“Εκπαίδευση στον 21ο Αιώνα” – Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο – Βιωματικό Εργαστήριο : 2022-04-14

congress poster large

Στο παρόν εργαστήριο οι συμμετέχοντες καλούνται να εργαστούν μέσα στο περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού Scratch με σκοπό να γνωρίσουν πώς να υλοποιούν μία διαδραστική εφαρμογή αξιολόγησης των μαθητών με ερωτήσεις κλειστού τύπου. Λόγω ότι πρόκειται για μία εφαρμογή ανοικτού λογισμικού με δυνατότητες επέκτασης, κρίνεται σημαντική η γνώση του κώδικα. Ο αλγόριθμος με τον οποίο υλοποιήθηκε έχει απλή – κατανοητή δομή ακόμα και για συμμετέχοντες με στοιχειώδεις γνώσεις προγραμματισμού. Γι’ αυτό κρίνεται ότι με το πέρας του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να δημιουργούν μία αντίστοιχη εφαρμογή.  Αρχικά γίνεται μία παρουσίαση του τρόπου λειτουργίας. Στη συνέχεια θα πρέπει να δοθούν οι κατάλληλες εξηγήσεις καθώς και το διάγραμμα ροής για την υλοποίηση του κώδικα. Η υλοποίηση γίνεται σταδιακά μέχρι τη τελική επιτυχή δοκιμή του πρώτου ερωτήματος. Κατόπιν ο κάθε συμμετέχων μπορεί να φτιάξει τις δικές του ερωτήσεις, εφαρμόζοντας στον υφιστάμενο κώδικα από κάτω, ίδια επαναλαμβανόμενα μοτίβα κώδικα (10 εντολές – πλακίδια ανά ερώτηση) με σκοπό να αφομοιώσει τον τρόπο λειτουργίας. Στη συνέχεια γίνεται μία τελική παρουσίαση ενός ολοκληρωμένου μοντέλου της εν λόγω εφαρμογής στο οποίο ο κάθε εκπαιδευτικός θα δει τις δυνατότητες του ανοικτού λογισμικού ως προς την επεκτασιμότητα, την ευκολία χρήσης και τελικά την επίτευξη των μαθησιακών στόχων σε σχέση με τους περιορισμούς που υφίστανται σε αντίστοιχα λογισμικά (π.χ. Kahoot). Πιο συγκεκριμένα, δίνεται η δυνατότητα από ένα αρχείο τιμών διαχωρισμένων με κόμματα (.csv) το οποίο φτιάχνεται αυτόνομα και εύκολα σε εφαρμογή υπολογιστικού φύλλου να περαστούν όλες οι ερωτήσεις με τις πιθανές τους απαντήσεις μέσα στην εφαρμογή χωρίς δυσκολίες. Στο τέλος γίνεται συζήτηση για περαιτέρω επεκτάσεις της εφαρμογής όπως αν μπορούν να μπουν ερωτήσεις και ανοικτού τύπου για μια πληρέστερη αξιολόγηση ή να αναβαθμιστεί με άλλου τύπου εκπαιδευτικά εργαλεία. Προτείνεται οι συμμετέχοντες να έχουν από στοιχειώδη έως βασική γνώση στο περιβάλλον Scratch και κυρίως να γνωρίζουν την έννοια της μεταβλητής.

https://www.symbaloo.com/home/mix/-jb52
Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να ξεκινήσει το βιωματικό εργαστήριο.

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΒΙΩΜΑΤΙΚΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

Τα σχόλια δεν επιτρέπονται.


Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση