Οι μύθοι και η πραγματικότητα σχετικά με το κράνος στις μηχανές!

Δεκ 201812

Μύθος 1: Το κράνος μειώνει την ορατότητα.

Πραγματικότητα: Τη μειώνει σε σχέση με τι; Με την ορατότητα κάποιου που δεν φορά κράνος; Που κυκλοφορεί δηλαδή με τα μάτια μισόκλειστα από τον αέρα; Άστοχο.

Ας το κάνουμε πιο συγκεκριμένο: Μειώνει την πλευρική ορατότητα, το εύρος του οπτικού πεδίου του οδηγού.

Πραγματικότητα: Οι κατασκευαστές των κρανών έχουν σαν πρώτο μέλημα το μέγιστο οπτικό πεδίο, με αποτέλεσμα το εύρος οπτικού πεδίου που προσφέρουν τα κράνη μοτοσυκλέτας να ξεπερνούν το εύρος που μπορεί να αντιληφθεί το ανθρώπινο μάτι. Οπότε καταρρίπτεται το επιχείρημα.

Μύθος 2: Δεν χρειάζεται μέσα στην πόλη.

Πραγματικότητα: Αν ακολουθούσαμε τις στατιστικές, θα βλέπαμε ότι είναι πολύ πιο επικίνδυνο να μη χρησιμοποιούμε κράνος μέσα στην πόλη, παρά σε ταξίδι. Τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται σε ακτίνα 20 χλμ από τον τόπο κατοικίας και σε αστικό περιβάλλον.

Με το δεδομένο ότι αρκεί ένα χτύπημα με ταχύτητα 10 χ.α.ω. για να γίνει η μέγιστη βλάβη στο κεφάλι (θάνατος, αναπηρία), καταλαβαίνουμε ότι το επιχείρημα καταρρίπτεται πανηγυρικά.

Μύθος 3: Τα κράνη είναι ακριβά.

Πραγματικότητα: Ακριβά σε σχέση με τι; Ας απαντήσει κάθε ένας μόνος του.

Ωστόσο εδώ υπάρχει μία βάση, καθώς θα μπορούσαν να έχουν ευνοϊκότερη φορολογική μεταχείριση, ώστε να είναι φθηνότερα. Στην Αγγλία έχουν μηδενικό ΦΠΑ, σε άλλες χώρες της Ευρώπης έχουν ΦΠΑ αντίστοιχο των φαρμάκων (χαμηλότερο).

πηγή : https://www.newsbeast.gr/moto/odiki-asfaleia/arthro/334824/oi-muthoi-kai-i-pragmatikotita-shetika-me-to-kranos

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οι μύθοι και η πραγματικότητα σχετικά με το κράνος στις μηχανές!    

Η πιο γρήγορη μηχανή στον κόσμο!!!

Δεκ 201812

Όταν η Kawasaki συνέλαβε για πρώτη φορά την ιδέα της Ninja H2R, ο βασικός στόχος του σχεδίου ήταν να προσφέρει μια αίσθηση επιτάχυνσης που κανένας αναβάτης δεν είχε νιώσει ως τώρα.Μία από τις βασικές αρχές της Kawasaki ήταν πάντα ότι μια μοτοσυκλέτα πρέπει να είναι διασκεδαστική στην οδήγηση. Παρόλο που μπορεί κανείς να απολαύσει μια μοτοσυκλέτα με διάφορους τρόπους, πιστεύουμε ότι η έντονη επιτάχυνση αποτελεί ένα βασικό παράγοντα που προσφέρει απόλυτη οδηγική ευχαρίστηση.Η Ninja H2R κινείται από έναν κινητήρα με υπερσυμπιεστή αερίων, που μπορεί να αποδώσει ισχύ στο φάσμα των 300 ίππων, σε συνδυασμό με ένα συμπαγή σχεδιασμό που συναντάμε στις μοτοσυκλέτες supersport. Το κλειδί για να επιτευχθούν τέτοιες απίστευτες επιδόσεις αποτελεί ο υπερσυμπιεστής αερίων του κινητήρα –μια μονάδα σχεδιασμένη αποκλειστικά για τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, σε συνεργασία με άλλες εταιρείες του ομίλου Kawasaki Heavy Industries (KHI): την εταιρεία Αεριοστρόβιλων και Μηχανημάτων, την εταιρεία Αεροδιαστημικής και το Τμήμα Εταιρικής Τεχνολογίας.

ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Επιτάχυνση χωρίς προηγούμενο.Προκειμένου να επιτευχθεί έντονη επιτάχυνση και τελική ταχύτητα που οι περισσότεροι αναβάτες δεν έχουν ποτέ τη δυνατότητα να βιώσουν, χρειαζόταν ένας κινητήρας που να αποδίδει μεγάλη ισχύ. Ενώ ένας κινητήρας μεγάλου κυβισμού θα μπορούσε εύκολα να έχει υψηλή απόδοση, για να παραμείνει ελαφριά και συμπαγής η μοτοσυκλέτα, ένας συμπαγής κινητήρας ήταν αναγκαίος. Η χρήση ενός κινητήρα με υπερσυμπιεστή αερίων -που μειώνει το μέγεθος ενός κινητήρα υψηλής απόδοσης- επέτρεψε να συνδυαστούν αυτοί οι δύο σχεδιαστικοί στόχοι: η μέγιστη ισχύς είναι στοχευμένη στους 300 ίππους, ενώ το μέγεθος του τετρακύλινδρου κινητήρα σε σειρά 998cc είναι ανάλογο άλλων supersport μοτοσυκλετών 1000cc.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τύπος κινητήρα Υγρόψυκτος τετρακύλινδρος σε σειρά με υπερσυμπιεστή αερίων
Κυβισμός 998cc

Τύπος υπερσυμπιεστή Φυγοκεντρικός, τύπου scroll
Μέγιστη ισχύς Σχεδιαστική στόχευση 300 PS
Τύπος πλαισίου Χωροδικτύωμα, υψηλής αντοχής ατσάλι
Ελαστικά Εμπρός: 120/600R17 (αγωνιστικά)

Πίσω: 190/650Ρ17 (αγωνιστικά)

Πηγές: https://www.track-day.gr/mainpage/%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B7-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%83%CE%B7-kawasaki-ninja-h2r/

https://blog.motorcycle.com/2017/09/01/motorcycle-news/kawasaki-announces-2068-ninja-h2r-models/

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η πιο γρήγορη μηχανή στον κόσμο!!!    

Δίχρονοι κινητήρες.

Δεκ 20187

Οι αρχές ενός κλασικού δίχρονου κινητήρα είναι πραγματικά πολύ απλές. Αρχικά, δε χρειάζεται ειδικά όργανα για την εναλλαγή των αερίων στον κύλινδρο. Σ’ αυτό έγκειται και η κύρια διαφορά στη δομή του δίχρονου κινητήρα έναντι του τετράχρονου, ο οποίος απαιτεί βαλβίδες, εκκεντροφόρο, καδένες εκκεντροφόρου, καπελότα, γρανάζια κίνησης και άλλα μηχανικά στοιχεία που συναντάμε στους τετράχρονους κινητήρες. Έτσι, ο μειωμένος αριθμός κινούμενων μαζών προσφέρει μεγαλύτερη σταθερότητα και μειωμένες ανάγκες συντήρησης. Η εναλλαγή των αερίων κατευθύνεται από το έμβολο και διοχετεύονται μέσω θυρίδων που υπάρχουν στα τοιχώματα του κυλίνδρου. Επιπλέον, ο δίχρονος κινητήρας χρησιμοποιεί ως καύσιμο βενζίνη ή πετρέλαιο, το οποίο στην πλειονότητα των κατασκευών, αναμιγνύεται με το έλαιο λίπανσης για να σχηματίσει το καύσιμο μίγμα.

Ο πλήρης κύκλος λειτουργίας στο δίχρονο κινητήρα πραγματοποιείται σε κάθε πλήρη περιστροφή του στροφαλοφόρου άξονα (360 μοίρες) ή σε κάθε δύο διαδρομές του εμβόλου (δύο χρόνοι). O κύκλος φαινομενικά είναι στον τετράχρονο και στο δίχρονο κινητήρα βασικά ο ίδιος. ‘Όμως, η εξέλιξη των επιμέρους χρόνων τοπικά και χρονικά είναι διαφορετική. Ένας πλήρης κύκλος λειτουργίας περιλαμβάνει τις «φάσεις» :

1. Αναρρόφηση
2. Συμπίεση
3. Εκτόνωση – παραγωγή έργου
4. Εξαγωγή

Πηγές:  https://www.caroto.gr/2012/01/08/2-stroke-engines/

https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiZhb6twI3fAhWGzKQKHWc_BcEQjhx6BAgBEAM&url=https%3A%2F%2Fwww.cycleworld.com%2F2015%2F04%2F06%2Ftwo-stroke-motorcycle-engines-explained-tech-talk-by-kevin-cameron&psig=AOvVaw3nq4UkQCRvH_rZRlvPTEjf&ust=1544264458458578

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δίχρονοι κινητήρες.    

Τετράχρονοι κινητήρες

Δεκ 20187

Συχνά, όταν αναφερόμαστε σε μια μοτοσικλέτα, είναι απαραίτητη η διευκρίνιση για το αν πρόκειται για τετράχρονη ή δίχρονη. Τα επίθετα αυτά έχουν να κάνουν φυσικά με τον τύπο του κινητήρα της και συνήθως αρκούν για να φανερώσουν κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Τι ακριβώς συμβαίνει όμως μέσα σε έναν τετράχρονο κινητήρα εσωτερικής καύσης; Τι είναι τελικά αυτοί οι τέσσερις χρόνοι για τους οποίους όλοι μιλάνε; Επειδή, όπως καταλαβαίνετε, το θέμα είναι τεράστιο, λόγω των πάρα πολλών παραμέτρων που περιέχει, στο κείμενο που ακολουθεί θα προσπαθήσουμε να το κάνουμε όσο πιο απλό γίνεται.
Ο τετράχρονος κινητήρας βρίσκει πλέον εφαρμογή στην πλειονότητα των μοτοσικλετών και ειδικά σε αυτές με μεγάλο κυβισμό. Βασικό του προτέρημα έναντι του δίχρονου είναι η “καθαρή” λειτουργία του, δηλαδή οι μειωμένες εκπομπές ρύπων. Αν αναλογιστεί κανείς την έξαρση της οικολογικής συνείδησης στις μέρες μας, θα καταλάβει γιατί οι τετράχρονοι κινητήρες χρησιμοποιούνται σήμερα στις περισσότερες μοτοσικλέτες και μάλιστα με τάση να παραγκωνίσουν τελείως τους δίχρονους, κάτι το οποίο έχει ήδη ξεκινήσει να συμβαίνει. Τι ακριβώς σημαίνει όμως τετράχρονος κινητήρας;
Αρχικά, θα πρέπει να διευκρινίσουμε τι είναι ο χρόνος. Ως ένας χρόνος, λοιπόν, ορίζεται μία διαδρομή του εμβόλου μέσα στον κύλινδρο, προς μία κατεύθυνση. Δηλαδή όταν το έμβολο κινηθεί από το ανώτερο σημείο που μπορεί να βρεθεί (¶νω Νεκρό Σημείο ή Α.Ν.Σ.) μέχρι το κατώτερο (Κάτω Νεκρό Σημείο ή Κ.Ν.Σ.), η διαδρομή αυτή ορίζεται ως ένας χρόνος. Αντίστοιχα, ως ένας χρόνος ορίζεται και μία διαδρομή από το Κ.Ν.Σ. στο Α.Ν.Σ. Από τα παραπάνω, εύκολα κάποιος μπορεί να καταλάβει ότι σε έναν τετράχρονο κινητήρα, ο κύκλος λειτουργίας συμπληρώνεται σε 4 διαδρομές του εμβόλου.
1ος χρόνος (εισαγωγή): 
Αρχίζει με το έμβολο στο A.N.Σ. Η βαλβίδα εισαγωγής έχει αρχίσει να ανοίγει. Καθώς το έμβολο κινείται προς τα κάτω, δημιουργεί διαφορά πιέσεως ανάμεσα στον κύλινδρο και την ατμόσφαιρα (υποπίεση). Αυτή η υποπίεση αναγκάζει το καύσιμο μείγμα να κινηθεί προς τον κύλινδρο και να τον γεμίσει. Όταν το έμβολο φτάσει στο Κ.Ν.Σ., ο κύλινδρος είναι γεμάτος με καύσιμο. Τότε η βαλβίδα εισαγωγής κλείνει και το μείγμα παγιδεύεται μέσα στον κύλινδρο. Έτσι, το έμβολο βρίσκεται στο κατώτερο σημείο του κυλίνδρου (Κ.Ν.Σ.), όλες οι βαλβίδες είναι κλειστές και ο κύλινδρος γεμάτος με καύσιμο.
2ος χρόνος (συμπίεση): 
Το έμβολο από το Κ.Ν.Σ. αρχίζει και κινείται προς το A.N.Σ. Οι βαλβίδες είναι κλειστές, οπότε το μείγμα δεν μπορεί να διαφύγει και συμπιέζεται. Με τη συμπίεση αναπτύσσεται θερμότητα και το μείγμα αναμειγνύεται καλύτερα. Τώρα, οι βαλβίδες παραμένουν κλειστές, το καύσιμο συνεχίζει να βρίσκεται παγιδευμένο μέσα στον κύλινδρο, αλλά το έμβολο έχει φτάσει κοντύτερα στο ανώτερο μέρος του κυλίνδρου (Α.Ν.Σ.) και έχει συμπιέσει το καύσιμο.
3ος χρόνος (εκτόνωση): 
Το ηλεκτρικό σύστημα τροφοδοτεί με ρεύμα το μπουζί, που δημιουργεί σπινθήρα, ο οποίος αναφλέγει το συμπιεσμένο μείγμα. Με την ανάφλεξη του μείγματος δημιουργείται έκρηξη, η εκτόνωση της οποίας σπρώχνει το έμβολο προς τα κάτω, το οποίο και παράγει έργο. Τώρα, το έμβολο βρίσκεται (οι θέσεις που περιγράφουμε είναι πάντα θεωρητικές) στο Κ.Ν.Σ., το καύσιμο αφού κάηκε έχει μετατραπεί σε αέρια και η βαλβίδα εξαγωγής ξεκινά να ανοίγει.
4ος χρόνος (εξαγωγή): 
Ανοίγει η βαλβίδα εξαγωγής. Το έμβολο, κινούμενο προς τα πάνω, σπρώχνει τα καυσαέρια έξω από τον κύλινδρο, προς την εξάτμιση. Μόλις φτάσει στο Α.Ν.Σ., κλείνει η βαλβίδα εξαγωγής και ανοίγει η εισαγωγής. Ο κύλινδρος είναι άδειος από καυσαέρια και ένας νέος κύκλος είναι έτοιμος να αρχίσει, καθώς το έμβολο θα ξεκινήσει και πάλι την πορεία του προς το Κ.Ν.Σ., τραβώντας μαζί του φρέσκο καύσιμο μέσω της υποπίεσης. πηγές : https://www.mototriti.gr/data/magazine/viewthema/30227.asp

https://motors-bay.com/uploads/posts/2016-06/1466757510_1-cylinder-4-stroke.jpg

https://www.whitedoglubes.com/images2/basic4strokengine.jpg

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τετράχρονοι κινητήρες    

Με λίγα λόγια η ιστορία της μοτοσικλέτας…

Δεκ 20185

Ενώ η εξέλιξη του ποδηλάτου διήρκεσε 50 χρόνια (από την ξύλινη κατασκευή χωρίς πετάλια, τη «Draisine» (ντραϊζίνα) του Γερμανού Karl Drais von Sauerbronn το 1817, μέχρι το δίτροχο «Velocipede» με πετάλια του Michaux τo 1817 (που έκανε για πρώτη φορά δυνατή τη μετακίνηση χωρίς περπάτημα ή χρήση αλόγων), η εξέλιξη της μοτοσυκλέτας ήταν πολύ ραγδαία. Ήταν άλλωστε η λογική συνέχεια μετά το ποδήλατο. Γιατί παρόλο που το ποδήλατο έκανε πιο εύκολη και πιο γρήγορη την μετακίνηση, απαιτούσε όμως πάντα μυική δύναμη. Αυτό ακριβώς το μειονέκτημα πυροδότησε το ζήλο των πρώτων κατασκευαστών μοτοσικλέτας να μετατρέψουν το ποδήλατο σε μηχανοκίνητο δίτροχο. Και σε αυτή τη περίπτωση το όνομα Michaux κάνει εκ νέου την εμφάνιση του: Δύο χρόνια μετά την πρωτοποριακή τους εφεύρεση, οι Γάλλοι αδελφοί εξόπλισαν το «Velocipede» με μικρή ατμομηχανή. Όμως για την καθημερινή χρήση η κατασκευή αυτή αποδείχθηκε ακατάλληλη, γιατί το όχημα κινδύνευε, π.χ. σε περίπτωση πτώσης, να πιάσει φωτιά.

Νέους ορίζοντες άνοιξε το 1876 ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, ο αποκαλούμενος και κινητήρας Όττο κατά το όνομα του εφευρέτη του Νικολάους Όττο. Βάσει αυτού οι Γκότλιμπ Ντάιμλερ, Βίλχελμ Μάιμπαχ και Καρλ Μπεντς κατασκεύασαν λίγα χρόνια αργότερα το βενζινοκινητήρα, που ήταν πιο ελαφρύς και γρήγορος από τους κινητήρες Όττο. Το 1892 ο Ρούντολφ Ντίζελ ολοκλήρωσε την παλέτα κινητήρων του 19ου αιώνα με τον πετρελαιοκινητήρα ή κινητήρα ντίζελ, ενώ ο κινητήρας Βάνκελ του Φέλιξ Βάνκελ (περιστροφικός κινητήρας) εμφανίστηκε πολύ αργότερα και συγκεκριμένα το 1957.

Η σύγχρονη μοτοσικλέτα αποτελείται από τον σκελετό, τον κινητήρα και τους τροχούς. Ο σκελετός κατασκευάζεται συνήθως από σωλήνα από χάλυβα. Ο κινητήρας στηρίζεται σε χαμηλό σημείο για την αύξηση της ευστάθειας και είναι τετράχρονος ή δίχρονος. Ο αριθμός των κυλίνδρων ξεκινά από έναν και φτάνει μέχρι τους έξι.

Ειδικότερα στους κινητήρες με δύο και άνω κυλίνδρους, η διάταξη μπορεί να είναι: Σειριακή,V κατά τον διαμήκη άξονα ή V εγκάρσια,boxer (αντικριστοί).

Στις μοτοσικλέτες μαζικής παραγωγής η ισχύς των κινητήρων ξεκινά από έναν ίππο και φτάνει τους 200 ίππους. Ο κυβισμός ξεκινά από τα 50 κ.εκ. και φτάνει τα 2.300 κ.εκ. Το καύσιμο υλικό κατέρχεται στον εξατμιστήρα από δοχείο (ρεζερβουάρ) που βρίσκεται πάνω από τον κινητήρα. Η εξάτμιση και η ανάμιξη του καυσίμου με τον αέρα γίνεται στο καρμπιρατέρ ή με σύστημα ψεκασμού. Υπάρχουν αερόψυκτοι, αεροελαιόψυκτοι και υδρόψυκτοι κινητήρες.πηγή : https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%BF%CF%84%CE%BF%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%BB%CE%AD%CF%84%CE%B1

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Με λίγα λόγια η ιστορία της μοτοσικλέτας…    

Καλώς ήρθατε στο blog μας!!

Νοέ 201828

Το blog μας είναι μια μαθητική εργασία στο μάθημα της πληροφορικής. Σε αυτό το blog θα παρουσιάσουμε μερικά από τα καλύτερα  μοντέλα  μηχανών και θα σας ενημερώνουμε για  ότι καινούριο βγαίνει  για μηχανές!

 

 


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων