Συγγραφέας: ΝΑΒΡΟΖΙΔΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ | Κατηγορία ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 29-03-2022
Συγγραφέας: ΝΑΒΡΟΖΙΔΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ | Κατηγορία ΓΙΟΡΤΕΣ | , στις 25-02-2022
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ: Δραματοποιημένη αφήγηση της ιστορίας:<< Η Μόνα σε καινούριο σχολείο>>
ΣΥΖΗΤΗΣΗ σχετικά με την υπόθεση και επέκταση της σε προσωπικέ εμπειρίες.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΕΝΝΟΙΩΝ :ΒΙΑ-ΦΙΛΙΑ
(σύνθεση των παραπάνω λέξεων,σύνδεση τους με χρώματα που χρησιμοποιούνται στα σήματα του κ.ο.κ,κολάζ με φατσούλες που σχεδιάστηκαν από τα νήπια και δείχνουν τ’ ανάλογα συναισθήματα).
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΦΙΣΑΣ
ΤΡΑΓΟΥΔΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΦΙΛΙΑ :Δείχνουμε την προτίμηση μας στη φιλία χορεύοντας το τραγούδι: <<φίλοι για πάντα>> του Νικόλα Γιαννόπουλου ,από την παιδική Eurovision.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ : Ελεύθερο σχέδιο σε ατομική εργασία.
Συγγραφέας: ΝΑΒΡΟΖΙΔΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ | Κατηγορία ΓΙΟΡΤΕΣ | , στις 25-11-2021
Πολυτεχνείο :Κολάζ με εφημερίδες
Κολάζ με λευκο χαρτι Α4
Το περιστέρι της ειρήνης και το σύνθημα του πολυτεχνείου
Το τύπωμα της παλάμης μας πάνω σε μπλέ χαρτί Α4 γίνεται περιστέρι…
Ήταν μια λέξη μοναχά …
Με αφορμή τον εορτασμό της επετείου του πολυτεχνείου,δραματοποιήσαμε το τραγούδι του Μ.Λοίζου,το δρόμο.
Κατά τη διάρκεια της δραματοποίησης αναλύσαμε την έννοια της λέξης ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ,διαβάσαμε τη λέξη που βρίσκονταν γραμμένη στον τοίχο του δρόμου όπου οι άνθρωποι περπατούσαν ζώντας ελεύθεροι .
Επειδή δεν άρεσε στο δικτάτορα η λέξη αυτή, ένα ένα αφαιρούσε τα γράμματα της και διαβάζαμε τη λέξη κάθε φορά και με ένα γράμμα λιγότερο μέχρι που αυτή εξαφανίστηκε και οι άνθρωποι την πρόφεραν χωρίς φωνή.
Τα παιδιά τη νύχτα την ξαναέγραψαν( ένα ένα τα παιδιά με κουβαδάκι και πινέλο γράφουν ένα ένα τα γράμματα της λέξης που τα είχα προσχεδιάσει με μολύβι).
Ο καιρός πέρασε και η λέξη ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ξεχάστηκε στη θέση της μπήκε η ταμπέλα του μαγαζάτορα: ΕΝΤΟΣ ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΠΑΣΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΥΛΚΑ.
Οι άνθρωποι που δεν έβλεπαν τη λέξη την ξέχασαν και άρχισαν να ασχολούνται με άλλα πράγματα και να μαλώνουν μεταξύ τους κάθε Κυριακή μετά το καφενείο και το γήπεδο ώσπου τα παιδιά παρακάλεσαν τον μαγαζάτορα να βγάλει την ταμπέλα και ξαναφάνηκε η λέξη για την οποία είχαν αγωνιστεί πριν από πολλά χρόνια .
Η ιστορία αυτή έγινε τραγούδι ,το ακούσαμε, το τραγουδήσαμε και μετά στο χαρτί μας γράψαμε με κουβαδάκι πινέλο και το ίδιο χρώμα που χρησιμοποιήσαμε στη δραματοποίηση τη λέξη ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.
Συγγραφέας: ΝΑΒΡΟΖΙΔΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ | Κατηγορία ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | , στις 23-10-2021
ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ
Φτιάξαμε το δέντρο του φθινοπώρου με φυσικά υλικά ,με φύλλα , φλούδες δέντρων και χώμα που μαζέψαμε από την αυλή του νηπιαγωγείου μας.
ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΑ ΔΕΝΤΡΑ ΜΕ ΔΑΧΤΥΛΟΜΠΟΓΙΑ
Κόψαμε έναν λευκό κύκλο και τον γεμίσαμε με δαχτυλομπογιά στα χρώματα του φθινοπώρου ,προσθέσαμε τον κορμό με καφέ οντουλέ και συμπληρώσαμε με το πινέλο ουρανό και γη.
ΦΥΛΛΑ ΜΕ ΦΙΛΤΡΟ ΚΑΦΕ
Σε καφέ φίλτρο καφέ χρωματίσαμε με μαρκαδόρους στα χρώματα του φθινοπώρου και ψεκάσαμε με νερό , κόψαμε σε σχήμα φύλλου και φτιάξαμε δεντράκι σε γλάστρα .
ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ
Αφού παρατηρήσαμε τα φύλλα που μαζέψαμε από την αυλή, με τη βοήθεια και του μεγεθυντικού φακού,κάναμε το περίγραμμα με πορτοκαλί μαρκαδόρο και τα χρωματίσαμε στο καβαλέτο βγάζοντας το πορτοκαλί χρώμα αναμειγνύοντας κόκκινο και κίτρινο.Τελειώσαμε φτιάχνοντας τα νεύρα των φύλλων με μαρκαδόρο.
ΦΥΛΛΟΑΝΘΡΩΠΑΚΙΑ
Μαζέψαμε φύλλα από την αυλή του νηπιαγωγείου μας και τους δώσαμε ανθρώπινη μορφη φτιάχνοντας χαρακτηριστικά από πλαστελίνη.
ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ
Φτιάξαμε το καλάθι με τα φρούτα του φθινοπώρου με ανάγλυφο κολάζ χρησιμοποιώντας χαρτόνι,κάνσον,κυψελωτό χαρτόνι και χαρτί γκοφρέ.
ΣΤΑΦΥΛΙ
κολάζ και δαχτυλομπογιά
και δαχτυλομπογιά
ΚΛΗΜΑΤΑΡΙΑ: ομαδική εργασία
Τα φύλλα είναι οι παλάμες των παιδιών και τα σταφύλια με ρόγες από γκοφρέ χαρτί
Η κληματαριά διακόσμηση της πόρτας μας με την αλεπού να λέει: <<Είναι ακόμα άγουρα>>
Οι ρόγες του σταφυλιού είναι τα ονόματα των παιδιών και τα κληματόφυλλα είναι οι παλάμες τους.
ΤΥΠΩΜΑ ΜΕ ΜΗΛΟ: Η ΜΗΛΙΑ
Το τύπωμα έγινε με μισό μήλο
ΧΡΥΣΑΝΘΕΜΑ: Τα λουλούδια του φθινοπώρου
Φτιάξαμε τα χρυσάνθεμα στο καβαλέτο χρησιμοποιώντας ακτινωτές γραμμές και βγάζοντας το μοβ χρώμα μετά από τη μείξη του μπλε και του κόκκινου χρώματος.
Φτιάξαμε επίσης και χρυσάνθεμα με πλαστελίνη τοποθετώντας μπαστουνάκια πλαστελίνης γύρω γύρω από έναν κύκλο πλαστελίνης στο κέντρο προκειμένου να εμπεδώσουμε την έννοια γύρω γύρω που δουλέψαμε πριν μέσα από άλλες δραστηριότητες.
Το όνομα μας γραμμένο σε χρυσάνθεμα.
Συγγραφέας: ΝΑΒΡΟΖΙΔΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ | Κατηγορία ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | , στις 06-02-2021
Θέμα ενασχόλησης στο νηπιαγωγείο μας( 8ο νηπ. Λάρισας) το ρολόι.
Η κατασκευή μας: ένα ρολόι κοκοράκι
Συνδέσαμε το ρολόι με το ζώο-ρολόι της φύσης,το κοκοράκι,μαθαίνοντας το σχετικό αίνιγμα το οποίο και ενσωματώσαμε στην κατασκευή μας.
Δείτε τα βασικά κομμάτια της κατασκευής μας.
Συγγραφέας: ΝΑΒΡΟΖΙΔΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ | Κατηγορία ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | , στις 14-11-2020
Για τη γιορτή της πολεμικής αεροπορίας φτιάξαμε αεροπλανάκια με τύπωμα σφουγγαριού σε λευκό χαρτόνι και βάλαμε τα διακριτικά του.
Βείτε εδώ το πατρόν τα διακριτικά του αεροπλάνου
Συγγραφέας: ΝΑΒΡΟΖΙΔΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ | Κατηγορία ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | , στις 19-09-2020
Μετά και τις οδηγίες του υπουργείου Παιδείας παρακολουθήσαμε στο 8ο νηπ/γειο Λάρισας το προτεινόμενο video:
https://www.youtube.com/watch?v=OGcavaCTpYQ
Captain Covid-19
Μετά την παρακολούθηση και το σχολιασμο του video καταλήξαμε στο σύνθημα: ΤΗ ΜΑΣΚΑ ΜΟΥ ΦΟΡΩ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟϊΟ και ζωγραφίσαμε ο καθένας τη δική του μάσκα στις φιγούρες αγοριων και κοριτσιών που είχα αναρτήσει στην τάξη την πρώτη μέρα που υποδέχτηκα τα παιδιά στο νηπιαγωγείο.
Τις φιγούρες τις βρήκα στο pinterest .
Συγγραφέας: ΝΑΒΡΟΖΙΔΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ | Κατηγορία ΠΡΩΤΕΣ ΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ | , στις 19-09-2020
Πολύ σημαντικό είναι τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο να ασχοληθούμε με την ατομική υγιεινή. Πρέπει να θυμίσουμε στα νήπια πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουν να πλένουν καλά τα χέρια τους.
Η εργασία της 7ης υγειονομικής περιφέρειας Κρήτης είναι πολύ χρήσιμη στην προσπάθεια αυτή,εξηγεί τι είναι τα μικρόβια ,πως μπορούμε να προστατευτούμε από αυτά και ποιΟς είναι ο σωστός τρόπος πλυσίματος των χεριών και όλα αυτά γίνονται με άφθονο εποπτικό υλικό.
Μπορείτε βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://slideplayer.gr/slide/11903089/
Όλες οι γνώσεις που αποκομίσαμε αποτυπώθηκαν στην εργασία που πάρθηκε απο το pinterest:https://members.10minutesofqualitytime.com/product/fighting-coronavirus-crafts-washing-hands/
Δώσαμε τον τίτλο που κάναμε σύνθημα: ΧΕΡΙΑ ΚΑΘΑΡΑ ΜΙΚΡΟΒΙΑ ΜΑΚΡΙΑ.
Συγγραφέας: ΝΑΒΡΟΖΙΔΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ | Κατηγορία ΠΡΩΤΕΣ ΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ | , στις 31-08-2020
Κατά τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο ένας από τους στόχους μας είναι και η δημιουργία της παρεούλας μας ,η αίσθηση της ομάδας που συνεργάζεται για την επίτευξη ενός στόχου .Στην αρχή καθε χρονιάς προσπαθώ να δώσω τις έννοιες του εγώ και του εμείς καταλήγοντας πάντα στη δημιουργία μιας ομαδικής εργασίας που την αναρτούμε έξω από την πόρτα του τμήματος μας.
Φέτος η εργασία μας αυτή θα γίνει με λιγο διαφορετικό τρόπο αφού λόγω του κορονοϊού πρέπει να τηρούνται αποστάσεις .
Πριν φτιάξουμε<<το λουλούδι της παρέας μας>> περνάμε στα παιδιά τις έννοιες του ΕΜΕΙΣ και του ΕΓΩ μέσα από το ακόλουθο παιχνίδι:
Τα νήπια σε κύκλο αποφασίζουν με παρότρυνση της νηπιαγωγού να φτιάξουν μια φωλιά για να μπουν όλοι μέσα.
Ξεκινώντας από τη νηπιαγωγό ξετυλίγουν περνώντας από χέρι σε χέρι μια κορδέλα ή ένα κουβάρι ενώ συγχρόνως συστήνονται στην ομάδα(λένε το όνομα τους).
Κάθε παιδί κρατάει την κορδέλα και στη συνέχεια τη δίνει στο διπλανό του,έτσι σχηματίζεται ένας κύκλος -φωλιά που τα παιδιά το ακουμπούν στο πάτωμα είναι η φωλιά τους που την έφτιαξαν ΟΛΑ ΜΑΖΙ. Η νηπιαγωγός τονίζει πως τη φωλιά τη φτιάξαμε όλοι ΕΜΕΙΣ μαζί που είμαστε ομάδα ,παρέα.
Τα παιδιά μπαίνουν στη φωλιά αγκαλιάζονται όλα μαζί και φωνάζουν δυνατά: ΕΜΕΙΣ. Όταν βγαίνουν από τον κύκλο είναι το καθένα μόνο του και φωνάζουν :ΕΓΩ.( Η ιδέα για τo παιχνιδι αυτο είναι απο το βιβλίο: “Η οργάνωση και η λειτουργία των ομάδων στο νηπιαγωγείο ” εκδόσεις σπουδη).
Σε αυτή τη φάση βάζουμε μουσική τα παιδιά κινούνται στο χώρο το καθένα μόνο του φωνάζοντας :ΕΓΩ . Στο σταμάτημα της μουσικής τα παιδιά μπαίνουν μέσα στη φωλιά ,αγκαλιάζονται όλα μαζί και φωνάζουν ΕΜΕΙΣ.Αυτό επαναλαμβάνεται μερικές φορές.
Μετά τη δραστηριότητα αυτή τα παιδιά καθισμένα σε κύκλο συμφωνούν με την πρόταση της νηπιαγωγού να φτιάξουν μια κατασκευή ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ χρησιμοποιώντας την παλάμη τους, έτσι προτάσσουν το δεξί τους χέρι ( για να τονίσουμε και τη σχετικη έννοια) και η νηπιαγωγός σχεδιάζει πάνω σε πορτοκαλί και κίτρινο χαρτόνι το περίγραμμα της παλάμης του κάθε παιδιού γράφοντας και το όνομα του.
Όταν τελειώσει ο σχεδιασμός ,τα παιδιά περνούν στα τραπεζάκια για να κόψουν πάνω στο περίγραμμά(όσα νήπια μπορούν).
Όλες οι χάρτινες παλάμες συγκεντρώνονται στην παρεούλα και τοποθετούνται γύρω από έναν πορτοκαλί χάρτινο κύκλο.Ο κύκλος γεμίζει με γκοφρέ μικρές μπαλίτσες φτιαγμένες από τα παιδιά.Δημιουργείται έτσι ένα όμορφο ηλιοτρόπιο προστίθεται κοτσάνι και φύλλα και το λουλούδι της παρέας είναι έτοιμο για να το καμαρώσουμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ.
Πάνω στα φύλλα του λουλουδιού μπορούμε να γράψουμε τα στοιχεία του τμήματος μας και να το αναρτήσουμε στην πόρτα του.
Τα νήπια διάλεξαν τα παιδάκια που αντιστοιχούσαν στο φύλο τους, τα χρωμάτισαν και έγραψαν το όνομα τους,τα τοποθέτησαν
έξω από την πόρτα του τμήματος.
Φτιάξαμε ένα νηπιαγωγείο με την ταμπέλα: ΕΔΩ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ τοποθετήσαμε τα παιδάκια μέσα και γύρω από το νηπιαγωγείο και γράψαμε τα λόγια του τραγουδιού που μάθαμε για το νηπιαγωγείο:
Τι χαρά μεγάλη έχω!
Θα το πω δεν το αντέχω
Φέτος πάω στο σχολείο που το λεν: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ!
ΑΛΛΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΛΑΜΕΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ
Πάνω στη γλαστρα γράψαμε λέξεις που είναι σημαντικές για την ομάδα: ΦΙΛΙΑ -ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ – ΣΕΒΑΣΜΟΣ
Μέσα στα σύννεφα γράψαμε: ΤΟ ΛΟΥΛΟΥΔΙ ΤΗΣ ΠΑΡΕΑΣ ΑΝΘΙΖΕΙ ΟΤΑΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΙ!!!
Συγγραφέας: ΝΑΒΡΟΖΙΔΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ | Κατηγορία ΠΡΩΤΕΣ ΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ | , στις 31-08-2020
Μια από τις ρουτίνες στο νηπιαγωγείο είναι και το παρουσιολόγιο.Το φετινό μας παρουσιολόγιο είναι συννεφάκια. Η ιδέα γεννήθηκε όταν τοποθετήσαμε στον πίνακα της παρεούλας τον πίνακα του καιρού( μια άλλη ρουτίνα).
Έφτιαξα και πλαστικοποίησα τόσα συννεφάκια όσα τα παιδιά της τάξης μου.Κατά από κάθε συννεφάκι κρέμασα μια πλαστικοποιημένη σταγόνα για να τοποθετηθεί η φωτογραφία κάθε νηπίου.
Στα συννεφάκια κολήθηκαν τα ονόματα των νηπίων με αυτοκόλλητο σκράτσ για να μπορούν να αποσπούνται όταν τα νήπια τα χρειάζονται.
Τα νήπια όταν έρχονται το πρωί στο νηπιαγωγείο γυρνούν τη σταγόνα έτσι ώστε να φαίνεται η φωτογραφία τους που δηλώνει :Είμαι εδώ
Όταν φεύγουν γυρνούν τη σταγόνα στο σύννεφο τους δηλώνοντας Δεν είμαι εδώ.
Κάθε πρωί όταν μαζευόμαστε στην παρεούλα για να δούμε ποιοι είμαστε, ποιοι λείπουν ,πόσοι είμαστε και πόσοι λείπουν συμβουλευόμαστε το παρουσιολόγιο μας( γλώσσα και μαθηματικά)
Το νήπιο που έχει οριστεί ως βοηθός για να φτιάξει το παρουσιολόγιο τη συγκεκριμένη μέρα διαβάζει ένα ένα τα ονόματα πάνω στα συννεφάκια και περιμένει από τα παιδιά που ακούν το όνομα τους να το επιβεβαιώσουν σηκώνοντας το χέρι τους και φωνάζοντας :ΕΙΜΑΙ ΕΔΩ.΄Όταν κάποιος απουσιάζει τα παιδιά απαντούν :ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ.Το καρτελάκι με το όνομα του παιδιού που απουσιάζει βγαίνει από το παρουσιολόγιο και τοποθετείται σε πίνακα που βρίσκεται δίπλα στο παρουσιολόγιο( μπορεί να είναι πίνακας με κρεβατάκια,ένα σπίτι, μια πολυκατοικία με πολλά μπαλκόνια ή μια απλή καρτέλα και ότι μπορεί να φανταστεί και να συνδυάσει κάποιος)
Στον πίνακα που τοποθετούνται οι απόντες βάζουμε ταμπελάκι: ΑΠΟΝΤΕΣ ή ΑΠΟΥΣΙΑΖΟΥΝ με την επεξήγηση: δεν είναι εδώ και δίπλα κολλάμε το αριθμό που δείχνει τους απόντες .Στον πίνακα που τοποθετούνται οι παρόντες βάζουμε ταμπελάκι : ΠΑΡΟΝΤΕΣ με την επεξήγηση: είναι εδώ (εισάγουμε έτσι τις έννοιες:είναι ,δεν είναι).
Αφού τελειώσει ο βοηθός με την ανάγνωση των ονομάτων περνά αυτός ή άλλος βοηθάς στο μέτρημα των ονομάτων που βρίσκονται πάνω στα συννεφάκια και είναι εδώ και στο μέτρημα των σύννεφων που δεν έχουν όνομα (έχουν τοποθετηθεί στον πίνακα με τους απόντες) .Μετά την απαρίθμηση ο βοηθός τοποθετεί τον αντίστοιχο αριθμό στις ταμπέλες : παρόντες -απόντες.(τον αριθμό επιλέγει από πίνακα με αριθμούς στον οποίο έχει πρόσβαση).
Τοποθετούμε φωτογραφία των παιδιών στην πίσω πλευρά των λουλουδιών ώστε όταν έρχονται να ανοίγουν το λουλούδι τους και όταν φεύγουν να το κλείνουν δηλώνοντας έτσι την παρουσία ή την απουσία τους.
Τα παιδιά τοποθετούν το όνομα τους από το σύννεφο που βρίσκεται ,στο λεωφορείο κάτω από τη φωτογραφία του.
Ο βοηθός που κάνει το παρουσιολόγιο, μετρά τους παρόντες από τα ονόματα στα λεωφορεία και τους απόντες από τα ονόματα που βρίσκονται στα σύννεφα και τα τοποθετεί στα κρεβατάκια.
ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ-ΠΥΡΑΥΛΟΣ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ-ΚΑΡΑΒΙ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΣΑΛΙΓΚΑΡΙ