Μαθηματικά-Κεφάλαιο 37

mmathimatika

Τεταρτάκια μου,

Σήμερα στα Μαθηματικά, φτάσαμε μέχρι τους φυσικούς αριθμούς ως το 200.000.

Οι αριθμοί όλο και μεγαλώνουν και εμείς πρέπει να εξοικειωθούμε μαζί τους κάνοντας πράξεις και με το μυαλό, αλλά και κάθετα. 

 

Δραστηριότητες:

1)Λύνω τις ασκήσεις 1,2,4,5,6,7 σελ. 28-29 στο Τετράδιο Εργασιών.

2) Εξασκούμαι σε προβλήματα με φυσικούς αριθμούς ως το 200.000. Δείτε τις λύσεις των ασκήσεων.

3) Για περισσότερη εξάσκηση στην αξία της θέσης του κάθε ψηφίου επισκέπτομαι το Φωτόδεντρο και παίζω τρία παιχνίδια με τον άβακα. Μπορείτε να μου στείλετε τις απαντήσεις σας στα προβλήματα του Φωτόδεντρου μαζί με τις υπόλοιπες δραστηριότητες! Φυσικά τον άβακα μπορείτε να τον χρησιμοποιήσετε για να κάνετε δική σας εξάσκηση, σχηματίζοντας όποιον αριθμό θέλετε! Συμπληρώνοντας και αφαιρώντας πούλια, παρατηρείτε την αξία του αριθμού που έχετε σχηματίσει.

Η τουριστική κίνηση στο Ηράκλειο της Κρήτης

Βοήθησε την Ηρώ

Βοήθησε τον Πέτρο

Γλώσσα-10η Ενότητα #1

Perch_Bird_Clipart_Set

Αγαπημένα μου τεταρτάκια,

Το τρίτο webexομάθημα μόλις έλαβε τέλος!

Σήμερα ξεκινήσαμε την 10η ενότητα της Γλώσσας, διαβάσαμε μαζί ένα πολύ χαριτωμένο ποίημα και “παίξαμε” με τις λέξεις του!

Η 10η  ενότητα της Γλώσσας έχει να κάνει με την ίδια τη γλώσσα και τα βασικά της στοιχεία, τις λέξεις οι οποίες την αποτελούν! Δοκιμάστε να διαβάσετε μερικούς από τους πιο γνωστούς γλωσσοδέτες της ελληνικής γλώσσας χωρίς να κομπιάσετε καθόλου!Κάποιοι θα σας φανούν πιο εύκολοι, ενώ άλλοι θα σας ζορίσουν σίγουρα! Γράψτε μου στα σχόλια για τις προσπάθειές σας!

1.
Άσπρη πέτρα ξέξασπρη
κι απ’ τον ήλιο ξεξασπρότερη.

2.
Καλημέρα, καμηλάρη,
καμηλάρη, καλημέρα.

3.
Κούπα καπακωτή,
κούπα καπακωμένη,
κούπα ξεκαπάκωτη,
κούπα ξεκαπακωμένη.

4.
– Εκκλησιά μολυβωτή,
μολυβοκοντυλοπελεκητή,
ποιος σε μολυβοκοντυλοπελέκησε;
– Ο γιος του μολυβοκοντυλοπελεκητή.

5.
Πέφτη* έκοψα το πεύκο,
Πέφτη πέφτει ο πεύκος κάτω.

6.
Η συκιά μας η διπλή,
η διπλογυρι-γυριστή,
κάνει τα σύκα τα διπλά,
τα διπλογυρι-γυριστά.
Πάει ο σκύλος, ο διπλός,
ο διπλογυρι-γυριστός,
να φάει τα σύκα τα διπλά,
τα διπλογυρι-γυριστά.

7.
Ο γιος του ρουμπή,
του κουμπή,
του ρουμποκομπολογή,
βγήκε να ρουμπέψει,
να κουμπέψει,
να ρουμποκομπολογέψει,
και τον πιάσαν οι ρουμπήδες,
οι κουμπήδες,
οι ρουμποκομπολογήδες.

8.
Ο τζίντζιρας, ο μίντζιρας,
ο τζιντζιμιντζιχόντζιρας,
ανέβηκε στην τζιντζιριά,
στη μιντζιριά,
στην τζιντζιμιντζιχοντζιριά,
να φάει τα τζίντζιρα, τα μίντζιρα,
τα τζιντζιμιντζιχόντζιρα.

*Πέφτη: Πέμπτη.

Πηγή: Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού

Δραστηριότητες:

  1. Μελετώ την παρουσίαση του μαθήματος στο eclass (σχήματα λόγου, οικογένεια λέξεων, αόριστες αντωνυμίες,σύνθεση λέξεων με αχώριστα μόρια).
  2. Κάνω την άσκηση 4 σελ. 84 και την άσκηση 7 σελ. 88 στο Βιβλίο και φτιάχνω στο τετράδιό μου 5 προτάσεις με την οικογένεια της λέξης “γλώσσα” που είδαμε στην παρουσίαση.
  3. Ακούω το παραμύθι “ο Ραφτάκος των λέξεων” και συμπληρώνω ένα σχετικό φύλλο εργασίας. Σας συμβουλεύω να το ακούσετε μια φορά ολόκληρο χωρίς διακοπή για να το απολαύσετε! Στη συνέχεια μπορείτε να το ακούσετε ξανά, σταματώντας το όπου χρειάζεται, για να συμπληρώσετε αυτά που σας ζητάει η άσκηση. Δείτε τις λύσεις των ασκήσεων.
  4. Ώρα για 2 παιχνίδια! Παίζω με τα σχήματα λόγου και φτιάχνω με αχώριστα μόρια σύνθετες λέξεις. Στη δεύτερη άσκηση μπείτε συμπληρώνοντας το όνομά σας!

Καλή Πρωτομαγιά!!!

spring

Καλημέρα και καλό μήνα σε όλους με υγεία!!!

Υποδεχόμαστε τον πιο “λουλουδάτο” μήνα του χρόνου με ένα ποίημα γεμάτο όμορφες εικόνες και ήχους. Σήμερα, σύμφωνα με το έθιμο, φτιάχνουμε πολύχρωμα στεφάνια από λουλούδια και στολίζουμε το σπίτι μας. Εσείς φτιάξατε το δικό σας μαγιάτικο στεφάνι;

                  Ο Μάης

Την  αγκαλιά του γέμισε λουλούδια,

τον δρόμο πήρε για τις γειτονιές.

Σφύριζε με τα χείλια του τραγούδια,

στους ώμους του άνθη από λεμονιές.

Τ΄ άγουρα στάχυα του είπαν «Καλημέρα»,

ξυπόλητος στης  παπαρούνας  το χαλί,

οι μαργαρίτες ζήλεψαν, λυγίζοντας με χάρη,

στα  μάγουλά του έγιναν κίτρινο φιλί.

Λαχανιασμένος  έτρεχε στους κάμπους,

τον ήλιο άγγιξε σε κόκκινο ουρανό,

να  ξαποστάσει  θέλησε και πέφτει,

στου ποταμού το γάργαρο νερό.

Ο ποταμός  έπαψε λίγο να κυλάει,

σκύβει στ΄ αυτί  κελαρυστά και τον ρωτάει:

-Μικρό αγόρι πώς σε λένε;

Κι όπως στις χούφτες του το καθαρό νερό κυλάει,

κρυστάλλινα γελώντας του απαντάει:

-Μάη με λένε, Μάη!

Πηγή: http://enakeimenomiaeikona.blogspot.com/2015/04/blog-post_30.html

Δραστηριότητες:

  1. Πάτησε στην εικόνα του Μάη και άκουσε ένα τραγούδι αφιερωμένο στην Πρωτομαγιά!
  2. Ανακάλυψε ορισμένες παροιμίες που συνηθίζουμε να χρησιμοποιούμε για αυτόν τον μήνα και παίξε ένα παιχνίδι μνήμης με λουλούδια.
  3. Φτιάξε ένα παζλ.
  4. Περίγραψε μου το μαγιάτικο στεφάνι που έφτιαξες σε 1 παράγραφο στα σχόλια ή σε ένα φύλλο χαρτί. Τι λουλούδια χρησιμοποίησες για να το στολίσεις; Από πού μάζεψες αυτά τα λουλούδια;
  5. Ζωγράφισε εδώ τον μήνα Μάιο. Πώς θα τον φανταζόσουν αν ήταν άνθρωπος;

 

Ιστορία-Κεφάλαια 28 και 29

θηβα

Τεταρτάκια μου

Στο σημερινό μάθημα Ιστορίας ασχοληθήκαμε με την πόλη της Θήβας και την ανάπτυξη που είχε κατά τα κλασικά χρόνια.

Για την επόμενη Πέμπτη θέλω να ασχοληθείτε με τις παρακάτω δραστηριότητες:

  1. Μελετήστε τις παρουσιάσεις των δυο κεφαλαίων στο eclass.
  2. Διαβάστε τα υπογραμμισμένα σημεία στα κείμενα των κεφαλαίων 28-29 του Βιβλίου της Ιστορίας.
  3.  Συμπληρώστε ένα σταυρόλεξο για την πόλη κράτος της Θήβας και μια άσκηση στο eclass.
  4. Πατήστε στην αριστερή εικόνα για να μάθετε περισσότερα για το μαντείο του Ογχηστού αλλά και στο ερυθρόμορφο αγγείο, το οποίο απεικονίζει τον Ασωπό, τον θεό-ποταμό, με την κόρη του για να διαβάσετε την ιστορία του.
    Ερυθρόμορφο αγγείο
    Μαντείο Ογχηστού σήμερα

     

     

Μαθηματικά-Κεφάλαιο 36

mathimatika_645x

Παιδάκια μου

Χάρηκα πολύ που σας είδα!!!

Το σημερινό webexoμάθημα είχε νομίζω μεγαλύτερη επιτυχία! Κάθε φορά βέβαια θα βελτιωνόμαστε και θα εξοικειωνόμαστε περισσότερο με τις νέες συνθήκες μαθήματος!

Στο σημερινό μάθημα είδαμε τους φυσικούς αριθμούς ως το 100.000. Η εικόνα στο κάτω μέρος του άρθρου θα σας βοηθήσει να θυμηθείτε την αξία της θέσης του κάθε ψηφίου και είναι και το πιο σημαντικό στοιχείο του κεφαλαίου 36.

Μην ξεχνάτε να μου στέλνετε τις εργασίες σας, καθώς και ότι απορίες έχετε στο email mmarkell@sch.gr ή μέσω των Μηνυμάτων στο eclass!

Δραστηριότητες:

  1. Λύνετε τις ασκήσεις 1, 2 , 3 σελ. 26 στο Τετράδιο Εργασιών.
  2. Κάνετε εξάσκηση στους φυσικούς αριθμούς ως το 100.000  στο φύλλο εργασίαςΔείτε τις λύσεις των ασκήσεων.
  3. Επισκεφθείτε το Φωτόδεντρο και δείτε 2 ωραίες δραστηριότητες-παιχνίδια, οι οποίες βοηθούν στην κατανόηση της αξίας θέσης των ψηφίων (βλέπε εικόνα) στους παρακάτω συνδέσμους:

Παιχνίδια με τον Άβακα #1

Παιχνίδια με τον Άβακα #2

Μαθηματικά – Κεφάλαιο 35

Efarmosmena_Mathimatika_Hlektronikoi_1

Τεταρτάκια μου

Για το επόμενο webexομάθημα την Πέμπτη θέλω να διαβάσετε τα εξής:

Δραστηριότητες:

  1. Μελετώ τη θεωρία του κεφαλαίου 35.
  2. Λύνω τις ασκήσεις 3, 4, 5, 6 και 7 σελ. 24-25 στο Τετράδιο Εργασιών.
  3. Εξασκούμαι στο φύλλο εργασίας. Δείτε τις λύσεις των ασκήσεων.
  4. Λύνω ένα σταυρόλεξο και παίζω “Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος” με τους φυσικούς αριθμούς.

Ασκήσεις Γλώσσας – 7η Ενότητα

olive trees

Τεταρτάκια μου

Χάρηκα πολύ που σας είδα σήμερα και ελπίζω στο επόμενο webexομάθημα να υπάρχουν λιγότερα τεχνικά προβλήματα!

Μέχρι το επόμενο μάθημα Γλώσσας την άλλη Δευτέρα, θέλω να προετοιμάσετε τα εξής:

Δραστηριότητες:

  1. Μελετάμε την παρουσίαση στο eclass και τη θεωρία στο βιβλίο σελ. 37, 41 και το λεξιλόγιο σελ. 45
  2. Λύνουμε τις ασκήσεις στο Βιβλίο Γλώσσας: ασκ 2 σελ. 37, 4 και 5 σελ. 38-39, ασκ. 3 σελ. 42 και ασκ. 6 σελ. 44.
  3.  Εξασκούμαστε στο φύλλο εργασίαςΔείτε τις λύσεις των ασκήσεων.
  4. Παίζουμε κρεμάλα με το λεξιλόγιο της 7ης ενότητας και ένα quiz .
  5. Βλέπουμε video με το θέμα της ενότητας, την ελιά : Το ταξίδι της ελιάς” , “Η ελιά στην τέχνη”

Ανακοίνωση για το Webex

webex

Καλημέρα σε όλους!

Έχετε λάβει στα email που έχετε δηλώσει τις μέρες και ώρες των τηλεδιασκέψεων μέσω Webex μαζί με κάποιες πληροφορίες για τις συναντήσεις αυτές . Οι συναντήσεις μας ξεκινούν την επόμενη εβδομάδα.

Ιστορία με λίγη ζωγραφική

μελανόμορφος

Αγαπημένα μου τεταρτάκια,

Καλησπέρα! Τι κάνετε;

Θέλω να παρατηρήσετε προσεκτικά τις εικόνες, γιατί θα ξανακάνουμε ένα ταξίδι πίσω στον χρόνο, αυτή τη φορά στα Αρχαϊκά Χρόνια .

Οι εικόνες θα σας θυμίσουν ορισμένα από τα έργα που χαρακτηρίζουν την τέχνη αυτής της εποχής, η οποία τοποθετείται στην ιστορική γραμμή μετά τα Γεωμετρικά Χρόνια και πριν τα Κλασικά. Εδώ έχουμε τη δημιουργία της πόλης κράτους, τα πολιτεύματα (ξεκινώντας από τη βασιλεία και φτάνοντας ως τη δημοκρατία) και την ανάπτυξη της Αθήνας και της Σπάρτης.


Δραστηριότητες:

1. Κάνουμε επανάληψη στα αρχαϊκά χρόνια μέσα από τις παρουσιάσεις στο eclass.

2.  Συμπληρώνουμε μια άσκηση στο eclass και ένα quiz .

3. Ζωγραφίζουμε το δικό μας ερυθρόμορφο ή μελανόμορφο αγγείο ή και τα δυο, διαλέγοντας όποιο σχέδιο θέλουμε! Στείλτε μου φωτογραφίες από τις ζωγραφιές σας στο mmarkell@sch.gr ή μέσω των Μηνυμάτων στο eclass!

4. Επισκεπτόμαστε το site του μουσείου της Ακρόπολης και παίζουμε το παιχνίδι “Χρωμάτισε την Πεπλοφόρο” . Τι είναι όμως η Πεπλοφόρος; Αποτελεί κορυφαίο έργο αττικού εργαστηρίου(αριστερή εικόνα). Το όνομά της οφείλεται στο ένδυμα που φορά, είδος πέπλου. Πιθανώς απεικονίζει όχι μια Κόρη αλλά τη θεά Άρτεμη με βέλη και τόξο στα χέρια. Γύρω στο 530 π.Χ. φτιαγμένη από παριανό μάρμαρο.

5. Παρακολουθούμε το video το οποίο δείχνει πως είναι φτιαγμένη μια πόλη κράτος και συγκεκριμένα η Αθήνα.

Επαναληπτικές Εργασίες στα Μαθηματικά #5

Καλημέρα παιδάκια μου,

Νομίζω πως ήρθε η ώρα για λίγα Μαθηματικά για να ξαναβρούμε τη φόρμα μας! Για αυτό σας ετοίμασα την 5η επανάληψη, η οποία είναι αφιερωμένη στους δεκαδικούς αριθμούς και στις μονάδες μέτρησης βάρους.

Δραστηριότητες:

  1. Παρακολουθήστε το video για μια γρήγορη επανάληψη στις μονάδες μέτρησης βάρους.
  2. Εξασκηθείτε στο φύλλο εργασίας. 
  3. Μιας και θυμηθήκαμε τις μονάδες μέτρησης βάρους, ας πάμε μια βόλτα μέχρι το μπακάλικο της γειτονιάς, όπου θα λύσουμε 2 κουίζ πατώντας εδώ και εδώ.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   Δείτε τις λύσεις των ασκήσεων .