3ος Θεματικός Κύκλος “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη””

“Όλα τα παιδιά μια αγκαλιά και τα δικαιώματά τους κανείς να μην ξεχνά”

Εννοιολογικός Χάρτης “Ανθρώπινα Δικαιώματα”

Διαμόρφωση Αρχικού Εννοιολογικού Χάρτη με τις πρότερες γνώσεις των παιδιών σχετικά με το θέμα των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Εξήγηση των βασικών ανθρώπινων δικαιωμάτων με επίδειξη υποστηρικτικού υλικού.

271907113 216652687260243 6459313347926546591 n

χάρτης Δικαιώματα Παιδιών

Ζωγραφίζω ένα δικαίωμα μου

271979965 618050642617494 7617310607135199405 n  δικαίωμα μου

 

“Το Μαγικό Πανί”

Ανάγνωση Παραμυθιού «Το μαγικό πανί» και διδακτική αξιοποίηση του. Έπειτα ζητείται από τους μαθητές να ζωγραφίσουν στο δικό τους μαγικό πανί κάποιον που είναι στεναχωρημένος για κάποιον λόγο και τι αυτόν τον άνθρωπο θα τον έκανε να νιώσει χαρά.

273179013 314189460766591 3178867034735772790 n

273751113 680434819805904 1716552298147861976 n

 

Ατομική κατασκευή «Τα Δικαιώματά μου φωνάζω»

271932334 266917182196098 5208083563433986184 n 272092248 319549133269613 7458659035995873537 n 272196302 468975727964520 6031664822812377521 n 

273644003 1320958578406845 5389876377340736816 n

«Ο Αμίν έχασε τον δρόμο του»

Ανάγνωση Παραμυθιού «Ο Αμίν έχασε τον δρόμο του». Συζήτηση για το παραμύθι τονίζοντας ότι κάθε παιδί πρέπει να έχει ταυτότημα και ζωγραφική παραμυθιού.

271741864 359081552705261 3500011589820095303 n

272451825 1603570933329904 360214131191346617 n

Ομαδική εργασία “Το Παζλ των Δικαιώματων”

271823282 365913051532168 5074940196296474629 n

260254815 363500415588507 5623484163709008348 n

272548878 677182863436157 4508196170709930025 n

Μαθαίνω για την Unicef

Ανάγνωση της ιστορίας της Unicef, παρουσίαση εικόνων που προβληματίζουν (άστεγα παιδιά, ανάγκη για φαγητό κτλ) και Συζήτηση. Ανάγνωση Παραμυθιού «Η ζωή στην Λουλουδούπολη». Συζήτηση για το παραμύθι. Ζωγραφική Παραμυθιού.

Unicef 2

Unicef

Ομαδική Εργασία “Ο Δικαιωματούλης και το μαγικό Φίλτρο της Αγάπης”

Ανάγνωση παραμυθιού «Ο Δικαιωματούλης και το Μαγικό Φίλτρο της Αγάπης» και διδακτική αξιοποίηση του. Δημιουργία Ομαδικής εργασίας.

Oμαδική Εργασία. Δικαιωματούλης

ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Ομαδική εργασία “Ελμερ ο Παρδαλός Ελέφαντας”

Εξοικείωση με την έννοια της «διαφορετικότητας» μέσα από το παραμύθι  «Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας». Συζήτηση για το παραμύθι και διδακτική αξιοποίηση του. Δημιουργία Ομαδικής εργασίας.

273266233 1038821496669540 8837827098043582110 n

Διαφορετικότητα

“Το μικρό ΕΓΩ είμαι ΕΓΩ”

Ανάγνωση Παραμυθιού «Το μικρό Εγώ είμαι Εγώ» για την κατανόηση της σημασίας της αποδοχής του διαφορετικού αλλά και της αξίας του διαφορετικού «Εγώ». Με αφορμή το παραμύθι «Το μικρό Εγώ είμαι Εγώ… Ζωγραφίζω τον εαυτό μου με ένα χαρακτηριστικό που με κάνει να ξεχωρίζω από τους άλλους».

272233184 1166240807253159 5086197824808759442 n 272514323 766386324326194 8017227104709346652 n

Τραγούδια

  • “Εγώ είμαι εγώ!”
  • “Κοκοροκοκό!”
  • “Αν όλα τα παιδιά της γης”

Mαθαίνω για τις ειδικές ανάγκες

Με αφορμή το παραμύθι  “Θέλω να παίξω μαζί σου” συζητήσαμε για τα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δείχνοντας και αντίστοιχο εποπτικό υλικό. Τονίσαμε πόσο ανάγκη έχουν να τα αγαπάμε και να μην τα ξεχωρίζουμε τα άτομα αυτά, όπως ο Μάνος του παραμυθιού μας. Aποφασίσαμε με τα παιδιά να στείλουμε ένα γράμμα στον Δήμαρχο για να αλλάξει κάποια πράγματα στην Έδεσσα, ώστε να γίνει πιο εύκολη η ζωή των παιδιών αυτών. Zωγραφική «Θα ήθελα κύριε Δήμαρχε να …. Για να γίνει η ζωή των παιδιών με ειδικές ανάγκες πιο εύκολη».

271657388 5805061096188344 5776810339668925663 n

 

Τι μπορώ να κάνω με ένα παιδί με ειδικές ανάγκες;

Παρουσιάσαμε τι μπορούν να κάνουν αυτά τα άτομα (Δείχνοντας αντίστοιχο εποπτικό υλικό) και τι μπορούμε να κάνουμε παρέα με αυτά τα παιδιά. Έπειτα, οι μαθητές ζωγράφισαν “Τι μπορείς να κάνεις μαζί με ένα παιδί με αναπηρία;”

 272816528 250329530604587 1463517746210427613 n272686716 277488067678608 1903730884304263343 n

Oμαδική Κατασκευή «Παιδί σε αναπηρικό καροτσάκι με κολλάζ και καρότσι από καπάκια»

272068530 3172410406368343 3445811272053275127 n 272337798 1414939358923987 2252766063757134859 n

Oμαδική Αναπηρία

“Τα σκοινιά”

Παρακολούθηση βίντεο «Τα σκοινιά» συζήτηση και ζωγραφική.

262572550 2405347142933077 4275515431177048393 n 272787604 947832932792467 6427094680121821690 n

 

Κινητικό- μιμητικό παιχνίδι ενσυναίσθησης για την έλλειψη της όρασης

259068975 1095389591020393 3092152241593377159 n 259166332 947840539426009 7785804052276600323 n  272225191 657463502340518 5820129456965854908 n   272800581 7054374244635706 4959398536851943928 n

 

Κινητικό- μιμητικό παιχνίδι ενσυναίσθησης για την έλλειψη της ακοής

272395157 325998342643793 5985778235936637839 n 272782763 957242405165520 3289410613334944923 n

271979965 235713138666423 2479414961454566398 n 272644241 644931023293143 483316917471325600 n

Τραγούδι

  • «Εγώ και εσύ μαζί»

Ειρήνη, Η ζωή ενός πρόσφυγα

Αφού είδαμε ένα βίντεο “Ειρήνη, η ζωή ενός πρόσφυγα”, συζητήσαμε για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι αυτοί δείχνοντας και αντίστοιχο εποπτικό υλικό. Έπειτα το κάθε παιδί ζωγράφισε την σκηνή που του έκανε μεγαλύτερη εντύπωση.

273526909 4385220061583260 5554419882358759363 n

273732602 710539336997528 3288690356447554503 n

Η δραστηριότητα των 6 καπέλων

Κάθε μαθητής ανάλογα με το καπέλα που φοράει αναλαμβάνει έναν ρόλο για την ανάλυση μιας ιστορίας.

Ροζ καπέλο: Πληροφορίες

Μπλε καπέλο: Προβλήματα

Κίτρινο καπέλο: Αισιοδοξία

Πράσινο καπέλο: Δημιουργικότητα

Κόκκινο καπέλο: Συναισθήματα

Άσπρο καπέλο: Συμπέρασμα

273824764 676194746856225 4450962993065644683 n

259367318 459264982545340 6131156128202179237 n

Γλώσσα και Μαθηματικά

Πραγματοποιήθηκαν ασκήσεις Γλώσσας και Μαθηματικών, οι οποίες βρίσκονται στον ατομικό φάκελο των εργαστηρίων δεξιοτήτων του κάθε μαθητή.