10 Εργαστήριο
Συζήτηση – Εισαγωγή στο θέμα: τι είναι καιρός , καιρικά φαινόμενα ,πως τα συμβολίζουμε …
Μαθαίνουμε και αναγνωρίζουμε τα σύμβολα του καιρού μέσα από καρτέλες αναφοράς και στη συνέχεια τα ζωγραφίζουμε.
![SYMBOLA KAIROY](https://blogs.sch.gr/ninik/files/2024/06/SYMBOLA-KAIROY-300x176.jpg?x16037)
Ποιος είναι ο αγαπημένος μου καιρός;Γιατί; Συζήτηση και ζωγραφική …
![ΑΓΑΠΗΜΕΝΟς ΚΑΙΡΟς](https://blogs.sch.gr/ninik/files/2024/06/ΑΓΑΠΗΜΕΝΟς-ΚΑΙΡΟς-e1718299239860-300x246.jpg?x16037)
Φύλλο εργασίας : Συμπληρώνουμε το μοτίβο με τα σύμβολα του καιρού.
![μοτιβα](https://blogs.sch.gr/ninik/files/2024/06/μοτιβα-e1718299457989-198x300.jpg?x16037)
Μαθαίνουμε τα 4 σημεία του Ορίζοντα και τα αντίστοιχα γράμματα τους.
![20230426 1220425301 jpg](https://blogs.sch.gr/ninik/files/2024/06/20230426_1220425301-jpg-224x300.png?x16037)
Κατασκευή πυξίδας.
![πυξιδες](https://blogs.sch.gr/ninik/files/2024/06/πυξιδες-169x300.jpg?x16037)
2ο Εργαστήριο
Μαθαίνουμε για την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία . Γινόμαστε κι εμείς μετεωρολόγοι και λέμε τον καιρό !
Βρίσκουμε τον καιρό στο χάρτη.Τι καιρό έχει στη πόλη μας;
Στη συνέχεια καταγράφουμε κάθε μέρα τον καιρό και φτιάχνουμε το δελτίο καιρού της εβδομάδας.Αναφέρουμε πόσες μέρες είχαμε ηλιοφάνεια,πόσες συννεφιά…
![καιρος εβδομαδας](https://blogs.sch.gr/ninik/files/2024/06/καιρος-εβδομαδας-e1718299754919-251x300.jpg?x16037)
Ας μιλήσουμε για τον Κέλσιο.
Πόσους βαθμούς έχουμε σήμερα ;Πώς μετράμε τη θερμοκρασία;Καταγράφουμε τη θερμοκρασία της τάξης μας και της αυλής.
Κατασκευή: Θερμόμετρο
![θερμομετρα](https://blogs.sch.gr/ninik/files/2024/06/θερμομετρα-e1718299906776-300x215.jpg?x16037)
![ζεστη κρυο](https://blogs.sch.gr/ninik/files/2024/06/ζεστη-κρυο-e1718300641765-300x139.jpg?x16037)
![θερμοκρασια ταξης και αυλης](https://blogs.sch.gr/ninik/files/2024/06/θερμοκρασια-ταξης-και-αυλης-e1718558476423-196x300.jpg?x16037)
3ο Εργαστήριο
Τίτλος: Μυθολογία και καιρικά φαινόμενα.
Η δημιουργία μύθων και ιστοριών των ανθρώπων προσπαθώντας να βρουν τρόπους να κατανοήσουν και να ερμηνεύσουν τα καιρικά φαινόμενα.
-Ο μύθος του Φαέθοντα ( ο ήλιος και το ταξίδι του από την ανατολή στη δύση, ο καύσωνας και η παγωνιά ).
’Ο ήλιος και ο βοριάς’’.
Παρακολουθήσαμε την ιστορία στο youtube και στη συνέχεια ζωγραφίσαμε και γράψαμε τις σχετικές λέξεις.
![βοριας και ηλιος](https://blogs.sch.gr/ninik/files/2024/06/βοριας-και-ηλιος-e1718300122748-300x241.jpg?x16037)
4ο Εργαστήριο
Τίτλος : Αιολική ενέργεια -Αέρας: από την αύρα έως τον τυφώνα.Παρακολούθηση σχετικών φαινομένων μέσα απο τα δελτία καιρού.
Αίολος :Ο θεός των ανέμων .Παρακολούθηση σχετικού βίντεο με τον Αίολο .
Ο αέρας έχει δύναμη.Τι μπορεί να σηκώσει ή να κινήσει ;
Μπορούμε και εμείς να μετακινήσουμε πράγματα με το στόμα μας …απλά φυσώντας!!Ας κουνήσουμε ένα χαρτί !
Κατασκευή ανεμοδούριου!
![ανεμουρια 2](https://blogs.sch.gr/ninik/files/2024/06/ανεμουρια-2-300x169.jpg?x16037)
Γνωρίζουμε τον Μποφόρ και τη κλίμακά του.
Παίζουμε με τα γράμματα της λέξης άνεμος,την συνθέτουμε ,συμπληρώνουμε το φύλλο εργασίας και τέλος φανταζόμαστε τι φυσάει ο άνεμος και το ζωγραφίζουμε.
5ο Εργαστήριο
Τίτλος: Ηλιακή ενέργεια
Tι ξέρουμε για τον ήλιο;Πότε είναι χρήσιμος και πότε βλαβερός;
![ηλιος](https://blogs.sch.gr/ninik/files/2024/06/ηλιος-e1718301457744-300x208.jpg?x16037)
Αινίγματα με τον ήλιο που δείχνουν την ενέργειά του ( φως, θερμότητα κ.α)
![αινιγματα](https://blogs.sch.gr/ninik/files/2024/06/αινιγματα-e1718301542237-300x169.jpg?x16037)
Μυθολογία: Παρακολούθηση του μύθου :Δαίδαλος και Ίκαρος (youtube) και ζωγραφική.
![δαιδαλος](https://blogs.sch.gr/ninik/files/2024/06/δαιδαλος-300x169.jpg?x16037)
Ο Σμήναρχος κ. Κολοκυθάς Μετεωρολόγος από την Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο Νικολεΐκων κατόπιν πρόσκλησής μας για να γνωρίσουμε το επάγγελμα του Μετεωρολόγου αλλά και να ενημερωθούμε για τα καιρικά φαινόμενα. Μας παρουσίασε με powerpoint τις μορφές του νερού στη γη και ακολούθησαν πειράματα για τον προσανατολισμό των ανέμων και την εξάτμιση του νερού(STEAM).Τον ευχαριστούμε θερμά!
![20240530 101719](https://blogs.sch.gr/ninik/files/2024/06/20240530_101719-138x300.jpg?x16037)
6ο Εργαστήριο
Ρομποτική
Ας γνωρίσουμε τη μέλισσα beebot!
Οι μαθητές δημιουργούν ταμπλό και μαθαίνουν να προγραμματίζουν τo επιδαπέδιo ρομπότ να κινείται πάνω στο ταμπλό , αποκτώντας δεξιότητες χωρικών εννοιών.
7ο Εργαστήριο
Παρακολούθηση προγράμματος από την ομάδα <<Μελωδικές Εξερευνήσεις >> με θέμα <<Η μουσική του νερού>>
Με τη βοήθεια της μουσικής, της αφήγησης, της αναπαράστασης και του θεατρικού παιχνιδιού τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τα καιρικά φαινόμενα, τους ήχους τους(ψιχάλα ,βροχή καταιγίδα, αέρας, ανεμοστρόβιλος…) και με τον κύκλο του νερού….