Χρησιμοποιήστε το Google search σαν επαγγελματίας: 8 χρήσιμα κόλπα | Νίκος Αγγελιδάκης

Η αναζήτηση μέσω του Google search αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής μας ενασχόλησης με το Internet. Σκεφτείτε πόσες φορές μας έχει σώσει τα τελευταία χρόνια, προβάλλοντάς μας μόνο σχετικά και υψηλής ποιότητας αποτελέσματα. Μάλιστα η νέα γενιά έχει αυξήσει το χρόνο παραμονής στη σελίδα αποτελεσμάτων από 10-12 σε 12-17 δευτερόλεπτα. Οι παλιοί συνήθιζαν να πληκτρολογούν απευθείας τη διεύθυνση που θέλαν παρακάμπτοντας αρκετές φορές τις μηχανές αναζήτησης. Οι νέοι όμως όχι μόνο έχουν ως σημείο εκκίνησης το Google αλλά το χρησιμοποιούν για να κάνουν τις επισκέψεις τους στα site, πληκτρολογώντας τη λέξη facebook για παράδειγμα αντί να εισέλθουν απευθείας στο www.facebook.com.

Πηγή: Χρησιμοποιήστε το Google search σαν επαγγελματίας: 8 χρήσιμα κόλπα | Νίκος Αγγελιδάκης

Scratch 2

2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Scratch

Ο φετινός διαγωνισμό έχει τίτλο: «Παιχνίδια του κόσμου: από το χθες… στο αύριο», και προσδιορίζεται στη θεματική των παιχνιδιών.

Απευθύνεται σε όλους τους μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και θα δοθούν αντίστοιχα βραβεία και έπαινοι σε έργα μαθητών:

1. Δημοτικού

2. Γυμνασίου

3. Λυκείου (Γενικού & Επαγγελματικού)

Scratch 2

Σημαντικές Ημερομηνίες

20 Ιανουαρίου 2016: 2η Ανακοίνωση, ανάρτηση αναλυτικών οδηγιών συμμετοχής στο διαγωνισμό και προδιαγραφών για τα μαθητικά έργα.

22 Απριλίου: Καταληκτική ημερομηνία υποβολής των έργων των μαθητών.

31 Μαΐου: Ανακοίνωση αποτελεσμάτων.

Δείτε την ανακοίνωση εδώ.

Κορυφαία διάκριση για Ελληνα μαθηματικό – Τιμάται με το βραβείο Norbert Wiener | iefimerida.gr

Με μια κορυφαία μαθηματική διάκριση πρόκειται να τιμηθεί στις 7 Ιανουαρίου ο Ελληνας μαθηματικός Κωνσταντίνος Δαφέρμος.

Πηγή: Κορυφαία διάκριση για Ελληνα μαθηματικό – Τιμάται με το βραβείο Norbert Wiener | iefimerida.gr

28ος ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Οι μαθητές που διακρίνονται στους διαγωνισμούς αυτούς αποκτούν δικαίωμα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, σε τμήμα Πληροφορικής της επιλογής τους, χωρίς εξετάσεις, σύμφωνα με τον νόμο 3194/2003.

Το site του διαγωνισμού (www.pdp.gr).

Διαγωνισμός

Google Code-in: Ένας διαγωνισμός για την εισαγωγή μαθητών στην ανάπτυξη λογισμικού ανοιχτού κώδικα | Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό ανοιχτού κώδικα

To Google Code-in είναι ένας διαγωνισμός για την εισαγωγή μαθητών (ηλικίας 13-17) στην ανάπτυξη λογισμικού ανοιχτού κώδικα. Από το 2010, πάνω από 2.200 μαθητές από 87 χώρες έχουν ολοκληρώσει  έργα …

Πηγή: Google Code-in: Ένας διαγωνισμός για την εισαγωγή μαθητών στην ανάπτυξη λογισμικού ανοιχτού κώδικα | Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό ανοιχτού κώδικα

Κύβος του Rubik.

Αυτό το διάστημα έχω “κολλήσει” με τον κύβο του Rubik. Με αφορμή το μάθημα της Γ’ Γυμνασίου όπου αναφερόμαστε στην έννοια του αλγορίθμου, τους παρουσίασα το μηχανικό τρισδιάστατο  παζλ, τη λύση του που είναι καλό παράδειγμα αλγορίθμου, διάφορα βιντεάκια όπου δείχνουν ρομπότ να επιλύουν τον κύβο καθώς και διαγωνισμούς που γίνονται, με το τελευταίο ρεκόρ να το κατέχει ένας νεαρός -5,253 sec!!! Και κάπως έτσι μπήκα και εγώ σε αυτόν τον κόσμο, παρήγγειλα έναν κύβο, κατασκευασμένο από Έλληνα μηχανικό τον κ. Παναγιώτη Βερδέ (παγκόσμιο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας), και παιδεύομαι κάθε βράδυ.

Παναγιώτης Βερδές

https://www.youtube.com/watch?v=i8RBl7NmL8g – 5.25 Official Rubik’s Cube World Record – Collin Burns

http://ludusmentis.blogspot.gr/2012/04/rubik-3×3.html – Οδηγός λύσης του κύβου του Rubik

http://www.sepchiou.gr/index.php/yliko/102-solve-the-cube – Tρείς αλγόριθμοι από στον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου.

 

Ένα κείμενο για να μάθουμε την Πληροφορική διασκεδάζοντας: Computer Science Unplugged – ο κυριος των υπολογιστων

Το βιβλίο Computer Science Unplugged είναι ένα κείμενο για να μάθουμε την Πληροφορική διασκεδάζοντας (διαθέσιμο εδώ).

Γράφτηκε από τους Tim Bell, Ian H. Witten και Mike Fellows και μεταφράστηκε από τον Κωστή Μουσαφείρη.
Παρουσιάζει στρυφνές (για τη γενιά των μαθητών με τους εξελιγμένους αντίχειρες) αλλά απαραίτητες έννοιες υποβάθρου με ιδιαίτερα παιχνιδιάρικο και άρα ευχάριστο τρόπο.
Το βιβλίο περιλαμβάνει πολλές (πραγματικά πολλές) δραστηριότητες / φύλλα εργασίας οι οποίες μπορούν να υλοποιηθούν με τους υπολογιστές “σβηστούς”. Είναι ιδανικό λοιπόν για το θεωρητικό μέρος του μαθήματος “Βασικά Θέματα Πληροφορικής” της Β τάξης των ΕΠΑΛ αλλά και για έννοιες που παρουσιάζονται στις “Εφαρμογές Πληροφορικής” (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ) αλλά και στη Πληροφορική Γυμνασίου.
Η ιστοσελίδα του βιβλίου (που περιλαμβάνει εκτός από το βιβλίο και πολλά ακόμη καλούδια) είναι εδώ.

Πηγή: Ένα κείμενο για να μάθουμε την Πληροφορική διασκεδάζοντας: Computer Science Unplugged – ο κυριος των υπολογιστων