ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΤ ΤΑΞΗ

Παρατηρήσεις και προτάσεις για την εκπαιδευτική καθημερινότητα στο σχολείο και ειδικά στην Στ΄τάξη

Χριστούγεννα στη Γερμανία

Δεκ 201924

 

 

Ο εορτασμός των Χριστουγέννων ξεκινάει ακόμη και πριν από την 1η Δεκεμβρίου, ειδικά για τις οικογένειες με μικρά παιδιά. Με κουλουράκια, αρωματικά κέικ και το παραδοσιακό σπίτι από μπισκότο τζίντζερ, τα παιδιά γράφουν γράμματα με ζάχαρη στον μικρό Χριστό και τα αφήνουν στο παράθυρο, ενώ τα πάντα γυρίζουν γύρω από το «Χριστουγεννιάτικο Ημερολόγιο» (Advent), που αρχίζει να «μετράει» από την 1η Δεκεμβρίου, με κάθε μέρα να αντιστοιχεί σε ένα μικρό δώρο, κάποιο μήνυμα ή κάποια λιχουδιά για τους μικρούς Γερμανούς.

Στο τραπέζι σχεδόν κάθε γερμανικού σπιτιού θα βρει κανείς το «Στεφάνι των Χριστουγέννων» (Adventskranz), φτιαγμένο συνήθως από έλατο, με τέσσερα κεριά τα οποία ανάβουν σταδιακά τις τέσσερις Κυριακές πριν από την 25η Δεκεμβρίου.

Στις 5 Δεκεμβρίου κάνει την εμφάνισή του ο Krampus, για να «τιμωρήσει» τα άτακτα παιδιά, ενώ την επομένη, ο ‘Αγιος Νικόλαος, με τη μορφή που δίνουμε στον ‘Αγιο Βασίλη, έρχεται για να ανταμείψει εκείνα που φέρθηκαν καλά όλη τη χρονιά. Αν μάλιστα αφήσουν έξω από το σπίτι τους τα παπούτσια τους γεμάτα καρότα και άχυρα για να φάνε τα άλογα που μεταφέρουν το άρμα του, θα βρουν την επόμενη μέρα μήλα, καρύδια και ζαχαρωτά.

Το έθιμο στην Γερμανία απαιτεί τα δώρα να ανταλλάσσονται την παραμονή των Χριστουγέννων, μετά τη χριστουγεννιάτικη λειτουργία. Παλαιότερα, οι γονείς κλείδωναν ένα από τα δωμάτια του σπιτιού, όπου βρισκόταν το στολισμένο δέντρο με τα δώρα, και τα μεσάνυχτα ξυπνούσαν τα παιδιά που βρίσκονταν μπροστά στην γιορτινή έκπληξη που περίμεναν όλη τη χρονιά.

Πόλος έλξης για τους Γερμανούς καθόλη τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου είναι η Χριστουγεννιάτικη υπαίθρια αγορά (Chistkindlmarkt), όπου μπορεί κανείς να βρει στολίδια για το χριστουγεννιάτικο δέντρο, παιχνίδια, αλλά και το παραδοσιακό ζεστό κρασί, αρωματισμένο από βότανα και μπαχαρικά, υπό τον ήχο των παραδοσιακών τραγουδιών της γιορτής.

Τέτοιες αγορές στήνονται πλέον παντού στην Γερμανία και σφύζουν από ζωή, ακόμη και αν η θερμοκρασία πέσει πολλούς βαθμούς κάτω από το μηδέν. Η πιο φημισμένη τέτοια αγορά είναι αυτή της Δρέσδης, η οποία υποδέχεται κάθε χρόνο χιλιάδες επισκέπτες.

Το γιορτινό τραπέζι της 25ης Δεκεμβρίου περιλαμβάνει χήνα γεμιστή με μήλο, λουκάνικο και πατάτες και κέικ με σταφίδες (Stollen), ενώ η επομένη των Χριστουγέννων θεωρείται μια μέρα για περισσότερη ησυχία, για οικογενειακές βόλτες και για ξεκούραση από την ένταση των ημερών.

Στις 6 Ιανουαρίου- Ημέρα των Τριών Βασιλιάδων (Μάγων, στη δική μας παράδοση) που επισκέφθηκαν τον μικρό Χριστό στη φάτνη- σε πολλές περιοχές της Γερμανίας τα μικρά αγόρια ντύνονται όπως εκείνοι και μεταφέροντας ένα αστέρι, γυρνούν στους δρόμους και τραγουδούν χριστουγεννιάτικα κάλαντα. Εκείνη τη μέρα το δέντρο και τα στολίδια αποσύρονται για να περιμένουν μέχρι τα επόμενα Χριστούγεννα.

Χριστούγεννα στο Ηράκλειο!

Δεκ 201922

Χριστούγεννα – Πρωτοχρονιά

Χριστούγεννα – Πρωτοχρονιά

Ο Δήμος Ηρακλείου θέλοντας να συμβάλει στο εορταστικό κλίμα των εορταστικών ημερών, οργανώνει κάθε χρόνο πλούσιο πρόγραμμα πολιτιστικών εκδηλώσεων από τις παραμονές των Χριστουγέννων έως και την Πρωτοχρονιά.
Κορυφαία εκδήλωση είναι αυτή της φωταγώγησης του Χριστουγεννιάτικου Δέντρου από τον Δήμαρχο Ηρακλείου.
Επίσης υπάρχουν πολύ καλές εκδηλώσεις για παιδιά καθώς και εκδηλώσεις κλασσικής και χορωδιακής μουσικής όλες με ελεύθερη είσοδο.

Στο πλαίσιο του «Χριστουγεννιάτικου Κάστρου» στην πλατεία Ελευθερίας, μικροί και μεγάλοι έχουν πρόσβαση δωρεάν σε μουσικές, θεατρικές και ενδιαφέρουσες καλλιτεχνικές εκδηλώσεις. Ακόμα σε κινηματογραφικές προβολές και animation, σε διαδραστικά εργαστήρια, σε χειροτεχνικές και γαστρονομικές δράσεις, σε φωτογραφικές εκθέσεις ενώ θα υπάρξουν και  πολλές εκπλήξεις για μικρούς και μεγάλους.  Παράλληλα όσοι περάσουν τις πύλες του «Χριστουγεννιάτικου Κάστρου» θα δουν ξυλοπόδαρους, μάγους και κλόουν. Θα έχουν πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες, θα παρακολουθήσουν από κοντά ζωντανά ραδιοφωνικές εκπομπές και θα ακούσουν μουσική.

Η επίσημη ιστοσελίδα του «Χριστουγεννιάτικου Κάστρου» : www.xristougenniatikokastro.gr

Χριστουγεννιάτικα έθιμα απ’ όλη την Ευρώπη

Δεκ 201922

Αγγλία

Η Αγγλική χριστουγεννιάτικη διακόσμηση περιλαμβάνει φωτεινά κόκκινα Αλεξανδρινά γύρω από το τζάκι, καθώς και κλαδιά «γκι» που κρέμονται από την οροφή και σύμφωνα με τη παράδοση όποιος στέκεται κάτω απ΄ αυτό πρέπει να ανταλλάξει φιλιά με αγαπημένα πρόσωπα. 

Γαλλία

Το παραδοσιακό εορταστικό τραπέζι, το «Reveillon» (ρεβεγιόν) αποτελείται προπαντός από θαλασσινά και κυρίως στρείδια.

Γερμανία

Στη Γερμανία συναντάται συχνά το έθιμο του λεγόμενου «Adventskranz». Πρόκειται για ένα κηροπήγιο από κλαδιά ελάτου που είναι πλεγμένα έτσι ώστε να σχηματίζουν ένα στεφάνι. Στο στεφάνι επάνω είναι τέσσερις θέσεις με κεριά, που συμβολίζουν τις τέσσερις τελευταίες εβδομάδες πριν τα Χριστούγεννα. Κάθε Κυριακή ανάβουν ένα κερί παραπάνω, μετρώντας αντίστροφα το χρόνο που απομένει για τον ερχομό των Χριστουγέννων. Δηλαδή τέσσερις βδομάδες πριν τα Χριστούγεννα ανάβουν ένα κερί, την επόμενη βδομάδα δύο, την μεθεπόμενη τρία και τελικά την τελευταία Κυριακή πριν τα Χριστούγεννα ανάβουν τέσσερα κεριά.

Δανία

Η παραμονή των Χριστουγέννων γιορτάζεται με το παραδοσιακό τραπέζι μεταξύ των συγγενών. Ένα μεγάλο αμύγδαλο κρύβεται μέσα στο δανέζικο γλυκό. Ο τυχερός που θα το βρει ανταμείβεται με το λεγόμενο «δώρο του αμύγδαλου».

Σουηδία

Ενδιαφέρον είναι το έθιμο του doppa i grytan (βούτηγμα στην κατσαρόλα), κατά το οποίο όλα τα μέλη της οικογένειας βουτάνε μαύρο ψωμί σε μια κατσαρόλα με ζουμί από χοιρινό, λουκάνικο και μοσχάρι. Σε συμβολικό επίπεδο πρόκειται για τον αναλογισμό -μέσα στην αφθονία- όσων βρίσκονται σε ανάγκη και πεινάνε.

Φινλανδία

Στη Φινλανδία η 24η Δεκεμβρίου είναι η σημαντικότερη ημέρα της περιόδου των Χριστουγέννων. Οι εορτασμοί αρχίζουν το μεσημέρι, οπότε σύμφωνα με τη μεσαιωνική παράδοση η ειρήνη των Χριστουγέννων καλείται να ξεπροβάλει με κάθε επισημότητα στη πόλη «Turku» της Φινλανδίας.

Παραδοσιακά η μέρα αυτή είναι αφιερωμένη στη μνήμη των νεκρών και μια επίσκεψη στο νεκροταφείο την παραμονή των Χριστουγέννων αποτελεί πατροπαράδοτο έθιμο. Κατά τη διάρκεια εκείνης της νύχτας τα καλυμμένα από χιόνι νεκροταφεία μετατρέπονται σε εντυπωσιακές φωτεινές θάλασσες από κεριά.

Ιταλία

Εκτός από το χριστουγεννιάτικο δέντρο, σημαντικό σύμβολο των Ιταλών στον εορτασμό των Χριστουγέννων αποτελεί και η Φάτνη της Γεννήσεως που υπενθυμίζει τον Φραγκίσκο της Ασίζης, που ήταν ο πρώτος που δημιούργησε αναπαράσταση της ιστορίας των Χριστουγέννων με αγαλματίδια. Όλοι οι χαρακτήρες εκτός από το Θείο Βρέφος τοποθετούνται στη φάτνη από τις 8 Δεκεμβρίου, ενώ το νεογέννητο τοποθετείται αμέσως μετά τα μεσάνυχτα της 24ης Δεκεμβρίου.

Το φαινόμενο του θερμοκηπίου

Δεκ 201922

Η Γη δέχεται συνολικά ηλιακή ακτινοβολία, που αντιστοιχεί σε ροή περίπου 1.966 W/m2, στο όριο της ατμόσφαιρας. Ένα μέρος αυτής απορροφάται από το σύστημα Γης-ατμόσφαιρας, ενώ το υπόλοιπο διαφεύγει στο διάστημα. Περίπου το 30% της εισερχόμενης ηλιακής ακτινοβολίας ανακλάται, σε ποσοστό 6% από την ατμόσφαιρα, 3% από τα νέφη και 4% από την επιφάνεια της Γης. Το 70% της ηλιακής ακτινοβολίας απορροφάται, κατά 32% από την ατμόσφαιρα (συμπεριλαμβανομένου και του στρατοσφαιρικού στρώματος του όζοντος), κατά 3% από τα νέφη και κατά το μεγαλύτερο ποσοστό (51%) από την επιφάνεια και τους ωκεανούς.

Λόγω της θερμοκρασίας της, η Γη εκπέμπει επίσης θερμική ακτινοβολία (κατά τρόπο ανάλογο με τον Ήλιο), η οποία αντιστοιχεί σε μεγάλα μήκη κύματος, σε αντίθεση με την αντίστοιχη ηλιακή ακτινοβολία, που είναι μικρού μήκους κύματος. Η ατμόσφαιρα της Γης διαθέτει μεγάλη αδιαφάνεια στην, μεγάλου μήκους κύματος, γήινη ακτινοβολία, έχει δηλαδή την ικανότητα να απορροφά το μεγαλύτερο μέρος της, ποσοστό περίπου 71%. Η ίδια η ατμόσφαιρα επανεκπέμπει θερμική ακτινοβολία μεγάλου μήκους κύματος, μέρος της οποίας απορροφάται από την επιφάνεια της Γης, η οποία θερμαίνεται ακόμη περισσότερο. Η γήινη ατμόσφαιρα συμπεριφέρεται, με τον τρόπο αυτό, ως μία δεύτερη – μαζί με τον Ήλιο – πηγή θερμότητας.

Αποτέλεσμα του συνολικού φαινομένου είναι η αύξηση της μέσης επιφανειακής θερμοκρασίας, γεγονός που καθιστά τη Γη κατοικήσιμη. Χωρίς το φυσικό φαινόμενο του θερμοκηπίου, η θερμοκρασία της γήινης επιφάνειας θα ήταν σε παγκόσμια και ετήσια βάση στους -18 °C, ενώ στην πράξη είναι στους 14 °C.

Ο μηχανισμός του φαινομένου ταυτίζεται συχνά με τη λειτουργία ενός πραγματικού θερμοκηπίου, ωστόσο η ταύτιση αυτή αποτελεί υπεραπλούστευση, καθώς τα θερμοκήπια στηρίζονται στην «απομόνωση» της θερμότητας και την εξάλειψη φαινομένων μεταφοράς της.

 

Μια χριστουγεννιάτικη ιστορία

Δεκ 201922

Μυρτώ Πετροπούλου: Ενα Χριστουγεννιάτικο Παραμύθι
Μυρτώ Πετροπούλου: Ενα Χριστουγεννιάτικο Παραμύθι

Ένα Χριστουγεννιάτικο Παραμύθι

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος στο βασίλειο του ουρανού επικρατεί αναστάτωση. Όλοι οι άγγελοι θέλουν να κάνουν τα Χριστούγεννά μας όσο πιο όμορφα γίνεται. Άλλοι ετοιμάζουν το χιόνι που θα πέσει, άλλοι φροντίζουν το πνεύμα των Χριστουγέννων να πάει παντού, κάποιοι ετοιμάζουν τα μικρά θαύματα που θα γίνουν, κάποιοι άλλοι ελέγχουν τα φτερά τους ώστε να είναι έτοιμα για να πετάξουν από άκρη σε άκρη σε όλη τη γη και όλοι ψέλνουν με την υπέροχη, αγγελική φωνή τους.

Στο σχολείο του ουρανού ακούγονται χαρούμενες φωνούλες «επιτέλους Χριστούγεννα!!! Επιτέλους διακοπές!!! Γιούπιιιιιι!!». Είναι τα μικρά αγγελάκια που περίμεναν πως και πως αυτές τις μέρες. Και φυσικά ένας λόγος που χαίρονται είναι γιατί θα συναντήσουν και πάλι τους ανθρώπους. Κάθε Χριστούγεννα η κυρία Πηνελόπη, η δασκάλα τους τους αναθέτει σαν εργασία να κατεβούν στη γη και να προσφέρουν τη βοήθεια τους σε κάποιον που την έχει ανάγκη.

Ένα μικρό και χαριτωμένο αγγελάκι ο Μιχαλάκης πετάει από δω και από εκεί και δοκιμάζει τα ολόλευκα φτερά του, είναι η πρώτη του φορά που θα κατεβεί στη γη και ανυπομονεί. Αναρωτιέται πώς να είναι, πως θα εφαρμόσει όλα όσα έμαθε στο σχολείο και ποιον να βοηθήσει και πως θα το κάνει. Ουφ δύσκολο άρχισε να του φαίνεται αλλά η χαρά του είναι τόσο μεγάλη που δεν τον πειράζει « μια χαρά θα τα καταφέρω» σκέφτεται.

Επιτέλους η μεγάλη μέρα έφτασε. Τα αγγελάκια στέκονται το ένα δίπλα στο άλλο και παίρνουν τις τελευταίες οδηγίες και συμβουλές από την κυρία Πηνελόπη και όταν εκείνη τελείωσε και τους ευχήθηκε καλή τύχη πέταξαν όλα μαζί σαν σμήνος και ρίχτηκαν προς τη γη. Ο ουρανός φωτίστηκε πάρα πολύ από τα ασημόλευκα φτερά τους και το ταξίδι ξεκίνησε.

Σε μια άκρη της μικρής πόλης, δίπλα στο ποτάμι είναι ένα μεγάλο σπίτι με μια τεράστια αυλή. Είναι ένα ορφανοτροφείο. Εκεί φιλοξενούνται παιδάκια που δεν ήταν τόσο τυχερά, όπως άλλα, και έμειναν μόνα στη ζωή τους. Ένα από αυτά τα παιδάκια είναι και ο Γιαννάκης. Είναι εφτά χρονών, με καστανά μάτια και μαλλιά, αδύνατος και με ένα υπέροχο χαμογελαστό προσωπάκι. Κάθεται δίπλα στο παράθυρο και με τα μικρά δαχτυλάκια του ζωγραφίζει αστέρια στο ιδρωμένο τζάμι. Είναι σκεπτικός γιατί άκουσε την κυρία Χριστίνα, που τόσο αγαπάει και φροντίζει τα παιδιά εδώ, να μιλάει με τη κυρία Μαργαρίτα, τη διευθύντρια και λέγανε ότι φέτος δεν έχουν αρκετά χρήματα για να πάρουν δώρα σε όλα τα παιδιά, ούτε και μπορούν να κάνουν ένα μεγάλο και γιορτινό τραπέζι για τα Χριστούγεννα. Ο Γιαννάκης που τα άκουσε αυτά λοιπόν, και όχι δεν κρυφάκουσε…απλά περνούσε εκείνη την ώρα από δίπλα τους, μπήκε σε σκέψεις « και τώρα τι να κάνω; να το πω στους άλλους και να κάνουμε κάτι όλα τα παιδιά μαζί; και μένουν μόνο τρεις μέρες για τα Χριστούγεννα, τι θα προλάβουμε;» Τις σκέψεις του διέκοψε το παραμιλητό του μικρού στρουμπουλού Μανώλη που κοιμόταν στο διπλανό κρεβάτι από το δικό του « ωωωωω πόσα ζαχαρωτά!!! Πωωπώ τι νόστιμα!!!». Ο Γιαννάκης χαμογέλασε, σκέπασε τον Μανώλη καλύτερα με την κουβέρτα του και ξάπλωσε και αυτός στο κρεβάτι του. Προσευχήθηκε να γίνει ένα θαύμα και να έχουν τα ωραιότερα Χριστούγεννα, μετά έκλεισε τα μάτια του και αποκοιμήθηκε……

Συνέχισε εσύ αν θέλεις την ιστορία….

Γιατί η γη είναι σφαιρική;

Δεκ 201922

Η αναγκαιότητα προσέγγισης της Γεωγραφίας με την χρήση των ΤΠΕ και ειδικότερα βίντεο και παρουσιάσεων εκπαιδευτικού υλικού από το διαδίκτυο.

από κάτω από: Γεωγραφία | με ετικέτα  |  Δεν υπάρχουν σχόλια »    

Το σχολείο πάνω από όλα θέλει Αγάπη!

Δεκ 20198

logotehnia_sholeio_Zervou_Al

Εισαγωγικά, φρονώ ότι κάνουμε λάθος που θεωρούμε την αγάπη ως στοιχείο του συναισθήματός μας ή πολύ περισσότερο του έρωτα και των θρησκευτικών διακηρύξεων ή και ακόμα ως μια «θεωρία» χωρίς υλική αναφορά. Η αγάπη είναι νόημα ζωής, τρόπος ζωής, πεδίο ολοκλήρωσης του εαυτού μας, ουσία της κοινωνικότητάς μας. Και αν δεν εκφράζεται και δεν αρτιώνεται σε αυτά, τότε απλά δεν υπάρχει.

Ξεκινώντας την εκπαιδευτική μας διαδρομή στα πρώτα βήματά μας από τον παιδικό μας σταθμό και το νηπιαγωγείο επιζητούμε την αγάπη ως το βασικό στοιχείο στη σχέση εκπαιδευτικού και παιδιού, γιατί γνωρίζουμε πολύ καλά ότι πρώτιστη αρχή για το καλό ξεκίνημά μας είναι το να αγαπήσουμε το σχολείο και τη μάθηση – και για να συμβεί αυτό το μικρό παιδί πρέπει να νιώσει πρώτα αυτό την αγάπη που του δίνει το σχολείο, ο εκπαιδευτικός.

Μεγαλώνοντας ο μαθητής, αρχίζουμε να βλέπουμε τα πράγματα διαφορετικά, και όχι αναιτιολόγητα. Αντιλαμβανόμαστε ότι η εκπαιδευτική και μορφωτική εξέλιξή του αλλά και η μετέπειτα επαγγελματική του πορεία – που είναι και το μείζον ή και μοναδικό ζητούμενο (!) – με τον έντονο ανταγωνισμό στην αγορά εργασίας συναρτάται σχεδόν μονοσήμαντα από το επίπεδο των γνώσεών του. Εδώ ακριβώς διαπράττεται το μέγα λάθος.

Αντί, η γνώση να συμπληρώνει την αγάπη – μαζί με την κοινωνικοποίηση – στην πλήρη αρτίωση της προσωπικότητας του νέου, την αντικαθιστά πλήρως και το μόνο απομεινάρι της αγάπης είναι οι αυτοφυείς σχέσεις φιλίας μεταξύ των νέων. Εξορίζεται δηλαδή το βασικό στοιχείο της καλλιέργειας του συναισθηματικού μας κόσμου, χωρίς να αναλογιζόμαστε ότι η μη ολοκληρωμένη προσωπικότητα των νέων είναι πολύ πιο σημαντική από την πρόσκτηση ενός άλφα πεδίου γνώσεων. Ξεχνάμε ότι σήμερα οι γνώσεις παρέχονται πολύ εύκολα από την πληροφοριόσφαιρα και δεν χρειάζεται η απομνημόνευση στοιχείων και στοιχείων εγκύκλιας γνώσης όπως παλιότερα. Εκείνο που χρειάζεται είναι η ισχυρή γενική παιδεία και αυτές οι πνευματικές δεξιότητες (κριτική σκέψη, ορθολογισμός, δημιουργικότητα κλπ) που συνεργούν στην ελευθερία του πνεύματος και στην ερμηνεία της πραγματικότητας και του κόσμου.

Του Νίκου Τσούλια 
https://www.fractalart.gr/to-scholeio-pano-apo-ola-thelei-agapi/

Καλημέρα κόσμε!

Δεκ 20198

Αυτό είναι το πρώτο μου blog, με το οποίο θα αλλάζω πληροφορίες και γνώμες με συναδέλφους και θα δίνω οδηγίες και γνώσεις στους μαθητές μου!!

 

Η λογοτεχνία στο σχολείο

Δεκ 20198

Η λογοτεχνία είναι μια αντίληψη ζωής, ένας χώρος που κουβαλάει με τρόπο αυθεντικό και εναργή όλη την περιπέτεια της πολύπαθης ιστορικής μας διαδρομής. Δίνει μια άλλη διάσταση στη λειτουργία της γνώσης, όπου ο μαθητής θεωρείται ως ενεργό υποκείμενο και δεν είναι δέκτης μιας εγκιβωτισμένης γνώσης στην οποία μάλιστα θα δοκιμαστεί μέσω της απομνημονευτικής του ικανότητας.

  • Καλλιεργεί πολλαπλά τη φαντασία του παιδιού, στοιχείο απαραίτητο για την προσωπική μαθησιακή ανέλιξή του.
  • Δημιουργεί καλύτερους όρους προαγωγής της διδακτικής πράξης, αφού εδώ αμβλύνονται σημαντικά οι κοινωνικές ανισότητες των νέων με δεδομένο ότι η γλώσσα, το περιεχόμενο κα τα μηνύματα της λογοτεχνίας δε διαφοροποιούν ιδιαίτερα το πολιτιστικό τους υπόβαθρο.
  • Ίσως η πιο θετική επιρροή της λογοτεχνίας στο σχολικό γίγνεσθαι είναι ότι αναθεωρεί την κλασική αντίληψη της δόμησης της γνώσης, η οποία επιχειρεί μέσω της στείρας μετάδοσης εννοιών και μηνυμάτων να διαπαιδαγωγήσει τους νέους.

Η λογοτεχνία με την αυθεντικότητα και τη ζωντάνια του αφηγηματικού λόγου, με την πολλαπλότητα των σχηματικών παραστάσεων της μυθιστορηματικής ή μη υφής της αλλά και με τις ποιητικές και συμβολικές εικόνες της θεμελιώνει τη μόρφωση όχι μέσω μιας ψυχαναγκαστικής αντίληψης αλλά μέσω του δημιουργικού ταξιδιού της στις ατέλειωτες πτυχές του κόσμου…

«Στη λογοτεχνία ο μαθητής δεν προσπαθεί να κατακτήσει ένα γνωστικό αντικείμενο, παρακολουθεί την ίδια τη ζωή» και μάλιστα ενσωματώνει τον εαυτό του μέσα στα πρόσωπα του λογοτεχνικού κειμένου και έτσι τελικά η μάθηση είναι μια αβίαστη και απελευθερωτική διαδικασία.

Η περιπέτεια της λογοτεχνίας είναι ένα ισχυρό αντιστάθμισμα στη χρησιμοθηρική αντίληψη της εκπαίδευσης αλλά και στην τεχνοκρατική πρακτική της κοινωνίας.

Γιατί απευθύνεται κυρίως στο συναισθηματικό κόσμο και στον ψυχικό πλούτο του παιδιού. Γιατί διευρύνει τους ορίζοντες της αμφισβήτησής του και της αναζήτησής του. Γιατί διεισδύει σε μια βαθύτερη πραγματικότητα που σφύζει από ζωή και ξεχειλίζει από τα ατέλειωτα ερεθίσματα της τέχνης του λόγου.

Νίκος Τσούλιας -Fractal https://www.fractalart.gr/logotexnia-sxoleio/


Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων