Πάντα θα υπάρχει μια υπέροχη γωνιά στην αυλή μας για να απολαύσουμε τη λιακάδα με τους φίλους μας.
Χριστουγεννιάτικα δώρα για τους μαθητές
Δώρα, γέλια και χαρά για τους μικρούς μαθητές μας. Όλα με αγάπη, δοσμένη απλόχερα, από τον ευεργέτη του Νηπιαγωγείου Μαυρουδίου, τον κ. Απόστολο_Νικολάου, ιδρυτή της ΑΝΦΑΡΜ. Πριν λίγες εβδομάδες μας αποχαιρέτησε από αυτή τη ζωή, είχε ήδη προνοήσει όμως για να λάβουν τα δώρα τους τα μικρά παιδιά του σχολείου μας, όπως έκανε πάντα άλλωστε.
Μέσα από την καρδιά μας εκφράζουμε την ευγνωμοσύνη μας γι’ αυτόν τον σπουδαίο άνθρωπο που έκανε πράξη τη λέξη “προσφορά” με ταπεινοσύνη και σεμνότητα.
ΕΥ ΖΗΝ: Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης
“Έξις δευτέρα φύσις εστί”. Η υγιεινή διατροφή και η εμπέδωση υγιεινών συνηθειών, αποτελούν παράγοντες υγείας και ευεξίας. Ο πρώτος κύκλος “ΕΥ ΖΗΝ” των εργαστηρίων δεξιοτήτων με τίτλο “Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης” ολοκληρώθηκε θεωρητικά, γιατί στην πράξη συνεχίζουμε διαρκώς να εξασκούμαστε και να βελτιωνόμαστε. Μέσα από τη διαθεματικότητα και την διάδραση μας απασχόλησαν θέματα όπως η οι κατηγορίες τροφών, η πυραμίδα της διατροφής, η παρασκευή του ψωμιού, η ελιά και πολλά άλλα. Πέρα βέβαια από το γνωστικό αντικείμενο, αυτό που έχει σημασία για παιδιά και ενήλικες είναι η υιοθέτηση μιας διατροφικής κουλτούρας που θα έχει θετικές επιδράσεις στην υγεία αλλά και θα αποτελεί θετικό πρόσημο για τη βιωσιμότητα του πλανήτη ολόκληρου.
Μαθήματα Συναισθηματικής Νοημοσύνης
Ο Daniel Goleman, περιέγραψε την Συναισθηματική__Νοημοσύνη ως έναν διαφορετικό Δείκτη Ευφυίας, που μετρά την “συναισθηματική ευφυία” ή αλλιώς την ικανότητα να αναγνωρίζουμε τα συναισθήματά μας αλλά και των άλλων ανθρώπων, να κατανοούμε πώς επιδράνε πάνω μας και πώς επηρεάζουν τις σχέσεις μας.
Αν αγαπάς κάτι και το ονειρεύεσαι, θα γίνει!
Εργαστήριο Α’ Βοηθειών για παιδιά προσχολικής ηλικίας
Η αυτονομία και η αυτενέργεια των μαθητών μας είναι για εμάς ζητούμενο. Γι’ αυτόν τον λόγο καλέσαμε στο Σχολείο μας τους Πρωτοβοηθούληδες και την κυρία Βασιλική Ζιώγα, νοσηλεύτρια. Τα παιδιά έμαθαν να περιποιούνται τα τραύματά τους, να βοηθούν τους συμμαθητές τους όταν χρειαστεί, να αναγνωρίζουν τον κίνδυνο, να διακρίνουν τα συμπτώματα μιας αδιαθεσίας. Έμαθαν επίσης, να καλούν το ασθενοφόρο. Το εργαστήριο πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο έρευνας με θέμα τη διδασκαλία των Πρώτων Βοηθειών και διαχείρισης τραύματος σε μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η έρευνα συντονίζεται και εποπτεύεται από τον Επίκουρο Καθηγητή Νευροχειρουργικής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων , κ. Γιώργο Αλεξίου.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2021-22
Για το Σχολικό Έτος 2021-22 έχουμε θέσει ως στόχο την πραγματοποίηση δράσεων, αξιολόγηση/αποτίμηση των προγραμμάτων που θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο των τεσσάρων (4) θεματικών κύκλων, μέσα από τους οποίους θα επιδιωχθεί να καλλιεργηθούν δεξιότητες του νου, μάθησης, ζωής, επιστήμης και τεχνολογίας.
Κεντρικός άξονας της πραγματοποίησης των δράσεων, αποτελεί η φιλοσοφία του σχολείου για πρωτοβουλίες στην εκπόνηση καινοτόμων προγραμμάτων, η συμμετοχή σε καινοτόμες δράσεις, ο αντίκτυπος των δράσεων με μετρήσιμα στοιχεία καθώς και η διάχυση του μηνύματος στην κοινωνία.
Τα πλεονεκτήματα του σχολείου μας θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στη σωστή εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.
- Η ύπαρξη αύλειου χώρου με βοτανικό κήπο
- Η χωροταξική θέση του, στην ύπαιθρο
- Το επιστημονικό υπόβαθρο και η τεχνογνωσία των εκπαιδευτικών πάνω σε θέματα δεξιοτήτων, αλλά και εκπόνησης πρότζεκτ
- Οι πολυάριθμες συμμετοχές του Νηπιαγωγείου Μαυρουδίου σε προγράμματα δεξιοτήτων άλλων φορέων
1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην
1ο & 2οτμήμα: Θέμα «Διατροφή» Τίτλος: «Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης»
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- γνωριμία των πιο σημαντικών ομάδων τροφών, της έννοιας της ισορροπημένης διατροφής και της σημασίας της για τη ζωή μας.
- ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.
- συνειδητοποίηση του ότι τόσο η παραγωγή όσο και η κατανάλωση τροφίμων φέρνουν ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος
2ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον
1ο & 2ο τμήμα: Θέμα «Οικολογική Συνείδηση»
Τίτλος: «Η ζωή χωρίς σκουπίδια:μείωση,επαναχρησιμοποίηση,ανακύκλωση»
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Κατανόηση του προβλήματος των σκουπιδιών
- Αναγνώριση σημαντικότητας της ανακύκλωσης και εισήγησης τρόπων μείωσης των σκουπιδιών.
- Καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – Ιανουάριος
3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ –
Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
1ο & 2ο τμήμα: Θέμα «Ανθρώπινα Δικαιώματα και Συμπερίληψη»
Τίτλος: «Εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα»
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- οργάνωση δραστηριοτήτων που θα ενισχύουν τη συνεργασία και το κλίμα αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης μέσα στην τάξη.
- υιοθέτηση αξιών και προτύπων σεβασμού και συνεργασίας.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος
4ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ –
Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
1ο & 2ο τμήμα: Θέμα: STE(A)Μ
Τίτλος: «STE(A)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική».
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους 21ου αιώνα.
- ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακού εγγραμματισμού.
- κατανόηση του κύκλου του νερού.
- δημιουργία κατασκευών που θα αναδεικνύουν τις ιδιότητες της ροής του νερού (υδροδυναμική).
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος










