Κατά τα άλλα η σχολική διοίκηση είναι συλλογική

15 Μαρτίου 2020 Δ. Νικηφόρος

Σύμφωνα με την ΚΥΑ-Δ1α/ΓΠ.οικ.16838/2020 (ΦΕΚ 783Α), από την προσωρινή απαγόρευση λειτουργίας των σχολείων για προληπτικούς λόγους δημόσιας υγείας εξαιρούνται «οι διοικητικές λειτουργίες και υπηρεσίες».
Σπεύδω να τονίσω ότι θεωρώ ορθή την παραπάνω διάταξη. Γιατί πίστευα και πιστεύω ότι τα σχολεία αποτελούν δημόσιες υπηρεσίες που πρέπει να λειτουργούν για την εξυπηρέτηση των πολιτών, ανεξάρτητα από τη διεξαγωγή ή όχι μαθημάτων. Ωστόσο, εκείνο που με ενοχλούσε και με ενοχλεί είναι η διγλωσσία σχετικά με τη σχολική διοίκηση.
Όπως φαίνεται από μια σειρά διατάξεων, η διοίκηση των σχολείων αποτελεί συλλογική διαδικασία. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθ. 11 ν. 1566/85 (ΦΕΚ 167Α΄) και τα άρθρα 28 παρ.2ιγ, 29 παρ. 2, 33 παρ 1 & 2γ και 37, παρ. 7 & 17 του «καθηκοντολογίου» (ΦΕΚ Β΄ 1340/2002), όργανα διοίκησης κάθε σχολείου αποτελούν ο Διευθυντής, ο Υποδιευθυντής και ο Σύλλογος των Διδασκόντων (ΣΔ).
Σε εφαρμογή των διατάξεων αυτών, έχει καθιερωθεί κατά τη διάρκεια των θερινών, διακοπών, τα σχολεία της Δ.Ε. να δέχονται το κοινό μία ημέρα την εβδομάδα. Την ημέρα αυτή ένας τουλάχιστον από τους διδάσκοντες κάθε σχολείου, που ορίζεται με απόφαση του ΣΔ, είναι υπεύθυνος για τη διεκπεραίωση κάθε τρέχοντος υπηρεσιακού θέματος, ασκώντας εκτάκτως αρμοδιότητες Διευθυντή, και υπογράφει αντ’ αυτού κάθε έγγραφο ή τίτλο.
Με ανάλογο τρόπο θα μπορούσε να ερμηνευτεί και η φράση «διοικητικές λειτουργίες και υπηρεσίες» της προαναφερθείσας ΚΥΑ. Ωστόσο – στο πλαίσιο της γνωστής τακτικής που θέλει το σχολείο να λειτουργεί μεν συλλογικά αλλά το σύνολο των διοικητικών εργασιών να ασκούνται από τους διευθυντές – οι περιφερειακές υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘ καλούν τους Διευθυντές των σχολείων και τους διοικητικούς υπαλλήλους (!) να βρίσκονται στα σχολεία τους κατά το διάστημα της απαγόρευσης της εκπαιδευτικής λειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών δομών, ήτοι για τις επόμενες 14 ημέρες.

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Επίκαιρα .

Αφήστε μια απάντηση


Σαν σήμερα

19/10/1943: Ο μεταπτυχιακός φοιτητής ʼλμπερτ Σατζ ανακαλύπτει την στρεπτομυκίνη, το πρώτο αντιβιοτικό φάρμακο για την καταπολέμηση της φυματίωσης.

Μεταφραστής


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση