Η νέα σχολική χρονιά 2024 – 2025 ξεκίνησε και μας έφερε νέο σύγχρονο αέρα!

Στο Νηπιαγωγείο Πλατανιά μικροί και μεγάλοι ξεκινήσαμε τη φετινή μας χρονιά με παιχνίδι , κέφι, γέλια, τραγούδια και χαρά! Οι πρώτες ημέρες κύλησαν με παιχνίδια γνωριμίας, τη μέρα αθλητισμού  και την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα, στην οποία το σχολείο μας συμμετείχε με δύο δράσεις, σχετικές με το αρχικό γράμμα του ονόματος του κάθε παιδιού, αλλά και με τα συναισθήματά μας.

Στη συνέχεια, λαμβάνει χώρα η συνεργασία μας με νηπιαγωγεία της Κροατίας, της Τουρκίας και της Θεσσαλονίκης για ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning, με τίτλο:

“Important days in children’s lives”.

Στη ζωή των παιδιών, υπάρχουν ορισμένες ημέρες που ξεχωρίζουν και αποκτούν ιδιαίτερη σημασία, καθώς σηματοδοτούν ορόσημα στην ανάπτυξή τους, τις εμπειρίες και τις σχέσεις τους. Ορισμένες από αυτές είναι:

1. Γέννηση

Η ημέρα που γεννιέται ένα παιδί είναι η πρώτη και πιο καθοριστική στιγμή της ζωής του. Σηματοδοτεί την αρχή της ύπαρξής του και τη δημιουργία του δεσμού με την οικογένειά του.

2. Ημέρα βάφτισης ή ονοματοδοσίας

Σε πολλές κουλτούρες, η βάφτιση ή η ονοματοδοσία είναι μια σημαντική θρησκευτική ή πολιτιστική στιγμή, που σηματοδοτεί την ένταξη του παιδιού σε μια κοινότητα.

3. Πρώτα γενέθλια

Τα πρώτα γενέθλια είναι συχνά ιδιαίτερα εορταστικά, καθώς γιορτάζουν τον πρώτο χρόνο ζωής και την ανάπτυξη του παιδιού.

4. Πρώτη μέρα στο σχολείο

Η είσοδος στο σχολείο είναι ένα μεγάλο βήμα, αφού το παιδί ξεκινά μια νέα φάση στη ζωή του, γεμάτη μάθηση, φίλους και εμπειρίες.

5. Ημέρα που μαθαίνει να περπατά ή να μιλά

Αυτές οι στιγμές αποτελούν καμπές στην ανάπτυξη και συχνά εντυπώνονται στη μνήμη των γονιών και του παιδιού.

6. Γιορτές (Χριστούγεννα, Πάσχα κ.λπ.)

Οι οικογενειακές γιορτές γεμίζουν τα παιδιά χαρά, αγάπη και όμορφες αναμνήσεις, δημιουργώντας δεσμούς με την οικογένεια και την παράδοση.

7. Ημέρα αποφοίτησης από τον παιδικό σταθμό ή το νηπιαγωγείο

Αυτές οι στιγμές σηματοδοτούν το τέλος μιας φάσης και την αρχή μιας νέας, με μεγαλύτερη ανεξαρτησία και υπευθυνότητα.

8. Ημέρα που πετυχαίνει έναν στόχο

Είτε πρόκειται για μια μικρή επιτυχία, όπως το να δέσει τα κορδόνια του, είτε για μια μεγαλύτερη, όπως να διαπρέψει σε έναν διαγωνισμό, αυτές οι στιγμές γεμίζουν το παιδί αυτοπεποίθηση.

9. Ημέρα που κάνει μια σημαντική φιλία

Οι πρώτες φιλίες είναι καθοριστικές και οι στιγμές που συνδέονται με αυτές, όπως γενέθλια φίλων ή κοινές δραστηριότητες, είναι ιδιαίτερες.

10. Ημέρα που καταφέρνει να ξεπεράσει έναν φόβο

Η στιγμή που ένα παιδί καταφέρνει κάτι που φοβόταν, όπως να κολυμπήσει ή να ανέβει σε μια σκηνή, είναι μια σημαντική μέρα θάρρους και προόδου.

11. Ημέρα πρώτης διακοπής χωρίς γονείς

Η πρώτη φορά που πάει σε κατασκήνωση ή μένει με φίλους ή συγγενείς μπορεί να είναι καμπή στην ανεξαρτησία του.

12. Ημέρα αποφοίτησης ή επιτυχίας σε κάποιο μάθημα ή δραστηριότητα

Η συμμετοχή σε μια σχολική παράσταση, η αποφοίτηση από ένα αθλητικό τμήμα ή η απόκτηση ενός πιστοποιητικού δημιουργούν περηφάνια.

Οι στιγμές αυτές, μικρές ή μεγάλες, χτίζουν τις αναμνήσεις των παιδιών και ενισχύουν την αυτοπεποίθηση, τη χαρά και την αγάπη για τη ζωή.

Μαζί με τους εταίρους μας από τις χώρες συνεργασίας θα παρουσιάσουμε τις ιδιαιτερότητες 
και τα έθιμα των επιμέρους περιοχών που συνυπάρχουν στην Ε.Ε. 
Τα παιδιά είναι ο μεγαλύτερος πλούτος μας, επομένως οι γιορτές τους είναι και οι γιορτές μας!

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

– Ενεργός συμμετοχή των παιδιών στη συναισθηματική ωρίμανση μέσω του σεβασμού των ατομικών επιθυμιών, αναγκών και ιδιαιτεροτήτων.

– Ενθάρρυνση της συναισθηματικής ανάπτυξης με στόχο την εξοικείωση και την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και τη διατήρηση των παλαιών παραδοσιακών χαρακτηριστικών και εθίμων.

– Γνωριμία και αποδοχή των εθνικών και πολιτιστικών χαρακτηριστικών άλλων ανθρώπων με στόχο τη διεύρυνση των γνώσεων και των εμπειριών των παιδιών.

– Παρέχεται στα παιδιά η ευκαιρία να μάθουν και να αποδεχτούν τη διαφορετικότητα μέσω κατάλληλων δραστηριοτήτων και περιεχομένου που θα τα βοηθήσουν να κατανοήσουν την κοινωνική βιωσιμότητα.

– Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να σκεφτούν πώς, με μικρά βήματα, μπορούμε να βοηθήσουμε στην αποδοχή των άλλων, ειδικά εκείνων που έχουν δυσκολίες.

– Αναπτύσσεται η δημιουργικότητα, η καινοτομία, η δημιουργική χρήση της αποκτηθείσας γνώσης, καθώς και η ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων μέσω της κριτικής σκέψης.

Αναμενόμενα Αποτελέσματα:

Θα προσπαθήσουμε να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για την εθνικότητα των συνεργατών μας και έτσι να μεταφέρουμε παραδείγματα καλής πρακτικής στην καθημερινή μας εργασία με τα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Ανάλογα με το περιεχόμενο, σχεδιάζουμε να φτιάξουμε ένα ψηφιακό βιβλίο με εικόνες, σχετικά με το αντικείμενο μελέτης μας, που θα είναι διαθέσιμο στο κοινό.

 

 

Μέσα σε όλες αυτές τις εβδομάδες τα παιδιά συμμετέχουν σε ένα πλήθος δράσεων , παιχνιδιών και δραστηριοτήτων, μέσω των οποίων δημιουργούν, διασκεδάζουν, συνεργάζονται και κερδίζουν πολλά και διαφορετικά ερεθίσματα, βελτιώνοντας ταυτόχρονα τις δεξιότητες και τις ικανότητές τους.

Μέσα από το πρόγραμμα eTwinning, δημιουργήσαμε με τα παιδιά διάφορα βίντεο και κολάζ, τα οποία με χαρά επέλεξαν τα ίδια τα παιδιά να δημοσιευτούν στην Ευρωπαϊκή σελίδα των σχολείων που συνεργαζόμαστε, αλλά και σε αυτό εδώ το blog.

Ευρωπαϊκή εβδομάδα Κώδικα: “Συναισθήματα” και “Ψάχνω το αρχικό γράμμα του ονόματός μου”

IMG 20241013 010213 IMG 20241110 230837

 

Δραστηριότητες ανάπτυξης της λεπτής κινητικότητας:

IMG 20241114 220755

 

Μαθαίνοντας τη νοηματική γλώσσα:

IMG 20241115 152029

 

Δράσεις για την 28η Οκτωβρίου:

IMG 20241110 225014

 

Λέμε τα νέα του Σαββατοκύριακου:

 

Φτιάχνουμε τα πορτρέτα μας:

 

Καλή σχολική χρονιά 2023 – 2024!

“Άσπρα καράβια τα όνειρά μας…”

Το καράβι μας ξεκινάει και είμαστε έτοιμοι για ένα ταξίδι στη γνώση, το παιχνίδι, την εξερεύνηση, την αγάπη, τη φιλία, το φως και τη χαρά!

Σας προσκαλούμε όλους στον καθιερωμένο μας αγιασμό για την έναρξη του σχολικού έτους 2023 – 2024, που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023 και ώρα 09:30′ στην αυλή του νηπιαγωγείου μας!

Εγγραφές σχολικού έτους 2023-2024

Οι εγγραφές για το σχολικό έτος 2023-2024 έχουν ξεκινήσει και η διάρκειά τους θα είναι μέχρι τις 20 Μαρτίου 2023.

Οι εγγραφές αφορούν τα παιδιά που γεννήθηκαν το έτος 2019.

Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε είναι τα εξής:

α) Μπαίνετε στο λινκ

https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

και ακολουθείτε τις οδηγίες.

β) Μετά το πέρας της προθεσμίας καλείτε στο τηλέφωνο του σχολείου 2831023219 να κανονίσουμε ένα δια ζώσης ραντεβού και να προσκομίσετε τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την εγγραφή του παιδιού.

Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται:

-Ληξιαρχική πράξη γέννησης του παιδιού.

-ΔΕΚΟ που θα πιστοποιεί τη διεύθυνση κατοικίας που υπάγεται στην περιοχή της σχολικής μονάδας.

-ΑΔΥΜ, το οποίο συμπληρώνεται από τον παιδίατρο.

-Βιβλιάριο εμβολίων του παιδιού, καθώς και φωτοτυπίες της σελίδας των προσωπικών στοιχείων και των σελίδων με τα εμβόλια.

-Αίτηση για ολοήμερο, την οποία θα συμπληρώσετε εδώ στο σχολείο.

 

Καλή σχολική χρονιά 2022-2023 !

Με χαρά καλωσορίζουμε τα καινούρια μας παιδιά που με τη χάρη και την ανεμελιά τους θα φωτίσουν το νηπιαγωγείο μας για το ακαδημαϊκό έτος 2022 – 2023!

Ο καθιερωμένος αγιασμός για την έναρξη του σχολικού έτους θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2022 και ώρα 10:00′ στην αυλή του νηπιαγωγείου μας!

Πρόγραμμα αστρονομίας

platanias

 

Το Πρόγραμμα Αστρονομίας (“Α Blended Training Approach to Teaching Astronomy To young Children (ABATAC)”) που υλοποιήσαμε την τρέχουσα σχολική χρονιά αισίως ολοκληρώθηκε και τα ονόματά μας είναι έτοιμα να ταξιδέψουν με την αποστολή ARTEMIS I στη Σελήνη.

Κι όπως μας ενημερώνει η  NASA: “όλα τα βλέμματα θα είναι στραμμένα στο ιστορικό Σύμπλεγμα Εκτόξευσης 39Β όταν ο Orion και το Διαστημικό Σύστημα Εκτόξευσης (SLS) απογειωθούν για πρώτη φορά από το εκσυγχρονισμένο Διαστημικό Κέντρο Κένεντι της NASA στη Φλόριντα. Η αποστολή θα δείξει τη δέσμευσή μας και την ικανότητά μας να επεκτείνουμε την ανθρώπινη ύπαρξη στη Σελήνη και πέρα από αυτήν. Η Artemis I θα είναι η πρώτη σε μια σειρά από όλο και πιο περίπλοκες αποστολές που θα δημιουργήσει μια μακροπρόθεσμη ανθρώπινη παρουσία στη Σελήνη για τις επόμενες δεκαετίες”.

callout orion callout sls callout egscallout artemis

Εκπαιδευτικά προγράμματα

Το σχολείο μας, σταθερά τα τελευταία χρόνια, πάντα μέσα στις επάλξεις και τις ανάγκες της σύγχρονης εποχής, με σεβασμό στην εκπαιδευτική διαδικασία και τις ιδιαίτερες ανάγκες και προσωπικότητες των παιδιών, συμμετέχει σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα μέσω της συνεργασίας του με το Πανεπιστήμιο Κρήτης. Τα προγράμματα με τα οποία ασχολούμαστε είναι τα εξής:

  • «Next Generation Science Standards through STEAM (NGSS) [Στα Ελληνικά: Προδιαγραφές επόμενης γενιάς για την Επιστήμη μέσω των μαθημάτων STEAM (Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Μηχανική, Τέχνη και Μαθηματικά)]» που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+. Στο σημείο αυτό να επισημάνουμε ότι πρόκειται να γίνει ανταλλαγή καλών πρακτικών με εκπαιδευτικούς των χωρών εταίρων του προγράμματος (Λιθουανία, Πολωνία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Τουρκία).
  • «Α Blended Training Approach to Teaching Astronomy To young Children (ABATAC) [Στα Ελληνικά: Μικρή μορφή επιμόρφωσης για τη διδασκαλία της αστρονομίας σε μικρά παιδιά]» που συντάχθηκε, διευθύνεται και χρηματοδοτείται από το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης και το Τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Κρήτης.
  • Συμμετοχή στο έργο “Astronomy in early years” του eTwinning. To eTwinning είναι η κοινότητα των σχολείων της Ευρώπης. Το eTwinning προσφέρει μία ασφαλή πλατφόρμα για το προσωπικό (εκπαιδευτικούς, διευθυντές, βιβλιοθηκάριους κπλ) που εργάζεται σε σχολεία των συμμετεχουσών Ευρωπαϊκών χωρών, προκειμένου να επιικοινωνήσουν, να συνεργαστούν, να αναπτύξουν σχέδια, να μοιραστούν και εν ολίγοις να νιώσουν ότι αποτελούν μέρος της πιο συναρπαστικής μαθησιακής κοινότητας στην Ευρώπη. Το eTwinning συγχρηματοδοτείται από το Erasmus+, το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα για την Εκπαίδευση, την Κατάρτιση, τη Νεολαία και τον Αθλητισμό.                                                                                                                                           Σχετικά με το δικό μας έργο: The present project focuses on the collaboration between the participant schools to create a body of astronomy activities for delivering the pedagogical content knowledge of astronomy in young children introducing them to basic concepts of astronomy and the phenomena of the macrocosm, such as the alternation of day and night. The project is based on the international scientific research, and it is also a research-based project of the University of Crete which receives scientific contributions by the teachers.
    It aims to lead children into the exploration of natural phenomena and the discovery of the Solar System through a two-phase route. During the first phase children will be encouraged to explore an Earth-based perspective. During the second phase they will investigate the Space-based perspective. According to research findings, this process will be carried out through the exploration of math concepts which are fundamental for the understanding of astronomy.

Astronomy in early years #SkillsLabs

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΜΑΣ

Τα παιδιά να εμπλακούν σε δραστηριότητες ενεργητικής μάθησης που να έχουν νόημα για αυτά και να ανταποκρίνονται στις συνθήκες διαβίωσης και τις ανάγκες τους. Να αναπτύξουν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα και αξίες που θα οδηγήσουν στην ανάπτυξη μίας δημοκρατικής προσωπικότητας πολίτη της Ευρώπης και του Κόσμου.

Α) Δεξιότητες που πρόκειται να καλλιεργηθούν

Ως προς τις Δεξιότητες του 21ου αιώνα:

  • Να καλλιεργηθεί στα παιδιά η επίγνωση της αξίας των διαπροσωπικών σχέσεων, μέσα από πολλαπλές οπτικές (καλλιέργεια κριτικής σκέψης).
  • Να μετασχηματιστούν τα προσωπικά βιώματα των παιδιών (καλλιέργεια δημιουργικότητας).
  • Να συνεργαστούν τα παιδιά με τα άλλα μέλη της ομάδας τους κατά την από κοινού μελέτη του θέματος μέσα από δραστηριότητες που περιέχουν συνέργεια, διαπραγμάτευση, σεβασμό στις απόψεις των άλλων (συνεργασία).
  • Να αξιοποιήσουν τα παιδιά τα κατάλληλα μέσα ώστε να επικοινωνήσουν την οπτική τους για τις διαπροσωπικές σχέσεις με αυθεντικό τρόπο (επικοινωνία).

Ως προς τις Δεξιότητες του Νου:

  • Να αρχίσουν τα παιδιά να κατανοούν τις προτεραιότητες στη συγκέντρωση των σχετικών πληροφοριών, στην ερμηνεία των δεδομένων από διαφορετικές οπτικές, στην αναγνώριση λογικών σχέσεων μεταξύ διαφόρων προτάσεων, στην ανακατασκευή πεποιθήσεων με βάση την ευρύτερη εμπειρία, στην τάση για ερευνητικότητα και πειραματισμό, στην πρωτοτυπία-καινοτομία, στη σύνθεση-επεξεργασία-μετασχηματισμό, στη δημιουργική προσαρμογή και στην εναλλακτική σκέψη «έξω από το συμβατικό»

Β) Στόχοι που καλλιεργούνται ως προς το θέμα

– Τα παιδιά αναγνωρίζουν τα μέρη του σώματός τους και μπορούν να περιγράψουν τα φυσικά χαρακτηριστικά του προσώπου τους.

– Θέτουν ερωτήματα που μπορούν να απαντηθούν με δεδομένα (κατηγορικά). Συλλέγουν δεδομένα μέσα ερευνών και τα οργανώνουν χρησιμοποιώντας υλικά.

– Κατασκευάζουν διαγράμματα με υλικά, εικονογράμματα. Διαβάζουν πληροφορίες σε εικονογράμματα και διαγράμματα.

– Καλλιεργούνται γνώσεις όσον αφορά τον κοινωνικό θεσμό της οικογένειας και της οικιακής οικονομίας και καλλιεργείται το συναίσθημα του ανήκειν.

– Πραγματοποιούνται άμεσες και έμμεσες συγκρίσεις όπως και διατάξεις ίσων και άνισων μηκών. Πραγματοποιούνται άμεσες συγκρίσεις μηκών.

– Τα παιδιά μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τροφές που συμπεριλαμβάνονται στο καθημερινό τους διαιτολόγιο.

– Αναγνωρίζουν τις τροφές που συμπεριλαμβάνονται στο διαιτολόγιο της Μεσογειακής διατροφής.

– Αναπτύσσουν διατροφικές γνώσεις και ενθαρρύνονται να αποκτήσουν συνήθειες υγιεινής διατροφής.

– Καλλιεργείται η κατανόηση ιστορικών εννοιών (χθες, παλιά, τότε και τώρα, σήμερα, πότε, πριν κ.λπ.)

– Αναπτύσσεται και καλλιεργείται η αίσθηση του χρόνου.

– Καλλιεργούνται γνώσεις και δεξιότητες απεικόνισης κι επικοινωνίας όσον αφορά τον χρόνο (μέσω της ιστορικής αφήγησης, της γραμμής του χρόνου, κ.λπ.).

– Καλλιεργείται η κριτική στάση απέναντι στα ιστορικά γεγονότα (π.χ. στο ιστορικό γεγονός του Ελληνοϊταλικού πολέμου του 1940).

Γ) Στόχοι που επιπροσθέτως θέτουμε ή σε αναφορά με το πρόγραμμα σπουδών των γνωστικών αντικειμένων

ΔΕΠΠΣ – Παιδί και γλώσσα:

  • Να διηγούνται/αφηγούνται
  • Να περιγράφουν
  • Να εξηγούν
  • Να συμμετέχουν σε συζητήσεις
  • Να βελτιώνουν και να εμπλουτίζουν τον προφορικό τους λόγο
  • Να αποκτήσουν φωνολογική επίγνωση
  • Να αναγνωρίζουν οικείες λέξεις στο περιβάλλον

ΔΕΠΠΣ- Παιδί και μαθηματικά:

  • Να οικοδομούν σταδιακά την έννοια των αριθμών
  • Να «ερμηνεύουν» γενικά στοιχεία του κόσμου που τα περιβάλλει μέσα από διαδικασίες παρατήρησης και περιγραφής, σύγκρισης, ταξινόμησης, αντιστοίχισης, σειροθέτησης και συμβολικής αναπαράστασης
  • Να κατανοούν απλές χωροχρονικές σχέσεις και να προσεγγίζουν σταδιακά την έννοια της μέτρησης του χρόνου
  • Να αντιλαμβάνονται και να αναπαράγουν δεδομένα μοτίβα
  • Να αναγνωρίζουν και να ονομάζουν απλά στερεά και ευθύγραμμα σχήματα
  • Να εμπλουτίζουν τη γλώσσα και με λέξεις που συνδέονται με τα μαθηματικά, να επικοινωνούν και να αξιοποιούν την τεχνολογία

ΔΕΠΠΣ – Παιδί και περιβάλλον – ανθρωπογενές περιβάλλον και αλληλεπίδραση:

  • Να αναπτύξουν την αυτοεκτίμησή τους
  • Να αναπτύξουν ικανότητες συνεργασίας
  • Να κατανοούν την αξία της ομαδικής εργασίας και της από κοινού ανακάλυψης
  • Να συνειδητοποιήσουν τη μοναδικότητά τους και να εντοπίζουν τις ομοιότητες και διαφορές τους με τους άλλους και να τις σέβονται
  • Να αναπτύξουν συναισθήματα αγάπης και αδελφοσύνης για όλα τα πλάσματα της γης
  • Να «διαβάζουν απλά σύμβολα, σχεδιαγράμματα και χάρτες
  • Να αναπτύξουν ενδιαφέρον για ιστορικά γεγονότα, προβλήματα και διλήμματα ανθρώπων διαφορετικών εποχών
  • Να αξιοποιούν την τεχνολογία
  • Να εξοικειώνονται με βασικές ερευνητικές διαδικασίες

ΔΕΠΠΣ – Παιδί και περιβάλλον – φυσικό περιβάλλον και αλληλεπίδραση:

  • Να διερευνούν τις γνώσεις τους για τον ανθρώπινο οργανισμό
  • Να βιώνουν και να εξερευνούν κάποια χαρακτηριστικά του φυσικού και τεχνικού κόσμου
  • Να αρχίσουν να κατανοούν τη σημασία της παρατήρησης, των πειραμάτων και της περιγραφής για τη μελέτη υλικών και φαινομένων
  • Να ανακαλύπτουν βασικά χαρακτηριστικά γύρω από τη δομή και τις ιδιότητες των υλικών
  • Να αναγνωρίζουν τη χρησιμότητα ορισμένων εργαλείων και οργάνων για τη συλλογή πληροφοριών και να εξοικειωθούν με τη χρήση τους
  • Να διερευνούν το χώρο και να προσανατολίζονται σε σχέση με σταθερά σημεία αναφοράς
  • Να απεικονίζουν με απλά μέσα στον χώρο και να καταγράφουν μετακινήσεις και διαδρομές
  • Να «πειραματίζονται» με διάφορα υλικά και χρώματα, να μαθαίνουν ή να επινοούν διάφορες τεχνικές και να τις εφαρμόζουν για να σχεδιάζουν και να ζωγραφίζουν, να κάνουν μικροκατασκευές και να επικοινωνούν τις σκέψεις και τα μηνύματά τους
  • Να πλάθουν και να μορφοποιούν

ΔΕΠΠΣ – Παιδί, δημιουργία και έκφραση – δραστηριότητες Φυσικής Αγωγής:

  • Να αναπτύσσουν τη σωματική τους δραστηριότητα και να προάγουν την υγεία τους
  • Να αναπτύσσουν σταδιακά θετικές στάσεις για συνεργασία και αλληλοαποδοχή και υποστήριξη

ΔΕΠΠΣ – Παιδί, δημιουργία και έκφραση – δραστηριότητες Μουσικής:

  • Να αναπτύσσουν τις δεξιότητες και τις ικανότητές που απαιτούνται για να εκτελούν, τραγουδώντας και παίζοντας διάφορα μουσικά όργανα
  • Να αναπαράγουν μουσικά ακούσματα με διάφορους τρόπους

ΔΕΠΠΣ – Παιδί και Πληροφορική:

  • Να ταυτίζουν τον υπολογιστή με μια μηχανή που βοηθάει τον άνθρωπο στην εργασία του και που μπορεί να τον χρησιμοποιήσει για παιχνίδι και διασκέδαση
  • Να αποκτήσουν βασικές γνώσεις προγραμματισμού
Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Ζω καλύτερα – Ευ Ζην

Από την υποενότητα 1. “Ψυχική και συναισθηματική υγεία – πρόληψη”, θα υλοποιήσουμε το πρόγραμμα με γενικό τίτλο: «Εγώ και οι συμμαθητές/τριές μου»

Το πρόγραμμα θα περιέχει τις εξής επιμέρους θεματικές:

  1. Ελάτε να γνωριστούμε
  2. Ανακαλύπτω το σώμα μου
  3. Φροντίζω τον εαυτό μου – διατροφή – Μεσογειακή διατροφή

Φροντίζω το Περιβάλλον

Από την υποενότητα 1. “Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά” θα υλοποιήσουμε το πρόγραμμα με γενικό τίτλο: «Για αρχή, το έδαφος…»

Το πρόγραμμα θα περιέχει τις εξής επιμέρους θεματικές:

  1. Τι γίνεται κάτω από τα πόδια μας

  2. Έδαφος και βιοποικιλότητα

  3. Ρύπανση εδαφών και περιβαλλοντικά προβλήματα

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ

Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Από την υποενότητα 1. “Ανθρώπινα δικαιώματα” θα υλοποιήσουμε το πρόγραμμα με γενικό τίτλο: “Ανθρώπινα δικαιώματα – Δικαιώματα του παιδιού”

Το πρόγραμμα θα περιέχει τις εξής επιμέρους θεματικές:

  1. Ρουτίνες σκέψης και μάθηση μέσω των τεχνών για τη γνωριμία με τα γεγονότα του Ελληνοϊταλικού πολέμου

  2. Ρουτίνες σκέψης και μάθηση μέσω των τεχνών για γνωριμία και ευαισθητοποίηση ως προς τα Δικαιώματα του Παιδιού και τα Ανθρώπινα δικαιώματα γενικότερα

Από την υποενότητα 3. “Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα” θα υλοποιήσουμε το πρόγραμμα με γενικό τίτλο: «Νηπίων Παιδεία»

Το πρόγραμμα θα περιέχει τις εξής επιμέρους θεματικές:

  1. Εγώ κι εσύ μαζί (παιχνίδια και κατασκευές συνεργασίας)

  2. Η ταυτότητά μου

  3. Όλοι διαφορετικοί – όλοι ίσοι – η οικογένειά μου

Δημιουργώ και Καινοτομώ

Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

Από την υποενότητα 1. “STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική” θα υλοποιήσουμε το πρόγραμμα με γενικό τίτλο: «Οι μικροί εξερευνητές»

Θα περιέχει τις εξής επιμέρους θεματικές:

  1. Εξερευνούμε τον χώρο της γειτονιάς μας

  2. Το Bluebot ταξιδεύει

  3. Κατασκευές

  4. Αναγνώριση γεωμετρικών σχημάτων, σωμάτων, και επαναλήψεων (μοτίβων στον χώρο)

  5. Απεικόνιση του χώρου

  6. Εξερευνώ και αναπαριστώ τον χώρο μου – εκπαιδευτική ρομποτική
  7. Εξερευνώ και αναπαριστώ τον χώρο μου – το σχήμα της Γης

Από το πρόγραμμα με γενικό τίτλο: «STEAM και η Γη γυρίζει…»

Θα επεξεργαστούμε τις εξής θεματικές αντλώντας δραστηριότητες και υλικό από το πρόγραμμα ABATAC του Πανεπιστημίου Κρήτης:

  1. Φως, σκοτάδι, σκιά, ανάκλαση
  2. Το Φεγγάρι στον ουράνιο θόλο – η κατάκτηση της Σελήνης
  3. Βαρύτητα
  4. Ο Ήλιος μας
  5. Το Ηλιακό μας Σύστημα

Καλωσήρθατε!

Στον ιστότοπο αυτό θα βρείτε νέα, ανακοινώσεις και πληροφορίες για το σχολείο μας ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΛΑΤΑΝΙΑ ΡΕΘΥΜΝΟΥ.
Επισκεφτείτε τις διάφορες σελίδες μας για να μάθετε περισσότερα.

Εκεί μπορείτε να βρείτε διάφορες χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τους εκπαιδευτικούς που πλαισιώνουν το σχολείο μας, την προσβασιμότητα στο σχολείο μας, τον κανονισμό λειτουργίας, τα νέα του σχολείου μας και τα στοιχεία επικοινωνίας του.