2ο Εργαστήριο δεξιοτήτων “οι νεροεξερευνητές”

 

Στοχεύοντας στην ανάδειξη της σημασίας του νερού για τη ζωή στον πλανήτη, τα παιδιά μέσα από
δραστηριότητες έρευνας & ανακάλυψης, αλλά και πολλά κινητικά παιχνίδια, έρχονται σε επαφή με το
πολύτιμο αυτό στοιχείο και τις ιδιότητές του, ανακαλύπτουν τις μορφές του, συνειδητοποιούν τη
σημασία του για τη βιοποικιλότητα, πειραματίζονται σχετικά με τη ρύπανσή του και ανακαλύπτουν
μεθόδους εξοικονόμησής του.

Μέσω πειραμάτων μάθαμε το πως δημιουργείται ένα σύννεφο και πως γίνεται η βροχή μέσω του κύκλου του νερού.

df78833f 6a4d 49b1 abbc 0853e1de1fed
Exif_JPEG_420

Μιλήσαμε για τη διαλυτότητα και πειραματιστήκαμε με διάφορα υλικά…. άμμο,
αλάτι, χαλικάκια, ζάχαρη, ξυλάκια κανέλλας, λάδι…..και καταλήξαμε σε
συμπεράσματα που μας εξέπληξαν!

Μιλήσαμε επίσης για τη ρύπανση των νερών.

Τι ρίχνουν οι άνθρωποι στα νερά (ποτάμια,ρυάκια, θάλασσες) και μολύνονται;
Αφού σκεφτήκαμε, είπαμε ότι ρίχνουν σκουπίδια (πλαστικά ποτήρια, πλαστικές
σακούλες, ρούχα, λάδια και αντιηλιακά, τενεκεδάκια από αναψυκτικά, ξύλα,
χρώματα, απορρυπαντικά, φάρμακα, χημικά κ.α.) Πειραματιστήκαμε στην τάξη
μας. Αρχικά το νερό στη λεκάνη μας ήταν καθαρό και διάφανο.
Ρίξαμε άμμο, πέτρες, κοχύλια και παρατηρήσαμε ότι το νερό δε λερώθηκε
καθόλου. Αντίθετα τα παιδιά είπαν ότι όλα αυτά τα έχει η θάλασσα και δε την
πειράζουν.
Μετά ήρθε η σειρά του απορρυπαντικού που βάζουμε στο πλυντήριο και
καταλήγει στη θάλασσα. Μάθαμε ότι πρέπει να χρησιμοποιούμε λιγότερο και να
είναι πιο φιλικό για το περιβάλλον. Είδαμε ότι το νερό άφρισε λίγο  και σκεφτήκαμε ότι δε μας άρεσε.
Στη συνέχεια ρίξαμε λάδια και μιλήσαμε για τα αντιηλιακά που όλα τα παιδιά
και οι μεγάλοι βάζουμε στο σώμα μας πριν κολυμπήσουμε. Είπαμε πως καλό θα
είναι να αλείφουμε το σώμα μας από το σπίτι, τουλάχιστον 30 λεπτά πριν πάμε
στη θάλασσα για να μπορεί να απορροφηθεί.
Κατόπιν, ήρθε η σειρά των φαρμάκων, χρωμάτων, χημικών και παρατηρήσαμε
ότι το χρώμα του νερού άλλαξε και δε φαινόταν όμορφο ούτε θα μας άρεσε να
κάνουμε βουτιές σε ένα τέτοιο νερό. Επίσης παρατηρήσαμε τη συμπεριφορά της
φάλαινας που είχαμε αποφασίσει να κολυμπήσει σε εκείνα τα νερά….
Παρατηρήσαμε πως δεν άντεξε την τόση βρωμιά και ρύπανση και ψόφησε.

α

Μάθαμε το πως πρέπει να εξοικονομούμε το νερό πως να μην το σπαταλάμε άσκοπα  και το ζωγραφίσαμε

Το εργαστήριό μας ολοκληρώθηκε με αγώνες μετάγγισης νερού από λεκάνες σε μπουκάλια με εμπόδια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *