ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (photodentro) (A)

ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ

Α’ Γυμνασίου

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μάθημα της Γερμανικής Γλώσσας υπηρετεί το σκοπό της διδασκαλίας των Ξένων Γλωσσών, με τη διεύρυνση του φάσματος της πολυπολιτισμικότητας και της πολυγλωσσίας, την προαγωγή του εγγραμματισμού και την ενίσχυση της γενικής γλωσσικής ικανότητας των μαθητών, συμβάλλοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο στην πνευματική και συναισθηματική τους ανάπτυξη, καθώς και στην σταδιακή διαμόρφωση αξιών, στάσεων, συμπεριφορών, ικανοτήτων και δεξιοτήτων μέσα σε μια κοινωνία και για μια κοινωνία συνεχώς μεταβαλλόμενη, πολύγλωσση και πολυπολιτισμική. Ειδικότερα, αποτελείται από τις ενότητες: Erste Bekanntschaft Πρώτη γνωριμία. Μαθαίνω να μιλώ για τον εαυτό μου. Μαθαίνω να συζητώ με κάποιον Die Familie Η οικογένεια. Μαθαίνω να μιλώ για την οικογένειά μου και να ρωτώ για τη δική σου. Hobbys Μαθαίνω να μιλώ για τα χόμπι μου και να ρωτώ με τι ασχολούνται οι άλλοι στον ελεύθερο χρόνο τους. Spielend lernen Wir machen eine Schülerzeitung: Φτιάξτε την πρώτη σας σχολική εφημερίδα στα γερμανικά με θέμα την παρουσίαση των συμμαθητών σας! Alles fertig für die Schule? Όλα έτοιμα για το σχολείο; Μαθαίνω πως ονομάζονται τα σχολικά είδη, να μιλώ για το πρόγραμμα του σχολείου και να συζητώ για τους καθηγητές μου. Schule und Alltag Σχολείο και καθημερινή ζωή. Μαθαίνω να περιγράφω κτήρια, μαθαίνω την ώρα και να λέω σε κάποιον τι να κάνει. Guten Appetit! Καλή όρεξη! Μαθαίνω πως ονομάζονται τα διάφορα φαγητά και να εκφράζω τις προτιμήσεις μου. Tschüss Carmen! Wir machen die zweite Ausgabe unserer Schülerzeitung! Φτιάξτε τώρα την δεύτερη έκδοση της σχολικής εφημερίδας σας στα γερμανικά με θέμα το σχολείο σας! Endlich Ferien! Ich lerne: Να προσκαλώ κάποιον και να απαντάω σε μία πρόσκληση. Να εκφράζω πότε και με ποιο μέσο πηγαίνω κάπου. 
ΣΤΟΧΟΙ
Οι ειδικοί σκοποί του μαθήματος της Γερμανικής γλώσσας εξειδικεύονται ως εξής: ­Επικοινωνιακή ικανότητα στη γερμανική γλώσσα παρέχει στους μαθητές τη δυνατότητα να αποκτήσουν άμεση αντίληψη για τους ανθρώπους και τον πολιτισμό των γερμανόφωνων χωρών και περιοχών, να αποκτήσουν πρόσβαση σε νέες πηγές πληροφόρησης και να επικοινωνήσουν με φυσικούς και μη φυσικούς ομιλητές της γερμανικής γλώσσας ανά τον κόσμο. Μεταγλωσσική ικανότητα. Θα πρέπει να τεθούν οι βάσεις, ώστε οι μαθητές μακροπρόθεσμα να αποκτήσουν μεταγλωσσική ικανότητα στη γερμανική γλώσσα. Η σύγκριση μάλιστα της γερμανικής γλώσσας με τη μητρική ή και με άλλες γλώσσες καλλιεργεί γενικά τη γλωσσική συνείδηση (Sprachbewusstsein) των μαθητών και προάγει την απόκτηση πολυγλωσσικών ικανοτήτων. Διαμόρφωση πολυπολιτισμικής συνείδησης. Στόχος επίσης του μαθήματος της Γερμανικής Γλώσσας είναι η γνωριμία με άλλους πολιτισμούς, η κατανόηση και ο σεβασμός τους.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
Γυμνάσιο
ΤAΞΗ
Α’ Γυμνασίου
ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ/ΤΟΜΕΑΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
11 – 13
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
Μαθητής/Τρια, Εκπαιδευτικός
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γερμανικά
ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΗ ΟΠΟΥ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
Ελληνικά
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Γερμανικά
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μάθημα
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
Γερμανικά, Γυμνάσιο, Γερμανικά Α΄ Γυμνασίου, Ακουστική Κατανόηση, Παραγωγή Προφορικού Λόγου, Αναγνωστική Κατανόηση, Παραγωγή Γραπτού Λόγου, Leseverstehen, Hörverstehen, Schriftlicher Ausdruck
Photodentro