27 Σεπτεμβρίου Παγκόσμια ημέρα αθλητισμού

Την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου στα πλαίσια του εορτασμού της ημέρας του αθλητισμού αφιερώσαμε κι εμείς δύο ώρες από το πρόγραμμά μας σε αθλητικές δραστηριότητες.

Τα παιδιά χάρηκαν για τη συμμετοχή τους, απόλαυσαν τα παιχνίδια και τις ομαδικές δραστηριότητες και ενημερώθηκαν για τα οφέλη της άθλησης.

1 1            2

3            4

 

5  6

Ανακοίνωση αγιασμού

Την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 και ώρα 9:00 π.μ θα γίνει ο καθιερωμένος αγιασμός

για το σχολικό έτος 2024-2025 στον αύλειο χώρο του σχολείου.

images

 Οι νηπιαγωγοί του Νηπιαγωγείου Λουτρού

« Κράτα με να σε κρατώ…για έναν κόσμο μαγικό»

Oι παρακάτω δράσεις μας έχουν ως στόχο την ανάπτυξη της δεξιότητας της συνεργασίας μεταξύ των παιδιών και όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επίσης στόχο έχουν την ενίσχυση της επικοινωνίας της αλληλεγγύης της  εμπιστοσύνης και αποδοχής. Αξίες και δεξιότητες πολύτιμες για την  ευτυχία και την επιτυχία στη ζωή, αλλά  και απαραίτητες σ’ έναν κόσμο ειρηνικό και όμορφο.

Θέσπιση κανόνων συμπεριφοράς από τα ίδια τα παιδιά για τη διαφύλαξη της αρμονικής συνύπαρξης και αλληλεπίδρασης.

Χωρίς τίτλο

Στα πλαίσια της 3ης Δεκεμβρίου Παγκόσμιας ημέρας ατόμων με αναπηρία, δημιουργία αφίσας με σκοπό τη ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα αναπηρίας και διαφορετικότητας. 

DSCN2196

Συμμετοχή του σχολείου μας στο make a wish..Όλοι μαζί βοηθήσαμε στην εκπλήρωση ευχής ενός παιδιού. Του θυμίσαμε ότι δεν είναι μόνος και ότι όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά.

1718468578218  1718468578206

 Συνεργασία των παιδιών των δύο τμημάτων του Νηπιαγωγείου για την οργάνωση και τέλεση της Χριστουγεννιάτικης θεατρικής παράστασης.

 

Παραμύθι:« Ας πούμε αυτή τη λέξη» Λέξεις που δείχνουν ευγένεια, σεβασμό και διάθεση για ευχάριστη συνύπαρξη, έγιναν καραμέλες και γέμισαν το βάζο που κατασκεύασαν τα παιδιά.

DSCN2568

 

Προβολή ταινίας « Αζούρ και Αζμάρ».Ανάδειξη της αξίας της φιλίας και της αποδοχής της διαφορετικότητας.

 Διδακτική αξιοποίηση του πίνακα του Van Gog « Χειμωνιάτικο τοπίο». Τα παιδιά παρατήρησαν, περιέγραψαν και συζήτησαν τον πίνακα. Χωρίστηκαν σε ομάδες σύμφωνα με τα στοιχεία του πίνακα ( δέντρα, άνθρωποι, ποτάμι, αέρας). Η κάθε ομάδα δραματοποίησε το στοιχείο της και όλες μαζί συνέθεσαν με διάφορα υλικά τον πίνακα.

DSCN2291    DSCN2295

DSCN2294    DSCN2296

DSCN2297  DSCN2310

 

 

Δημιουργία ανθόκηπου στην αυλή του σχολείου με τη συνεργασία των παιδιών των δύο τμημάτων και των γονέων.

DSCN2393    DSCN2394

 Παιχνίδια συνεργασίας και εμπιστοσύνης. Παιχνίδια με μπαλόνια. Συνεργασία ομάδας, οι παίχτες προσπαθούν να κρατήσουν το μπαλόνι πάνω στο σεντόνι ενώ το πετούν ψηλά.

DSCN2410

Σιαμαία. Κατά ζεύγη και κατά ομάδες ενώνουν διάφορα μέλη του σώματος με μπαλόνι, προσπαθούν να φτάσουν στο τέρμα και να μην τους πέσει το μπαλόνι και ξεκολλήσουν.

DSCN2468   DSCN2466

Οδήγησε την τυφλό. Ένα παιδί με κλεισμένα μάτια χαλαρώνει και εμπιστεύεται τον οδηγό του να τον οδηγήσει εκεί που θέλει.

DSCN2398 DSCN2396

Ο ένας βοηθάει το άλλον να περάσουν το ποτάμι.

DSCN2404

Το άγγιγμα. Με συνοδεία μουσικής τα παιδιά σκορπίζονται στο χώρο, όταν σταματήσει η μουσική, βρίσκουν ένα συμμαθητή τους και ανάλογα με την οδηγία ενώνουν ένα μέλος του σώματός τους( πλάτη, πόδι, χέρι, μύτη, αυτί κ.τ.λ).

Ο κόμπος. Η ομάδα σχηματίζει κύκλο. Όλοι κλείνουν τα μάτια απλώνουν τα χέρια και κινούνται μπροστά μέχρι να πιάσουν το χέρι κάποιου άλλου παιδιού. Κάθε χέρι πιάνει ένα μόνο χέρι. Ανοίγουν τα μάτια και προσπαθούν να λύσουν τον κόμπο που δημιουργήθηκε χωρίς να λυθούν τα χέρια.

Αγώνας δρόμου σε ζευγάρια. Σε κάθε ζευγάρι το κάθε παιδί δένει το ένα του πόδι με το πόδι του άλλου. Ξεκινάει ο αγώνας. Για να νικήσει το ζευγάρι απαιτείται ίδια ταχύτητα μεταξύ των δύο παιδιών και ισορροπία.

« Δως’ μου το χέρι σου» Ένα παραμύθι για την κατανόηση της ανάγκης της συνεργασίας και της συνύπαρξης των μελών μιας ομάδας. Ομαδική εργασία, πότε θα δίναμε εμείς το χέρι μας;

DSCN2494

Συνεργασία των παιδιών για τη δημιουργία ιστορίας. Τα παιδιά δημιούργησαν τη δικιά τους ιστορία με λέξεις που αρχίζουν από Β. Στη συνέχεια η ιστορία έγινε και φύλλο εργασίας, στο οποίο τα παιδιά κύκλωσαν το γράμμα β και ζωγράφισαν κάτι που αρχίζει από β.

 

Χωρίς τίτλο 1      DSCN2460

Συνεργασία για τη δημιουργία του αναμνηστικού μας από την υπέροχη χρονιά που βιώσαμε όλοι στο Νηπιαγωγείο.

ΕΝΘΥΜΙΟ ΤΜΗΜΑ1    ΕΝΘΥΜΙΟ ΤΜΗΜΑ2

 Στο τέλος συζήτηση και έκφραση συναισθημάτων από τις δράσεις μας.

 

 

Εγγραφές παιδιών στο Νηπιαγωγείο για το σχολικό έτος 2024-2025

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής παιδείας για το σχολ. έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 Μαρτίου έως 20 Μαρτίου 2024 και γίνονται μέσω Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης ( gov.gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο/προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας του, σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική Διεύθυνση https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-2025 εγγράφονται μαθητές/τριες γεννημένοι/νες το 2020.

Τα παιδιά που φοιτούν φέτος στα προνήπια η επανεγγραφή τους γίνετα αυτεπάγγελτα.

Για περισσότερες διευκρινήσεις μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου.

Η Προϊσταμένη

Δάσσιου Αικατερίνη

Χριστούγεννα 2023

Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία την Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου η χριστουγεννιάτικη γιορτή μας και την απολαύσαμε όλοι.

Χιονούλες, Άγγελοι, αστέρια, μάγοι, βοσκοί, βασίλισσα, γιατροί, ταξιδιώτες, παιδιά Αιθιοποίας, Ιωσήφ και Μαρία μας παρουσίασαν τη θεατρική παράσταση: « Μια αλλιώτικη ματιά στον κόσμο».

Τραγουδήσαμε χριστουγεννιάτικα τραγούδια και ψάλλαμε τα κάλαντα με τα τριγωνάκια μας. Φυσικά δε μας ξέχασε ο Άι-Βασίλης. Εμφανίστηκε και μοίρασε δώρα στα παιδιά που δεν έκρυβαν τον ενθουσιασμό τους.

Οι γονείς ετοίμασαν τον χριστουγεννιάτικο μπουφέ με πολλά εδέσματα.

Ευχαριστούμε το σύλλογο γονέων για τη συνεργασία και τη βοήθεια στη διοργάνωση της γιορτής

DSCN2224

 

1704352959439              1704353004424

IMG 7db3ef6d931a34647cb622790599cd62 V                IMG db47d31e7a68324823284f5e3047716c V

Χριστουγεννιάτικες δημιουργίες

DSCN2198    DSCN2223

DSCN2214  DSCN2222

DSCN2202        DSCN2212

Ο στολισμός του δέντρου μας

δεντρο            DSCN2209

Η Κ. Γιάννα Στεργίου ( Φιλόλογος και απόφοιτη του τμήματος θεατρικών σπουδών Πάτρας) δέχθηκε πρόθυμα και με ενθουσιασμό την πρόσκλησή μας και  ζωντάνεψε μαζί με τα παιδιά το παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά:« Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι».

DSCN2217              DSCN2220

Περιβαλλοντικό πρόγραμμα « Όταν οι εποχές αλλάζουν……….»

Κύριο θέμα: Οι εποχές και η κλιματική αλλαγή

Στόχοι του προγράμματος: Να παρατηρήσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε εποχής, τα οποία σχετίζονται με τη φύση, τις καιρικές συνθήκες, τις ασχολίες των ανθρώπων, τα ήθη, έθιμα, γιορτές.

Να κατανοήσουν τις έννοιες καιρός και κλίμα.

Να μάθουν για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στον πλανήτη.

Να γνωρίσουν τρόπους μείωσης των επιπτώσεων.

Να συνεργαστούν στα πλαίσια μικρής ομάδας.

Να ασκηθούν στη συνεργατική μάθηση, να αναπτύξουν τη δημιουργική και κριτική σκέψη.

Μερικές ενδεικτικές δραστηριότητες και φωτογραφίες

Δραματοποίηση του τραγουδιού « Στου καινούριου χρόνου την αυλή»

 

1674124404189 1                      1674124429046

Αντιστοιχίζουμε εικόνες με την κατάλληλη εποχή

1684001757497

Η Κυρά Καλή και οι 12 μήνες                                                         Πίνακας καιρού

1676740312601                                       1676740168711

Δελτίο καιρού από τους μετεωρολόγους μας

1676740265667 1                    1676740312514

Ατομική κατασκευή« Τα καιρικά φαινόμενα»                 « Χελώνα καρέτα-καρέτα»

1688484743308                                              καρετα

Φυτεύουμε δεντράκια στην αυλή του σχολείου

1685434856015                       1685434856009

Ομαδικό κολλάζ με τη γη, τα στοιχεία που την απαρτίζουν, τους ανθρώπους και μηνύματα για τον πλανήτη μας.

γ

 

 

 

 

 

 

ΔΡΑΣΕΙΣ ΟΜΑΛΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ

Η μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο θεωρείται πολύ σημαντική για την περαιτέρω εξέλιξη του παιδιού. Η αδυναμία προσαρμογής τους στις νέες αλλαγές κατά τη διάρκεια της σχολικής περιόδου μπορεί να έχει μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην περαιτέρω ακαδημαϊκή εξέλιξή τους την κοινωνικοποίησή τους και στη διαμόρφωση βαθύτερων χαρακτηριστικών της προσωπικότητάς τους.

Για την εξάλειψη του άγχους και της ανησυχίας των νηπίων σχετικά με το πρόγραμμα του Δημοτικού και τη γεφύρωση της ασυνέχειας των προγραμμάτων μεταξύ των δύο βαθμίδων εφαρμόζουμε ένα πρόγραμμα   με δράσεις που στόχο έχουν την ομαλή μετάβαση των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο.

Η πρώτη δράση μας ( επίσκεψη των παιδιών της πρώτης Δημοτικού στην τάξη μας )

Τραγούδια , παιχνίδια γνωριμίας και παιχνίδι φωνολογικής ενημερότητας. Ένα διασκεδαστικό παιχνίδι  με δύο ομάδες παιδιών. Η μία ομάδα τα παιδιά του νηπιαγωγείου, οι κάτοικοι  του χωριού με το όνομα ΠΙ   και η άλλη τα παιδιά της πρώτης, οι κάτοικοι του χωριού ΤΑ. Όταν μετά από πολλά γεγονότα ενώνονται τα δύο χωριά και γίνονται ένα, το χωριό ονομάζεται ΠΙΤΑ και όλοι είναι ευτυχισμένοι.

1673373558404                 1673373558411

Οι κάτοικοι του χωριού που δημιουργήθηκε χορεύουν και διασκεδάζουν.

1673373653177            1673373621645

Η δεύτερη δράση μας με τα παιδιά της  Α τάξης έγινε στις 11 Δεκεμβρίου με αφορμή την παγκόσμια ημέρα δικαιωμάτων του παιδιού.

Συζητήσαμε για τα προβλήματα που μπορεί να έχουν τα παιδιά σε διάφορα μέρη του πλανήτη, τι χρειάζονται και ποια τα δικαιώματά τους.

Ακολούθησε καταιγισμός με τις απόψεις και ιδέες των παιδιών. Τα παιδιά χρειάζονται και δικαιούνται ( τροφή, οικογένεια, αγάπη, στέγη, ρούχα, σχολείο κ.τ.λ

1             μ

Στη συνέχεια τα νήπια ζωγράφισαν παιδιά του πλανήτη και τα παιδιά της Α έγραψαν σε μπαλόνια τα δικαιώματα των παιδιών. Έτσι έφτιαξαν μια ομαδική αφίσα η οποία τοποθετήθηκε σε σημείο ώστε να τη βλέπουν οι γονείς και τα παιδιά του Δημοτικού σχολείου.

1676220955630

Δραστηριότητες φυσικής αγωγής με το γυμναστή του Δημοτικού σχολείου.

1684912517755                        1684912517779

Επίσκεψη στον Διευθυντή του Δημοτικού και ξενάγηση στους χώρους του σχολείου.

1684908763929      1684908763913  

διευθυντης      υπολογιστες

Επίσκεψη των νηπίων στην τάξη της πρώτης Δημοτικού. ( πριν την επίσκεψη καταγράψαμε τις απορίες και τα ερωτήματα των νηπίων σχετικά με την φοίτησή τους στην πρώτη. Τα παιδιά ετοίμασαν ένα ταμπλό με τις ζωγραφιές τους και τα ονόματά τους, το οποίο θα άφηναν στην τάξη της πρώτης ώστε να το βρουν την επόμενη χρονιά).

1685210019992          ταξη

ταμλλο2        1685210020004

Τα παιδιά και η δασκάλα υποδέχτηκαν τα νήπια με χαρά. Τα νήπια κάθησαν στα θρανία με τα παιδιά της πρώτης και πολύ γρήγορα ένιωσαν άνετα και ασφαλή. Η δασκάλα εξήγησε και έλυσε τις απορίες των νηπίων. Στη συνέχεια αφού έδειξε τα βιβλία της πρώτης τάξης διάβασε την ιστορία « Το δέντρο που έδινε». Μετά από συζήτηση κι αφού τα παιδιά κατάλαβαν την αξία και την προσφορά του δέντρου, αποφάσισαν να φυτέψουν στην αυλή του σχολείου ένα δέντρο το οποίο θα φρόντιζαν όλοι μαζί και θα το έβλεπαν να μεγαλώνει.

δεντρο

1685434856015                1685434856009

 

 

 

 

 

 

Χριστούγεννα-Πρωτοχρονιά

Τα Χριστούγεννα, αυτή η τόσο αγαπητή γιορτή των παιδιών έφτασε και στο σχολείο μας. Όλοι μαζί γιορτάσαμε τα Χριστούγεννα με κέφι και δημιουργικότητα.

Ξεκινήσαμε με το ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης. Φτιάχνουμε τη γενειάδα του Άη Βασίλη. Κάθε ένα βαμβακάκι που μπαίνει στη σειρά, φέρνει τα Χριστούγεννα όλο και πιο κοντά. Διαβάζουμε το αίνιγμα της ημέρας, τη λέξη που θα βρούμε τη γράφουμε στο ημερολόγιο κι έτσι φτιάχνουμε και το λεξικό των Χριστουγέννων. όταν φτάσουν τα Χριστούγεννα ο Αη Βασίλης θα είναι ευχαριστημένος με τη γενειάδα του κι εμείς θα έχουμε φτιάξει το λεξικό των Χριστουγέννων.

1671298760520

Στολίσαμε όλοι μαζί σε μία χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα, ακούγοντας και τραγουδώντας χριστουγεννιάτικα τραγούδια, το δέντρο μας.

1671131232365 1

Ομαδική εργασία ένα ξεχωριστό χριστουγεννιάτικο δέντρο

1671131232358   

Η γέννηση του Χριστού με την τεχνική βιτρώ.

1673118709409

Οι μάγοι με τα δώρα φτιαγμένοι με διάφορα σχήματα.

1671131232379 1                   1671131232385

Ατομική χειροτεχνία Ο Άη Βασίλης

1671131232391                     1673118709401

Κάρτες   προσκλήσεις και ημερολόγια

1673118709387             1673118709377

1673118709392

Η θεατρική μας παράσταση << Η  περιπέτεια του Αη Βασίλη>>

   1673120124954                     1673120156203

17 Νοέμβρη Επέτειος του Πολυτεχνείου

Ξεκινήσαμε δραστηριότητες για την επέτειο του Πολυτεχνείου

Διαβάσαμε το παραμύθι << Η κυρά Δημοκρατία>>

1669321487812

Με την ανθρωποποίηση των κεντρικών εννοιών Δημοκρατία και Δικτατορία γίνονται κάπως κατανοητές αυτές οι δύο σημαντικές αλλά και αφηρημένες έννοιες στα παιδιά. Η μοχθηρή Ρία η δικτατορία που όλο απαγορεύει και η Κυρά Δημοκρατία με την καλοσύνη της, την αγάπη της για τους ανθρώπους και την ελευθερία.

Τα παιδιά τοποθέτησαν τις εικόνες ανάλογα με  το περιεχόμενό τους

 

1669321487824 1

Ομαδική εργασία με το περιστεράκι της ελευθερίας             και                    ατομική κατασκευή

1668707486591                                1668707486564

Είδαμε το αντικειμενοθέατρο << Ντενεκεδούπολη>> Τα παιδιά κατασκεύασαν τους ήρωες της Ντενεκεδούπολης

1668708253883 2                         1668707458451 1