Βιβλία σε ρόδες

Το «Βιβλία σε Ρόδες» είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που επιδιώκει να καλλιεργήσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και την πρακτική του δανεισμού. Το πρόγραμμα ξεκίνησε το 2012 στην Αττική με 8 βαλίτσες και 3 θέματα και σήμερα έχει 150 βαλίτσες (3.700 βιβλία) με 25 θέματα. Πρόκειται για μικρές, κινητές θεματικές βιβλιοθήκες που φτάνουν στη σχολική τάξη όπου παραμένουν για έναν περίπου μήνα και δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά όχι μόνο να ξεφυλλίσουν, να «διαβάσουν»,  να ακούσουν αφηγήσεις αλλά και να δανειστούν βιβλία.

Copy of Thanksgiving postcard Made with PosterMyWall

Έργο etwinning: “Microcosmos #SkillsLabs”

Σχετικά με το έργο

Το έργο απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας νηπιαγωγείου και πρόκειται να αναπτυχθεί μέσα από τις θεματικές των εργαστηρίων δεξιοτήτων. Χρησιμοποιώντας κατάλληλες δραστηριότητες και πολύ παιχνίδι θα προσπαθήσουμε να καλλιεργήσουμε στα παιδιά δεξιότητες απαραίτητες στη ζωή του σύγχρονου ανθρώπου. Τα παιδιά θα μάθουν τη σημασία της συνεργασίας, της επικοινωνίας, της δημοκρατικής συνύπαρξης, της αποδοχής, της συμμετοχής, της προστασίας του περιβάλλοντος. Θα μάθουν ότι σημασία στη ζωή έχουν τα μικρά πράγματα που κρύβουν μεγάλα νοήματα.
The project is aimed mainly at children of kindergarten age and will be developed through the themes of 21st century skills workshops. Using appropriate activities and a lot of play we will try to cultivate in children skills necessary for the life of modern man. Children will learn the importance of cooperation, communication, democratic coexistence, acceptance, participation, protection of the environment. They will learn that small things that hide great meanings are more important in life.

Στόχοι

Our aims are:
Understanding of the world and self as part of it.
Ability to recognize and manage emotions, enhance self-esteem, self-confidence, personal empowerment.
Cultivation of empathy, teamwork, cooperation.
Cultivation of the imagination, of creativity and the freedom of expression of feelings and ideas.
Raising awareness about the environment and environmental sustainability.
Development of critical thinking, ability to make decisions, analyze and solve problems.
Ability to communicate and collaborate with others.
Cultivation of digital and media literacy.

Διαδικασία της εργασίας

The project will last from October 2021 until May 2022.
It will be developed through four thematic axes of the skills workshops.
Τhe individual themes will be a free choice of the collaborators.
There will be online meetings with teachers and pupils.
There will be monthly communication activities through twinspace to co-decide the next steps.
Students will work in groups.

Αναμενόμενα αποτελέσματα

All work will be shared on Twinspace.
Project-Based Learning, learning through play and senses.
Creation of collaborative posters, online games, videos, presentations etc..
Digital and ‘live’ exhibitions of students’ products.
Development of students’ personality, understanding of themselves and the world.
Opening of the school to the local and wider educational community.
Announcement of activities on school websites, social and local media.

Έργο etwinning: “Μια γιορτή…μια αφορμή”

Σχετικά με το έργο

Στο έργο αυτό, με αφορμή τις σχολικές γιορτές, ασχολούμαστε με θέματα που είναι σχετικά με τις γιορτές που γίνονται στο νηπιαγωγείο όλη τη σχολική χρονιά.
Το πρόγραμμά μας φιλοδοξεί να αναδείξει τις γιορτές ως παιδαγωγική εμπειρία μάθησης και ταυτόχρονα να αναπτύξουν οι μαθητές την κριτική τους σκέψη, την φαντασία τους να ενισχύσουν τις γνωστικές και κοινωνικές δεξιότητές τους.
Το έργο δίνει έμφαση σε ομαδοσυνεργατικές διαδικασίες, στην παράλληλη χρήση συμβατικών μέσων διδασκαλίας και μέσων από το χώρο των ΤΠΕ και στην χρήση ποικιλίας τεχνικών και δραστηριοτήτων.

In this project, on the occasion of the school holidays, we deal with issues that are related to the holidays that take place in the kindergarten throughout the school year.
Our program aspires to highlight the holidays as a pedagogical learning experience and at the same time to develop student ‘s critical thinking, imagination enchance their cognitive and social skills.
The project emphasizes collaborative processes, the parallel use of conventional teaching tools and ICT tools, and the use of a variety of techniques and activities.

Στόχοι

Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές/τριες έχουν τη δυνατότητα να:
– εκφραστούν μέσω ποικίλων δραστηριοτήτων
– αναζητήσουν πληροφορίες στο δίκτυο,
– αναζητήσουν ή/και να δημιουργήσουν εικόνες και βίντεο,
– προτείνουν και να επιλέξουν όνομα για τις δραστηριότητες που θα πραγματοποιηθούν
– δημιουργήσουν θεατρικά, ζωγραφιές, κατασκευές, παζλ, σταυρόλεξα κ.α εμπνευσμένα από τα θέματα που επεξεργάζονται κάθε φορά
– επικοινωνήσουν και να ανταλλάξουν απόψεις με συνομήλικους πέρα από τα όρια του σχολείου τους με τη χρήση των ΤΠΕ.
– καλλιεργήσουν την αισθητική και γλωσσική παιδεία με παιγνιώδη και ευχάριστο τρόπο
– εξασκήσουν την κριτική τους ικανότητα
– συνεργαστούν για την επίτευξη ενός κοινού στόχου
-γνωρίσουν τις δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας και να τις χρησιμοποιούν με ασφάλεια για πειραματισμό και παραγωγή υλικού
– γνωριστούν με μαθητές άλλων σχολείων σε διαφορετικά μέρη της Ελλάδας
-χρησιμοποιούν δεξιότητες επίλυσης προβλήματος.
– εισαχθούν στην αλγοριθμική και υπολογιστική σκέψη μέσα από

Διαδικασία της εργασίας

Η πρόσκληση αφορά νηπιαγωγεία από την Ελλάδα και την Ευρώπη με σκοπό τη δημιουργία ενός έργου για την εξοικείωση των εκπαιδευτικών με την πλατφόρμα αλλά και το etwinning.
Κάθε τμήμα νηπιαγωγείου που θα συμμετέχει, θα συμμετέχει στις δραστηριότητες και θα οργανώσει τον τρόπο εργασίας.
Η δημοσίευση θα γίνει στα ιστολόγια των σχολικών μονάδων που συμμετέχουν. Κάθε νηπιαγωγείο θα έχει ευελιξία στον τρόπο που θα επιλέξει να εργαστεί ανάλογα με την σύνθεση της ομάδας, τα ενδιαφέροντα των παιδιών και τις εμπειρίες τους. Το παραγόμενο υλικό (ζωγραφιές, ιστογράμματα, παρουσιάσεις, βίντεο κλπ) , θα αναρτάται στο twinspace του έργου έτσι ώστε να υπάρχει συνεχής ροή και ενημέρωση αλλά και ανταλλαγή ιδεών.
Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει το Οκτώβριο και θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο.
Θα αναπτυχθεί σύμφωνα με τις γιορτές που επεξεργαζόμαστε κάθε μήνα στο νηπιαγωγείο.
Θα γίνονται διαδικτυακές συναντήσεις των εκπαιδευτικών και των μαθητών και δραστηριότητες επικοινωνίας.

Αναμενόμενα αποτελέσματα

Τελικό προϊόν του έργου θα είναι μια γιορτή στο τέλος της χρονιάς που θα αποτυπώνει τη συνεργασία των σχολείων.
-Κατά τη διάρκεια του έργου θα δημιουργηθούν συνεργατικές αφίσες και διαδικτυακές ιστορίες, μικρά βίντεο, παρουσιάσεις κ.α.
-Ηλεκτρονικές εκθέσεις των έργων των παιδιών.
-Το κάθε σχολείο θα έρθει σε επαφή με την ευρύτερη σχολική κοινότητα και τα παιδιά θα συνεργαστούν και θα αλληλεπιδράσουν για τη δημιουργία ενός ομαδικού αποτελέσματος.
Όλα τα παραπάνω θα δημοσιευτούν:
– στα ιστολόγια των σχολείων για τη διάχυση των αποτελεσμάτων στους γονείς και στην ευρύτερη κοινωνία και στο TwinSpace.

Κόκκινη κλωστή δεμένη, δεξιότητες γυρεύει!!!

Σχετικά με το έργο

Στο έργο αυτό θα ασχοληθούμε με τα κλασικά παραμύθια, όπου οι ήρωες των παραμυθιών θα κληθούν να έρθουν πιο κοντά στην πραγματικότητα που ζούμε και να περάσουν μηνύματα οικολογικά, κοινωνικής ενσυναίσθησης κλπ και να βοηθήσουν τα παιδιά να καλλιεργήσουν δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα (συνεργασία, επικοινωνία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα), δεξιότητες του νου(ρουτίνες σκέψης). Οι ήρωες των παραμυθιών θα αναθέτουν στα παιδιά κάθε φορά μια αποστολή κι αυτά θα αναζητήσουν τρόπους να ολοκληρώσουν τις αποστολές τους, αλληλεπιδρώντας με τα άλλα μέλη της ομάδας.
Το πρόγραμμά μας φιλοδοξεί να προάγει τη φιλαναγνωσία και παράλληλα την κριτική σκέψη, την ανάπτυξη της φαντασίας και την ενίσχυση γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών μας.
Το έργο δίνει έμφαση σε ομαδοσυνεργατικές διαδικασίες, στην παράλληλη χρήση συμβατικών μέσων διδασκαλίας και μέσων από το χώρο των ΤΠΕ και στην χρήση ποικιλίας τεχνικών και δραστηριοτήτων όπως η δημιουργία εννοιολογικών χαρτών κλπ

Στόχοι

· Να εντοπίσουν και να κατανοήσουν την υπερβολή που υπάρχει στη σκιαγράφηση των ηρώων στα κλασικά παραμύθια, αλλά και την παρουσίαση ζώων με ανθρώπινα χαρακτηριστικά (ανιμισμός).
· Να επικοινωνήσουν και να ανταλλάξουν απόψεις με συνομήλικους πέρα από τα όρια του σχολείου τους με τη χρήση των ΤΠΕ.
· Να καλλιεργήσουν οικολογική συνείδηση.
· Να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν το δικό τους παραμύθι.
· Να χρησιμοποιούν δεξιότητες επίλυσης προβλήματος.
· Να εισαχθούν στην αλγοριθμική και υπολογιστική σκέψη μέσα από δραστηριότητες ρομποτικής.
· Να γνωρίσουν τις δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας και να τις χρησιμοποιούν με ασφάλεια για πειραματισμό και παραγωγή έργων.
· Να δώσουν άλλη διάσταση στα κλασικά παραμύθια τροποποιώντας τα με βάση την πραγματικότητα που βιώνουν.
· Να αναζητήσουν μέσα από τα παραμύθια αξίες, όπως ο σεβασμός των δικαιωμάτων των ανθρώπων και της φύσης, η ελευθερία κλπ

Διαδικασία της εργασίας

Κάθε νηπιαγωγείο θα έχει ευελιξία στον τρόπο που θα επιλέξει να εργαστεί ανάλογα με την σύνθεση της ομάδας, τα ενδιαφέροντα των παιδιών και τις εμπειρίες τους. Το παραγόμενο υλικό (ζωγραφιές, ιστογράμματα, παρουσιάσεις, βίντεο κλπ) που θα προκύπτει στην πορεία υλοποίησης, θα αναρτάται στο twinspace του έργου έτσι ώστε να υπάρχει συνεχής ροή και ενημέρωση αλλά και ανταλλαγή ιδεών. Επιπλέον θα υπάρχει πιο άμεση τακτική επικοινωνία των συνεργατών.
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ: Γνωριμία σχολείων και μαθητών. Αναζήτηση τίτλου έργου και δημιουργία μασκότ και λογότυπου.
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ – ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ: Γνωριμία με τα μέρη του υπολογιστή, εισαγωγή στον προγραμματισμό, Ρομποτική, Συμμετοχή στην εβδομάδα κώδικα, (Δημιουργώ και Καινοτομώ, Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία)
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ – ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ: Δικαιώματα (Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη)
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ – ΜΑΡΤΙΟΣ: Προστασία της φύσης (Φροντίζω το Περιβάλλον)
ΑΠΡΙΛΙΟΣ – ΜΑΪΟΣ: Ασφάλεια (Ζω καλύτερα – Ευ ζην)
ΙΟΥΝΙΟΣ: Αξιολόγηση και διάχυση.

Αναμενόμενα αποτελέσματα

Ως τελικό προϊόν του έργου προβλέπεται η δημιουργία ενός συνεργατικού παραμυθιού από τα ίδια τα παιδιά. Κάθε νηπιαγωγείο θα συνεχίσει την ψηφιακή ιστορία, η οποία θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του έργου και του σχολείου και θα παρουσιαστεί στους γονείς σε ανοιχτή εκδήλωση που θα οργανωθεί για το σκοπό αυτό και να δημοσιοποιηθεί περεταίρω σε Μ.Μ.Ε και σχολικές εφημερίδες. Επίσης, θα δημιουργηθούν συνεργατικές αφίσες, λογότυπο, παραμυθοτράγουδο και επιτραπέζια παιχνίδια με τη συμμετοχή όλων των σχολείων και τα σχολεία θα συμμετέχουν σε δράσεις ρομποτικής (code week, WRO HELLAS και δράσεις του bravo school και όλες οι δράσεις θα κοινοποιηθούν στους γονείς και τη τοπική κοινωνία.

Autumn in Europe

Autumn in Europe

Το φθινόπωρο είναι μια από τις αγαπημένες εποχές των μαθητών. Στα νηπιαγωγεία στην Ευρώπη, η φθινοπωρινή σεζόν θα παρουσιάζεται με διάφορες δραστηριότητες. Το φθινόπωρο εμπνέει τα παιδιά να δημιουργήσουν έργα τέχνης (μουσική, πίνακες ζωγραφικής, χειροτεχνίες, ποιήματα, παραμύθια, χορούς).  Οι μαθητές θα συνδυάσουν φυσικά υλικά σε σχέδια. Θα δημιουργήσουν μια κοινή έκθεση φθινοπωρινών κατασκευών. Ταυτόχρονα, θα συνειδητοποιήσουν ότι υπάρχουν διαφορετικοί άνθρωποι σε αυτήν τη Γη που μιλούν διαφορετικές γλώσσες με τις δικές τους παραδόσεις. Ακόμη, θα περιγράψουν το φθινόπωρο από τη χώρα τους.

Στόχοι 

Παρατηρούν το φθινόπωρο στις ευρωπαϊκές χώρες. Παρακολουθούν τις μελέτες των μαθητών στην Ευρώπη σχετικά με την φθινοπωρινή περίοδο.Αναπτύσσουν δεξιότητες με διαφορετικές τεχνικές Δημιουργούν έργα με τη δική τους φαντασία. Μαθαίνουν μερικές λέξεις σε ξένες γλώσσες

Διαδικασία της εργασίας

Το έργο θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο και θα τελειώσει στα τέλη Νοεμβρίου.

Σεπτέμβριος: Προετοιμασία έργου Παρουσίαση στους συνεργάτες. Συμπληρώνουμε τις σελίδες του padlet. Δημιουργούμε ένα λογότυπο και μια αφίσα έργου

Οκτώβριος: Επισήμανση πόλεων στο χάρτη. Διαδικτυακό σεμινάριο εκπαιδευτικών. Σεμινάριο μαθητών. Ομάδα Facebook. Ιστολόγιο έργο.

Νοέμβριος: Κοινή ανταλλαγή καρτών. Δραστηριότητες επικοινωνίας. Κοινή δραστηριότητα. Προϊόν κοινής δράσης. Διαδικτυακό σεμινάριο αξιολόγησης έργου. Τέλος του έργου και αξιολόγησή του

Αναμενόμενα αποτελέσματα

Ανάπτυξη συνεργατικών σχέσεων και ανταλλαγή θετικών εμπειριών μεταξύ εκπαιδευτικών και ομάδων μαθητών

 

 

 

 

Let’s play every day!

Το παιχνίδι είναι ένας τρόπος μάθησης και ανάπτυξης της προσωπικότητας των παιδιών που αλληλεπιδρούν με τους γύρω τους, αντιλαμβάνονται τον κόσμο, εκφράζουν ιδέες και σκέψεις αναπτύσσοντας τη δημιουργικότητα και την αυτονομία τους. Η αξία του παιχνιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μοναδική καθώς οδηγεί τα παιδιά στη μάθηση μέσω της πρακτικής με διασκεδαστικό και δημιουργικό τρόπο. Μέσω αυτού του προγράμματος στα παιχνίδια οι μαθητές μας θα ενισχύσουν την κοινωνική τους αλληλεπίδραση, την έκφραση, την επικοινωνία, θα αποκτήσουν νέες εμπειρίες, δεξιότητες και γνώσεις. Θα συνεργαστούν μέσω ΤΠΕ για να παράγουν συνεργατικά προϊόντα με παιχνίδια και κοινωνικο-συναισθηματικές δραστηριότητες καλλιεργώντας δεξιότητες και αξίες που είναι διαχρονικές και απαραίτητες για τον εαυτό τους και την κοινωνία του 21ου αιώνα.

 

Στόχοι

• Να καλλιεργήσει δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας και συμμετοχής μέσω παιχνιδιών• Να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και με παιδιά από άλλες χώρες που γνωρίζουν τα παιχνίδια τους• Να δημιουργούν τα δικά τους πρωτότυπα παιχνίδια• Να διασκεδάσουν, να νιώσουν χαρά και απόλαυση παίζοντας• Να μάθουν να χρησιμοποιούν εργαλεία web2.0• Να καλλιεργήσουν: κριτική σκέψη, παρατήρηση, ευθύνη για πρωτοβουλία, φαντασία και δημιουργικότητα• Να κατανοήσουν τη σημασία του παιχνιδιού για τη σωματική και ψυχική τους υγεία• Να κατανοήσουν το διαχρονικό παιχνίδι

Διαδικασία της εργασίας

 

Σεπτέμβριος

Γνωριμία εκπαιδευτικών, παιδιών, σχολείων, χωρών

Οκτώβριος

Λογότυπο μασκότ

Παιχνίδια γνωριμίας, παρουσίαση ενός αγαπημένου παιχνιδιού

Νοέμβριος

Εξοικείωση με την ασφάλεια του υπολογιστή και του Διαδικτύου

Παιχνίδια στην τάξη

Δεκέμβριος

Επιτραπέζια παιχνίδια που κάνουμε για τα Χριστούγεννα

Ιανουάριος

Online παιχνίδια που δημιουργούμε

Διαδικτυακό συνεταιριστικό παιχνίδι

Φεβρουάριος

Αποκριάτικα παιχνίδια

Παιχνίδια από άλλες χώρες και πολιτισμούς

Μάρτιος

Γονική συμμετοχή με παιχνίδια από την παιδική τους ηλικία

Απρίλιος

Παιχνίδια στην αυλή

Μάιος

Το παιχνίδι μέσω της τέχνης

Αξιολόγηση του έργου μας

Ιούνιος

Διάδοση του έργου μας

 

Αναμενόμενα αποτελέσματα

 

  • Συνεργατική ιστορία
  • Συνεργατικό διαδικτυακό παιχνίδι
  • Ηλεκτρονικό βιβλίο για παιχνίδια
  • Τα παιδιά να αναπτύξουν την αυτοεκτίμησή τους, να εκφραστούν και να αισθάνονται χαρούμενα