Εtwinning έργο «Embark on a journey of local flavors and products» με σχολεία της Ελλάδας , Κύπρου και Ρουμανίας.
Και το ταξίδι ξεκινά……
➡ Πρώτη πρόκληση : Εντοπίζουμε τις χώρες μας στο χάρτη
Δημιουργούμε εννοιολογικό χάρτη στο πίνακα της τάξης μας.
- Πως φανταζόμαστε αυτό το ταξίδι;
- Που θα ταξιδέψουμε;
- Τι θα δούμε;
- Ποιους θα συναντήσουμε;
- Πιθανά προβλήματα που θα αντιμετωπίσουμε
Πολλές οι απορίες, οι σκέψεις και οι επιθυμίες των παιδιών. Για αρχή ξεκινάμε εντοπίζοντας του εταίρους μας στον χάρτη. Πόσο μακριά μας είναι; Πως θα επικοινωνούμε; Τι είναι αυτό που μπορεί να ελαχιστοποιήσει τις αποστάσεις; Τα παιδιά ξέρουν, το “internet Κυρία και ο υπολογιστής”! Με την βοήθεια του υπολογιστή λοιπόν ταξιδεύουμε και βλέπουμε τα σχολεία των συνεργατών μας!
➡ Δεύτερη πρόκληση: Το λογότυπο του έργου μας
Ο κάθε έταιρος με την ομάδα των παιδιών ετοιμάζει το λογότυπο του έργου όπως το έχει φανταστεί. Εμείς συζητήσαμε πολύ και τελικά μέσα από διάφορες ιδέες και γιατί μας αρέσει η μεταμφίεση αποφασίσαμε ότι η πιο αντιπροσωπευτική εικόνα είναι αυτή ενός μάγειρα που κρατάει στα χέρια του το γευστικό μας ταξίδι. Πάνω στην πιατέλα του είναι η γη και γύρω ένα αεροπλανάκι με τις σημαίες των συμμετεχόντων χωρών. Κόψαμε κολλήσαμε, εκτυπώσαμε και ζωγραφίσαμε. Ζητήσαμε βοήθεια από την κυρία των Αγγλικών γιατί θέλαμε να γράψουμε τα ονόματα των χωρών και στα αγγλικά. Και έτοιμη η δική μας πρόταση για λογότυπο!
Και όταν όλα τα λογότυπα ολοκληρώθηκαν , η διαδικασία της ψηφοφορίας γίνεται από τους ίδιους τους μαθητές μας με την εφαρμογή
meltimeter ,στη διαδικτυακή συνάντηση όλων των σχολείων που συμμετέχουν στο έργο! Μαγεία και ανυπομονησία , όσο οι “μπάρες” ανεβαίνουν!!!!
Μετάβαση στο padlet.com
Και νικητής ….το λογότυπο του 40th Kindergarten of Ploiesti- Romania !!!!
➡ Τρίτη πρόκληση: Συστηνόμαστε
Δημιουργούμε μια αφίσα , στην οποία συστήνονται οι μαθητές μας και στέλνουν ένα ηχητικό μήνυμα στους νέους φίλους μας από Σάμο, Κύπρο, Κέρκυρα, Ρουμανία, Καβάλα!
Το κάθε παιδί ζωγραφίζει το εαυτό του. Στην συνέχεια χρησιμοποιούμε γλωσσοπίεστρα για να φτιάξουμε το σχολείο μας και συνθέτουμε την αφίσα με την οποία θα συστηθούμε στους νέους μας φίλους. Το κάθε παιδί συμπληρώνει ότι είναι γι΄ αυτό αντιπροσωπευτικό. Γράφουμε το ονόματά μας, βάζουμε ήλιο και ουράνιο τόξο που έχουμε φτιάξει με πλαστελίνη και δημιουργούμε το “χαρούμενο νηπιαγωγείο μας” όπως πολύ χαρακτηριστικά είπε ο Νίκος Τ.
Στέλνουμε το χαιρετισμό μας στους εταίρους παρουσιάζοντας την ομάδα μας με τι άλλο; Μα με μια Μαντινάδα! Στην Κρήτη είμαστε!
Πρόγραμμα Αναπαραγωγής Ήχου
➡ Τέταρτη πρόκληση: Η μασκότ της τάξης μας
Η Παριζιάνα και το Τσικάλι Έμπνευση για την δική μας μασκότ ο μινωικός πολιτισμός. Αφού περιηγηθήκαμε εικονικά στο Αρχαιολογικό μουσείο του Ηρακλείου μέσα από βίντεο και επεξεργαστήκαμε ένα πλούσιο εποπτικό υλικό από εκθέματα που υπάρχουν εκεί καταλήξαμε στα παρακάτω.
Η Παριζιάνα:Έτσι ονομάζουμε την κοπέλα που είναι μέρος μιας μεγάλης σύνθεσης. Η τοιχογραφία ειναι απο το ανάκτορο της Κνωσού. Ήταν το ιδεώδες της γυναικείας ομορφιάς της εποχής εκείνης. Εντύπωση έκαναν τα μεγάλα της μάτια,τα κυματιστά μαύρα μαλλιά ,τα κατακόκκινα χείλη καθώς και η προς τα πάνω μύτη. Η Παριζιάνα έγινε πάνω σε μια παλιά πάνινη κούκλα. Τα παιδιά βοήθησαν στο ράψιμο του φορεματός της, στο πλέξιμο των μαλλιών και έφτασαν τα κοσμήματά της.
Το τσικάλι:η μικρή πήλινη κατσαρολίτσα με τα τρία πόδια. Σκεύος πάνω απο 4000 ετών που ανακαλύφθηκε σε ένα χωριό στα ριζά του Ψηλορείτη, το Αποδουλού. Βρέθηκαν ίχνη ξυνόχοντρου (τραχανάς) κατά την ανάλυσή της. Τα παιδιά κατασκεύασαν την κατσαρολίτσα με καφέ πηλό και της έφτιαξαν το προσωπάκι. Της δώσαμε το όνομα “τσικάλι” =Κατσαρόλα. Και τα δύο αποτελούν εκθέματα στο Αρχαιολογικό μουσείο του Ηρακλείου.
Η διαδικασία κατασκευής της μασκότ
Από τις μασκότ του κάθε εταίρου δημιουργήθηκε μια εκπληκτική ιστορία που έγινε βιβλίο στα ελληνικά και στα αγγλικά. Απολαύστε την παρακάτω:
➡ Πέμπτη πρόκληση: Έρευνα για τις γνώσεις μας γύρω από τα τοπικά προϊόντα
Πολύ συχνά οι μαθητές στο πρωινό τους έχουν τοπικά προϊόντα , όπως ελιές, λυχναράκια, ανεβατά καλιτσούνια , χορτοπιτάκια. Ο Δράττοντας λοιπόν την ευκαιρία ξεκίνησε μια συζήτηση με αφορμή το πρωινό κάποιων παιδιών σχετικά με τα τοπικά προϊόντα της Κρήτης, τα φαγητά και τα γλυκά.
- Τι ξέρουμε για τα προϊόντα και τις γεύσεις του τόπου μας;
- Τι θα θέλαμε να μάθουμε;
- Ποιος μπορεί να μας βοηθήσει σε αυτό;
Τα παιδιά φάνηκαν να ξέρουν αρκετά από αυτά. Έχοντας λοιπόν σαν αποστολή να παρουσιάσουμε στους εταίρους τις γεύσεις και τα προϊόντα του τόπου μας ζητήσαμε τη βοήθεια των γονέων αυτή τη φορά. Το κάθε παιδί ανέλαβε να φέρει κάτι αντιπροσωπευτικό μαζί με κάποιες πληροφορίες για τις οποίες θα είχε κάνει την σχετική έρευνα με τον γονέα του και να παρουσιάσει στην ολομέλεια. Την επόμενη μέρα στήσαμε μια έκθεση από Κρητικά καλούδια! Κάποια από τα παιδιά έφεραν συνταγές, άλλα μας είπαν πως παράγεται ένα προϊόν (π.χ ρακί) και άλλα είχαν μαγειρέψει μαζί με τους γονείς και τους παππούδες τους .
Φυσικά και δοκιμάσαμε! Φωνάξαμε και τα παιδιά του άλλου τμήματος για να δουν την έκθεση των τοπικών προϊόντων που στήσαμε και μετά γευτήκαμε τα καλούδια!
Παρακάτω η παρουσίασή μας
Εμπλουτίζουμε την γωνιά μας με φωτογραφίες και άλλων τοπικών προϊόντων τα οποία αναζητήσαμε στο διαδίκτυο, εκτυπώσαμε τις φωτογραφίες και τα ενώσαμε σε κολάζ! Έτσι για να μην μείνει η γωνιά μας άδεια τώρα που τα περισσότερα τα φάγαμε!
➡ Έκτη Πρόκληση: Γινόμαστε σεφ και δημιουργούμε το δικό μας μενού με πιάτα από την παραδοσιακή κουζίνα. Όπως ένα μενού σε ένα εστιατόριο.
Ψάχνοντας σε μενού κρητικών εστιατορίων και με την βοήθεια γονέα που διατηρεί ταβέρνα με τοπικά εδέσματα φτιάχνουμε ένα μενού ημέρας άκρως κρητικό και γευστικό. Βρίσκουμε φωτογραφίες των φαγητών, γράφουμε τις ονομασίες και δημιουργούμε ένα μενού που θα μπορούσε κάλλιστα να πάρει αστέρι michelin!
➡ Έβδομη Πρόκληση: Οι μαθητές μας ψηφίζουν για το καλύτερο μας full μενού ημέρας ανά τμήμα που θα περιλαμβάνει ορεκτικό, ένα κυρίως πιάτο και ένα γλυκό και θα γράψουμε το αντίστοιχο συνταγές και φτιάχνουμε ένα αντιπροσωπευτικό βιβλίο συνταγών στο τέλος.
Ας το διασκεδάσουμε για άλλη μια φορά αγαπητοί φίλοι!!!!
Διαλέγουμε από όλα τα τοπικά φαγητά και εδέσματα τα δυο επικρατέστερα και τα θέτουμε σε ανοιχτή ψηφοφορία.
Βρίσκουμε τις συνταγές με αναζήτηση στο google και με το πρόγραμμα ThingLink δημιουργούμε το δικό μας μενού ημέρας που προτείνουμε στους φίλους μας ανεπιφύλακτα! Για να το διαβάσουν όμως θα πρέπει πρώτα να σκανάρουν το QRCode!