ΙΟΥΝΙΟΣ, Ο ΘΕΡΙΣΤΗΣ.

Μπήκε λοιπόν ο Ιούνιος. Ο έκτος μήνας του χρόνου, το πρώτο παιδάκι  του Καλοκαιριού. Ιούνιος ο θεριστής. Γιατί θεριστής; Γιατί εκτός από την επίσημη ονομασία των μηνών, ο ελληνικός λαός έχει δώσει στους μήνες διάφορα άλλα λαϊκά ονόματα…

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ.

 

ΕΝΤΟΜΑ, ΜΕΡΟΣ Α΄

Όπου κι αν κοιτάξουμε γύρω μας, όλα είναι καταπράσινα! Τα πουλιά δίνουν την καλύτερη τους συναυλία, τα ζώα πανηγυρίζουν! Και κάποια μικροσκοπικά πλασματάκια διανύουν την καλύτερή τους εποχή! Ποια είναι αυτά; Μα φυσικά τα ΕΝΤΟΜΑ! Μεγάλα ή μικρά, ωφέλιμα ή βλαβερά, ας τα γνωρίσουμε καλύτερα!

Πατήστε ΕΔΩ, ώστε να μεταβείτε στο σχετικό αρχείο.

 

 

ΜΑΝΑ, ΜΗΤΕΡΑ, ΜΑΝΟΥΛΑ, ΜΑΜΑ…B΄ ΜΕΡΟΣ

Αφού λοιπόν ψηφίσατε, δεν έχουμε παρά να σας παρουσιάσουμε τα αποτελέσματα αυτής της ψηφοφορίας.
Σας προτείνουμε αυτή τη φορά να γίνετε ζωγράφοι ή γλύπτες και να δημιουργήσετε τα δικά σας έργα τέχνης. Είμαστε σίγουροι ότι αν προσπαθήσετε, θα τα καταφέρετε περίφημα! 



Λήψη αρχείου

ΜΑΝΑ, ΜΗΤΕΡΑ, ΜΑΝΟΥΛΑ, ΜΑΜΑ…

Πλησιάζει μια σημαντική γιορτή, η γιορτή της μητέρας. Την Κυριακή λοιπόν αυτό που πρέπει να κάνουμε, είναι να τρέξουμε στην αγκαλιά της μανούλας, να της πούμε “ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ”, να της δώσουμε το πιο γλυκό φιλί και την πιο ζεστή αγκαλιά!!!

ΜΑΝΟΥΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!

 



Λήψη αρχείου

Δείτε την παρουσίαση κι εδώ:

https://sway.office.com/1lQA72C78qJvuCRm

ΤΟ ΣΠΟΡΑΚΙ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ

Πως δημιουργούνται τα δέντρα, τα λουλούδια, τα φυτά;

Όλα ξεκινούν από έναν μικροσκοπικό σπόρο, που με τη βοήθεια του πλούσιου εδάφους, του ήλιου, του νερού και του αέρα, αρχίζει να αναπτύσσεται, να μεγαλώνει. 

Το μόνο που χρειάζεται είναι χρόνος. Κι έτσι το μικρό σποράκι βγάζει ρίζες, βλαστό, φύλλα, άνθος, καρπό…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΦΥΤΟΥ

Παρακάτω μπορείτε να δείτε ποια είναι τα μέρη ενός φυτού.

Κι ένα βίντεο όπου μπορούμε να παρακολουθήσουμε την ανάπτυξή του!

Και τώρα είναι η στιγμή να προχωρήσουμε στο πέιραμά μας! Τα υλικά που θα χρειαστούμε είναι: 

  • 3 πλαστικά ποτηράκια (ή εναλλακτικά 3 κεσεδάκια από γιαούρτι)
  • φακές
  • βαμβάκι
  • νερό

Βάζουμε στα κεσεδάκια βαμβάκι, λίγες φακές, νερό. Τοποθετούμε το ένα κοντά στο φως του ήλιου και το ποτίζουμε όποτε χρειάζεται. Βάζουμε το άλλο κοντά στο φως του ήλιου αλλά δεν το ποτίζουμε.Το τελευταίο το βάζουμε μέσα σε ένα ντουλάπι, χωρίς καθόλου φως αλλά το ποτίζουμε. 

Τι θα συμβεί; Θα αναπτυχθούν όλα τα φυτά μας; Κι αν όχι, γιατί; Θυμόμαστε: 

 

ΑΝΟΙΞΗ

Διανύουμε ήδη τον δεύτερο μήνα της όμορφης αυτής εποχής, της άνοιξης.
Η Άνοιξη είναι εδώ με όλα της τα χρώματα και τα αρώματα. Λουλουδάκια, πεταλούδες, ανθάκια, ζουζουνάκια βρίσκονται πλέον παντού. Τα νιώθουμε, τα ακούμε, τα μυρίζουμε, τα βλέπουμε, τα αγγίζουμε!!!
Ας φτιάξουμε λοιπόν με τα <<ζουζουνάκια>> μας ένα κολάζ με θέμα την Άνοιξη. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε υλικά που έχετε στο σπίτι σας, όπως υλικά από συσκευασίες, χαρτόνια, όσπρια, κτλ. 
Είναι σίγουρο ότι τα παιδιά θα φτιάξουν εκπληκτικές κατασκευές, χρησιμοποιώντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους!!!

ΠΑΣΧΑ

Πλησιάζει το Πάσχα, μία από τις μεγαλύτερες γιορτές της χριστιανοσύνης. Φέτος θα περάσουμε αυτή την περίοδο με διαφορετικό τρόπο. Ας μπούμε λοιπόν στο κλίμα των ημερών. 

Τι γιορτάζουμε το Πάσχα; Τι ήθη, έθιμα και παραδόσεις έχουμε στον τόπο μας; 

Ένα βιβλίο που μπορούμε να διαβάσουμε είναι ο “Απρίλιος”. Μέσα σε αυτό το βιβλίο θα βρούμε παραμύθια, μύθους, ήθη και έθιμα από την θρησκευτική μας παράδοση. 

Η Κάτια και ο Πέρης, οι γνωστοί ήρωες από την kidepedia μέσα από ένα βίντεο μας μιλούν για την Μεγάλη Εβδομάδα.

Ένα ωραίο τραγούδι, σχετικό με το Πάσχα, που αρέσει πολύ στα νήπια είναι το τραγούδι της Γωγώς Αγγελοπούλου “Πάσχα στο χωριό”, που περιέχεται στο περιοδικό “Παράθυρο στην Εκπαίδευση του παιδιού”, τ.62. 

Εδώ μπορείτε και να το ακούσετε.

 

 

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

 

Η καθημερινή ρουτίνα για τα παιδιά είναι πολύ σημαντική. Κι όταν λέμε ρουτίνα εννοούμε το πρόγραμμα που πρέπει να υπάρχει στην καθημερινότητα ενός νηπίου. Η ρουτίνα λοιπόν βοηθάει το παιδί να νιώθει ασφάλεια και σιγουριά, να ξέρει με άλλα λόγια τι να περιμένει, να νιώθει περισσότερο αυτόνομο, και κατ’ επέκταση να είναι περισσότερο συνεργάσιμο και ήρεμο.

Η ρουτίνα αφορά συνήθως το πότε θα ξυπνήσει ένα παιδί, πότε αλλά και πως θα φάει, την ώρα που θα κοιμηθεί το μεσημέρι, την ώρα που παίζει στο σπίτι, το πότε θα κάνει μπάνιο και την ώρα που θα κοιμηθεί το βράδυ.

Το πρόγραμμα και οι μικρές καθημερινές ρουτίνες βοηθούν την οικογένεια να λειτουργεί καλύτερα  σε ένα περιβάλλον ευχάριστο και ασφαλές. Όλη η οικογένεια είναι πιο ήρεμη και οι γονείς δεν χρειάζεται να βάζουν συνεχώς υπενθυμίσεις.

Μια ρουτίνα που έχουμε σε καθημερινή βάση στο νηπιαγωγείο, είναι το ημερολόγιό μας. Αυτό το χρονικό διάστημα που τα νήπια μας απέχουν από την εκπαιδευτική διαδικασία σας προτείνουμε να φτιάξετε στο σπίτι ένα ημερολόγιο όπως το παρακάτω,  μαζί με το παιδί. Μπορείτε να το ετοιμάσετε με τη με τη βοήθεια ενός χάρακα. Τα παιδιά μπορούν να γράψουν τους αριθμούς με τη βοήθειά σας. Κάθε μέρα το παιδί κυκλώνει την αντίστοιχη ημερομηνία και μπορεί να ζωγραφίσει στο κουτάκι τον καιρό της ημέρας.

Υπόδειγμα:   



Λήψη αρχείου

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΔΡΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

 

Και τι εννοούμε όταν λέμε αδρή κινητικότητα; Αδρή κινητικότητα είναι η διαδικασία κατά την οποία κινητοποιούνται μεγάλοι μύες ή μυικές ομάδες μέσα από τις κινητικές δραστηριότητες που κάνει το παιδί. Τέτοιες δραστηριότητες μπορεί να είναι η βάδιση, το μπουσούλημα, τα πλάγια βήματα, η στόχευση (πέταγμα αντικειμένων), το τρέξιμο, κ.α.

Είναι σίγουρο πως τα παιδιά την λατρεύουν όλες τις κινητικές δραστηριότητες, !!!

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε δραστηριότητες αδρής κινητικότητας που προτείνονται από την εργοθεραπεύτρια Μουρελάτου Σταμούλα.

 

  • Ζητάμε από το παιδί να πάει στο δωμάτιό του και να γυρίσει: περπατώντας στα 4 όπως ο σκύλος, βαριά όπως ο ελέφαντας, αθόρυβα όπως το ποντίκι, αδέξια όπως η πάπια, σηκώνοντας το κεφάλι όσο γίνεται ψηλότερα όπως η καμηλοπάρδαλη, με πηδηματάκια όπως το βατραχάκι, κ.α.
  • Το παιδί περπατάει γύρω από το τραπέζι στις μύτες των ποδιών του και επιστρέφει από την αντίθετη πλευρά περπατώντας στις φτέρνες.
  • Περνάει κάτω από το τραπέζι έρποντας με την κοιλιά και επιστρέφει έρποντας με την πλάτη.
  • Ζητήστε από το παιδί να κυλίσει στο πάτωμα από τον έναν τοίχο στον άλλο.
  • Μάθετε του να κάνει τούμπες.
  • Ζητήστε από το παιδί να στέκεται στο ένα πόδι όσο γίνεται περισσότερο, επαναλάβετε με το άλλο πόδι.
  • Να χτυπάει τα χέρια του και να πρέπει να πηδάει συγχρόνως.
  • Να κρύβεται κουλουριασμένο κάτω από μια κουβέρτα και στο σινιάλο σας να πρέπει να βγει όσο πιο γρήγορα γίνεται.
  • Να ξαπλώνει με την πλάτη και να κάνει ποδήλατο άλλοτε κινώντας τα πόδια αργά και άλλοτε επιταχύνοντας.
  • Να περπατάει σέρνοντας τα πόδια του στο πάτωμα. Όταν του χτυπάτε παλαμάκια, πρέπει να περπατάει σηκώνοντας πολύ ψηλά το γόνατο.
  • Προσπαθήστε να κάνετε το παιδί να πηδάει στο ένα πόδι κρατώντας του τα χέρια. Το παιδί επαναλαμβάνει πηδώντας στο άλλο πόδι.
  • Το παιδί δίνει κλωτσιές στον αέρα χρησιμοποιώντας και το δεξί και το αριστερό πόδι.
  • Με τα πόδια ανοιχτά, τα χέρια τεντωμένα στο πλάι, το παιδί πρέπει να γυρίζει σαν τον ανεμόμυλο χωρίς να κουνήσει τα πόδια.
  • Ανασηκώστε τα πόδια του παιδιού και ζητήστε του να περπατήσει με τα χέρια (καροτσάκι του κηπουρού).
  • Σχηματίστε με εφημερίδα μια ευθεία γραμμή στο πάτωμα. Το παιδί πρέπει να περπατήσει πάνω σε αυτή τη γραμμή χωρίς να πατήσει το πόδι στο πλάι. Να επαναλάβει πηγαίνοντας προς τα πίσω.
  • Δημιουργήστε δύο γραμμές στο πάτωμα με σκοινί ή σπάγγο που να απέχουν μεταξύ τους 20εκ. και να έχουν μήκος 3 περίπου μέτρα. Το παιδί πρέπει να περπατήσει ανάμεσα σε αυτές τις ¨γραμμές¨ χωρίς να τις αγγίξει. Να επαναλάβει πηγαίνοντας προς τα πίσω.
  • Σχηματίστε στο πάτωμα έναν κύκλο. Το παιδί πηδάει με ενωμένα τα πόδια μέσα και έξω από τον κύκλο. Να επαναλάβει με το ένα πόδι αν μπορεί.
  • Ζητήστε από το παιδί να σπρώξει με το ένα πόδι ένα άδειο κουτί παπουτσιών και να επιστρέψει χρησιμοποιώντας το άλλο πόδι. Ζητήστε του να σπρώξει και να τραβήξει με τα χέρια του.

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ……