ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: <Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική….είναι απλώς μοναδική>
Ένα πρόγραμμα που προσεγγίζει θέματα οικογενειακής πολυμορφίας προς άρση όλων των διακρίσεων.
Οι δραστηριότητες στοχεύουν στην καλλιέργεια και την ενίσχυση των δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αιώνα ( συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, επικοινωνία) αλλά και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων κοινωνικής ζωής ( κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση ,ευαισθησία).
Οι γονείς ενημερώνονται για το πρόγραμμα και τα παιδιά ζωγραφίζουν στο σπίτι την οικογένεια τους.
Τα παιδιά παρουσιάζουν τη οικογένειά τους και ανάλογα με τα μέλη τοποθετούν τη ζωγραφιά στην καρτέλα με τον αντίστοιχο αριθμό.
Μετά από καταιγισμό ιδεών και με τη βοήθεια ψηφιακού εργαλείου καταγράφουμε τις πρώτες ιδέες και αντιλήψεις των παιδιών για την οικογένεια
Προβάλλουμε το διαδραστικό ψηφιακό παραμύθι: << Η μονα – δική μου οικογένεια>>της Ι. Μανάφη
http://play.byethost8.com/elfi/
Τοποθετούν τις εικόνες στη σωστή χρονική σειρά και γνωρίζουμε τις οικογένειες που συνάντησε ο Έλφι ο ουρανοκατέβατος.
Το παραμύθι μας βοηθάει να προσεγγίσουμε τα διαφορετικά είδη οικογένειας. Αρχίζουμε από την πυρηνική οικογένεια που είναι η πιο γνωστή και κατανοητή από τα παιδιά.
Βλέπουμε βίντεο τη ζωή των πιγκουίνων από το << μαγικό κόσμο των ζώων>>Συζητάμε για τη δομή της οικογένειας του πιγκουίνου και η συζήτηση μας οδηγεί στον ορισμό της πυρηνικής οικογένειας.Μιλάμε για τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσει μια πυρηνική οικογένεια αλλά και για τις χαρές της.
Τα παιδιά ζωγραφίζουν λύσεις που προτείνουν για τα προβλήματα της οικογένειας π.χ που θα μείνουν τα παιδιά όταν δουλεύουν και οι δύο γονείς;
Κατασκευή πιγκουίνων με κοπτική και κολάζ
Ψυχοκινητική με πιγκουίνους ( έχεις ξαναδεί πιγκουίνους το πρωί )
Παιχνίδι πιγκουίνοι και αριθμοί. Ταϊζουν τους πιγκουίνους με τόσα ψάρια όσα λέει ο αριθμός.
Μέσα από την οικογένεια των λύκων του παραμυθιού προσεγγίζουμε την εκτεταμένη οικογένεια.
Βλέπουμε video από το μαγικό κόσμο των ζώων τη ζωή των λύκων. Συζητάμε για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτής της οικογένειας. Τα θετικά ( μερικές φορές φωνάζουν πάρα πολύ ) αλλά και τα αρνητικά αυτής της οικογένειας ( πάντα υπάρχει κάποιος στο σπίτι κι έτσι δε φοβάμαι ποτέ ).
Τα παιδιά κατασκευάζουν μάσκες λύκου και δραματοποιούν τη ζωή τους
Κατασκευάζουν και ατομική μάσκα λύκου
Παζλ με θέμα το λύκο Μοτίβα με λύκους
Σειροθέτηση εικόνων με βάση το μέγεθος
Για να κατανοήσουμε το είδος της μονογονεϊκής οικογένειας μας βοηθάει η ζωή των καγκουρό. Βλέπουμε σχετικό video και μετά από συζήτηση οδηγούμαστε στον ορισμό της μονογονεϊκής οικογένειας και στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Συζητάμε τις δυσκολίες που μπορεί να έχει μια τέτοια οικογένεια αλλά και για τις όμορφες στιγμές της.
Ζωγραφική << Πως νιώθει το καγκουρό στην οικογένειά του;>>
Κατασκευή καγκουρό με το παιδάκι του στο μάρσιπο.
Σειροθέτηση εικόνων καγκουρό με βάση το μέγεθος.
Ο κούκος και η ζωή του μας βοήθησε να κατανοήσουμε όσο είναι δυνατόν τη θετή οικογένεια.
Είδαμε απόσπασμα από το video με τίτλο “Cuckoo
Hijacks Warbler Nest”, που παρουσιάζει τον θηλυκό κούκο να αφήνει το αυγό του σε ξένη φωλιά.
Συζητήσαμε για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτής της οικογένειας, τις δυσκολίες που μπορεί να συναντήσει αλλά και τις όμορφες στιγμές που μπορεί να έχουν τα μέλη της.
Βλέπουν εικόνες με οικογένειες που δε μοιάζουν τα μέλη μεταξύ τους. Τίθεται το ερώτημα τι λέτε είναι ευτυχισμένοι;
Αποτυπώνουν τις απόψεις τους στο χαρτί.
Στο τέλος του προγράμματος επαναλάβαμε τη δραστηριότητα ιδεοκαταιγισμού με θέμα << τι είναι οικογένεια>> και διαπιστώσαμε τις αλλαγές που συντελέστηκαν σε επίπεδο γνώσεων.
Λήψη αρχείου