➡ Πω πω….. ζέστη σήμερα! Ο ήλιος καίει!
Αυτή η φράση στάθηκε η αφορμή για να μιλήσουμε για τον ήλιο και το πόσο επικίνδυνο είναι το καλοκαίρι να είμαστε εκτεθειμένοι σε αυτόν για πολύ ώρα.
Τι είναι ο ήλιος; Σε τι μας χρησιμεύει ο ήλιος; Μπορούμε να ζήσουμε χωρίς τον ήλιο; Μπορεί να γίνει επικίνδυνος και γιατί;
Ακολουθεί καταιγισμός ιδεών από τα νήπια και δημιουργείται το διάγραμμα KWLH όπου καταγράφονται οι αρχικές γνώσεις των παιδιών γύρω από τον ήλιο και τα ερευνητικά ερωτήματα πάνω στα οποία θα εργαστούν οι ομάδες των νηπίων.
➡ Ο αγαπημένος μας φίλος το Egg μας μαθαίνει πώς να προστατευόμαστε το καλοκαίρι από τον ήλιο!
Το ζεστό και γλυκό καλοκαιράκι έφτασε!
Το Egg μαζί με τη φίλη του την καβουρίνα ΛΑ, θα βοηθήσει τα παιδιά να μάθουν :
Τι ειναι καλοκαίρι;
Πόσους μήνες διαρκεί το καλοκαίρι;
Τι κάνουμε το καλοκαίρι;
Τι είναι “ηλίαση”;
Πως προστατεύομαι από τον ήλιο το καλοκαίρι;
➡ Παρακολουθούμε και “Μια ιστορία για τον ήλιο”
Τα παιδιά συζητούν και με την βοήθεια της νηπιαγωγού συμπληρώνουν το διάγραμμα KWLH με τις νέες γνώσεις που αποκτούν.
Ο ήλιος είναι φίλος μας! Είναι απαραίτητος για την ζωή του πλανήτη μας, των ανθρώπων, των ζώων και των φυτών. Όμως οι υπεριώδεις ακτινοβολία του, που δεν μπορούμε να την δούμε, είναι πολύ επικίνδυνη και μπορεί να προκαλέσει πολλά προβλήματα στον ανθρώπινο οργανισμό. Δεν χρειάζεται όμως να πανικοβαλλόμαστε! Μπορούμε να προστατευτούμε κάνοντας τα παρακάτω:
- Φοράμε αντηλιακό
- Φοράμε καπέλο
- Καθόμαστε στην σκιά
- Πίνουμε πολλά υγρά
- Δεν παίζουμε στον ήλιο το μεσημέρι
- Φοράμε ανοιχτόχρωμα ρούχα
- Φοράμε γυαλιά ηλίου
➡ Για να δούμε τι μάθαμε….παίζοντας!
➡ Πείραμα:
Τα παιδιά αλείφουν αντηλιακό στην παλάμη τους και έπειτα την ακουμπούν σε ένα χαρτόνι 160γρ ή χαρτί Α4 σκούρου χρώματος. Βγάζουμε το χαρτί στον ήλιο και το αφήνουμε για 2 περίπου ώρες. Έπειτα το παρατηρούμε.
- Τι βλέπουμε;
Η αποτύπωση της παλάμης με το αντηλιακό έχει διατηρήσει το αρχικό χρώμα του χαρτονιού ενώ το υπόλοιπο ο ήλιος το έχει ξεθωριάσει. Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά μπορούν να καταλάβουν πως το αντηλιακό δεν επιτρέπει στην υπεριώδεις ακτινοβολία να εισχωρήσει στο δέρμα μας και να του κάνει κακό.
➡ Ξέρω να προστατεύομαι και να χαίρομαι άφοβα τον ήλιο
Αρχικά τα νήπια συμπληρώνουν το φύλλο εργασίας ζωγραφίζοντας/ χρωματίζοντας τους τρόπους προστασίας από την υπεριώδεις ακτινοβολία του ήλιου. Στην συνέχεια κόβουν περιμετρικά τον ήλιο και τον κολλούν σε χαρτί Α4 το οποίο έχουν χρωματίσει με κηρομπογιά ή λαδοπαστέλ ώστε να μοιάζει με ουρανό. Η κυρία βοηθάει λίγο ώστε να πάρει την τελική τρισδιάστατη μορφή του ο ήλιος!
➡ Φτιάχνουμε και τα καπελάκια μας και φύγαμε για παραλία!
Ιδέα από το Krokotak με την δική μας πινελιά!
➡ Έτοιμοι για την παραλία!
Τα νήπια χωρίζονται σε ομάδες και η καθεμιά έχει ως στόχο να παρουσιάσει ένα από τους βασικούς κανόνες προστασίας από τον ήλιο φέρνοντας από το σπίτι τους τα απαραίτητα αντικείμενα. Μία ομάδα με την βοήθεια της νηπιαγωγού εργάζεται στον υπολογιστή ώστε να διαλέξουν τις εικόνες αλλά και το κείμενο που θα έχουν τα ενημερωτικά φυλλάδια για την ηλιοπροστασία. Την επόμενη ημέρα δημιουργείται ένα περίπτερο ενημέρωσης στον διάδρομο του νηπιαγωγείου από τα νήπια όπου παρουσιάζονται και στα υπόλοιπα τμήματα του σχολείου οι τρόποι προστασίας από την ηλιακή ακτινοβολία. Μοιράζονται επίσης τα ενημερωτικά φυλλάδια τα οποία λειτουργούν και ως πίνακες αναφοράς ώστε κάθε φορά που πάμε διακοπές, εκδρομές, στην παραλία ή σε εξωτερικό χώρο το καλοκαίρι για να παίξουμε να μην ξεχνάμε τα απαραίτητα. Τα φυλλάδια είναι πλαστικοποιημένα έτσι ώστε να μπορούν να τσεκάρουν τα παιδιά κάθε φορά την λίστα, να σβήνουν και να την ξαναχρησιμοποιούν!