Καλωσόρισμα
Σας καλωσορίζουμε στο ιστολόγιο του Γ1 τμήματος του 12ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας. Το ιστολόγιο αυτό φιλοξενεί όλο το υλικό που δημιουργήσαμε στο πλαίσιο της συμμετοχής μας στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Δημιουργικής Έκφρασης με θέμα: “Ας φανταστούμε το Σχολείο των Ονείρων μας”.
Εργαστήκαμε με κέφι, μεράκι και χαρά σε πολλές δημιουργικές δραστηριότητες και σιγά-σιγά, όλοι μαζί χτίσαμε ένα σχολείο ακριβώς όπως το ονειρευόμαστε. Όλες τις εργασίες μας τις ολοκληρώσαμε μέσα στην τάξη σε μικρές ομάδες των 3-5 ατόμων, στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης, αφιερώνοντας μία ώρα την εβδομάδα για περίπου 12 εβδομάδες (Οκτώβριος 2014-μέσα Φεβρουαρίου 2015).
Τώρα το σχολείο των ονείρων μας είναι έτοιμο. Με χαρά σας το παρουσιάζουμε και περιμένουμε τα σχόλια όλων σας και τις εντυπώσεις σας στο βιβλίο επισκεπτών που έχουμε δημιουργήσει για τους επισκέπτες του ιστολογίου μας.
Πώς όμως φτάσαμε σε αυτό το τελικό αποτέλεσμα; Τα βήματα που ακολουθήσαμε για να χτίσουμε το σχολείο των ονείρων μας ήταν τα εξής:
- Ας γνωριστούμε: Πρώτα από όλα θέλαμε να μας γνωρίσετε. Έτσι, γράψαμε λίγα λόγια για τον εαυτό μας, τα ενδιαφέροντά μας και τις ασχολίες μας. Επειδή θέλουμε να προστατεύσουμε τα προσωπικά μας δεδομένα, δε θα βρείτε πουθενά στο ιστολόγιό μας φωτογραφίες μας. Θα βρείτε όμως δίπλα στις αυτοπαρουσιάσεις μας τα πορτραίτα μας, τα οποία εμείς οι ίδιοι φτιάξαμε με την καθοδήγηση της κας Χριστίνας Στεφανούλη που μας κάνει το μάθημα των Εικαστικών. Ήταν μία από τις δραστηριότητες που μας άρεσαν πολύ!
- Μαθαίνω και εμπνέομαι: Πριν ξεκινήσουμε να φτιάχνουμε το δικό μας σχολείο, θελήσαμε πρώτα να πάρουμε ιδέες από βίντεο και άρθρα που βρήκαμε στο διαδίκτυο και παρουσιάζουν σύγχρονα σχολεία με πολλές ανέσεις, αλλά και ειδικούς να μιλάνε για το πώς θα έπρεπε να είναι το ιδανικό σχολείο. Όλο αυτό το χρήσιμο υλικό το συγκεντρώσαμε στην ενότητα ‘Ενδιαφέρουσες Πηγές και Άρθρα’ του ιστολογίου μας. Ελπίζουμε να σας φανεί το ίδιο ενδιφέρον.
- Σελίδες από το προσωπικό μας ημερολόγιο (δημιουργική γραφή): Σε αυτή τη δραστηριότητα μοιραζόμαστε μαζί σας μία σελίδα του ημερολογίου μας στο οποίο με πολλή φαντασία περιγράφουμε το σχολείο των ονείρων μας. Οι περισσότεροι από μας, πριν κλείσουμε το ημερολόγιό μας, ευχόμαστε κάποια στιγμή το όνειρό μας να γίνει πραγματικότητα!
- Δίνω όνομα στο σχολείο μου: Το σχολείο των ονείρων μας πρέπει να έχει ένα όνομα. Έτσι, αφού όλοι μοιραστήκαμε τις ιδέες μας με τους συμμαθητές μας ψηφίσαμε για να πάρουμε την τελική απόφαση. Οι περισσότεροι από εμάς επέλεξαν «το έξυπνο σχολείο». Γιατί; Επισκεφθείτε την αντίστοιχη ενότητα και θα το μάθετε.
- Φτιάχνω την πινακίδα του σχολείου: Αφού ονομάσαμε το σχολείο μας, έπρεπε να ετοιμάσουμε και την πινακίδα του! Ψηφίσαμε και πάλι για αυτή που θα διακοσμήσει το σχολείο μας και στην ενότητα ‘η πινακίδα του σχολείου’ θα δείτε τις δημοφιλέστερες.
- Ο ιδανικός δάσκαλος: Ονειρικό σχολείο χωρίς ιδανικούς δασκάλους δε μπορεί να υπάρξει. Για αυτό το λόγο, όλοι μαζί δημιουργήσαμε το προφίλ του ιδανικού δασκάλου και σας το παρουσιάζουμε μέσα από μία αφίσα και ένα συννεφόλεξο.
- Οι κανόνες του σχολείου: Στο σχολείο των ονείρων μας οι κανόνες φτιάχνονται από τους ίδιους τους μαθητές. Εργαστήκαμε σε μικρές ομάδες και σχεδιάσαμε τον κανονισμό του σχολείου μας τον οποίο δημοσιεύσαμε σε ένα ηλεκτρονικό βιβλίο (ebook). Αν όλοι ακολουθήσουμε αυτούς τους κανόνες, θα είμαστε πάντα χαρούμενοι και οι ώρες στο σχολείο θα περνάνε ευχάριστα.
- Οι αίθουσες του σχολείου: Και σε αυτή τη δραστηριότητα εργαστήκαμε σε μικρές ομάδες. Διαλέξαμε τις αίθουσες και τους χώρους που θα θέλαμε να έχει το σχολείο των ονείρων μας και αποφασίσαμε για τη διακόσμηση και τον εξοπλισμό της κάθε μιας. Αρκετές από αυτές τις ζωγραφίσαμε και σας τις παρουσιάζουμε εδώ.
- Συνεντεύξεις από ειδικούς: Είμαστε παιδιά 8 και 9 ετών. Δε θα μπορούσαμε να τα καταφέρουμε όλα αυτά μόνοι μας, χωρίς τη γνώμη, τις συμβουλές και την εμπειρία των ειδικών. Σε αυτή την προσπάθειά μας είχαμε δίπλα μας το Διευθυντή του σχολείου μας, τον κ. Θανάση Μιμούλη, ο οποίος επισκέφτηκε την τάξη μας δύο φορές και με μεγάλη προθυμία απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις που είχαμε ετοιμάσει για αυτόν, αλλά και την κ. Καλλίνα Μπακάλη, απόφοιτο του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών που ζει και εργάζεται στην Αγγλία ως αρχιτέκτονας τοπίου, η οποία αφιέρωσε χρόνο για να μας μιλήσει για το πώς θα έπρεπε να είναι τα ιδανικά σχολικά κτίρια. Τους ευχαριστούμε και τους δύο ολόψυχα!
- Τα σχολεία των αναμνήσεών μας: Σε αυτή μας την προσπάθεια ήταν δίπλα μας και οι γονείς μας, αλλά και άλλα συγγενικά μας πρόσωπα. Ήταν όλοι πρόθυμοι να μας περιγράψουν τα σχολεία στα οποία οι ίδιοι ήταν μαθητές και τις εμπειρίες τους από αυτά και εμείς με τη σειρά μας, σαν μικροί δημοσιογράφοι, να σας τα παρουσιάσουμε μέσα από αρχεία βίντεο.
- Συνεργατικό ποίημα «ονειρεύομαι ένα σχολείο..»: Η τελευταία δραστηριότητα ήταν αυτή που απολαύσαμε περισσότερο! Όλα τα όνειρά μας και οι ελπίδες μας για ένα καλύτερο σχολείο συγκεντρώθηκαν σε ένα συνεργατικό ποίημα, στο οποίο ο καθένας από εμάς έγραψε και ένα στίχο. Θα ακούσετε τις δικές μας φωνές να το απαγγέλουν στίχο-στίχο!
Θα σας αποχαιρετήσουμε με αυτό το ποίημα και με την ευχή ότι σύντομα τα σχολεία των ονείρων μας θα είναι ανοιχτά να μας υποδεχτούν!
Με αγάπη,
Οι μαθητές του Γ1 του 12ου Δ.Σ Λάρισας
1 σχόλιο »
RSS κανάλι για τα σχόλια του άρθρου. · Παράθεση URI
Δημήτρης Ζ. Γουγουλιάς Eίπε,
9 Μαρτίου, 2015 @ 7:59 ΜΜ
Τα θερμά μου συγχαρητήρια σε ΟΛΑ τα παιδιά για την “έξυπνη”, δημιουργική αλλά και “φανταστική” δουλειά τους.
Συγχαρητήρια και στην αγαπημένη μου εγγονή Δέσποινα..!
Με συλλογικότητα μεράκι και θέληση μικρών και μεγάλων μπορούν να γίνουν θαυμάσια και χρήσιμα πράγματα…