1700644172842

 

Το Νηπιαγωγείο Αχιλλείου είναι ένα μονοθέσιο Νηπιαγωγείο που βρίσκεται στο χωριό Αχίλλειο, το οποίο απέχει 37χλμ από τον Αλμυρό και 77χλμ από τον Βόλο.

Οι υποδομές του είναι σύγχρονες και σε καλή κατάσταση. Ειδικότερα διαθέτει :
• Μία (1) αίθουσα διδασκαλίας,
• Τουαλέτες μαθητών (1+1),
• Τουαλέτα ενηλίκων,
• Προθάλαμο που λειτουργεί κουζίνα και τραπεζαρία,
• Αποθήκη και λεβητοστάσιο,
• Προαύλιο χώρο.
Στο σχολείο μας για το σχολικό έτος 2023-2024 θα λειτουργήσει ένα (1) τμήμα πρωινού υποχρεωτικού προγράμματος και θα φοιτούν 4 μαθητές (3 Νήπια – 1 Προνήπιο, 3 Αγόρια – 1 Κορίτσι ).

Όραμα του σχολείου μας είναι η διαμόρφωση ενός ασφαλούς κι ευχάριστου για τα παιδιά περιβάλλοντος, στο οποίο, μέσα από παιγνιώδεις κι ενδιαφέρουσες δράσεις που κινητοποιούν την έμφυτη περιέργειά τους για εξερεύνηση και ανακάλυψη, συμμετέχουν ενεργά στην οικοδόμηση της γνώσης μέσα από την αλληλεπίδραση με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον. Πρωταρχική μας επιδίωξη είναι τα παιδιά να αναπτύξουν θετική στάση απέναντι στη μάθηση και να αποκτήσουν εσωτερικά κίνητρα για να την αποκτήσουν.

Στη σημερινή Κοινωνία της Μάθησης θεωρούμε σημαντική όχι μόνο τη διδασκαλία χρήσιμων και απαραίτητων γνώσεων σε κάθε γνωστικό αντικείμενο, αλλά κυρίως την ανάπτυξη και καλλιέργεια γνωστικών, μεταγνωστικών, κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων (21st Century Skills), που θα επιτρέψουν σε κάθε εκπαιδευόμενο να γίνει ένας ανεξάρτητα σκεπτόμενος και ενεργός πολίτης του 21ου αιώνα.

Σε αυτή την κατεύθυνση δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων (κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα), δεξιοτήτων ζωής (κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση, πολιτειότητα, προσαρμοστικότητα, ανθεκτικότητα, υπευθυνότητα), δεξιοτήτων του νου (πλάγια σκέψη, επίλυση προβλημάτων, ρουτίνες σκέψης) καθώς και δεξιοτήτων τεχνολογίας κι επιστήμης (ψηφιακός και τεχνολογικός γραμματισμός, ασφάλεια στο διαδίκτυο, ρομποτική, επιστημονικός γραμματισμός).

Οι δεξιότητες του 21ου αιώνα για να πραγματωθούν απαιτούν σύγχρονα περιβάλλοντα μάθησης και καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις (π.χ. συνεργατική, διερευνητική μάθηση, επίλυση προβλημάτων) οι οποίες προωθούν:
α) τη συνοικοδόμηση της γνώσης μέσω γόνιμης συνεργασίας και επικοινωνίας,
β) την αλληλεπίδραση και τη συνεργασία
γ) την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης,
δ) την καλλιέργεια της μετάγνωσης,
ε) τη διαθεματική και βιωματική προσέγγιση της γνώσης,
στ) την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών ως εργαλείο εμπλουτισμού της μαθησιακής διαδικασίας.

Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες αναπτύσσονται σε ένα υποστηρικτικό περιβάλλον μάθησης, ενθαρρύνοντας την ενεργό εμπλοκή των παιδιών και εστιάζουν στην καλλιέργεια και ανάπτυξη γνωστικών και μεταγνωστικών ικανοτήτων, αξιοποιώντας τις αρχές της παιδαγωγικής ψυχολογίας. Αξιοποιούνται οι πρότερες γνώσεις των παιδιών επιδιώκοντας τη διασύνδεση και ενσωμάτωση της νέας γνώσης με τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους, μέσω πολλαπλών προσεγγίσεων ανάλογα με τις ανάγκες, τις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντά τους, υιοθετώντας στρατηγικές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και της βιωματικής μάθησης.

Επιπλέον, αξιοποιούνται εναλλακτικές πρακτικές, ποικίλα διδακτικά εργαλεία και μεθοδολογικές προσεγγίσεις (ομαδοσυνεργατική, διερευνητική μάθηση, επίλυση προβλημάτων), που ενισχύουν τον κριτικό στοχασμό και τη δημιουργική έκφραση στο σχολικό περιβάλλον.

Από την άλλη πλευρά, βασική αρχή του Νηπιαγωγείου μας είναι η ενθάρρυνση και υποστήριξη της συνεργασίας νηπιαγωγείου – οικογένειας, αναγνωρίζοντας ότι εκπαιδευτικοί και γονείς μοιράζονται την ευθύνη για τη μάθηση των παιδιών και ότι κρίνεται απαραίτητη η «συνέχεια» ανάμεσα στα δυο πιο σημαντικά περιβάλλοντα των μικρών παιδιών.

Τέλος, επιδίωξή μας είναι η συνεχής επιμόρφωση κι επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών με σκοπό την προώθηση καινοτόμων προγραμμάτων στο σχολείο μας. Μέσα από τη συμμετοχή σε επιμορφωτικά σεμινάρια και τη διαρκή ενημέρωση σε παιδαγωγικά θέματα (μέθοδοι διδασκαλίας, αξιοποίηση ΤΠΕ κ.ά.) αλλά και παιδαγωγικές συναντήσεις στα πλαίσια της σχολικής μονάδας αποσκοπούμε στη βελτίωση του εκπαιδευτικού μας έργου.