Οι μέρες στο νηπιαγωγείο μας γέμισαν χαμόγελα και χριστουγεννιάτικη μαγεία!
“Χριστουγεννιάτικος Στολισμός: Η Ομάδα σε Δράση!”
Στολίσαμε όλοι μαζί το χριστουγεννιάτικο δέντρο της τάξης μας.
Ακόμη, συνδυάζοντας την τεχνολογία με την εορταστική δημιουργικότητα, τα παιδιά συμμετείχαν σε διαδραστικές και παιγνιώδεις δραστηριότητες αξιοποιώντας εργαλεία ΤΠΕ.
“Αντίστροφη μέτρηση για τα Χριστούγεννα!”
Χριστουγεννιάτικες Δημιουργίες με Παιδική Φαντασία!
“Χριστουγεννιάτικα εδέσματα με αγάπη”
“Η τέχνη του ντεκουπάζ συναντά τα Χριστούγεννα”
Είχαμε την χαρά να φιλοξενήσουμε στο νηπιαγωγείο μας την κ. Μαρία Μυλωνάκου που μας βοήθησε να κατασκευάσουμε χριστουγεννιάτικες εικόνες με την τεχνική ντεκουπάζ.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, πραγματοποιήσαμε στο νηπιαγωγείο μας μια σειρά από δραστηριότητες που στόχο είχαν να ενισχύσουν την κατανόηση, την ενσυναίσθηση και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα! Αρχικά, αξιοποιήσαμε τα βιβλία της γωνιάς ανάγνωσης για να γνωρίσουμε ήρωες διαφορετικούς, συζητώντας για τις δυσκολίες αλλά και τις δυνατότητές τους. Τα παιδιά μίλησαν ελεύθερα για εμπειρίες ή παρατηρήσεις τους, δείχνοντας ότι μπορούν να αναγνωρίζουν πότε κάποιος χρειάζεται υποστήριξη και πώς η καλοσύνη μπορεί να κάνει τη διαφορά. Στην συνέχεια, παρακολουθήσαμε ένα σύντομο παιδικό βίντεο, το οποίο παρουσίαζε με απλό και ευχάριστο τρόπο τον τρόπο με τον οποίο όλοι μπορούν να συμμετέχουν στην καθημερινότητα.
Ακόμη, τα παιδιά δημιούργησαν μια ομαδική αφίσα με θέμα: «Είμαστε όλοι διαφορετικοί – Είμαστε όλοι ίσοι».
Τέλος, δημιούργησαν έναν πίνακα ζωγραφικής για να το προσφέρουν στο Φάσμα Ζωής ( Σύλλογος Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Αυτισμό Λακωνίας) ως δώρο για το χριστουγεννιάτικο bazaar που διοργανώνει ο σύλλογος στις 6 & 7/12 στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Παλαιού Δημαρχείου στα Παπαδιάνικα!
Στο νηπιαγωγείο μας ξεκινήσαμε με ενθουσιασμό τη θεματική ενότητα του Χειμώνα! Αρχικά, με τη βοήθεια ενός εκπαιδευτικού παζλ γνωρίσαμε καλύτερα τις τέσσερις εποχές και τα χαρακτηριστικά τους. Τα παιδιά έβαλαν τα κομμάτια στη σωστή θέση και ξεχώρισαν τον χειμώνα, παρατηρώντας εικόνες χιονιού, χειμωνιάτικων ρούχων και δραστηριοτήτων.
Στην συνέχεια, γράψαμε τους μήνες του χειμώνα,
γνωρίσαμε το χειμώνα μέσα από λέξεις,
και κατασκευάσαμε χειμωνιάτικα δέντρα.
Ακόμη, κατασκευάσαμε χιονάνθρωπους
και μεταφέραμε αυτή τη χειμωνιάτικη μαγεία στα παράθυρα της τάξης.
Αυτή την εβδομάδα τα παιδιά ταξίδεψαν… ως το διάστημα! Με αφορμή το ενδιαφέρον τους για τους πλανήτες, τον Ήλιο και το φεγγάρι, οργανώσαμε μια σειρά από δημιουργικές δραστηριότητες και παιχνίδια που τα βοήθησαν να γνωρίσουν τον μαγικό κόσμο του Σύμπαντος.
Παρατηρήσαμε και σχεδιάσαμε τον Ήλιο και τους πλανήτες,
κατασκευάσαμε το φεγγάρι
και συζητήσαμε πώς δημιουργούνται η μέρα και η νύχτα.
Στο νηπιαγωγείο μας ταξιδέψαμε αυτή την εβδομάδα στον κύκλο του σιταριού. Με αφορμή τη θεματική μας, τα παιδιά γνώρισαν βήμα-βήμα πώς ένας μικρός σπόρος μπορεί να μεταμορφωθεί σε ένα από τα σημαντικότερα αγαθά της καθημερινής μας ζωής: το ψωμί.
Ξεκινήσαμε παρατηρώντας και συζητώντας για τον σπόρο, το χωράφι και τους ανθρώπους που φροντίζουν τη γη.
Στη συνέχεια, γνωρίσαμε το σιτάρι και συζητήσαμε για τα στάδια ανάπτυξής του και για τα εργαλεία που χρειάζονται για να φτάσει ο σπόρος να γίνει στάχυ.
Το ταξίδι μας συνεχίστηκε με τον ανεμόμυλο και το άλεσμα. Είδαμε πώς οι άνθρωποι παλιά αξιοποιούσαν τη δύναμη του ανέμου για να αλέσουν το σιτάρι και να παρασκευάσουν το αλεύρι. Τα παιδιά κατασκεύασαν μικρούς ανεμόμυλους και πειραματίστηκαν με το πώς γυρίζουν τα φτερά τους.
Στο πλαίσιο της γνωριμίας μας με τα δέντρα και τα προϊόντα της φύσης, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με την ελιά, με πλούσια ιστορία και τεράστια σημασία για τον τόπο μας.
Τα παιδιά εξερεύνησαν τον καρπό, τις ποικιλίες των ελιών και τα προϊόντα τους
Στην συνέχεια, παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής σχετικούς με το θέμα και συζητήσαμε όσα παρατηρήσαμε.
Τα παιδιά είτε τους ζωγράφισαν όπως τον φαντάζονταν είτε ένωσαν τις εικόνες προκειμένου να συμπληρωθεί ο πίνακας
Λύσαμε το αίνιγμα: “Δεν πεθαίνει κι αν περάσουν χρόνια εκατό και χίλια. Μας ζεσταίνει, μας ταΐζει, μας ανάβει τα καντήλια!”
Τα παιδιά συμπλήρωσαν το σταυρόλεξο με τις λέξεις “ελιά, λάδι”,
βρήκαν το Ε,ε από την λέξη “ελιά”
και γράψαμε όλοι μαζί τη συνταγή για τα ελαιόψωμα (προϊόν που φτιάχνεται από τις ελιές και το ελαιόλαδο) σε μια μεγάλη αφίσα.
Ακόμη, μάθαμε το δεξιά- αριστερά, πίσω- εμπρός μεταμφιεσμένοι σε δέντρα ελιάς που ο αέρας “κινεί” τα κλαδιά τους
Μικροί επιστήμονες: Πείραμα με λάδι και νερό
Πραγματοποιήσαμε ένα ενδιαφέρον πείραμα με θέμα την ελιά και το λάδι! Τα παιδιά παρατήρησαν τι συμβαίνει όταν αναμειγνύουμε νερό και λάδι και προσπάθησαν να προβλέψουν το αποτέλεσμα. Στη συνέχεια δοκιμάσαμε να προσθέσουμε και άλλες ουσίες, για να δούμε πώς αλλάζει το μείγμα.
Εκπαιδευτική επίσκεψη σε ελαιοτριβείο
Η εβδομάδα μας ολοκληρώθηκε με μια υπέροχη επίσκεψη σε τοπικό ελαιοτριβείο. Τα παιδιά παρακολούθησαν τα στάδια της παραγωγής του λαδιού και είδαν πως ο καρπός της ελιάς μετατρέπεται σε αγνό ελαιόλαδο.
Στο νηπιαγωγείο μας ασχοληθήκαμε αυτή την εβδομάδα με την επέτειο της 17ης Νοέμβρη, μια σημαντική στιγμή της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας που συνδέεται με την έννοια της ελευθερίας, της δημοκρατίας και του σεβασμού των δικαιωμάτων όλων των ανθρώπων. Με τρόπο απλό και κατάλληλο για την ηλικία των παιδιών, μιλήσαμε για τις έννοιες της ειρήνης, της συνεργασίας και της ανάγκης να ακούμε ο ένας τον άλλον.
Για την εισαγωγή στο θέμα, παρουσιάστηκε ποικίλο οπτικοακουστικό εποπτικό υλικό
Στην συνέχεια, διαβάσαμε την ιστορία ¨Η κυρά Δημοκρατία¨ της Κ. Αρμενιάκου. Μέσα από την ιστορία γνωρίσαμε καλύτερα τι σημαίνει δημοκρατία, ελευθερία και σεβασμός.
Έπειτα, τραγουδήσαμε και ζωγραφίσαμε το τραγούδι “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο”
Κατασκευάσαμε το περιστέρι της ειρήνης,
το Πολυτεχνείο
και τις χάρτινες ντουντούκεςμας μέσα στις οποίες τα παιδιά έγραψαν το σύνθημα “Ψωμί- Παιδεία- Ελευθερία”.
Τέλος, διαβάσαμε και παίξαμε κουκλοθέατρο την ιστορία “Τενεκεδούπολη”της Ε.Φακίνου
Αυτήν την εβδομάδα ταξιδέψαμε παρέα με τα παιδιά στον μαγικό κόσμο του αμπελιού και της οινοποίησης. Με αφορμή την εποχή του τρύγου, γνωρίσαμε τα στάδια από το σταφύλι μέχρι το κρασί, μέσα από παιχνίδια, εικόνες, συζητήσεις και βιωματικές εμπειρίες.
Γνωριμία με τα σταφύλια και τη διαδικασία οινοποίησης
Ξεκινήσαμε γνωρίζοντας καλύτερα τα σταφύλια. Τα παρατηρήσαμε, τα αγγίξαμε, μιλήσαμε για τα χρώματα και τις ποικιλίες τους και ανακαλύψαμε μαζί τα μέρη τους.
Ακούσαμε το τραγούδι “Τσιρίτρο”
Διαβάσαμε το μύθο του Αισώπου “Η αλεπού με τα σταφύλια”και χρησιμοποιήσαμε το Bee-Bot (προγραμματιζόμενο ρομπότ δαπέδου) για να ζωντανέψουμε την ιστορία. Τα παιδιά προγραμμάτισαν το ρομποτάκι ώστε να κινηθεί σαν την αλεπού, προσπαθώντας να φτάσει τα σταφύλια. Μέσα από το παιχνίδι εξασκήσαμε τον προγραμματισμό, τη συνεργασία και τη δημιουργική σκέψη.
Έπειτα, προχωρήσαμε στη διαδικασία της οινοποίησης. Συζητήσαμε πώς τα σταφύλια μαζεύονται, πώς πατιούνται για να γίνει ο μούστος και πώς, με τον χρόνο και τη ζύμωση, ο μούστος μετατρέπεται σε κρασί.
Μια μαμά, μια συνταγή… κι όλη η τάξη σε δράση!
Στο πλαίσιο της θεματικής μας, είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε μια μητέρα νηπίου που φοιτά στο νηπιαγωγείο μας, η οποία μάς έδειξε πώς φτιάχνονται τα κρασοκούλουρα. Τα παιδιά ζύμωσαν, πλάσανε τα δικά τους κουλουράκια και γέμισαν την τάξη μας με υπέροχες μυρωδιές!
Γνωριμία με τον θεό Διόνυσο
Συνεχίσαμε, βλέποντας τον πίνακα του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ που παρουσιάζει τον Διόνυσο, τον θεό του κρασιού. Παρατηρήσαμε τα σύμβολά του –το ποτήρι, τα σταφύλια, το βαρέλι– και μιλήσαμε για τον ρόλο του στην αρχαία Ελλάδα. Με αφορμή τον συγκεκριμένο πίνακα, τα παιδιά ζωγράφισαν τον πίνακα όπως τον φαντάζονταν, δημιουργώντας μοναδικές και πολύχρωμες εκδοχές.
Στην συνέχεια, “διαβάσαμε” όλοι μαζί το εικονόλεξο με το Θεό Διόνυσο
Εκπαιδευτική επίσκεψη σε σύγχρονο οινοποιείο
Η εβδομάδα μας ολοκληρώθηκε με μια υπέροχη επίσκεψη στην Οινοποιητική Μονεμβασιάς, οινοποιείο της οικογένειας Τσιμπίδη. Μαζί με τα παιδιά περπατήσαμε ανάμεσα στα μεγάλα δοχεία ζύμωσης, ακούσαμε για τα στάδια της οινοποίησης και είδαμε πώς λειτουργεί ένας πραγματικός χώρος παραγωγής. Η κ. Καλλιόπη, εργαζόμενη του οινοποιείου και μητέρα νήπιου που φοιτά στο νηπιαγωγείο μας, μάς εξήγησε με απλό τρόπο πώς ο μούστος μετατρέπεται σε κρασί, ενώ τα παιδιά έκαναν πολλές ενδιαφέρουσες ερωτήσεις. Ακόμη, μας διάβασε και μια ιστορία για τα σταφύλια και τον τρύγο και όλοι μαζί δημιουργήσαμε σταφύλια με τύπωμα από φελλούς του οινοποιείου. Η επίσκεψη αυτή ενίσχυσε την εμπειρία τους με πραγματικές εικόνες και τους έδωσε την ευκαιρία να αντιληφθούν ότι η παραγωγή του κρασιού είναι μια διαδικασία που απαιτεί φροντίδα, χρόνο και γνώση.
Στο νηπιαγωγείο μας πιστεύουμε πως οι μικρές πράξεις αγάπης μπορούν να κάνουν τον κόσμο πιο όμορφο! Έτσι, μαζί με τα παιδιά, δημιουργήσαμε τη “Γλάστρα της Αγάπης”, μια ξεχωριστή δράση γεμάτη μηνύματα καλοσύνης, χαμόγελα και λουλούδια. Τα παιδιά φύτεψαν ένα λουλούδι σε μια γλάστρα και έγραψαν λόγια αγάπης και ευχές για τους ανθρώπους γύρω μας. Η γλάστρα αυτή ξεκίνησε το ταξίδι της στο χωριό, σκορπίζοντας χαμόγελα και θετικά συναισθήματα.
Προσοχή!! Μέσα στη γλάστρα υπάρχει ένα μικρό μήνυμα: Όποιος τη βρει, διαβάζει τα λόγια που έγραψαν τα παιδιά και προσθέτει το δικό του μήνυμα αγάπης, συνεχίζοντας έτσι την αλυσίδα της καλοσύνης.
Στόχος μας είναι να γεμίσει ο τόπος χαμόγελα, καλοσύνη και ανθισμένες καρδιές — γιατί η αγάπη, όταν τη μοιράζεσαι, πολλαπλασιάζεται!
Με πολλή αγάπη οι εκπαιδευτικοί και τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Αγγελώνας
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή