Oι παρακάτω δράσεις μας έχουν ως στόχο την ανάπτυξη της δεξιότητας της συνεργασίας μεταξύ των παιδιών και όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επίσης στόχο έχουν την ενίσχυση της επικοινωνίας της αλληλεγγύης της εμπιστοσύνης και αποδοχής. Αξίες και δεξιότητες πολύτιμες για την ευτυχία και την επιτυχία στη ζωή, αλλά και απαραίτητες σ’ έναν κόσμο ειρηνικό και όμορφο.
Θέσπιση κανόνων συμπεριφοράς από τα ίδια τα παιδιά για τη διαφύλαξη της αρμονικής συνύπαρξης και αλληλεπίδρασης.
Στα πλαίσια της 3ης Δεκεμβρίου Παγκόσμιας ημέρας ατόμων με αναπηρία, δημιουργία αφίσας με σκοπό τη ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα αναπηρίας και διαφορετικότητας.
Συμμετοχή του σχολείου μας στο make a wish..Όλοι μαζί βοηθήσαμε στην εκπλήρωση ευχής ενός παιδιού. Του θυμίσαμε ότι δεν είναι μόνος και ότι όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά.
Συνεργασία των παιδιών των δύο τμημάτων του Νηπιαγωγείου για την οργάνωση και τέλεση της Χριστουγεννιάτικης θεατρικής παράστασης.
Παραμύθι:« Ας πούμε αυτή τη λέξη» Λέξεις που δείχνουν ευγένεια, σεβασμό και διάθεση για ευχάριστη συνύπαρξη, έγιναν καραμέλες και γέμισαν το βάζο που κατασκεύασαν τα παιδιά.
Προβολή ταινίας « Αζούρ και Αζμάρ».Ανάδειξη της αξίας της φιλίας και της αποδοχής της διαφορετικότητας.
Διδακτική αξιοποίηση του πίνακα του Van Gog « Χειμωνιάτικο τοπίο». Τα παιδιά παρατήρησαν, περιέγραψαν και συζήτησαν τον πίνακα. Χωρίστηκαν σε ομάδες σύμφωνα με τα στοιχεία του πίνακα ( δέντρα, άνθρωποι, ποτάμι, αέρας). Η κάθε ομάδα δραματοποίησε το στοιχείο της και όλες μαζί συνέθεσαν με διάφορα υλικά τον πίνακα.
Δημιουργία ανθόκηπου στην αυλή του σχολείου με τη συνεργασία των παιδιών των δύο τμημάτων και των γονέων.
Παιχνίδια συνεργασίας και εμπιστοσύνης. Παιχνίδια με μπαλόνια. Συνεργασία ομάδας, οι παίχτες προσπαθούν να κρατήσουν το μπαλόνι πάνω στο σεντόνι ενώ το πετούν ψηλά.
Σιαμαία. Κατά ζεύγη και κατά ομάδες ενώνουν διάφορα μέλη του σώματος με μπαλόνι, προσπαθούν να φτάσουν στο τέρμα και να μην τους πέσει το μπαλόνι και ξεκολλήσουν.
Οδήγησε την τυφλό. Ένα παιδί με κλεισμένα μάτια χαλαρώνει και εμπιστεύεται τον οδηγό του να τον οδηγήσει εκεί που θέλει.
Ο ένας βοηθάει το άλλον να περάσουν το ποτάμι.
Το άγγιγμα. Με συνοδεία μουσικής τα παιδιά σκορπίζονται στο χώρο, όταν σταματήσει η μουσική, βρίσκουν ένα συμμαθητή τους και ανάλογα με την οδηγία ενώνουν ένα μέλος του σώματός τους( πλάτη, πόδι, χέρι, μύτη, αυτί κ.τ.λ).
Ο κόμπος. Η ομάδα σχηματίζει κύκλο. Όλοι κλείνουν τα μάτια απλώνουν τα χέρια και κινούνται μπροστά μέχρι να πιάσουν το χέρι κάποιου άλλου παιδιού. Κάθε χέρι πιάνει ένα μόνο χέρι. Ανοίγουν τα μάτια και προσπαθούν να λύσουν τον κόμπο που δημιουργήθηκε χωρίς να λυθούν τα χέρια.
Αγώνας δρόμου σε ζευγάρια. Σε κάθε ζευγάρι το κάθε παιδί δένει το ένα του πόδι με το πόδι του άλλου. Ξεκινάει ο αγώνας. Για να νικήσει το ζευγάρι απαιτείται ίδια ταχύτητα μεταξύ των δύο παιδιών και ισορροπία.
« Δως’ μου το χέρι σου» Ένα παραμύθι για την κατανόηση της ανάγκης της συνεργασίας και της συνύπαρξης των μελών μιας ομάδας. Ομαδική εργασία, πότε θα δίναμε εμείς το χέρι μας;
Συνεργασία των παιδιών για τη δημιουργία ιστορίας. Τα παιδιά δημιούργησαν τη δικιά τους ιστορία με λέξεις που αρχίζουν από Β. Στη συνέχεια η ιστορία έγινε και φύλλο εργασίας, στο οποίο τα παιδιά κύκλωσαν το γράμμα β και ζωγράφισαν κάτι που αρχίζει από β.
Συνεργασία για τη δημιουργία του αναμνηστικού μας από την υπέροχη χρονιά που βιώσαμε όλοι στο Νηπιαγωγείο.
ΕΝΘΥΜΙΟ ΤΜΗΜΑ1 ΕΝΘΥΜΙΟ ΤΜΗΜΑ2
Στο τέλος συζήτηση και έκφραση συναισθημάτων από τις δράσεις μας.