Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού 2025 (EU Code Week), πραγματοποιήσαμε στο νηπιαγωγείο μας τη δραστηριότητα με τίτλο « Το Τερατάκι των Συναισθημάτων».
Τα παιδιά βοήθησαν το τερατάκι να ξεχωρίσει τα συναισθήματα του και να τα γνωρίσει καλύτερα! Κάθε τετράγωνο στο χαλί BeeBot είχε μια εικόνα του τερατάκι που ένιωθε κάποιο συναίσθημα. Εκείνα προγραμμάτισαν την μελισσούλα BeeBot να πάει στο συναίσθημα που ένιωθαν τα ίδια εκείνη τη στιγμή.
Τέλος, προσπαθήσαμε να αποκωδικοποιήσουμε το φύλλο εργασίας «σπάσαμε τον κώδικα» και να εμφανιστεί ποιο συναίσθημα ένιωθε το τερατάκι.
Με αφορμή τον αριθμό 3, διαβάσαμε στο νηπιαγωγείο μας με δύο αγαπημένα παραμύθια: «Τα τρία μικρά γουρουνάκια» και
«Τα τρία μικρά λυκάκια» του Ευγένιου Τριβιζά
Συγκρίναμε τις ιστορίες και ανακαλύψαμε ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στα πρόσωπα, τα σπίτια και τα γεγονότα. Συζητήσαμε για το καλό και το κακό, για τη φιλία, τη συνεργασία και για το πώς οι ήρωες αλλάζουν ρόλους από το ένα παραμύθι στο άλλο! Έπειτα, με τη φαντασία μας, δημιουργήσαμε τη δική μας ιστορία με γουρουνάκια και λυκάκια — μια νέα περιπέτεια φτιαγμένη από τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας!
Τέλος, μιλήσαμε για τον Άγιο Δημήτριο, τον πολιούχο της Θεσσαλονίκης. Τα παιδιά άκουσαν την ιστορία του Αγίου, είδαν εικόνες από τη ζωή του και έμαθαν γιατί τον γιορτάζουμε στις 26 Οκτωβρίου. Στο τέλος, τα παιδιά ζωγράφισαν τον Άγιο Δημήτριο και στόλισαν την τάξη μας με τις όμορφες δημιουργίες τους.
Την ημέρα της παρέλασης, μικροί και μεγάλοι φόρεσαν τα γαλανόλευκα και περπάτησαν με περηφάνια κρατώντας τη σημαία της Ελλάδας. Ήταν μια μέρα γεμάτη συγκίνηση, χαμόγελα και αγάπη για την πατρίδα μας.
Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα των Ζώων (4 Οκτωβρίου) , φέραμε στο σχολείο το κατοικίδιό μας …..Το παρουσιάσαμε, μιλήσαμε για τις συνήθειες του και το ευχαριστηθήκαμε !!!!
Στη συνέχεια, ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας ζωάκι και
χωρίσαμε τα ζώα σε κατηγορίες
Δε σταματήσαμε, όμως εκεί…..
αναρωτηθήκαμε…γιατί μπορεί να κλαίει ένα σκυλάκι;;;;
φτιάξαμε με την παλάμη μας ένα ζωάκι….
ψηφίσαμε το ζώο που μας άρεσε περισσότερο απ΄ όσα είδαμε σήμερα από κοντά και γράψαμε / ζωγραφίσαμε σχετικά με αυτό….
φτιάξαμε παζλ με τα ζωάκια μας , βρήκαμε τις σκιές τους και φτιάξαμε δικές μας ιστορίες με αυτά και τις παίξαμε στην τάξη!!!
2 Οκτωβρίου: Διεθνής Ημέρα κατά της Βίας αφιερωμένη στον Μαχάτμα Γκάντι
Μαχάτμα Γκάντι, 1869-1948, Ινδός στοχαστής και ακτιβιστής
Σήμερα , μία μέρα αφιερωμένη στον Γκάντι και στη μη βία
ασχοληθήκαμε με τη σημασία της
συγχώρεσης και της μη εκδίκησης
“Η απάντηση στη βία δεν είναι η βία”
και με αφορμή αυτό διαβάσαμε το βιβλίο
“Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουνε”
ζωγραφίσαμε τι κάνουμε με τα χέρια μας
και φτιάξαμε μία κάρτα με το μήνυμα μας
Μιλώντας για τον Γκάντι είδαμε τη φράση:
“Να χάνεις την υπομονή σου σημαίνει να χάνεις τη μάχη”
και με αυτή την αφορμή αυτή τη φράση παρακολουθήσαμε την ιστορία του τζίτζικα και του μέρμηγκα, που έγραψε ο Αίσωπος
τη ζωγραφίσαμε
παίξαμε ψηφιακό παιχνίδι μνήμης με το word wall
και ακούσαμε ένα τραγουδάκι
και λίγες οδηγίες/ προτροπές για τους γονείς που τους ενδιαφέρει η μέθοδος Γκάντι….
H Μέθοδος Γκάντι, ή αλλιώς «μέθοδος της ειρηνικής αντίστασης», είναι εμπνευσμένη από τον Μαχάτμα Γκάντι που πρέσβευε ότι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να λύσεις μία διαμάχη είναι η… ειρήνη και η ηρεμία. Με βάση αυτή την θεωρεία, λοιπόν, αναπτύχθηκε μία παιδαγωγική μέθοδος από τον καθηγητή ψυχολογίας Χάιμ Όμερ ώστε οι γονείς να βάλουν όρια στα παιδιά και να αντιμετωπίσουν την αντιδραστικότητα και την επιθετικότητα τους χωρίς φωνές, τιμωρίες και χωρίς να χάνουν και οι ίδιοι την ψυχραιμία τους.
Για να λειτουργήσει αυτή η μέθοδος, όμως, πρέπει πρώτα να δούμε τις 5 βασικές αρχές του Γκάντι που θέλησε να διδάξει σε ολόκληρη την ανθρωπότητα και πώς βοηθάνε γονείς και παιδιά να αντιμετωπίζουν τις διάφορες προκλήσεις με ηρεμία:
Ούτε τιμωρία, ούτε επιβράβευση
Συγχωρούμε και δεν εκδικούμαστε
Τα άυλα αγαθά έχουν μεγαλύτερη αξία από τα υλικά
Η καθαριότητα είναι η μισή αρχοντιά
Παντού υπάρχει το καλό
Πώς εφαρμόζουμε στην πράξη την μέθοδο Γκάντι;
O καθηγητής ψυχολογίας Χάιμ Όμερ βάσισε την παιδαγωγική του μέθοδο σε τέσσερις βασικούς πυλώνες που πρέπει να τηρούνται από τους γονείς: την συνέπεια, τον αυτοέλεγχο, την συζήτηση και την αποδοχή βοήθειας.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή