Επαναληπτικές εργασίες στη Γλώσσα #4

Globe with wild animals and plants

Τεταρτάκια μου καλησπέρα!

Ελπίζω να είστε όλοι καλά και να επισκεφθήκατε τη μαγική βιβλιοθήκη της μάγισσας Σουμουτού! Περιμένω να μου πείτε ποια παραμύθια ανακαλύψατε!

Δραστηριότητες:

Σας ανεβάζω ένα ακόμη φυλλάδιο με επαναληπτικές ασκήσεις στη Γλώσσα.

Μπορείτε να θυμηθείτε ξανά πως ξεχωρίζουμε ένα άρθρο από τον αδύνατο τύπο της προσωπικής αντωνυμίας  εδώ, αλλά και τι είναι μια απλή και μια σύνθετη πρόταση εδώ.

Για το τέλος, σας έχω φτιάξει ένα quiz , το οποίο μπορείτε να βρείτε πατώντας επάνω του. Στη σελίδα που θα σας ανοίξει, πατάτε το κουμπί Practice, έπειτα το Play και είστε έτοιμοι για το παιχνίδι, χωρίς να χρειάζεται να δημιουργήσετε λογαριασμό στη σελίδα. Καλή επιτυχία!

Οι λύσεις των ασκήσεων εδώ!

2 Απριλίου-Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου

pagkosmia_hmera_paidikou_vivliou_2020

Τεταρτάκια μου καλημέρα,

Με αφορμή την ημέρα γέννησης του μεγάλου συγγραφέα παιδικών παραμυθιών, Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, στις 2 Απριλίου 1805, αποφασίστηκε να γιορτάζεται κάθε χρόνο τέτοια μέρα το παιδικό βιβλίο. Ας μιλήσουμε λίγο για την ιστορία αυτού του σπουδαίου παραμυθά…                                        

Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (1805-1875) 

Πολλά χρόνια πριν, περίπου 2 αιώνες, γεννήθηκε σε μια μικρή  πόλη της Δανίας ο γιος ενός φτωχού τσαγκάρη, ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.

Ο πατέρας του αγαπούσε πολύ τα γράμματα και του έλεγε συνεχώς θρύλους και ιστορίες. Το ψηλόλιγνο αγόρι γνώρισε όμως σύντομα τη σκληρή όψη της ζωής, καθώς σε ηλικία 11 χρονών έχασε τον πατέρα του.

Σύντομα βρέθηκε μόνος χωρίς τη βοήθεια κανενός στην Κοπεγχάγη, την πρωτεύουσα της Δανίας, γεμάτος όνειρα και φιλοδοξίες.

Ήθελε να γίνει χορευτής, ηθοποιός και τραγουδιστής, αλλά δεν τα κατάφερε. Η απελπισία του ήταν μεγαλύτερη και από αυτή που ένιωθε το άσχημο παπάκι της πασίγνωστης ιστορίας του.

Η καλή τύχη τελικά βρέθηκε στον δρόμο του και κατάφερε να εκδώσει το πρώτο του βιβλίο «Παραμύθια για παιδιά». Είχε σκοπό να πραγματοποιήσει τα όνειρα του, χωρίς να φοβάται τους κόπους, τη σκληρή δουλειά και τις απογοητεύσεις. Η δόξα άρχισε να φαίνεται μακριά στον ορίζοντα.

Ο ίδιος ο Άντερσεν έλεγε πως «η ζωή η ίδια είναι ένα παραμύθι» κι έτσι συνέχισε να τη διηγείται στα 150 παραμύθια που έγραψε μεταξύ των οποίων:

«Το κοριτσάκι με τα σπίρτα», «ο Χάνσελ και η Γκρέτελ»,

«Η μικρή γοργόνα», «Τα καινούρια ρούχα του αυτοκράτορα»,

«Ο μολυβένιος στρατιώτης», «Η βασίλισσα του χιονιού,

«Η πριγκίπισσα και το μπιζέλι», «Το ασχημόπαπο»  κ.α.

Εσείς έχετε διαβάσει κάποιο από τα παραμύθια του Άντερσεν ; Σας άρεσε;            Μπορείτε εδώ να πατήσετε και να δείτε τo παραμύθι του με τίτλο “Το μολυβένιο στρατιωτάκι”!

Επίσης αν απολαμβάνετε να ακούτε παραμύθια, μπορείτε να ψάξετε να βρείτε ένα παραμύθι στη βιβλιοθήκη της μάγισσας Σουμουτού!

Τι; Δεν ξέρετε ποια είναι η μάγισσα Σουμουτού;

Ε, δεν έχετε παρά να πατήσετε πάνω στο όνομά της και να βρεθείτε στην υπέροχη βιβλιοθήκη της για να ανακαλύψετε ποια από τα μαγικά της βιβλία μιλάνε!

Γράψτε μου στα σχόλια ή στείλτε μου στο email mmarkell@sch.gr ποιο παραμύθι ακούσατε μαζί με μια ζωγραφιά για το βιβλίο αυτό!

Φτιάχνω παζλ με τον Πινόκιο!

«…Τα ψέματα, αγόρι μου, τα καταλαβαίνει κάποιος στη στιγμή.

Υπάρχουν δύο ειδών ψέματα. Αυτά που έχουν κοντά πόδια

Κι αυτά που έχουν μακριά μύτη. Τα δικά σου

είναι απ’ αυτά που έχουν μακριά μύτη…»

Κάρλο Κολόντι (συγγραφέας του παραμυθιού “Πινόκιο”)

Πρωταπριλιά!

Tulips in Boston Monday, April 12, 2010. (AP Photo/Elise Amendola)

Τεταρτάκια μου καλό μήνα να έχετε με υγεία και χαρά!

Παρακολουθήστε το βίντεο με έναν από τους μύθους του Αισώπου και γράψτε μου στα σχόλια ή στο email πως πιστεύετε ότι συνδέεται ο μύθος αυτός με τη σημερινή μέρα(Πρωταπριλιά). Επίσης τι συμβουλή καταλάβατε πως μας δίνει με αυτόν τον μύθο ο Αίσωπος;

Υ.Γ. : Μην ξεχάσετε να μου πείτε αν κάνατε και εσείς κάποια πρωταπριλιάτικη φάρσα σήμερα!

 

Επαναληπτικές εργασίες στη Γλώσσα #3

Tulips in Boston Monday, April 12, 2010. (AP Photo/Elise Amendola)

Καλημέρα τεταρτάκια μου!

Οι ασκήσεις της 3ης επανάληψης στη Γλώσσα είναι έτοιμες! Αν θέλετε να θυμηθείτε ξανά πώς βρίσκω το υποκείμενο, το αντικείμενο και το κατηγορούμενο…. αρκεί να πατήσετε επάνω τους!

Εκτός από τις εργασίες μας, ας μην ξεχνάμε και το παιχνίδι! Εδώ μπορείτε να παίξετε το πασίγνωστο παιχνίδι “Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος;”.  Περιμένω στα σχόλια να μου πείτε πως τα πήγατε!

Πατήστε εδώ για να δείτε τις λύσεις των ασκήσεων.

 

Επαναληπτικές εργασίες στα Μαθηματικά #3

math-clipart-math-clip-art-114

Αγαπημένα μου παιδάκια,

συνεχίζουμε την επανάληψη στα Μαθηματικά με το τρίτο φυλλάδιο, το οποίο περιέχει προβλήματα με τις τέσσερις βασικές πράξεις και εξάσκηση στον πολλαπλασιασμό και τη διαίρεση. Μπορείτε να συμβουλευτείτε το δεύτερο αρχείο για να θυμηθείτε πως γίνεται η διαίρεση βήμα-βήμα.

Για περισσότερη εξάσκηση σε απλές διαιρέσεις πατήστε εδώ  , εδώ και εδώ

Για το τέλος σας αφήνω δύο παιχνίδια προπαίδειας που ξέρω ότι σας αρέσουν πολύ! Πατήστε εδώ και εδώ.

Δείτε τις λύσεις των ασκήσεων .

Έναρξη εκπαιδευτικής τηλεόρασης στην ΕΡΤ2

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ-ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ-150×150

Σας ενημερώνουμε ότι από τη Δευτέρα 30/3/2020 και ώρα 10.00 π.μ. λειτουργεί  ειδική τηλεοπτική ζώνη εξ αποστάσεως μαθημάτων στην ΕΡΤ2. Τα μαθήματα των δύο πρώτων ημερών αφορούν τις μεγαλύτερες τάξεις του Δημοτικού και περιλαμβάνουν διδασκαλία ΓλώσσαςΜαθηματικώνΦυσικών Επιστημών και Ιστορίας. Τις επόμενες ημέρες τα μαθήματα θα διευρυνθούν και για τις πρώτες τάξεις του δημοτικού, ενώ θα εμπλουτιστούν και με άλλα διδακτικά αντικείμενα. 

Το πρόγραμμα των πρώτων δύο ημερών έχει ανακοινωθεί:

Δευτέρα 30 Μαρτίου

1. Επαναληπτικό μάθημα στη Γλώσσα Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξης

Εκπαιδευτικός: Γιώργος Ανδρίκος

2. Ιστορία Δ’ τάξης

Εκπαιδευτικός: Γιώργος Δάβος

3. Φυσική Ε’ τάξης

Εκπαιδευτικός: Ουρανία Γκικοπούλου

Τρίτη 31 Μαρτίου

1. Μαθηματικά, Γ’ & Δ’ τάξης

Εκπαιδευτικός: Μίνα Τόδωρη

2. Μαθηματικά, Δ’ & Ε’ τάξης

Εκπαιδευτικός: Γιώργος Ανδρίκος

3. Φυσική Ε’ & ΣΤ’ τάξης

Εκπαιδευτικός: Κώστας Χωριανόπουλος

27 Μαρτίου-Παγκόσμια ημέρα θεάτρου

προσωπεία

Αγαπημένα μου τεταρτάκια,

Σήμερα είναι η παγκόσμια μέρα θεάτρου. 

Το θέατρο αναπτύσσεται ως μορφή τέχνης στην Ελλάδα , στην αρχαία Αθήνα τον 6ο αιώνα π.Χ(κλασικά χρόνια) στα πλαίσια του εορτασμού του θεού Διόνυσου. Δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την εικόνα του θεάτρου που έχουμε εμείς σήμερα. Στα έργα επιτρέπεται να παίζουν μόνο άντρες, ακόμη και τους γυναικείους ρόλους, και η διάρκεια του είναι ατέλειωτη. Ένα θεατρικό έργο μπορεί να κρατήσει οκτώ ίσως και παραπάνω ώρες.
 
Η λέξη θέατρο προέρχεται από το αρχαίο ρήμα θέωμαι που σημαίνει παρατηρώ. Παρατηρώ και όχι βλέπω. Γιατί παρατηρώ σημαίνει νιώθω, συμπάσχω, καταλαβαίνω αυτό που είναι κρυμμένο στις ψυχές των χαρακτήρων που υποδύονται οι ηθοποιοί (λέγονταν “υποκριτές ” στην αρχαία Ελλάδα). Οι υποκριτές (άντρες ηθοποιοί) φορούσαν πάντα προσωπεία (μάσκες) στο πρόσωπο και έπαιζαν όλους τους ρόλους, αντρικούς και γυναικείους. Ο χορός χόρευε και τραγουδούσε με συνοδεία μουσικών οργάνων, όπως αυλού.

Τα θέατρα χτίστηκαν σε πλαγιές λόφων στην ύπαιθρο και συχνά χωρούσαν πολλές χιλιάδες θεατές, όπως το θέατρο της Επιδαύρου με χωρητικότητα 18.000 θεατές.

Τα αρχαία θέατρα ήταν υπαίθρια και χτισμένο σε ημι-κυκλικό σχήμα με σειρές καθισμάτων κλιμακωτά από πέτρα. Το σχήμα των θεάτρων έδωσε σε όλους στο ακροατήριο άριστη προβολή και επίσης σήμαινε ότι θα μπορούσε να ακούσουν τους ηθοποιούς πάρα πολύ καλά σε όποιο σημείο και αν κάθονταν.Στο κέντρο του θεάτρου ήταν η ορχήστρα (κυκλικό σχήμα σκηνής), με έναν βωμό για θυσίες αφιερωμένες στον Διόνυσο.

Τα πιο γνωστά θεατρικά έργα μέχρι σήμερα είναι οι κωμωδίες του Αριστοφάνη και οι τραγωδίες των τριών τραγικών ποιητών, του Αισχύλου, του Σοφοκλή και του Ευρυπίδη.

Δραστηριότητες

-Διάβασε την ιστορία μιας αρχαίας ελληνικής μάσκας

-Δες το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου

-Κάθισε αναπαυτικά στον καναπέ σου και παρακολούθησε την παιδική παράσταση “Πίτερ Παν”

Περιμένω να μου περιγράψετε στα σχόλια ή στο email mmarkell@sch.gr ποιος ήταν ο αγαπημένος σας ήρωας και γιατί και ποια συναισθήματα σας δημιούργησε το έργο.

Μείνετε σπίτι, φροντίστε τον εαυτό σας και μην αμελείτε τις εργασίες σας! 

 

Επείγουσα ανακοίνωση!

images

Σας ενημερώνω ότι έχετε λάβει στο email σας τις οδηγίες για την εγγραφή των μαθητών στο πανελλήνιο σχολικό δίκτυο. Κάθε μαθητής χρειάζεται ξεχωριστή εγγραφή.  Η επικοινωνία μας θα συνεχιστεί κανονικά από το συγκεκριμένο blog μέχρι νεωτέρας. Μπορείτε να βρείτε τις οδηγίες και στο ακόλουθο pdf. Για ό,τι χρειαστείτε, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου.



Λήψη αρχείου

Επαναληπτικές Εργασίες στα Μαθηματικά #2

Καλησπέρα παιδάκια μου!

Ελπίζω να είστε όλοι καλά και να περνάτε όμορφα! Σας ανεβάζω επαναληπτικές ασκήσεις στα Μαθηματικά. Για οτιδήποτε θέλετε, μπορείτε να αφήσετε σχόλιο κάτω από την ανάρτηση ή να επικοινωνήσετε μαζί μου στο email mmarkell@sch.gr

Πατήστε εδώ για τις λύσεις των ασκήσεων.