Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη του Αναλφαβητισμού

H 8η Σεπτεμβρίου έχει ανακηρυχτεί Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη του Αναλφαβητισμού (αγγλικά: International Literacy Day) από την UNESCO στις 17 Νοεμβρίου 1965.

220px-International_Literacy_Day_2006

Στην Ελλάδα αναλφάβητος θεωρείται όποιος δεν έχει ολοκληρώσει τις σπουδές του στο εξατάξιο δημοτικό σχολείο, ενώ άλλες χώρες για να χαρακτηρίσουν κάποιον εγγράμματο αρκούνται στη γνώση γραφής και ανάγνωσης. Στην Ελλάδα, το ποσοστό των εγγράμματων ενηλίκων φθάνει το 91% του πληθυσμού (94% άνδρες και 88% γυναίκες)

Ötzi,ο άνθρωπος των πάγων

Ο Ότζι έμεινε θαμμένος για περίπου 5.000 χρόνια σε έναν παγετώνα στα σύνορα Αυστρίας-Ιταλίας, ώσπου τον ανακάλυψαν δύο ορειβάτες το 1991 στις Άλπεις Ötztal, εξ ου και το παρατσούκλι του. Τώρα βρίσκεται σε παγωμένο δωμάτιο σε ένα μουσείο της Ιταλίας.

otzi1

Έχει εκτιμηθεί ότι έζησε γύρω στο 3.300 π.Χ. Πολλοί πίστευαν ότι πέθανε από το κρύο ενώ βοσκούσε τα πρόβατά του. Αντίθετα πρόκειται για θύμα πολέμου, δολοφονίας ή ανθρωποθυσίας. Βρέθηκε με τραύμα στον αριστερό του ώμο από αιχμή βέλους. Πέθανε σε ηλικία περίπου 45 ετών. Είχε ύψος 1,65 μέτρα, ενώ ζύγιζε περίπου 50 κιλά.

Στο σώμα του είχε αρκετά τατουάζ από άνθρακα, όπως ένα σταυρό πίσω από το δεξί του γόνατο και διάφορα σημάδια γύρω από τους δύο αστραγάλους.

otzi3

Διαβάστε περισσότερα “Ötzi,ο άνθρωπος των πάγων”

μαθητές στο Νεπάλ

era

Μαθητές στο Νεπάλ γράφουν μηνύματα με κιμωλία στον τοίχο του ναού Sarswoti κατά τη διάρκεια της ημέρας Basanta Panchami, επίσης γνωστή ως Ημέρα Εκπαίδευσης. Κατά τη διάρκεια της ημέρας αυτής, οι φοιτητές και οι μαθητές στο Νεπάλ επισκέπτονται διάφορους ναούς για να προσκυνήσουν τη θεά της εκπαίδευσης, Sarswoti, που πιστεύεται ότι βοηθά τους μαθητές στη γραφή και την ανάγνωση και τους κάνει να υπερέχουν στον τομέα της εκπαίδευσης.

αναθέσεις μαθημάτων

Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου, Γενικού Λυκείου, ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ 2008

Τροποποίηση και συμπλήρωση της με αρ. πρωτ. 118842/Γ2/17-09-2008 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 1984 Β΄) «Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου, Γενικού Λυκείου, ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ.», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει (ΦΕΚ 1984 Β΄).2013

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΘΕΣΕΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

Οδηγίες για τις αναθέσεις των μαθημάτων του Γυμνασίου, του Γενικού και του Επαγγελματικού Λυκείου για το σχ. έτος 2014-2015

Τροποποίηση της με αρ. πρωτ. 118842/Γ2/17-09-2008 υπουργικής απόφασης (Β΄ 1984) όσον αφορά στην ανάθεση του μαθήματος της Φυσικής σε Γυμνάσιο, Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ.

Υποβολή ηλεκτρονικού μηχανογραφικού δελτίου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις, σε ποσοστό 5%

Υποβολή ηλεκτρονικού μηχανογραφικού δελτίου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις, σε ποσοστό 5% εδώ

Η αρχή του Pauli η επίδραση Pauli και ούτε καν λάθος

Wolfgang Pauli (25 Απριλίου 1900 Βιέννη – 15 Δεκεμβρίου 1958 Ζυρίχη ). Βραβείο Νόμπελ Φυσικής 1945 για:
Η αρχή του Pauli : Είναι αδύνατον να υπάρχουν στο ίδιο άτομο δυο ηλεκτρόνια με την ίδια τετράδα κβαντικών αριθμών. Επομένως ο μέγιστος αριθμός ηλεκτρονίων σε ένα τροχιακό είναι δύο.
Είναι από τα βασικά  της Γ΄Θετικής είναι γνωστό και sos και ερώτηση στις πανελλαδικές.

Pauli-Heisenberg-Fermi aip.org
Pauli-Heisenberg-Fermi aip.org

Η επίδραση Pauli δεν πρέπει να συγχέεται με την αρχή του Pauli .
Η επίδραση Pauli αναφέρετε επίσης και ως «δεύτερη αρχή του Pauli” και θα μπορούσε να διατυπωθεί ως εξης: “. Είναι αδύνατο να υπάρχουν στον ίδιο χώρο ο Wolfgang Pauli και μια μονάδα εργασίας”

Κατά την αναζήτηση αρχείων για ανέκδοτα για τον Pauli, βρίσκει κανείς το λεγόμενο φαινόμενο του Pauli, ένα φαινόμενο παραψυχολογίας που φόβιζε τους συναδέλφους του, τουλάχιστον τους πειραματικούς φυσικούς.

Διαβάστε περισσότερα “Η αρχή του Pauli η επίδραση Pauli και ούτε καν λάθος”

νομοθεσία για το εργαστήριο των φυσικών επιστημών στα γυμνάσια και λύκεια

Επιλογή και αρμοδιότητες του Υπευθύνου Σχολικού Εργαστηρίου Φυσικών
Επιστημών (ΥΣΕΦΕ)

141842/Γ7/3-10-2013

Διευκρινίσεις για τις εγκυκλίους επιλογής και αρμοδιοτήτων των Υπευθύνων Σχολικών Εργαστηρίων Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ (ΣΕΠΕΗΥ) των Γυμνασίων, Γενικών Λυκείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των Υπευθύνων Σχολικών Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών (ΣΕΦΕ).

114540/Γ7/27-9-2012
Διευκρινίσεις για τις εγκυκλίους επιλογής και αρμοδιoτήτων των Υπευθύνων Σχολικών Εργαστηρίων Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ (ΣΕΠΕΗΥ) των Γυμνασίων, Γενικών Λυκείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των Υπευθύνων Σχολικών Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών (ΣΕΦΕ).
131773/Γ7/22-11-2005
Μη αλλαγή χρήσης των εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών Επιστημών των σχολείων.

 

 

ερωτήσεις ασκήσεις στη χημική ισσοροπία

στην ύλη της Γ΄Λυκείου από τη φετεινή χρονιά προστέθηκε και η χημική ισσοροπία
για τις ασκήσεις και τις ερωτήσεις πατήστε εδώ

IMG_0003χρωμικά και διχρωμικά σε χημική ισσοροπία

atomium

IMG_3266
Πρόκειται για μια κατασκευή από χάλυβα και αποτελείται από εννέα σφαίρες με διάμετρο 18 μέτρα η καθεμία, 29 μέτρα απόσταση η μία από την άλλη, και απεικονίζουν την κρυσταλλική δομή του σιδήρου μεγεθυμένη, 165 δισεκατομμύρια φορές. Το κτίριο, σχεδιασμένο από τον αρχιτέκτονα Αντρέ Waterkeyn , είναι ντυμένο με ανοξείδωτο χάλυβα (αρχικά αλουμίνιο ). Οι 9 μπάλες συμβόλιζαν τις τότε 9 επαρχίες του Βελγίου. Κατασκευάστηκε για την Παγκόσμια Έκθεση των Βρυξελλών (Expo ’58).
IMG_3309

Το χημικό στοιχείο Σίδηρος είναι μέταλλο με ατομικό αριθμό 26 . Έχει θερμοκρασία τήξης 1535 °C και θερμοκρασία βρασμού 2750 °C. Το χημικό του σύμβολο είναι Fe.
Ο σίδηρος είναι το τέταρτο πιο άφθονο στοιχείο στον στερεό φλοιό της γης μετά το Οξυγόνο(Ο), το Πυρίτιο (Si) και το Αργίλιο (Al). Επίσης, είναι το μεταλλο με την πιο ευρεία χρήση, κυρίως με τη μορφή των δύο σημαντικότερων κραμάτων του, του χάλυβα (ατσάλι εκ του λατινικού acciaio) και του χυτοσίδηρου. Ο σίδηρος έχει ανακαλυφθεί από την προϊστορία, συγκεκριμένα από την Εποχή του Σιδήρου.
http://nl.wikipedia.org , http://el.wikipedia.org

Αμερίκιο (Am ) και ανιχνευτές καπνού

Στον περιοδικό πίνακα βρίσκεται κάτω από το ευρώπιο γι αυτό και πήρε το όνομα μιας άλλης ηπείρου.
Το αμερίκιο είναι το μόνο συνθετικό στοιχείο που έχει βρει εφαρμογές στα σπίτια μας, όπου ένας τυπικός ανιχνευτής καπνού χρησιμοποιεί 241Am στη μορφή του διοξείδιου του αμερίκιου ως πηγή ιονίζουσας ακτινοβολίας.
Η ποσότητα αμερίκιου σε ένα κοινό νέο ανιχνευτή καπνού είναι 1 microcurie (37 kBq) ή 0.28 microgram.
Η ακτινοβολία περνά από έναν θάλαμο ιονισμού, ένα μέρος μεταξύ δύο ηλεκτροδίων γεμάτο αέρα, που επιτρέπει να περνά ένα μικρό,σταθερό ρεύμα μεταξύ των ηλεκτροδίων.
Όταν εισέρχεται καπνός στα ηλεκτρόδια απορροφά τα σωματίδια α κάτι το οποίο μειώνει τον ιονισμό και επηρρεάζει το ρεύμα ενεργοποιώντας το συναγερμό.
Σε σύγκριση με τους εναλλακτικούς οπτικούς ανιχνευτές καπνού, ο ανιχνευτής καπνού ιονισμού είναι φθηνότερος και μπορεί να ανιχνεύσει σωματίδια τα οποία είναι πολύ μικρά για να προκαλέσουν σημαντική διασπορά φωτός, όμως είναι πιο επιρρεπής σε λανθασμένους συναγερμούς.

περιοδικός πίνακας
πηγή http://el.wikipedia.org

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση