Code week -color monster mix up- Το τερατάκι των Συναισθημάτων (Σχολικό έτος: 2025-2026)

Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού 2025 (EU Code Week), πραγματοποιήσαμε στο νηπιαγωγείο μας τη δραστηριότητα με τίτλο « Το Τερατάκι των Συναισθημάτων».



Λήψη αρχείου

Τα παιδιά βοήθησαν το τερατάκι να ξεχωρίσει τα συναισθήματα του και να τα γνωρίσει καλύτερα! Κάθε τετράγωνο στο χαλί BeeBot είχε μια εικόνα του τερατάκι που ένιωθε κάποιο συναίσθημα. Εκείνα προγραμμάτισαν την μελισσούλα  BeeBot να πάει στο συναίσθημα που ένιωθαν τα ίδια εκείνη τη στιγμή.

574479111 25158510400436281 8893622851242663436 n  574859405 25158509693769685 141162604325258746 n 574909474 25158510280436293 8490185671795673783 n 574922845 25158510713769583 3178585295312557240 n

Τέλος,  προσπαθήσαμε να αποκωδικοποιήσουμε  το φύλλο εργασίας «σπάσαμε τον κώδικα» και να εμφανιστεί ποιο συναίσθημα ένιωθε το τερατάκι.

573471075 25158510593769595 8186286232180711551 n

Ο αριθμός 3

Με αφορμή τον αριθμό 3, διαβάσαμε στο νηπιαγωγείο μας με δύο αγαπημένα παραμύθια:
«Τα τρία μικρά γουρουνάκια» και

9ddb6994 ad05 4871 a473 919bf5947b2e

 

MATHAINO TON ARITHMO 3 STO NHPIAGOGEIO KAI TA TRIPLA PRAGMATA 02 MATHAINO TON ARITHMO 3 STO NHPIAGOGEIO KAI TA TRIPLA PRAGMATA 03 MATHAINO TON ARITHMO 3 STO NHPIAGOGEIO KAI TA TRIPLA PRAGMATA 05

«Τα τρία μικρά λυκάκια» του Ευγένιου Τριβιζά

Stigmiotypo othonhs 2025 11 03 181541

Συγκρίναμε τις ιστορίες και ανακαλύψαμε ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στα πρόσωπα, τα σπίτια και τα γεγονότα. Συζητήσαμε για το καλό και το κακό, για τη φιλία, τη συνεργασία και για το πώς οι ήρωες αλλάζουν ρόλους από το ένα παραμύθι στο άλλο! Έπειτα, με τη φαντασία μας, δημιουργήσαμε τη δική μας ιστορία με γουρουνάκια και λυκάκια — μια νέα περιπέτεια φτιαγμένη από τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας!

41e3c7f5 b0d3 47fd a13c 914b56f0fd8e 1e5940c3c 002b 406a a59e a0921f6a7efd 1

28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2025

 

28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

Μια μέρα φθινοπωρινή , κρύα, χωρίς λιακάδα

οι Ιταλοί θελήσανε να πάρουν την Ελλάδα.

Μα οι Έλληνες απάντησαν

ΟΧΙ με ένα στόμα

εχθρού ποδάρι δεν πατά στο Ελληνικό το χώμα!

 

Διαβάσαμε την ιστορία “Ο Ιππότης που είπε ΟΧΙ” του Lucy Rowland

618d88ea 5621 47fb 839d 18244c3e1997

καταγράψαμε τα πράγματα στα οποία λέμε “Όχι” και σ’ αυτά που λέμε ‘Ναι”

511a2316 e010 4fb9 b90f 371d65ef1057957003ef 7b63 4d9c a960 27be4ab84a81

σχηματίσαμε το ” Όχι”.

565303284 25024591367161519 6758011613242455360 n 565835045 25024593977161258 6673100446574805648 n 569023457 25024591373828185 8061017221972097620 n 13b32d31 a53c 4153 8b52 c7ef27db1c7a570635132 25054398207514168 2065930866715726659 n

Διαβάσαμε τη ιστορία “Το έπος του ’40”.

571211201 25045221035098552 7732278007523128829 n

βρήκαμε τους αριθμούς που σχηματίζουν την χρονολογία 28 Οκτωβρίου 1940,

567960638 25045127861774536 9197738707892815468 n 571181717 25045125858441403 1362114286998600767 n

γράψαμε και βρήκαμε τα γράμματα από τις λέξεις “Σημαία”, “Ελλάδα”, Αέρα”

571121140 25045127025107953 1301432503798523979 n

κατασκευάσαμε την ελληνική σημαία

571209757 25054398210847501 2910705850058542721 n 571231266 25054397400847582 9168264130709505755 n

κατασκευάσαμε τον τορπιλισμό του πολεμικού πλοίου (καταδρομικού) “Έλλη”,

568151590 25045127021774620 822559737646365104 n

κατασκευάσαμε το μνημείο πεσόντων υπέρ πατρίδας και τους στρατιώτες που πολέμησαν.

571208127 25045125665108089 1071745898282092668 n  569829236 25045127498441239 6743565042436403531 n 567951676 25045127895107866 33143462125760716 n.

Τέλος, μιλήσαμε για τον Άγιο Δημήτριο, τον πολιούχο της Θεσσαλονίκης. Τα παιδιά άκουσαν την ιστορία του Αγίου, είδαν εικόνες από τη ζωή του και έμαθαν γιατί τον γιορτάζουμε στις 26 Οκτωβρίου. Στο τέλος, τα παιδιά ζωγράφισαν τον Άγιο Δημήτριο και στόλισαν την τάξη μας με τις όμορφες δημιουργίες τους.

IMG 0513

Την ημέρα της παρέλασης, μικροί και μεγάλοι φόρεσαν τα γαλανόλευκα και περπάτησαν με περηφάνια κρατώντας τη σημαία της Ελλάδας. Ήταν μια μέρα γεμάτη συγκίνηση, χαμόγελα και αγάπη για την πατρίδα μας.

2ea8ca73 dc9a 4005 bd81 1f43dc75a840 5c9ac4ed 55a8 485a 9c95 c8f45acc8bb1 e9e2fbb5 7955 4f30 a7f8 635ce2ff1a7a

ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ (ΣΧ.ΕΤΟΣ 2025-2026)

 

 

τι μάθαμε για το φθινόπωρο

 

557606762 24886851544268836 7429613463334675310 n 

μαζέψαμε φύλλα

961974ce 095e 40d7 bd89 a51c15a8f80f

μιλήσαμε για τους μήνες

  561210590 24957764200510903 7345624491103539647 n578276409 25223988493888471 7758795868640214046 n576999089 25223988030555184 6678596037049484214 n

ζωγραφίσαμε και κατασκευάσαμε τη φύση το φθινόπωρο…

 

560247198 24886850420935615 3775038879800812768 n560310438 24895564036730920 2485055433376488214 n 565687047 24957766953843961 3513388947336245654 n

 

μιλήσαμε για τα ζώα του φθινοπώρου

 

Διαβάσαμε το βιβλίο

“Ένας σκαντζοχοιρος λίγο τεμπελάκος”

    559862527 24895564456730878 4881514072537927903 n

sa13Ena Saligkari sthn Taxh mas 1Eikonolexo gia to Ss s 768x532 1

και τον Τομ το σαλιγκάρι

                      559458757 24957764503844206 8733316588475134438 n 1

το ζωγραφίσαμε κι ακολουθήσαμε το μοτίβο και διάφορες άλλες εργασίες     564597868 24957764187177571 7014067459284892138 n 6bfe90fc 5335 4fd6 abca 97010b7b9d31ab12753b 9320 41a3 a756 2f5ad0506f3bcc7ad380 a4cc 4e38 8a44 3e348bbce28e559883988 24966496012971055 5752749956431808941 n

 

THematikh FTHINOPORO Fyllo ergasias klosth nhma sto saligkari prografh 2  images

 

παίξαμε σχετικά παιχνίδια στη γωνιά του υπολογιστή https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2020/11/online_7.html

και ασχοληθήκαμε εκτενώς με το γράμμα Σ σ

hq720  kobo kai kollao ta S CopyTo poihma gia to gramma Sss 724x1024 1

 

559660331 24957764527177537 2568154573821121484 n Antigrafh Antigrafh

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΖΩΩΝ 2025

Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα των Ζώων (4 Οκτωβρίου) , φέραμε στο σχολείο το κατοικίδιό μας …..Το παρουσιάσαμε, μιλήσαμε για τις συνήθειες του και το ευχαριστηθήκαμε !!!!

6af849e9 dd7d 44eb a409 15d231022d00 062b000b 3746 42c7 b417 e5390eb718f0 ad3e595e b31a 4fdb 9e99 2ed4f049a777 d1ceaad4 e4f4 4293 a9ff 78b9690fbf31

Στη συνέχεια, ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας ζωάκι και

IMG 9657

χωρίσαμε τα ζώα σε κατηγορίες

0379e5e1 b4de 4f3f 8c76 9b01fc7d1ac7

Δε σταματήσαμε, όμως εκεί…..

αναρωτηθήκαμε…γιατί μπορεί να κλαίει ένα σκυλάκι;;;;

IMG 9659

φτιάξαμε με την παλάμη μας ένα ζωάκι….

IMG 9665 a1daa63c c08a 47ba a30a 8b63fd65e66e

ψηφίσαμε το ζώο που μας άρεσε περισσότερο απ΄ όσα είδαμε σήμερα από κοντά και γράψαμε / ζωγραφίσαμε σχετικά με αυτό….

IMG 9664 1 IMG 9663 1 IMG 9664 IMG 9663 IMG 9661 IMG 9660

 

φτιάξαμε παζλ με τα ζωάκια μας , βρήκαμε τις σκιές τους και φτιάξαμε δικές μας ιστορίες με αυτά και τις παίξαμε στην τάξη!!!

02db2f7b 86c7 4520 a665 9cb2232a4f25 8496de1f b2f5 4e34 b236 510c7d3c34da d3ffd37c 577a 4df1 9ee9 8505737053f9 7fed6024 f0d7 4684 a45d aef56f7ed964 8a6ca155 d599 4ed2 85ef 44f06d4481d1 fdd15d9f 0e40 496a a3f7 71b38c24b28d

ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΜΗ ΒΙΑΣ (Ο.Η.Ε)

2 Οκτωβρίου: Διεθνής Ημέρα κατά της Βίας αφιερωμένη στον Μαχάτμα Γκάντι

Μαχάτμα Γκάντι, 1869-1948, Ινδός στοχαστής και ακτιβιστής

Σήμερα , μία μέρα αφιερωμένη στον Γκάντι και στη μη βία

ασχοληθήκαμε με τη σημασία της

συγχώρεσης και της μη εκδίκησης

“Η απάντηση στη βία δεν είναι η βία”

και με αφορμή αυτό διαβάσαμε το βιβλίο

“Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουνε”

att.5G3xxbwUuwfEHCuy8mXCGIaZ1r QiFfh KmA4JX5d5s

ζωγραφίσαμε τι κάνουμε με τα χέρια μας

att.ssw Ya928nRevZ varvan jctrYM0WzH uaFE9kHTwU

και φτιάξαμε μία κάρτα με το μήνυμα μας

att.0pDhhIOi740m813GQ5uTfHDpTH9 kT33ZWsSn6u53bo 1att.LUMVGqFpJeU77jL7CJv WmYmyVclgY38s8hUeYP2ZLIatt.of6orKmKi zZkMzN45qApYCaU 7XItVRo73QhnqYlkEatt.44eL KB2cQ5BhesmCpxkQ17aWdxyudRaViezL3vAN90

 

Μιλώντας για τον Γκάντι είδαμε τη φράση:

“Να χάνεις την υπομονή σου σημαίνει να χάνεις τη μάχη”

και με αυτή την αφορμή αυτή τη φράση  παρακολουθήσαμε την ιστορία του τζίτζικα και του μέρμηγκα, που έγραψε ο Αίσωπος

τη ζωγραφίσαμε

IMG 9613 1

 

παίξαμε ψηφιακό παιχνίδι μνήμης με το word wall

 

IMG 9593IMG 9599IMG 9605

και ακούσαμε ένα τραγουδάκι

και λίγες οδηγίες/ προτροπές για τους γονείς που τους ενδιαφέρει η μέθοδος Γκάντι….

H Μέθοδος Γκάντι, ή αλλιώς «μέθοδος της ειρηνικής αντίστασης», είναι εμπνευσμένη από τον Μαχάτμα Γκάντι που πρέσβευε ότι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να λύσεις μία διαμάχη είναι η… ειρήνη και η ηρεμία. Με βάση αυτή την θεωρεία, λοιπόν, αναπτύχθηκε μία παιδαγωγική μέθοδος από τον καθηγητή ψυχολογίας Χάιμ Όμερ ώστε οι γονείς να βάλουν όρια στα παιδιά και να αντιμετωπίσουν την αντιδραστικότητα και την επιθετικότητα τους χωρίς φωνές, τιμωρίες και χωρίς να χάνουν και οι ίδιοι την ψυχραιμία τους.

Για να λειτουργήσει αυτή η μέθοδος, όμως, πρέπει πρώτα να δούμε τις 5 βασικές αρχές του Γκάντι που θέλησε να διδάξει σε ολόκληρη την ανθρωπότητα και πώς βοηθάνε γονείς και παιδιά να αντιμετωπίζουν τις διάφορες προκλήσεις με ηρεμία:

Ούτε τιμωρία, ούτε επιβράβευση

Συγχωρούμε και δεν εκδικούμαστε

Τα άυλα αγαθά έχουν μεγαλύτερη αξία από τα υλικά

Η καθαριότητα είναι η μισή αρχοντιά

Παντού υπάρχει το καλό

Πώς εφαρμόζουμε στην πράξη την μέθοδο Γκάντι;

O καθηγητής ψυχολογίας Χάιμ Όμερ βάσισε την παιδαγωγική του μέθοδο σε τέσσερις βασικούς πυλώνες που πρέπει να τηρούνται από τους γονείς: την συνέπεια, τον αυτοέλεγχο, την συζήτηση και την αποδοχή βοήθειας. 

Βάζουμε όρια και τα τηρούμε

Κρατάμε την ψυχραιμία μας την πιο δύσκολη στιγμή

Συζητάμε, συζητάμε, συζητάμε…

IMG 9597IMG 9598IMG 9602IMG 9601IMG 9603

 

Το σχολείο μας γιορτάζει την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών 2025

6e357326 d7b8 4d83 83d2 323cdf5a6165 554327100 24773948122225846 8550631395287709490 n

Ακούμε το τραγούδι στα ελληνικά και κάνουμε ΓΕΙΑ με διάφορα μέρη του σώματος

το ΓΕΙΑ γίνεται…

HI    και χαιρετάμε στα Αλβανικά

HOLA και χαιρετάμε στα Ισπανικά

CIAO και χαιρετάμε στα Ιταλικά

OI  και χαιρετάμε στα Πορτογαλικά

SALUT και χαιρετάμε στα Γαλλικά

MERHABA και χαιρετάμε στα Τούρκικα

BOK και χαιρετάμε στα Κροάτικα