“Όλα τα παιδιά μια αγκαλιά και τα δικαιώματά τους κανείς να μην ξεχνά”
Εννοιολογικός Χάρτης “Ανθρώπινα Δικαιώματα”
Διαμόρφωση Αρχικού Εννοιολογικού Χάρτη με τις πρότερες γνώσεις των παιδιών σχετικά με το θέμα των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Εξήγηση των βασικών ανθρώπινων δικαιωμάτων με επίδειξη υποστηρικτικού υλικού.
Ζωγραφίζω ένα δικαίωμα μου
“Το Μαγικό Πανί”
Ανάγνωση Παραμυθιού «Το μαγικό πανί» και διδακτική αξιοποίηση του. Έπειτα ζητείται από τους μαθητές να ζωγραφίσουν στο δικό τους μαγικό πανί κάποιον που είναι στεναχωρημένος για κάποιον λόγο και τι αυτόν τον άνθρωπο θα τον έκανε να νιώσει χαρά.
Ατομική κατασκευή «Τα Δικαιώματά μου φωνάζω»
«Ο Αμίν έχασε τον δρόμο του»
Ανάγνωση Παραμυθιού «Ο Αμίν έχασε τον δρόμο του». Συζήτηση για το παραμύθι τονίζοντας ότι κάθε παιδί πρέπει να έχει ταυτότημα και ζωγραφική παραμυθιού.
Ομαδική εργασία “Το Παζλ των Δικαιώματων”
Μαθαίνω για την Unicef
Ανάγνωση της ιστορίας της Unicef, παρουσίαση εικόνων που προβληματίζουν (άστεγα παιδιά, ανάγκη για φαγητό κτλ) και Συζήτηση. Ανάγνωση Παραμυθιού «Η ζωή στην Λουλουδούπολη». Συζήτηση για το παραμύθι. Ζωγραφική Παραμυθιού.
Ομαδική Εργασία “Ο Δικαιωματούλης και το μαγικό Φίλτρο της Αγάπης”
Ανάγνωση παραμυθιού «Ο Δικαιωματούλης και το Μαγικό Φίλτρο της Αγάπης» και διδακτική αξιοποίηση του. Δημιουργία Ομαδικής εργασίας.
ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Ομαδική εργασία “Ελμερ ο Παρδαλός Ελέφαντας”
Εξοικείωση με την έννοια της «διαφορετικότητας» μέσα από το παραμύθι «Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας». Συζήτηση για το παραμύθι και διδακτική αξιοποίηση του. Δημιουργία Ομαδικής εργασίας.
“Το μικρό ΕΓΩ είμαι ΕΓΩ”
Ανάγνωση Παραμυθιού «Το μικρό Εγώ είμαι Εγώ» για την κατανόηση της σημασίας της αποδοχής του διαφορετικού αλλά και της αξίας του διαφορετικού «Εγώ». Με αφορμή το παραμύθι «Το μικρό Εγώ είμαι Εγώ… Ζωγραφίζω τον εαυτό μου με ένα χαρακτηριστικό που με κάνει να ξεχωρίζω από τους άλλους».
Τραγούδια
- “Εγώ είμαι εγώ!”
- “Κοκοροκοκό!”
- “Αν όλα τα παιδιά της γης”
Mαθαίνω για τις ειδικές ανάγκες
Με αφορμή το παραμύθι “Θέλω να παίξω μαζί σου” συζητήσαμε για τα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δείχνοντας και αντίστοιχο εποπτικό υλικό. Τονίσαμε πόσο ανάγκη έχουν να τα αγαπάμε και να μην τα ξεχωρίζουμε τα άτομα αυτά, όπως ο Μάνος του παραμυθιού μας. Aποφασίσαμε με τα παιδιά να στείλουμε ένα γράμμα στον Δήμαρχο για να αλλάξει κάποια πράγματα στην Έδεσσα, ώστε να γίνει πιο εύκολη η ζωή των παιδιών αυτών. Zωγραφική «Θα ήθελα κύριε Δήμαρχε να …. Για να γίνει η ζωή των παιδιών με ειδικές ανάγκες πιο εύκολη».
Τι μπορώ να κάνω με ένα παιδί με ειδικές ανάγκες;
Παρουσιάσαμε τι μπορούν να κάνουν αυτά τα άτομα (Δείχνοντας αντίστοιχο εποπτικό υλικό) και τι μπορούμε να κάνουμε παρέα με αυτά τα παιδιά. Έπειτα, οι μαθητές ζωγράφισαν “Τι μπορείς να κάνεις μαζί με ένα παιδί με αναπηρία;”
Oμαδική Κατασκευή «Παιδί σε αναπηρικό καροτσάκι με κολλάζ και καρότσι από καπάκια»
“Τα σκοινιά”
Παρακολούθηση βίντεο «Τα σκοινιά» συζήτηση και ζωγραφική.
Κινητικό- μιμητικό παιχνίδι ενσυναίσθησης για την έλλειψη της όρασης
Κινητικό- μιμητικό παιχνίδι ενσυναίσθησης για την έλλειψη της ακοής
Τραγούδι
- «Εγώ και εσύ μαζί»
Ειρήνη, Η ζωή ενός πρόσφυγα
Αφού είδαμε ένα βίντεο “Ειρήνη, η ζωή ενός πρόσφυγα”, συζητήσαμε για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι αυτοί δείχνοντας και αντίστοιχο εποπτικό υλικό. Έπειτα το κάθε παιδί ζωγράφισε την σκηνή που του έκανε μεγαλύτερη εντύπωση.
Η δραστηριότητα των 6 καπέλων
Κάθε μαθητής ανάλογα με το καπέλα που φοράει αναλαμβάνει έναν ρόλο για την ανάλυση μιας ιστορίας.
Ροζ καπέλο: Πληροφορίες
Μπλε καπέλο: Προβλήματα
Κίτρινο καπέλο: Αισιοδοξία
Πράσινο καπέλο: Δημιουργικότητα
Κόκκινο καπέλο: Συναισθήματα
Άσπρο καπέλο: Συμπέρασμα
Γλώσσα και Μαθηματικά
Πραγματοποιήθηκαν ασκήσεις Γλώσσας και Μαθηματικών, οι οποίες βρίσκονται στον ατομικό φάκελο των εργαστηρίων δεξιοτήτων του κάθε μαθητή.