσεις:
Τα παιδιά επιχείρησαν να αναπαραστήσουν με πειράματα διάφορα καιρικά φαινόμενα.
Δημιουργία ανεμοστρόβιλου:
Πείραμα για δημιουργία ουράνιου τόξου:
Πείραμα για την κατανόηση του κύκλου του νερού και του τρόπου σχηματισμού της βροχής:
Τα εργαστήρια συνεχίστηκαν με την κατασκευή κάποιων οργάνων μέτρησης των καιρικών φαινομένων.
Κατασκευάσαμε ανεμόμετρο:
Κατασκευάσαμε βροχόμετρο και κάναμε μια προσομοίωση της βροχής με νερό από ποτιστήρι και μέτρηση του νερού αυτής:
Τέλος, παρακολουθήσαμε μετεωρολογικά δελτία, διακοσμήσαμε τη γωνιά παρουσιάσης του καιρού, φτιάξαμε τα ατομικά μας δελτία καιρού και μεταμορφωθήκαμε σε αληθινούς μετεωρολόγους!