Φενάκη ο διάλογος για την παιδεία

7 Ιουνίου 2016 Δ. Νικηφόρος

Ανακοινώθηκαν πρόσφατα τα πορίσματα της Επιτροπής με τον πομπώδη τίτλο «Επιτροπή Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία». Στο δικό της πόρισμα κατέληξε κατά πλειοψηφία και η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ο «δεύτερος πυλώνας» του διαλόγου που εξαγγέλθηκε πανηγυρικά τον Νοέμβριο από τον υπουργό κ. Φίλη.

Ο «τρίτος πυλώνας», το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, όπου εκπροσωπούνται μαθητές, φοιτητές, γονείς, εκπαιδευτικοί, εργαζόμενοι στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, παραγωγικοί φορείς, συνεταιριστικές οργανώσεις, τοπική αυτοδιοίκηση, υπουργεία, πολιτικά κόμματα κ.ά., δεν αναμένεται να καταθέσει πόρισμα, απλούστατα γιατί δεν έχει συγκροτηθεί ακόμα!

Βέβαια, ο κ. υπουργός φρόντισε, κατά την «καταληκτική» συνεδρίαση της Επιτροπής Διαλόγου, να ευχαριστήσει και το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, για τη συνεισφορά του στον «ουσιαστικό»  διάλογο που προηγήθηκε. Άραγε δεν ήξερε ότι έχει ορίσει μόνο τον πρόεδρό του ή υποτίμησε για άλλη μια φορά τη νοημοσύνη μας;

Είναι πλέον πασιφανές ότι η Επιτροπή Διαλόγου, ο πρόεδρος και τα μέλη της οποίας έχουν διοριστεί από τον κ. Φίλη, χρησιμοποιήθηκε για την ποδηγέτηση των αποτελεσμάτων του δήθεν διαλόγου, σε μια προσπάθεια να εμφανιστεί η ασυνέπεια του προεκλογικού και μετεκλογικού λόγου των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ ως πρόταση των «σοφών» της εκπαίδευσης.

Πώς αλλιώς θα μπορούσαν π.χ. να δικαιολογήσουν την πλήρη μεταστροφή τους  σε θέματα όπως η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, οι συγχωνεύσεις σχολείων και η αύξηση (όχι μείωση) του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, στα οποία επικέντρωσαν την κριτική τους ως αντιπολίτευση, διχάζοντας σε πολλές περιπτώσεις την εκπαιδευτική κοινότητα;

Μόνο έτσι μπορεί να ερμηνευτεί το γεγονός ότι, πριν από την κατάθεση του τελικού πορίσματος της Επιτροπής Διαλόγου, ο κ. Φίλης έσπευσε- σαν έτοιμος από καιρό- να το υιοθετήσει, εμφανίζοντάς το ως αποτέλεσμα εθνικού και κοινωνικού διαλόγου! Κι όμως γνωρίζει πολύ καλά ότι διάλογος, όπως ο ίδιος τον εξήγγειλε, δεν έγινε.

Αναφέρονται στη συνέχεια κάποιες από τις δήθεν μεταρρυθμιστικές προτάσεις για το Λύκειο, που φαίνεται να αποδέχεται ο Υπουργός.

  • Προαγωγή όλων των μαθητών από την Α΄ στη Β΄ τάξη του διετούς Λυκείου
  • Εθνικό (;) απολυτήριο, με συνυπολογισμό των βαθμών από: α) τη γραπτή εξέταση στα 6 μαθήματα Β΄ τάξης β) την προφορική βαθμολογία, κατά το 1/3 γ) ένα εκτεταμένο δοκίμιο δ) εργασίες σε διάφορα μαθήματα
  • Το εθνικό απολυτήριο, που θα εκδίδεται ύστερα από ενδοσχολικές διαδικασίες, θα αποτελεί το «κατώφλι» για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δεν θα υπάρξει πρόβλημα της υποκειμενικής αξιολόγησης.
  • Τηλεκπαίδευση για τα Λύκεια ορεινών και νησιώτικων. Όμως, το εθνικό απολυτήριο απαιτεί ίδιους όρους και ίδιες διαδικασίες απόκτησης για όλα τα παιδιά!
  • Πιθανή επαναφορά της τράπεζας θεμάτων, την οποία -κατά την προσφιλή τους τακτική- βαφτίζουν «κοινή βάση θεμάτων».
  • Υποχρεωτική κοινωνική εργασία για τους μαθητές του Λυκείου (π.χ. βοήθεια σε κατ’ οίκον προγράμματα για ηλικιωμένους, τραυματίες κλπ)!

Βέβαια, στα πολυσέλιδα πορίσματα και των δύο Επιτροπών υπάρχουν, όπως είναι φυσικό, και αξιόλογες προτάσεις. Προτάσεις, ωστόσο, που πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο ουσιαστικού και ειλικρινούς διαλόγου με την ελληνική κοινωνία.

Σε κάθε περίπτωση, βαρύνουσα θα πρέπει να είναι η γνώμη των εκπαιδευτικών της πρώτης γραμμής. Γιατί έχει ιστορικά αποδειχθεί ότι οι αλλαγές που επιχειρήθηκαν στην παιδεία, εν αγνοία ή παρά την τεκμηριωμένη αντίθεση των φορέων υλοποίησής τους, κατέληξαν  σε πλήρη αποτυχία.

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Επίκαιρα .

Αφήστε μια απάντηση


Σαν σήμερα

19/10/1943: Ο μεταπτυχιακός φοιτητής ʼλμπερτ Σατζ ανακαλύπτει την στρεπτομυκίνη, το πρώτο αντιβιοτικό φάρμακο για την καταπολέμηση της φυματίωσης.

Μεταφραστής


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση