Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο

 

 

Από το Σεπτέμβρη του 2021 το σχολείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα: Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο. Εντάσσεται  στο υποχρεωτικό πρωινό πρόγραμμα για 2 διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως. Το μάθημα γίνεται από εκπαιδευτικό ΠΕ 06 Αγγλικών σε συνεργασία με τις Νηπιαγωγούς και δίνεται έμφαση στην προφορική γλώσσα. Τα αγγλικά δεν είναι ξεχωριστό μάθημα, είναι ενσωματωμένο στο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου , καθώς το εμπλουτίζει μεθοδολογικά και θεματικά.

Δραστηριότητες υλοποίησης του προγράμματος

  • Απλές, ελεύθερες συζητήσεις κατά τη διάρκεια της ημέρας & ιστορίες.
  • Θεατρικό παιχνίδι, κουκλοθέατρο, μουσική, κίνηση & χορός.
  • Τραγούδι, ποιήματα.
  • Ζωγραφική & άλλες κατασκευές.
  • Παιχνίδια ρόλων.

Γιατί αγγλικά στο Νηπιαγωγείο

  • Εκτός των άλλων αποτελεί τη “γλώσσα” πρόσβασης στον κόσμο.
  • Σημειώνονται οφέλη γνωστικά, κοινωνικά, ψυχοσυναισθηματικά, πολιτισμικά (Θ. Αλεξίου 2015, 2020).
  • Τα παιδιά είναι ικανά να κατακτήσουν λέξεις, εκφράσεις με τη συστηματική & συχνή έκθεση στη ξένη γλώσσα.

Η αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο: σχεδιάζοντας και οργανώνοντας την ένταξή της στο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου.

Η εκπαιδευτικός της αγγλικής γλώσσας, αρχικά  παρακολουθεί το πρόγραμμα της τάξης και εξοικειώνεται με το πλαίσιο του Νηπιαγωγείου. Η νηπιαγωγός προετοιμάζει τα παιδιά και φροντίζει για τη δημιουργία θετικού κλίματος. Στο πλαίσιο προετοιμασίας και εξοικείωσης πραγματοποιήθηκαν οι εξής δραστηριότητες:

  • Εκμάθηση τραγουδιού στην αγγλική γλώσσα “itsy bitsy spider”, η μικρή αράχνη.
  • Εκμάθηση οδηγιών στην αγγλική γλώσσα του παιχνιδιού “who is missing”, ποιος λείπει.
  • Εκμάθηση των λέξεων-χρωμάτων του ουράνιου τόξου “the colors of the rainbow is..”, ” my favorite color is..”.
  • Ζωγραφική: “το ουράνιο τόξο”.
  • Ομαδικό κινητικό παιχνίδι στην τάξη με την εκμάθηση εκφράσεων “sid down”, stand up”.

Στο πλαίσιο της οργανωμένης απασχόλησης η νηπιαγωγός της τάξης παρέχει όλα τα υλικά για την υλοποίηση των δραστηριοτήτων, συμμετέχει ενεργά στη δημιουργία ομάδων και στη διαχείριση της τάξης. Η εκπαιδευτικός της αγγλικής γλώσσας δημιουργεί το εποπτικό υλικό που θα παρακολουθήσουν οι μαθητές,  επιλέγει το λειτουργικό λεξιλόγιο που θα επεξεργαστεί μαζί τους και ακολουθεί την επικοινωνιακή συνθήκη που έχει δημιουργήσει η νηπιαγωγός, πάντα στο πλαίσιο της μεταξύ τους συνεργασία.

Για το μήνα Οκτώβριο σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν από την κ. Βίκυ Ζωίδου, σε συνεργασία με τη νηπιαγωγό της τάξης οι εξής δραστηριότητες:

Δραστηριότητες γνωριμίας
Μαθαίνουν να λένε και να ρωτούν το όνομα τους με παιχνίδια και τραγούδια.
Παιχνίδι σε κύκλο με μπάλα. Τα παιδιά μαθαίνουν να λένε :
It’s a ball ,roll- roll
Roll the ball
What’s your name?
My name’s…
Hello ….
Roll the ball the ball please.
Τραγούδι : “What’s your name” Super Simple Songs https://video.link/w/Fc1Gc
Τα παιδιά μαθαίνουν να τραγουδούν :
-Hello, hello , what’s your name?
-My name is …
-My name is ….
-Nice to meet you !
-Let’s be friends !

Γνωρίσαμε την μασκότ της τάξης , τον Buddy (έναν μικρό δράκο) που ήξερε μόνο αγγλικά και παρέμεινε στην τάξη με σκοπό να δημιουργηθεί η κατάλληλη επικοινωνιακή συνθήκη ώστε να έρθουν οι μαθητές σ’ επαφή με το νέο τους φίλο Buddy , επαναλαμβάνοντας το διάλογο γνωριμίας που μάθανε. Ο Buddy που δεν ξέρει ελληνικά, όπως είπαμε ,  μέσα από την απλή συζήτηση και το διάλογο, μαθαίνει βασικά πράγματα για το σχολείο και την τάξη μας στα αγγλικά.                                                                                                                                                                                              Με τον τρόπο αυτό και μέσα από κινήσεις και παντομίμα, μάθαμε βασικές εντολές στα Αγγλικά :
Be quiet , Listen , Look, Sit down , Stand up , Stand in line, Come here, please,Thank you , you are welcome.

Μάθαμε τα χρώματα στα αγγλικά: με δραστηριότητες χρησιμοποιώντας  flashcards και διαφορετικά
παιχνίδια όπου εντοπίζουν,  αναγνωρίσουν  και εκφράζουν προφορικά τα ονόματα των χρωμάτων, που μάθανε.
Παρακολουθήσαμε και μάθαμε το τραγούδι : “I can sing a rainbow” https://video.link/w/re1Gc

Mάθαμε τα ζωάκια αλλά και τους ήχους που κάνουν τα ζωάκια στα αγγλικά με flascards, τραγούδια , παιχνίδια, παντομίμα , κινήσεις και γυμναστική ακολουθώντας τις κινήσεις  των  ζώων.
Τραγουδάκια που παρακολουθήσαμε και μάθαμε :
-“Old Macdonald had a farm”   https://learnenglishkids.britishcouncil.org/songs/old-macdonald-had-farm
“I have a pet” Super simple songs    https://video.link/w/Be1Gc

Animal exercise:

 

Παρακολουθήσαμε την ιστορία του Pete the Cat , χρωματίσαμε τον Pete και τα παπούτσια του στο  αντίστοιχο χρώμα . 

Έτσι μάθαμε διασκεδάζοντας τα λόγια του τραγουδιού, επαναλαμβάνοντας τα χρώματα και συζητώντας για την αισιόδοξη οπτική της ζωής ,παρόλο τις ατυχίες. 

Pete the Cat : I love my white shoes

https://video.link/w/Wf1Gc

Κάναμε γυμναστική και μάθαμε ρήματα δράσης στα αγγλικά με το τραγούδι : 

Action song for kids | The singing walrus 

https://video.link/w/kg1Gc